• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Najpopularniejsze trasy przejazdów i stacje Mevo

Arnold Szymczewski
6 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Dotychczas w systemie Mevo zarejestrowało się 100 tys. użytkowników, a rower wypożyczono ponad 600 tys. razy. Dotychczas w systemie Mevo zarejestrowało się 100 tys. użytkowników, a rower wypożyczono ponad 600 tys. razy.

Spod Arkońska Business Park do Olivia Business Centre, z Gdynia Główna PKP na plac Kaszubski oraz z SKM Kamienny Potok na Brodwino - to najczęściej powtarzające się stałe trasy użytkowników Mevo. Najpopularniejsze stacje to OBC w Gdańsku, Dworzec Główny w Gdyni i molo w Sopocie. W systemie zarejestrowało się już 100 tys. użytkowników, a rowery wypożyczono 613 tys. razy.



Do czego używasz roweru Mevo?

Mimo kilku niepopularnych decyzji operatora systemu (wstrzymanie rejestracji, zawieszenie rezerwacji) popularność roweru Mevo nie słabnie. Do 4 czerwca w systemie zarejestrowało się 101 tys. osób, które skorzystały z rowerów 613 tys. razy.

Postanowiliśmy sprawdzić, którędy najchętniej i najczęściej przemieszczają się użytkownicy Mevo.

Najpopularniejsze trasy przejazdów Mevo



Gdynia

W Gdyni najpopularniejszą trasą jest odcinek między Dworcem Głównym a placem Kaszubskim. Tutaj warto dodać, że najkrótsza droga na tym odcinku wiedzie przez brukowaną ulicę.

W Gdyni między stacjami umieszczonymi przy Dworcu Głównym a placem Kaszubskim wykonano 410 przejazdów. W Gdyni między stacjami umieszczonymi przy Dworcu Głównym a placem Kaszubskim wykonano 410 przejazdów.

Gdańsk

W Gdańsku prym wiodą trasy wykonane w dzielnicach: Przymorze, Oliwa, Żabianka i Brzeźno. Są to głównie przejazdy do biurowców Olivia Business Centre czy odcinki pokonywane między wejściami na plażę w Brzeźnie.



Najwięcej przejazdów w Gdańsku wykonano między stacją przy ul. Lęborskiej a biurowcami Olivia Business Centre. Najwięcej przejazdów w Gdańsku wykonano między stacją przy ul. Lęborskiej a biurowcami Olivia Business Centre.
Sopot

W Sopocie najwięcej, bo aż 343 przejazdy zostały wykonane na trasie ze stacji SKM Sopot Kamienny Potok w okolice ul. Kolberga i Kraszewskiego.



W Sopocie 343 przejazdy wykonano między stacją SKM Sopot Kamienny Potok a stacją Mevo przy ul. Kolberga. W Sopocie 343 przejazdy wykonano między stacją SKM Sopot Kamienny Potok a stacją Mevo przy ul. Kolberga.

Najpopularniejsze stacje Mevo w Trójmieście



Jeśli chodzi o najpopularniejsze stacje w Trójmieście pod kątem liczby wypożyczeń, to pierwsze miejsca nie powinny nikogo dziwić, są to odpowiednio w Gdańsku - stacja przy Olivia Business Centre, w Gdyni - SKM Dworzec Główny oraz stacja przy molo w Sopocie.

Ciekawie zaczyna się robić, kiedy spojrzymy na miejsca numer dwa i trzy - statystyki poniżej.

Stacja przy Olivia Business Centre cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Od startu systemu rowery z tej stacji wypożyczono ponad 3700 razy. Stacja przy Olivia Business Centre cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Od startu systemu rowery z tej stacji wypożyczono ponad 3700 razy.
Gdynia



Gdańsk



Sopot


W Sopocie najpopularniejszą stacją okazała się ta przy molo - zanotowała ponad 3700 wypożyczeń. W Sopocie najpopularniejszą stacją okazała się ta przy molo - zanotowała ponad 3700 wypożyczeń.
Powyższe dane pokazują, że system w dużej mierze wykorzystywany jest tak, jak zakładano, tj. na przejazdy do pracy, szkoły i na uczelnie wyższe, a także na dotarcie do komunikacji miejskiej czy na zakupy. Rowery Mevo chętnie są również wykorzystywane na przejażdżki w pasie nadmorskim.

Opinie (272) ponad 20 zablokowanych

  • a ten z prawej co robi na chodniku? (3)

    • 4 2

    • Stoi sobie. Stać wolno. Czeka na kogoś.

      • 0 0

    • (1)

      Klasyka. Chodnikiem, ulica pod prad, na ddr kilka osob obok siebie. Powinno sie do takich strzelac

      • 5 2

      • Rowerzystów przepisy nie obowiązują

        • 2 1

  • Brak rezerwacji = niebepieczne sytuacje

    Na pierwsze efekty braku rezerwacji nie trzeba było długo czekać.
    Wczoraj byłem świadkiem jak na przejściu dla pieszych przy Manhattanie po zmianie świateł na zielone nagle 2 osoby z grupy przechodniów zaczęły biec w stronę Dmowskiego.
    Początkowo nie wiedziałem dlaczego biegną, myślałem że chodzi o autobus albo tramwaj.

    Jedna z tych osób już na czerwonym świetle przebiegła w poprzek Dmowskiego aby dorwać jako pierwsza rower zaparkowany przy tym skrzyżowaniu. Druga zrezygnowała przed ulicą.

    Powstaje retoryczne pytanie - czy możliwość rezerwacji zostanie przywrócona po pierwszych wypadkach z udziałem tych biegaczy czy jednak wcześniej ?

    Znając nasze realia najpierw zaczekają na nieszczęście a potem coś zmienią ...

    • 4 3

  • Wieczne zera

    Masa stacji na Ujescisku i wiecznie puste! W Warszawie czy Wroclawiu przy standardowym systemie rowerowym rowery sa rozwozone na stacje noca a tu wieczne pustki i nie ze ktos odjechal ich tam nigdy nie ma.

    • 2 0

  • Ciągle za mało rowerów (9)

    Poza tym powinna być jakaś ich redystrybucja... Wielokrotnie chciałem skorzystać aby dojechać do przystanku komunikacji czy z przystanku do domu... Niestety zawsze jak potrzebuję to w pobliżu nie ma pojazdów. System niewydolny!!! Może warto doinwestować lub zmienić operatora? Za chwilę dojdą turyści... I co? I nic? Bo brakuje rowerów. Sukces MEVO okazał się jego największą porażką...

    • 141 23

    • (1)

      Dokładnie, 60 rowerów w Oliwie stoi.....pisałam w tym celu do Mevo by były relokacje także w ciągu dni, odp: "użytkownicy sami decydują gdzie rowery są potrzebne, taka zaleta! "No tak.... stojące rowery pod korporacjami.

      • 9 1

      • możesz iść i je wziąć

        • 2 2

    • (2)

      A co jeśli poprostu ktoś wypożyczył i nie ma? Chciałbyś mieć prywatny rower?

      • 8 8

      • Nie o to chodzi (1)

        Mam swój prywatny rower, z którego korzystam tak często jak mogę. MEVO chcę wykorzystywać do krótkich dystansów - wtedy gdy nie mogę korzystać ze swojego roweru. Wierz mi, rekreacyjnie zdecydowanie wolę swój. No i wtedy gdy akurat chce skorzystać to połowa wolnych stoi pod oliwskim Mordorem... Jaki sens?

        • 20 6

        • taki, że ktoś wypożyczył rower przed tobą i pojechał do mordoru

          • 3 1

    • w Warszawie nie ma takich problemów jak w Sycyli (2)

      • 10 15

      • Zgadza się (1)

        Komunikacyjne rozwiązania w Warszawie jak na razie u nas są marzeniem. Zintegrowana komunikacja, prosty system biletów. Trudno mi stwierdzić jak wydolny jest rower miejski ale widzę, że zazwyczaj na stacjach są widoczne wolne pojazdy. Sprawa jest prosta: skoro każdym miastem i gminą w obszarze metropolitalnym zarządza ktoś inny to mamy co mamy. Może czas na integrację - również administracyjną - skończą się problemy z zarządzaniem komunikacją jeśli będzie jeden zarządca. A w tej chwili to mi to dynda czy będę nadal betonem czy śledziem :D Liczy się skuteczność rozwiązań. Obawiam sie tylko, że trzeba by było usunąć wiele stołków - i to będzie największy problem!

        • 20 2

        • Już od wielu lat debatują nad tym wspólnym biletem

          a efektów brak.

          • 7 2

    • Dla nas Polaków nawet sukces jest porażką

      • 5 2

  • Pogórze - Płk Dąbka

    Hej All
    Ja też chętnie korzystałbym z Mevo, ale na Pogórzu Górnym praktycznie nigdy rano nie ma rowerów:(
    Chciałbym także przy tej okazji zapytać Prezydentów Miasta Gdyni, jak najbezpieczniej i nie łamiąc przepisów dojechać z granicy Gdyni przy rondzie Płk Dąbka (z Wiejska) do Estakady. Opcje do wyboru:
    1) ulicą, między autami pędzącymi 80-90 km/h, a potem w korku od Netto do Kwiatkowskiego?
    2) chodnikiem po prawej gdyńskiej stronie Dąbka? dziura na dziurze, niezgodnie z przepisami oraz przy krzakach na wysokości Szperka zajmujących pół chodnika? (zarastają? Dziwne!)
    3) Między blokami? Ulice Romanowskiego, Horyda, i te mniejsze wyglądające jak po bombardowaniu i zapomniane przez urzędników?
    Ile lat temu ktoś z ZDiZ był na wspomnianych ulicach? Niedawno trwał remont kawałka ulicy Hutniczej, przy tym nowym biurowcu przez ulicą Pucką. Czy ktoś zainteresował się faktem, że od wielu tygodni (miesięcy) na środku wysepki z kostki - 1/3 kostki na wysepce wygląda jakby staranował ją żelazny dzik??? Jest jakaś gwarancja na te prace? Czy urzędnicy podzielili między siebie miasto i ktoś z ZDiZ odpowiada za tę inwestycję (ulicę)?
    Swoją drogą - gdybym miał firmę na Hutniczej - przestałbym płacić podatek od nieruchomości - stan tej kluczowej dla miasta drogi woła o pomstę do nieba.....
    pozdrowienia

    • 3 0

  • Moja najpopularniejsza trasa

    to do sklepu i z powrotem

    • 2 0

  • (3)

    Rowerowa kicha warta max 2 tys. zł, kupiona za 10 tys. Kolega zarobil... Zreszta jak widze panienki, ktore na srodku sciezki rowerowej sie zatrzymuja z tym mevo, aby napisac smsa, to serialnie mi strzyka.

    • 5 2

    • (2)

      Złóż rower za 2 tys zł ze wspomaganiem elektrycznym.. Typowe "nie wiem, ale się wypowiem"

      • 0 2

      • (1)

        Wez, zwykla metal rama jak z ukrainy max za 300 zl, bateria max 1000. Reszta to oprzyrzadowanie. Chcesz cos jeszcze dodac specjalisto?

        • 0 2

        • Śmieszny jesteś z tą swoją wyceną.
          Koszt zakupu tego roweru to ponad 7 tys zł, wg. mnie jest to sporo za dużo, ale szanujmy się, za 2 tys. to nawet dobrego roweru miejskiego bez wspomagania nie kupisz.

          • 3 1

  • A ja już widziałem rowery Mevo zaparkowane w Baninie, Miszewie i Tuchomiu. Ktoś nieźle popłynął na takiej wycieczce poza strefę.

    • 2 0

  • ciekawe kiedy te przejazdy, skoro przy dworcu PKP Gdynia jest zawsze zero rowerów (3)

    tak jak na większości innych stacji w centrum

    myślałem, ze brak rezerwacji zmieni drastycznie sytuację, ale niewiele sensownych lokalizacji, a to dlatego ze nextbike (lub podwykonawca na krakowskich numerach) przewozi hurtem rowery np. na koniec Skweru Kościuszki (gdzie potrafi stać bez sensu 22 rowery)

    miałem się zapisac, ale znowu zaczynam się zastanawiac, bo nie jestem frajerem, zeby płacić za friko 10PLN miesiecznie i nie korzystać z rowerów, bo ich nie ma

    • 3 1

    • Wywiezienie rowerów na koniec Skweru Kościuszki ma głęboki sens (1)

      Dzięki temu jest więcej naładowanych i dostępnych rowerów.
      Są trzy prawdy:
      -prawda
      -półprawda
      -statystyka

      • 3 0

      • no wiem - ktoś nawet napisał, że jak się odjedzie z mapką to rowery są...

        w Warszawie...!

        • 1 0

    • czy pracownicy nextbike moga zająć się ładowaniem baterii a nie minusowaniem?

      a jesli minusują, to niech wyszczekają z jakiegoż to powodu

      • 2 0

  • Te rowery sa kwesta Polityczna! (1)

    I to jest nienormalne!

    Rowery symbol polityczny! Jak kiedys narzedzia pracy.

    • 2 6

    • Rower nie jest polityczny. Jest tanim, wygodnym środkiem komunikacji, bezpiecznym, łatwym w parkowaniu

      I zaspokajającym 70% miejskich potrzeb transportowych. Proszę nie upolityczniać roweru, bo jest tak samo użyteczny dla każdej orientacji politycznej

      • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum