• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rower Mevo wystartował. Jak go wypożyczyć i ile to kosztuje?

Arnold Szymczewski
26 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe

We wtorek 26 marca wystartował System Roweru Metropolitalnego Mevo. Do Trójmiasta trafiło na razie 1058 z 3353 rowerów wspomaganych elektrycznie. Podpowiadamy, ile kosztuje jazda tym rowerem i jak go wypożyczyć.



Czy będziesz używał roweru Mevo?

Po wielu miesiącach oczekiwania, we wtorek zaczął działać system wypożyczania miejskich rowerów pod nazwą Mevo. Docelowo będzie on największym w Europie systemem rowerów publicznych wspomaganych elektrycznie. Złoży się na niego 4080 sztuk jednośladów dostępnych na Pomorzu.

Na razie w Gdańsku do wypożyczenia jest 667, a w całym Trójmieście 1058 rowerów. Docelowo jednośladów będzie w Trójmieście 3353, czyli 86 proc. całej floty.

  • Do Trójmiasta w pierwszej "fali" trafiło 900 rowerów.
  • W czternastu gminach ustawionych jest 660 stacji Mevo.
  • Rower możemy odblokować m.in. za pomocą telefonu i zeskanowania kodu QR.

Rejestracja w systemie Mevo



Do systemu zarejestrować możemy się za pomocą strony internetowej lub przez aplikację. W formularzu należy podać takie dane, jak: imię, nazwisko, adres, pesel, numer telefonu oraz maila.

Aplikację na telefon najlepiej pobrać za pomocą strony internetowej www.rowermevo.pl. Zarówno w sklepie Google Play, jak i Appstore nie jest ona wyświetlana na pierwszym miejscu i możemy mieć niewielki problem z jej znalezieniem.

Po wypełnieniu formularza, na nasz adres mailowy przyjdą dwie wiadomości od nadawcy bok@rowermevo.pl Pierwsza z linkiem aktywacyjnym do konta - mamy 24 godziny na aktywację. Druga wiadomość zawiera dane do logowania w systemie Mevo, są to numer telefonu i kod PIN.

Swoje indywidualne konto w systemie Mevo musimy doładować za pomocą: przelewu internetowego, rejestracji karty płatniczej lub systemu Blik.

Jeśli w aplikacji lub na stronie internetowej nie wybierzemy żadnego z proponowanych abonamentów, rower będziemy mogli wypożyczyć jedynie w opcji "opłata minutowa" tj. 10 gr za każdą minutę.

  • Po przelaniu pieniędzy będą one widoczne na naszym koncie.
  • Do wybory mamy siedem rodzajów abonamentów.
  • Po zakupie abonamentu widzimy go w liście poniżej stanu konta.
Cennik roweru Mevo

  • 10 zł miesięcznie za 90 minut codziennego użytkowania
  • 100 zł za roczny abonament (90 minut dziennie)
  • 150 zł za roczny abonament (120 minut dziennie)
  • 10 gr za każdą minutę (bez abonamentu)
  • 5 gr za każdą minutę po wyczerpaniu czasu abonamentowego


Warto w tym miejscu dodać, że bateria w rowerze Mevo ma wystarczyć na pokonanie 60 km.

Warto przyjrzeć się cennikowi i pomyśleć, który abonament będzie dla nas najkorzystniejszy. Warto przyjrzeć się cennikowi i pomyśleć, który abonament będzie dla nas najkorzystniejszy.

Jak wypożyczyć i zwrócić rower Mevo?



Sposób znany wszystkim, którzy korzystają z samochodów na minuty, to zeskanowanie z pojazdu kodu QR w celu wypożyczenia go. W przypadku roweru Mevo jest dokładnie tak samo. Po włączeniu mobilnej aplikacji wyświetli nam się mapa z dostępnymi jednośladami, rower możemy zarezerwować na 15 minut (pierwsze 5 minut jest za darmo, ale każda kolejna minuta odciągana jest od naszego abonamentu) lub podejść do niego i zeskanować wspomniany kod QR, który jest umieszczony w tylnej części pojazdu. W przypadku, kiedy z jakiegoś powodu nie uda nam się zeskanować kodu, możemy w aplikacji wpisać numer roweru widoczny nad kodem QR. System automatycznie zwolni blokadę w rowerze, który będzie już gotowy do jazdy. Rower możemy także wypożyczyć za pomocą karty zbliżeniowej (po dodaniu jej do konta użytkownika, przykładając do czytnika w rowerze) lub kontaktując się z całodobowym Biurem Obsługi Klienta pod numerem 58 350 20 20.

Warto pamiętać o tym, żeby po zakończeniu jazdy odstawić rower w jednej ze stacji i ręcznie zaciągnąć blokadę - tylko ten sposób kończy nasz wynajem w systemie. Odstawienie roweru poza stacją skutkuje dodatkową opłatą 3 zł. Jeśli stacja jest przepełniona, w celu uniknięcia dodatkowej opłaty, należy odstawić rower najbliżej jak to tylko możliwe. Jeśli odstawimy jednoślad w odległości 10 km od najbliższej stacji, ale poza obszarem funkcjonowania Mevo, zapłacimy dodatkowo 50 zł.

- W przypadku ogromnie przepełnionych stacji, w sytuacjach, kiedy rowerów bedzie tak dużo, że GPS nie będzie już ich "przypisywał" do stacji będziemy interweniować z relokantami - mówi Dominik Makurat, Specjalista ds. promocji projektu System Roweru Metropolitalnego.

Opłaty dodatkowe w rowerze Mevo



Miejsca i obszary zaznaczone są na mapach kolorem czerwonym, w których nie możemy poruszać się rowerem Mevo, są to m.in.: zbiorniki wodne, brzeg morski, plaże i wydmy (wyjątkiem do poruszania się rowerem w strefie niedozwolonej, są drogi utwardzone). Warto dodać, że zwrot roweru w strefie niedozwolonej, to koszt w zależności odległości od najbliższej stacji od 450 do 1400 zł.

Rowerów nie można zostawiać w strefie oznaczonej kolorem czerwonym. Rowerów nie można zostawiać w strefie oznaczonej kolorem czerwonym.
Lista opłat dodatkowych jest długa. Oprócz tych już wspomnianych, znajdziemy również: transport roweru komunikacją miejską 50 zł, zwrot roweru w obszarze innym niż obszar funkcjonowania systemu Mevo 100 zł, przekroczenie 12 godzin wypożyczenia w zależności od taryfy od 200 do 300 zł, i w końcu kradzież, utrata lub zniszczenie roweru 12 tys. zł.

Zarabiaj z Mevo



Mimo, że koszt miesięcznego abonamentu jest niski, to na rowerze Mevo możemy jeszcze zarobić. W jaki sposób? Operator przewidział premiowany zwrot roweru do stacji Mevo, który został wypożyczony poza nią. Oznacza to, że gdy zauważymy rower poza stacją, możemy go wypożyczyć i zawieźć do najbliższej stacji Mevo. Każdorazowe odstawienie roweru na swoje miejsce, zasili nasze konto kwotą 2 zł. Łatwo więc policzyć, że jeśli w ciągu miesiąca, pięć razy wykonamy premiowany zwrot roweru, abonament wyjdzie nam na zero.

W związku z dużym zainteresowaniem rowerem metropolitalnym, utworzyliśmy specjalny adres mailowy mevo@trojmiasto.pl Zachęcamy do przesyłania waszych obiekcji i pochwał dotyczących funkcjonowania roweru oraz aplikacji mobilnej. Informacje dotyczące funkcjonowania roweru i aplikacji udziela Biuro Obsługi Klienta bok@rowermevo.pl

Opinie (1426) ponad 50 zablokowanych

  • No tak zarobek na karach, (19)

    aplikacja będzie się wysypywać przy zdawaniu roweru i cyk 200PLN po 12h za prawidłowo zwrócony pojazd, potem kop się z koniem.

    • 279 57

    • Przychodzi sms z potwierdzeniem

      • 0 0

    • (7)

      Nie potrzebujesz aplikacji do zwrócenia roweru. Zamykasz blokadę i cyk. Rower zwrócony.

      • 17 15

      • (5)

        aplikacja pyta czy to postój tylko czy zdanie, bo zamknięcie blokady robisz też jak np rezerwujesz dalej bo wszedłeś do sklepu na zakupy

        • 44 0

        • (4)

          W stacji z automatu zdajesz rower po zamknięciu blokady

          • 10 7

          • Z automatu to możesz sobie batonik kupić (1)

            • 12 1

            • batonika...

              kogo? co? batonika (skoro już zwracamy uwagę na poprawną polszczyznę :)

              • 2 4

          • chyba ze rower nie wie ze jest w stacji , jak u mnie , rower odstawiony do stacji a tu kara za pozostawienie poza stacja , niby tylko 3 zl ale niesmak pozostaje...

            • 19 2

          • w jakiej stacji? u nas nie ma stacji dokujących

            • 7 5

      • i wystarczy mała niedokładność GPS i już leci kara za odstawienie roweru poza stojakiem?

        • 6 0

    • (5)

      Miałem tak w Katowicach, odstawiłem rower do stacji, był sygnał potwierdzający zwrócenie roweru a licznik bił kilka godzin. Kasę odzyskałem, ale niesmak pozostał.

      • 65 3

      • Ja akurat w Bydgoszczy to przerabiałem, (4)

        jednocześnie nabiło mi 3 rowery (przy maksymalnie dwóch możliwych do wypożyczenia). Kary te same jak u nas 2x200PLN, odzyskane dopiero po napisaniu mało uprzejmego pisma. Duży niesmak pozostał i na minusie 5,20PLN za list polecony.

        • 56 5

        • Podajesz cudze dane i wszystko w temacie.

          • 4 1

        • w Bydgoszczu to wszystko możliwe

          • 9 1

        • (1)

          Juz na samym poczatku sa problemy, przejechalem dzis 1 km miedzy stacjami dla testu , wynik negatywny pomimo zostawienia pojazdu w "bazie" naliczona kara 3 zl za pozostawienie poza ....podczas zwracania wszystko ok , dopiero w histori informacja o oplacie dodatkowej

          • 43 4

          • Też tak miałem

            Naliczyło mi karę, wysłałem maila ze zdjęciami i screenem z aplikacji, zadzwonilem do BOK i bardzo miła Pani konsultantka niemal od ręki zwróciła mi niesłusznie naliczoną opłatę :) problem byl ze znacznikiem stacji, który był nie w tym miejscu, w którym się ona faktycznie znajdowala :P

            • 20 0

    • Jesteś zwykłym trolem (1)

      Nawet Gdyby tak było wystarczy zgłosić

      • 19 36

      • oczywiscie zglosilem :) ok 10minut rozmowy i wypytywania o numer buta , reklamacja zostanie rozpatrzona w ciagu max 14 dni , wiem ze to dopiero rozruch ale niesmak pozostaje...

        • 14 1

    • Fajna sprawa, będę jeździł - ale przez te pierwsze 2 miesiące niech to dobrze przetestują na innych :P
      Jak znam życie - cała baza z kompletem danych osobowych, numerem konta, kart i resztą też poleci do internetu, zanim ją lepiej zabezpiecza.

      • 26 0

    • dlatego najlepsze byłyby stacje dokujące

      • 21 2

  • Obsługa serwisowa

    Chyba falstart. Czy ktoś te rowery serwisuje ? Baterie w większości rozładowane. Dostępność beznadziejna. Słabo !!!!!

    • 0 0

  • (1)

    Czy można wypożyczyć rower w Sierakowicach i zostawić go np. w Kartuzach?

    • 0 0

    • Tak można, obydwie miejscowości znajdują się w strefie dozwolonej

      • 1 0

  • (2)

    Na pewno jest jeszcze wiele niedociągnięć, ale to dopiero początek - nawet Boeing 787 cierpiał niemowlęce przypadłości ;)
    Ogólnie bardzo dobry kierunek - pod wieloma względami!

    • 4 1

    • proszę napisz pod jakimi względami!!! chętnie przeczytam bo sam nic nie mogę wymyślić!

      • 0 0

    • Jaki początek???

      Przecież ta firma działa w kilkudziesięciu miastach.

      • 0 0

  • falstart (2)

    Trzeci dzień dzialania rowerow a 90% z nich jest unieruchomiona z powodu rozladowanych akumulatorów. Jakież to "polskie" - robimy szum, dajemy pojazdy, ale o serwis sprzetu i sprawna obsluge juz nikt nie raczy zadbac. Pozatym co to jest 350 rowerow na ponad 0,5 mln mieszkancow w Gdansku... Żal, po prostu żal...

    • 4 2

    • żal to tych 50 mln zł które na to wydano z publicznych pieniędzy!

      • 1 0

    • niemieckie

      bo to firma niemiecka. Jak GPEC, Lechia Gdańsk, Młyny Gdańskie itd itd

      • 1 0

  • (5)

    zwrot roweru w strefie niedozwolonej, to koszt w zależności odległości od najbliższej stacji od 450 do 1400 zł.

    Oliwa zaznaczona na czerwono?

    • 35 7

    • wiesz dlaczego?

      Bo Oliwa to menelnia i tam to się rowerów nie zostawia!

      • 0 0

    • To nie Oliwą zaznaczona na czerwono lecz lasy oliwski. Po lesie jeździć ale nie zostawiać rowerów krzakach. Howgh!

      • 0 1

    • Jaka Oliwa na czerwono? Wyłączony jest teren Parku Oliwskiego, teren cmentarza.

      • 5 1

    • (1)

      i o to chodzi zeby golic frajerow ktorzy nie znaja topografii miasta.

      • 11 3

      • w apce widać, gdzie są bazy w czym problem

        • 6 5

  • Super inicjatywa - już dziś jeżdziłem (10)

    Oczywiście wieśniaki w BMW (rej. GD....) już musieli wyśmiać po drodze że jadę na "takim" rowerze. W ogóle wielu osobom w Gdańsku jazda rowerem czy komunikacją miejską jawi się jako oznaka biedy, masakra.
    Super inicjatywa, w końcu w Gdańsku.

    • 110 20

    • to nie jazda rowerem kojarzy się z biedą ...

      tylko twoja twarz wskazuje na to że jesz tylko ziemniaki i popijasz wodą z kałuży...

      • 1 0

    • (3)

      chyba wlasnie nie chodzilo o to ze jedziesz na jakims tam rowerze tylko ze na takim konkretnym rowerze a komunikacja miejska to owszem oznaka biedy,ograniczen wiekowych ewentualnie braku prawa jazdy bo trzeba byc biednym albo miec jakis fetysz aby z wlasnej woli na codzien wybierac komunikacje miejska z wszystkimi jej minusami (bo plusow nie widze) majac w garazu wlasne auto.

      • 7 37

      • Jazda bmw oznaką prostaka

        • 1 0

      • O tym właśnie mówię - wiele osób w Gdańsku uważa że na rynek (do centrum) jedzie się samochodzikami, jak na wsi (1)

        ...i uważają że to normalne a poruszanie się komunikacją miejską to patologia, bieda, udręka, jakiś fetysz piszesz itp. To poruszanie się autem po mieście to inwalidztwo, nie na odwrót. W mieście, po mieście należy się poruszać przede wszystkim komunikacją miejską.

        • 22 8

        • Jak będzie działać komunikacja miejska

          To będę się poruszać. Chwilowo czas przejazdu samochodem do pracy max 50% tego co KM (nie z żadnej wiochy, jakby co, wszystko w obrębie Trójmiasta).

          • 5 3

    • rowerem do pracy (2)

      Bo takim ludziom w głowie się nie nie mieści, że kogoś kogo stać sam wybiera zatłoczony autobus, albo nie daj boże rower. Nawet jak ten rower jest droższy i bardziej skomplikowany niż panzerwagen komentującego ;-) Grunt to się nie przejmować, ja od 10 lat dojeżdżam 2x25 km do pracy do Gdańska (czytaj centrum) właśnie z podmiejskiej wsi. Był to świadomy wybór - zarówno mieszkanie na wygwizdowie w lesie jak i jazda rowerem 365 dni w roku. Od 5 lat elektryk - średnia prędkość z ostatni rok 25 km/h - na tej trasie, i o porach którymi jeżdżę - to ok, 50% szybciej niż samochód. 3/4 trasy ścieżkami, potem leśna drogą. W ciągu 10 lat ani jednej niebezpiecznej sytuacji. Ani jednego przeziębienia. Zajechany 1 rower ;-)
      Grunt to podejście i nastawienie. Szczególnie istotne jest uświadomienie, że może być szybciej i zdrowiej. Nie koniecznie taniej - bo jak kogo trafi możne zbudować jak ja rower za 15k i wiąz do niego dokładać ;-) bo przy przebiegach rzedu 10 000 rocznie rower jest niemal w ciągłym serwisie ;-)

      • 14 4

      • Fantastycznie !

        • 0 0

      • Ponoć

        Mleko ma najszybszy transport bo szybko sie zsiada. Gole sie jem sniadanie i ide spac

        • 6 1

    • To oznaka biedy (1)

      Głównie umysłowej

      • 0 5

      • Mało kto na tym forum ma tak wypaczony pogląd na rzeczywistość.

        Kto ci tak beret zfilcował chłopie?

        • 3 0

  • Nie napisane o 10pln oplaty inicjalnej (9)

    Za samo zapisanie się to chyba przesada

    • 51 9

    • rower dla głupszych

      jaka przesada? przecież jak kraść to na maksa... wiadomo że zielone lemingi się rzucą na rowery jak szczerbaty na orzechy, nawet się nie zorientują jak ich wypedałowano...

      • 1 1

    • Te 10 zł inicjacyjne (3)

      I tak możesz potem wydać na jazdę więc nie widze problemu.

      • 11 2

      • To czemu mowia, zeby przelac min 11pln, (2)

        Bo konto musi byc zasilone na min 1pln, zebo korzystac. 10 idzie na inicjacje , nie na wykorzystanie na jazdy

        • 4 7

        • (1)

          Nieprawda, z 10 zł inicjującego pobrano opłatę za jazdę.

          • 1 1

          • widac nie potrafią się zdecydować - firma krzak

            • 1 1

    • 10 zł uruchamia konto tak to należy rozumieć, a zdanie dalej masz, że tą całą kwotę możesz wykorzystać na przejazdy

      • 2 0

    • Dojenie o tyle

      • 3 5

    • inicjacja ma swoją cenę, jak w każdym zakonie cziluminati

      • 11 0

    • przelałem 11zł, 10 poszło na abonament, 1 został i jeżdżę

      • 7 2

  • A dal tych którzy nie mają smartfona? (29)

    Czyli ten rower nie jest dostepny dla wszystkich mieszkaców a tylko dla tych którzy mają smartfony i korzystają z usług bankowości internetowej.
    Czy innowacyjnośc musi oznaczać nową apkę na smartfona? Niech jakiś tak modny start-up zrobi coś nie dla smartfonów.

    • 127 33

    • dyskryminacja Prezesa

      no to jak przyjedzie do Gdańska Prezes to sobie nie pojeździ!

      • 0 0

    • Czytaj (1)

      Czytaj ze zrozumieniem--możesz zarejestrować w domu z PC kartę zbliżeniową więc smartfon nie jest potrzebny. Na żetony i monety bylby za ciężki....

      • 1 0

      • a jak jesteś turystą, jesteś tu przejazdem 1 dzień? warto się rejestrować? moim zdaniem nie

        • 0 0

    • (6)

      Smartfon to już tak jakby standard. Lepiej zostań w swoich latach 90.

      • 11 42

      • ja bez smartfona jestem mądrzejszy niż Ty z 10 tabletami

        • 4 0

      • Lata 90-te (4)

        Obecnie też są produkowane nie-smartfony więc lata 90-te nie mają nic do rzeczy. Po drugie nie wszyscy mają wogóle telefony komórkowe. Nie ma takiego wymogu. A przecież za infrastrukturę rowerową zapłacili wszyscy bez wzgledu na posiadanie lub nie komórkowca.
        Przeciez moża by zastoswać jakąś kartę przedpłaconą albo coś w tym stylu.

        • 41 3

        • Oczywiście, że nie ma wymogu (2)

          Oczywiście, że każdy może nie mieć telefonu, komputera itp ale cała cywilizacja nie zatrzyma się dlatego, że ktoś nie lubi elektroniki. Moim zdaniem taka osoba sama się wyklucza się z cyfrowego społeczeństwa.

          • 4 13

          • banda d**ili tak się zakochała w elektronice że stała się pokoleniem i**otów o iq szczurka z laboratorium cyfrowe społeczeństwo a co to za bzdety?Fejsbuczek to ta cyfrowość?

            • 8 2

          • A jak ja nie chce należeć do cyfrowego społeczeństwa?

            • 7 1

        • Słusznie

          Mozesz wypozyczac bez smartfona, np. kartą mieszkańca albo płatniczą, albo telefonicznie przez BOK, poczytaj na rowermevo.pl

          • 19 0

    • Spróbuj ławek w Parku Oliwskim, podobno można kwadrans bez rejestracji posiedzieć. (4)

      Też nie jestem upychania apek-sr*pek wszędzie gdzie się da, ale to się nazywa postęp i świat idzie do przodu czy chcesz czy nie.

      • 22 27

      • (3)

        Odpowiedź nie jest adekwatna do zadanego pytania.
        W pytaniu chodziło o prostą rzecz - jak wypożyczyć rower bez posługiwania się smartfonem? Być może jest taka opcja a my jej nie znamy. Jeśli nie przewidziano takiego rozwiązania to uważam że mamy grubą niedoróbkę.

        • 40 7

        • Poczytaj na rowermevo.pl (2)

          Mozesz wypozyczac bez smartfona, np. kartą mieszkańca albo płatniczą, albo telefonicznie przez BOK

          • 24 1

          • to bez sens, w Londynie podchodzisz do stacji, płacisz kartą w automacie, bierzesz rower, potem go odkładasz i tyle, podać nr kredytówki na BOK? może od razu wypłacić kilkaset złotych i rozrzucić po ulicy?

            • 3 0

          • Kartą mieszkańca?

            Nie znalazłem o niej słowa w regulaminach....

            • 2 0

    • I tak, i nie. ;)

      • 0 0

    • A co to jest za problem mieć tego smartfona? Koniecznie chcesz udowodnić, że można żyć bez niego? Można, ale co to da?

      • 0 4

    • NIE

      Trzeba zarejestrować na stronie i wystarczy dodać kartę płatniczą, która ma opcję płatności zbliżeniowych. Potem by wypożyczyć przykładamy kartę by wypożyczyć ii po zakończeniu jazdy zamknąć blokadę. Aplikacja i telefon nie są wymagane.

      • 0 0

    • Tak samo to działa we Francji (1)

      Gdańsk nie jest odludkiem bardzo podobne rozwiązania są we francuskich miastach Canes, Marseilie itd. i też trzeba appke i turusta też musi sobie ja ściągnąć.

      • 0 3

      • To tam nie jadę..

        • 3 0

    • wystarczy Walkman (3)

      ważne żeby miał kasetę 90 min. i sprawne paluszki

      • 9 9

      • (1)

        ROTFL

        • 1 5

        • Że co? Kartofl?

          • 5 0

      • A szpulowy da radę?

        • 7 2

    • można bez ale nie radzę (niestety ja też nie chcę jeździć ze smartfonem - zwłaszcza w lecie)

      bo w razie problemów masz sie 'komunikować' z obsługa - nawet doradzają by mieć przy sobie telefon

      a jak wczytasz się w opisy i regulamin, to problemów może być niestety sporo

      • 5 0

    • można wyrobić kartę mieszkańca i wypożyczać, a doładowuje się w internecie.

      • 4 1

    • (1)

      tak, możesz to zrobić karta miejska

      • 15 0

      • Bilet metropolitarny tez działa, wystarczy dodac na stronie

        • 4 0

    • jest to usługa mobilna, chcesz usługę stacjonarną to idź do jakiegoś klubu fitness i kręć w miejscu

      • 8 23

  • Braki w cenniku (25)

    Brakuje tutaj informacji ile to bedzie kosztowało mieszkańca, który nigdy nie skorzysta z usługi.

    • 125 56

    • Gnom

      I to jest dobre pytanie, niestety sporo... ale żyjesz w Polsce i tu legalnie wolno okradać obywateli, sponsorujes już LBGT, sympozja feministek, areopagi, remonty kościołów, darmowe samochody i parkingi dla urzędników, więc chyba rower nie wiele zmieni?

      • 1 0

    • Bradziej problematyczne jest ograniczenie dostępu (1)

      Osoby nie posiadające smartfona (lub np. ze starszym systemem) , czy też wyłączoną funkcją płatności zbliżeniowych na karcie z systemu skorzystać nie mogą.
      I to ma być inwestycja publiczna?

      • 1 1

      • Żelazna logika.

        Rozumiem, że zgodnie z tą samą logiką, to ulic też nie powinno się budować, bo są ludzie którzy nie mają samochodu?

        • 0 0

    • Jeszcze na tym zarobi, (1)

      mniej będzie wydatków na leczenie chorób serca i otyłości

      • 22 23

      • takie rzeczy leczy się na NFZ a nie w szpitalu powiatowym, samorząd to tam nie dokłada za wiele

        • 0 0

    • (14)

      -rowery nie smrodzą
      -rowery nie hałasują
      -rowery nie powodują wypadków na masowa skale
      -rowery zajmują niewiele przestrzeni
      -rowery nie potrzebują ogromnych kwot na budowę i utrzymanie infrastruktury.
      -rowery nie niszczą infrastruktury miejskiej np. chodnikow

      mieszkaniec jak i miasto tylko na tym zarobi.

      • 55 29

      • rozumiem ideę ale dałem minusa, bo wiekszość punktów jest kłamstwem (9)

        hałasują
        powodują wypadki na masowa skalę (częściej niż samochody)
        potrzebują ogromnych kwot na infrastrukturę
        niszczą infrastrukturę miejską (a po chodnikach jeździć NIE wolno)

        co nie oznacza, ze systemu rowerów miejskich nie ma być - inna sprawa czy powinien być taki drogi, tak niedopracowany i bez wyjątku z rowerami elektrycznymi

        • 28 29

        • (2)

          Po chodnikach można jeździć, zapraszam do lektury prawa drogowego. Chodnik musi mieć odpowiednią szerokość, nie mniej jednak można.
          Pozdrawiam

          • 5 8

          • otóż nie wolno - radzę czytać ze zrozumieniem (1)

            sa tylko bodaj 2 dopuszczalne sytuacje - jesli jesteś dzieckim (lub towarzyszysz dziecku) lub gdy podczas deszczu nie ma części wyznaczonej dla rowerów

            do lektury a nie pisać bzdury trollu

            • 5 5

            • Czyli można

              • 4 2

        • Dlaczego idioci maja potrzebe chwalenia sie głupotą!? (1)

          Rower hałasuje ??? hahah i**oto podjadę co ciebie i się zorientujesz dopiero jak mnie zobaczysz gdy cię wyprzedzę!

          • 2 3

          • Albo jak zarobisz kopa i sie wywalisz z tym ustrojstwem..

            • 1 2

        • Kłamstwem i to perfidnym jest to, że rowerzyści powodują wypadki na masową skalę. (1)

          I jeszcze więcej niż samochody! Skąd masz taką statystykę, z Korei Północnej?! Ogromnych kwot na infrastrukturę? Za cenę Trasy Słowackiego można by wybudować z 5000km dróg rowerowych, a już nie wspomnę o koszcie wybudowania tunelu za 1 mld pln!

          • 7 5

          • Można by?

            Tylko po co, skoro ruch rowerowy to drobny ułamek całości?

            • 2 4

        • Grube kłamstwa milordzie, to Twoje

          - Roweru praktycznie nie słychać, szczególnie w miejskim zgiełku.
          - Wypadków, raz że jest mniej, to i ofiar w takim pojedynczym wypadku jest mniej, bo ginie co najwyżej rowerzysta, a nie 5 osób w aucie plus czterech pieszych, w których wjechało auto.
          - Koszty infrastruktur są symboliczne w porównaniu do infry drogowej, na oko to stosunek 1 mln na rowery : 100 mln na auta spalinowe.
          - niszczą chodniki? Jeśli rower 30 kg niszczy chodnik, to czemu zezwala się 2 tonowemu autu parkować na chodnikach?!

          • 21 5

        • podaj zrodlo skor twierdzisz ze powoduja wypadki ;) z raportow policji wynika zupelnie co innego.

          te ogromne kwoty to ile? 2-3mln rocznie na taki gdansk? to duzo? przypomne ze na kierowcow idzie prawie 500mln rocznie na komunikacje publiczną prawie 400mln rocznie

          • 15 12

      • Może sam rower nie smrodzi (3)

        ale już jego użytkownik po przejechaniu kilku km zdecydowanie pachnie jak sala gimnastyczna w szkole średniej.

        • 21 7

        • Ale za to jaki dumny (1)

          Że przypedałował do biura!

          • 15 6

          • Przypedalil...

            • 4 3

        • moze i tak ale raczej wdychanie tego nie jest szkodliwe dla zdrowia jak w przypadku spalin

          • 5 4

    • ta informacja już jest (3)

      40 mln zł na start do podziału - potem rok rocznie dodatkowe koszty - naprade warto.

      • 5 5

      • (2)

        40mln minus dofinansowanie 17mln to wychodzi 26mln na 14 gmin. Za to są rowery i ich utrzymanie na 6.5roku i to jest koszt całkowity po stronie samorzadow

        • 1 0

        • (1)

          ale to jest nie do utrzymania przez 6.5 roku... będą próby zmiany warunków bo koszty zjedzą operatora

          • 2 2

          • będą próby zmiany warunków

            ale nie dlatego, że koszty zjedzą operatora tylko że operator musi swoje zarobić i

            • 1 0

    • Parkingi

      Będzie go skosztować brakiem miejsc parkingowych lub drożeją komunikacją miejską lub czymś jeszcze innym

      • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum