• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo (niemal) nie śpi. Dobowy cykl wykorzystania rowerów

ms
10 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe

Przemieszczanie się rowerów Mevo po Trójmieście.

Tylko kilka przerw w nocy, dłuższe przejazdy już ok. godz. 5 rano, erupcja popularności po godz. 7 rano - tak wygląda dobowe wykorzystanie rowerów Mevo w filmie stworzonym przez naszego czytelnika.



Ile trwała twoja najdłuższa podróż Mevo?

Filmik prezentuje przemierzone przez mieszkańców Trójmiasta trasy rowerów Mevo w czwartek, 4 kwietnia. Tego dnia użytkownicy rowerów Mevo odbyli ponad 6,5 tys. podróży.

Jak zbierane były dane?

- Co 90 sekund pobierałem plik locations.js ze strony rowermevo.pl. Przez to, że nie zwiększałem interwału pobierania danych (by nie przeciążać serwerów operatora Mevo) możliwe, że nie widać dokładnych tras na filmiku. Załóżmy, że rower zwrócono i wypożyczono ponownie w mniej niż 90 sekund. Wówczas nie widać dokładnej trasy, jaką przebył rower - tłumaczy autor filmu, Konrad Mrozewski, zawodowy programista pracujący w Gdańsku.
W jaki sposób powstała wizualizacja? Na postawie danych ze strony rowermewo.pl oraz przy użyciu publicznie dostępnych narzędzi do ich obróbki.

- Plik locations.js na stronie rowermevo.pl zawiera lokalizację wszystkich dostępnych rowerów Mevo. Poprzez pobieranie tego samego pliku co pewien okres czasu można wyliczyć hipotetyczną trasę, jaką przebył rower. Wykorzystałem OpenStreetMapRouting do wyliczania optymalnych tras rowerowych - informuje Konrad Mrozewski.
Sam jest użytkownikiem Mevo od samego początku i ocenia go pozytywnie, choć zwraca uwagę na niedociągnięcia.

- Według mnie system wygląda dobrze, choć wiele spraw trzeba poprawić, jak np. nieodskakiwanie blokady po wypożyczeniu roweru, a następnie brak możliwości zwrócenia roweru przez kilkanaście minut. Fajnie też, że powstały takie aplikacje, jak "gdziejestmevo" i "mevowatchdog", które usprawniają korzystanie z rowerów - mówi pan Konrad.

We wtorek w dańsku pojawiło się kilkadziesiąt nowych rowerów. Nie są jeszcze gotowe do jazdy, trzeba je zmontować i oznakować.

ms

Opinie (217) 10 zablokowanych

  • W sobotę przeszedłem nad morzem od mola w Brzeźnie do Sopotu i z powrotem

    Liczyłem Mevo i faktycznie na stacjach i przy wejściach na plażę było ich ponad 20 sztuk... wszystkie sygnalizowały rozładowanie baterii tą czerwona diodą a na ścieżce minąłem może z 4... 5 jadące. Ludzie w nich bez kasków pędzili... Ciekawe jak się jakiś amator zderzy z innym rowerzystą. Ale to takie moje obserwacje...

    • 2 2

  • brawooo!!! (1)

    Jeżdżę MEVO od początku i do tej pory żadnych problemów! Aplikacja działa bez zarzutów, rower również!

    • 0 4

    • powinieneś go zwrócić bo kara za przetrzymywanie będzie ogromna

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    przypinanie prywatnych rowerów do stacji Mevo (3)

    zauważyłem, że stacje Mevo służą głównie jako stojaki do przypinania prywatnych rowerów, może i lepiej, przynajmniej jest z nich jakiś pożytek

    • 21 1

    • Inne funkcji one nie pełnią

      nawet można powiedzieć, że rysują ramy tym rowerom MEVO... Może lepiej było namalować stacje na chodniku niż za kilka tę zł/szt cos takiego wstawiać...

      • 0 0

    • Do tego służą. To nie są stojaki tylko dla mevo.

      • 2 0

    • a ja czekam jak złomairze się zorientują...

      • 0 1

  • Opinia wyróżniona

    Ładowanie (10)

    Zamiast zabawy w wyciąganie bateri itd wiekszosc stojaków jest na chodnikach wystarczyło zrobić ładowanie indukcyjnw, przeciez ktoś po to to wymyślił. Mnien pracowników by było nie trzeba by było kupować ładowarek itd itp. Nie wiem że nikt nie wpadł na ten pomysł w dzisiejszych czasach bo nie byłoby problemu z brakiem naladowanych rowerów a obsluga by zbierała rowery pod blokami i odstawiala na stacje.

    • 22 9

    • Za doprowadzenie prądu do tych stacji wraz z obsługą prawną nowych przyłączy (4)

      Zapłaciłbyś tyle ile za 50 000 ładowarek.

      • 10 3

      • Made in PRC

        I pewnie tyle zapłaciliśmy. W kontrakcie nie ma zwrotu : stojak, a jest zwrot stacja. na ulicach nie ma stacji, są stojaki!

        • 0 0

      • i potem pilnować

        Bo zaraz chętni by tam chcieli ładowac komórki albo kraść prąd
        O uzyskaniu zgody na służebnośc przesyłu nie wspominając - bo czesto trzeba zasilanie pociagnac z jakiejś Z-ki. Do tego obsługa - badania elektryczne.
        Masz rację - to nieopłacalne

        • 4 1

      • I działałoby. (1)

        • 7 3

        • żebyś się nie zdziwił.

          • 2 0

    • jest jeszcze jeden problem (2)

      poza kosztami budowy takich stacji, przyłączy zasilania
      To czas ładowania, trzeba by blokować rowery - w pewnych przypadkach podmiana akumulatorów może być szybsza

      • 5 1

      • (1)

        a nie lepiej dynamo w ośkach zamontować?

        • 2 1

        • następny as fizyki

          • 3 0

    • (1)

      Wszystko się rozchodzi o kasę. Przykładowo w inwestycję idzie 1,5 miliarda, to ze 400 milionów musi pójść w przepastne kieszenie tych co mają wziąć, więc robi się możliwie jak najtaniej: Mevo.

      • 3 3

      • Typowy wyznawca teorii spiskowych, dogadałbyś się z Pawłowicz, Macierewiczemi Kaczyńskim

        • 5 5

  • Mi to wygląda na przypadkowe linie (1)

    • 0 1

    • wyglądają jak ruchy Browna

      warto się uczyć fizyki

      • 0 0

  • Przeterag powinien zakladac 30% rowerów normalnych nie elektrycznych !niestety chcieli same elektryczne (3)

    • 3 2

    • chcieli nie tylko elektryczne: zakładali pewne minimum % elektrycznych, ale nie ustalili maksimum

      w ten sposób niechcący wypromowali kupowanie prywatnych rowerów wspomaganych elektrycznie i podważyli tezy niedowiarków, którzy uważali, że Trójmiasto jest zbyt pagórkowate by móc skutecznie promować jazdę rowerem jako poważnie liczącym się środkiem transportu. Wszystko jeszcze przed nami.

      • 0 0

    • I tak było. Przetarg zakładał minimum 30% rowerów elektrycznych (1)

      no ale ze nextbike wyskoczył ze dostarczy 100% i do tego taniej niż inni ..... to jak można było nie brać.

      • 3 0

      • Jednak trzeba było nie brać

        • 0 1

  • Naciąganie (1)

    "nieodskakiwanie blokady po wypożyczeniu roweru, a następnie brak możliwości zwrócenia roweru przez kilkanaście minut"
    a kasa leci i o to chodzi.

    jj

    • 3 0

    • blokada

      a już myślałam, ze ja mam ciągły problem z niezwalniającą się blokadą. Plusem jest to, że w ciągu kilku chwil od zgłoszenia faktycznie rower jest zwracany, chociaż w sumie chodzi o to, żeby jeździć .

      • 0 0

  • Proszę o informację państwa z PiS (6)

    W którym mieście rządzonym przez PiS wdrożono system roweru miejskiego.

    • 6 22

    • W lodówce też widzisz PiS? (1)

      Bo wiesz, na te problemy są skuteczne lekarstwa.

      • 11 2

      • Wiem. Wybory.

        • 1 0

    • PIS tylko niszczy Polskę

      W JarosławoGradzie są szklane domy i program osioł plus dla członków PISu

      • 1 2

    • W Bialymstoku, Lublinie i Rzeszowie.

      • 7 0

    • w którym mieście PIS spółki miejskie są niemieckie albo francuskie?

      POwska Warszawa komunikacją bije na głowę POwską w Gdańsku

      • 6 2

    • Prosze o info z kołchozu PO

      W ktorym nie ma przekrentow?

      • 12 3

  • mevo (1)

    ja jezdzilem ostatnio caly weekend i jestem mega zadowolony :D tylko zeby bylo ich wiecej bo niekiedy musze szukac dostepnego roweru...

    • 4 3

    • wy to młodzi ze wszystko jesteście mega

      • 0 1

  • (1)

    A mnie interesuje wykorzystanie rowerów w Kartuzach, Stężycy, Sierakowicach itd.

    • 20 2

    • jo, mnie też

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum