• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Mevo" jest już w Sztokholmie. Przetestowaliśmy je

Joanna Karjalainen
14 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe

Rowery miejskie w Sztokholmie

Operatorem rowerów miejskich w stolicy Szwecji jest firma City Bike Global - ta sama, która uruchamia system rowerów Mevo w Trójmieście i na Pomorzu.


Mevo 2.0 ma pojawić się w Trójmieście wiosną 2023 r. Organizacją roweru metropolitalnego zajmie się firma City Bike Global, która w zeszłym miesiącu uruchomiła również system roweru miejskiego w Sztokholmie. Przetestowaliśmy dla was szwedzkie "Mevo".



Czy twoim zdaniem Mevo 2.0 będzie działać od początku bez problemów technicznych?

Po wielu niepowodzeniach, kłopotach i przetargach unieważnianych przez poprzedniego operatora umowa na Mevo 2.0 została wreszcie podpisana w lutym tego roku. Zgodnie z zapisami w porozumieniu system rowerów miejskich ma zostać uruchomiony wiosną 2023 r.

Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot związał się z wykonawcą systemu na okres sześciu lat. Operatorem nowego Mevo jest hiszpańska spółka City Bike Global. System roweru metropolitalnego ma obejmować w sumie 4099 rowerów, z czego 3099 będzie miało napęd elektryczny.

Ten sam operator uruchomił niedawno system roweru miejskiego w Sztokholmie. Wydarzyło się to z dużym opóźnieniem, bowiem start systemu Stockholm eBikes i pojawienie się pierwszego tysiąca rowerów zaplanowany był na 1 kwietnia, a pierwsze rowery pojawiły się na stacjach dopiero 10 maja. Spółkę CityBikes Global opóźnienie kosztowało ok. 5 mln szwedzkich koron, ponieważ zgodnie z umową z miastem spółka musiała zapłacić 100 koron (45 złotych) za dzień opóźnienia w dostarczeniu jednej sztuki roweru.

  • Flota rowerów elektrycznych w Sztokholmie obsługiwana jest przez tego samego operatora, który będzie dostawcą rowerów w Trójmieście.
  • Tak prezentują się rowery Mevo 2.0 dla Trójmiasta.
  • Flota rowerów elektrycznych w Sztokholmie obsługiwana jest przez tego samego operatora, który będzie dostawcą rowerów w Trójmieście.
  • Tak prezentują się rowery Mevo 2.0 dla Trójmiasta.

Rowery-widmo, 100 skarg dziennie



W połowie maja system rzeczywiście ruszył, jednak napotkanie roweru było prawdziwym wydarzeniem. Chciałam przetestować rowery jak najszybciej, żeby podzielić się z czytelnikami Trojmiasto.pl swoimi wrażeniami. Jednak nie było mi to dane jeszcze przez kolejne dwa tygodnie. Dlaczego? A no dlatego, że system okazał się tak wadliwy, że niemal każdy rower wystawiony na ulice Sztokholmu wracał do operatora do naprawy.

Jak informował Daniel Hellden, sztokholmski polityk zajmujący się ruchem drogowym, w pierwszych dniach działania systemu CityBikes otrzymywał ok. 100 skarg dziennie. Wątpliwości dotyczyły m.in. niemożności regulowania wysokości siodełka, poluzowanego przedniego koła, niedziałającej aplikacji i wadliwego silnika w rowerze.

Kilka dni zanim udało mi się osobiście przetestować rowery, zrobił to m.in. dziennikarz tygodnika Mitt i Stockholm, Michael Toll. Wypróbował on w sumie cztery rowery i stwierdził, że system zasługuje na ocenę 2/5. Jeden z testowanych przez niego rowerów jechał bez zarzutu, ale w dwóch innych nie działał silnik. Biorąc pod uwagę gabaryty roweru i ukształtowanie terenu w Sztokholmie, jest to rzeczywiście problem, którego nie da się zbagatelizować.

Operator dostarczył wadliwe rowery



Również na grupach na Facebooku i na fanpage'u miasta Cykla och gå i Stockholms stad pojawiało się wiele wpisów dotyczących niedziałającego wspomagania elektrycznego i aplikacji. Aplikacja nie pozwalała rozpocząć i zakończyć wynajmu lub pokazywała rowery na stacjach, podczas gdy w rzeczywistości ich tam nie było - i odwrotnie. Obydwa te problemy wynikały z niedopracowania po stronie operatora. Dostawca miał problem z połączeniem z rowerami, a błąd konstrukcyjny powodował zużycie kabla do silnika elektrycznego i w efekcie jego odłączenie podczas jazdy lub całkowicie uniemożliwiał jego działanie.

Miasto wysłało również newsletter do wszystkich użytkowników systemu rowerów miejskich - 15 tys. zarejestrowanych osób - w którym wyjaśniło, skąd wynikają poszczególne problemy. Pełną treść można znaleźć tutaj, jednak tylko w jęz. szwedzkim.

Rowery przetestował i opisał m.in. Michael Toll w tygodniku Mitt i Stockholm. Rowery przetestował i opisał m.in. Michael Toll w tygodniku Mitt i Stockholm.

Sytuacja poprawia się dynamicznie



Pewnego dnia trochę przypadkiem udało mi się przetestować rowery. Wprawdzie wyszłam biegać, ale po drodze znalazłam stację, na której czekał rower dostępny do wynajmu, a tej rzadkiej okazji nie wolno było przepuścić. Tego dnia przetestowałam w sumie dwa jednoślady.

Działanie aplikacji rzeczywiście było dalekie od oczekiwań. Aplikacja poinformowała mnie, że nie mogę wynająć roweru, a jednocześnie zaczęła liczyć czas podróży. Niemniej samą jazdą byłam pozytywnie zaskoczona. Silnik działał idealnie i pozwalał na bardzo sprawne rozpędzanie się - na tyle, że nie czułam się specjalnie komfortowo bez kasku.

Rower jest rzeczywiście bardzo ciężki i nawet wprowadzenie go na krawężnik wymaga użycia siły. Problemy sprawiał mi również hamulec w piaście i to, że nie mogłam przekręcić pedałami stojącego roweru, aby ustawić je w wygodniejszej dla siebie pozycji do ruszenia. W porównaniu do Mevo 1.0 oceniam konstrukcję tego roweru jako cięższą i bardziej toporną, jednak nie wykluczam tego, że po prostu nie pamiętam już dokładnie, jak sprawowały się poprzednie Mevo - w końcu nie ma ich już w Trójmieście dłuższą chwilę.

Obydwa wypożyczone przeze mnie rowery działały świetnie. Nie miałam problemu z regulacją siodełka, zakończeniem wynajmu, hamulcami, biegami, a już na pewno nie z silnikiem elektrycznym, który naprawdę dawał radę. Byłam pozytywnie zaskoczona, zwłaszcza po wszystkich negatywnych opiniach, jakie czytałam w mediach i na Facebooku.

  • Flota rowerów elektrycznych w Sztokholmie obsługiwana jest przez tego samego operatora, który będzie dostawcą rowerów w Trójmieście.
  • Flota rowerów elektrycznych w Sztokholmie obsługiwana jest przez tego samego operatora, który będzie dostawcą rowerów w Trójmieście.
  • Flota rowerów elektrycznych w Sztokholmie obsługiwana jest przez tego samego operatora, który będzie dostawcą rowerów w Trójmieście.
  • Flota rowerów elektrycznych w Sztokholmie obsługiwana jest przez tego samego operatora, który będzie dostawcą rowerów w Trójmieście.
  • Flota rowerów elektrycznych w Sztokholmie obsługiwana jest przez tego samego operatora, który będzie dostawcą rowerów w Trójmieście.

Ceny? Jak za darmo



Nazywając ceny wynajmu Stockholm eBikes niskimi, wciąż powoduję pewne niedopowiedzenie. Biorąc pod uwagę ceny życia w stolicy Szwecji, wynajem rowerów jest praktycznie darmowy. Wypożyczenie roweru na dobę kosztuje 11 koron (4,84 zł) - w tej cenie mamy 90 minut jazdy, a za każdą kolejną godzinę zapłacimy kolejne 11 koron. Abonament miesięczny kosztuje 35 koron (15,4 zł), a roczny 157 koron (69 zł) i - podobnie jak w przypadku każdego niższego abonamentu - możemy jeździć każdego dnia przez 1,5 godziny. Jeśli chcemy więcej, zapłacimy 11 koron za godzinę. Z pojedynczego roweru można korzystać do 14 godzin w ciągu jednej doby.

Ceny sztokholmskie wypadają ciekawie w porównaniu z planowanymi cenami abonamentów dla Trójmiasta. Abonament Mevo 2.0 ma kosztować 29,99 zł za miesiąc i 259 zł za rok. W ramach abonamentu będzie można codziennie jeździć 120 minut na rowerze tradycyjnym lub 60 minut na rowerze elektrycznym. Kolejna minuta po wykorzystaniu tego limitu będzie kosztować 20 gr na elektryku i 10 gr na rowerze tradycyjnym, co daje odpowiednio 12 zł i 6 zł za godzinę.

Ciekawym odniesieniem w tym kontekście może być porównanie cen komunikacji miejskiej w Sztokholmie i w Trójmieście. Bilet jednorazowy na 75 minut kosztuje w Sztokholmie 39 koron (17,15 zł), a miesięczny 970 koron (426,43 zł).

  • Ceny wynajmu rowerów elektrycznych w Sztokholmie wypadają zaskakująco nisko w stosunku do cen planowanych dla Trójmiasta.
  • Aplikacja Stockholm eBikes prosi o wykonanie zdjęcia zaparkowanego na stacji roweru.
  • Rowerów zdecydowanie przybywa na mapie - to znak, że wracają na stacje po naprawach wykonanych przez dostawcę.
  • Rowerów zdecydowanie przybywa na mapie - to znak, że wracają na stacje po naprawach wykonanych przez dostawcę.


Trójmiasto dostanie "gotowca"?



Biorąc pod uwagę sieć dróg rowerowych w Sztokholmie, rosnącą dostępność rowerów i niskie ceny wynajmu, uważam że zwiedzanie miasta na wynajętym rowerze może być świetnym pomysłem na city break po drugiej stronie morza. Loty z Gdańska do Sztokholmu niezmiennie kosztują grosze.

Jako że miasto Sztokholm zareagowało na kłopoty najszybciej, jak się dało, sytuacja najpewniej będzie się poprawiać z tygodnia na tydzień. Już teraz przeglądając aplikację, widzę sporo dostępnych rowerów w najbliższej okolicy. A jeszcze tydzień temu najbliższy rower na mapie znajdowałam jakieś 7-10 km od domu. Czy to znaczy, że operator nauczy się na błędach popełnionych na rowerach dla Szwecji i Trójmiasto dostanie "gotowca" bez żadnych usterek i problemów? To się okaże, jednak z pewnością jest na to szansa.

Opinie (251) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Uparli sie na te elektryki. Co do prądu 3 fakty: (45)

    1-popyt ostro wzrośnie bo UE ma zabronić produkcji aut spalinowych do 2035r. Ponadto weszla ustawa o elektromobilnosci co przyczyni sie do zwiekszenia zapotrzebowania na prąd przez pojazdy. 2-UE zabroni ogrzewania gazem i węglem do 2030r., wiec wiele domow bedzie grzanych prądem. 3-nie mamy wystarczajacej produkcji prądu, atomowka powstanie najwczesniej w 2037, mamy też ograniczone srodki przesyłu więc szykuje sie gigantyczna podwyżka za prąd i przerwy w dostawach - zrodlo Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 listopada 2021 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu wprowadzania ograniczeń w sprzedaży paliw stałych oraz w dostarczaniu i poborze energii elektrycznej lub ciepła

    • 132 13

    • Popieram powinny byc w 80% rowery zwykłe !!A najlepiej i najtaniej by było gdyby dali dofinasowanie (4)

      do rowerów zwykłych dla mieszkanców !!Ale szkodniki promują elektryki bo kolesie zarobią zwykły rower dobry mozna kupic za 1000zł elektryk 10razy drozej!
      I zapytajcie sie dlaczego gdynia daje dofinansowanie na elektryki skoro w Gdyni bedzie dla wszystkich elektryczne mevo!!To kolejny przykład szkodliwosci urzedników marnujacych nasze pieniadze!

      • 13 7

      • A niby dlaczego mam sie dokladac na rower dla kogos. (3)

        Zarób i kup se sam lewaku

        • 6 2

        • A dlaczego ja mam płacić za parking pod Twoim szrotem? (2)

          Zarób i kup se sam lewaku.

          • 2 2

          • poza tym od jeżdżenia blachosmrodem człowiek się zdrowszy nie robi (1)

            a i innym szkodzi spalinami

            • 2 2

            • i zabija

              • 0 0

    • (18)

      do 2035 to jeszcze z pięćdziesiąt razy zmienić zdanie mogą. To nie jest już całkowicie przegłosowane i nie wiadomo, czy bliżej tego roku nie przesuną o np. 5 lat. Dziwne, że producenci samochodów się nie zbuntowali, by dano im więcej czasu na zbudowanie technologii.

      • 11 10

      • Technologia jest tylko akumulatory sa ciezkie i niedoskonale (14)

        I na jeden potrzeba 8000 litrow ropy. Na sama produkcje

        • 15 8

        • A ile litrów ropy na produkcję jednego silnika spalinowego?

          • 0 0

        • Przy takim hipotetycznym zużyciu ropy jeden akumulator kosztował by kilkadziesiąt tysięcy złotych (3)

          Wyłącz emocje, włącz myślenie

          • 1 1

          • Poczytaj i sie przekonaj (2)

            • 2 0

            • Bardzo chętnie. Gdzie? (1)

              • 0 1

              • w ruskich podręcznikach dla propaliwowych trolli

                • 2 1

        • 8 tysięcy litrów ropy to 40 tysięcy pln teraz :P jesteś pewien że aku do roweru tyle kosztuje? (3)

          • 7 2

          • to ruski propaliwowy troll, płacą mu za pisanie bzdur uzależniających ludzi od ropy wadomo czyjej

            • 1 1

          • Do auta. Czytaj ze zeozumieniem koment

            • 2 1

          • A ile na tej ropie poszczędzą po wprowadzeniu elektryków Mevo?

            Nic.

            • 1 2

        • ruskie propaliwowe trole dalej w natarciu ze swoimi bzdurami

          • 1 1

        • Złomy czekają

          • 1 0

        • MEVO nie będzie! To spaprany projekt po całości. (2)

          Gdyby to działało to dalej by funkcjonowały a nie stały w szopie. To przykład jak UM nie działa. Bo to jest coś bardziej skomplikowanego niż wydanie pozwolenia. Tak samo jest z komunikacją czy też z Kunsztem wodnym. To po prostu zwykła nieudolność.

          • 16 4

          • (1)

            nie mamy komunikacji w mieście?

            • 4 7

            • Jest z buta

              • 3 0

      • Takie są plany że rządzący sami się zapętlili - nie wsiądą do samochodów - przesiądą się na rowery elektryczne made in China. Zobaczymy tylko czy potrafią pedałować.

        • 1 0

      • Producenci samochodów. (1)

        Producenci nie będą się buntowali. W normalnych warunkach musieliby zainwestować duże pieniądze w dopracowanie technologii elektryków. W ewrokowchozie urzędnicy zabronią produkcji spalinowych i niema sensu inwestować w rozwój samochodów elektrycznych bo jakie by one nie były (nawet najgorszy złom) i tak się sprzedadzą - po prostu nie będzie konkurencji.

        • 7 2

        • I właśnie dlatego nie ma konkurencji w spalinowych po zakazie sprzedaży parowych :D

          • 5 1

    • rowery były kupione w 2019 tylko władza zmarnowała je, stały i rdzewiały

      • 1 0

    • a to juz te hulajnogi elektryczne nie sa tansze i lepsze niz te rowery elektryczne? (2)

      • 8 1

      • nie (1)

        • 1 0

        • W rowerze się część energii samemu wytwarza i mają większse wygodniejsze koła.

          Ale równie dobrze mógłby być jeden socjalny system hulajnów znacznie tańszy - miejski.

          • 0 0

    • w ogóle nie rozumiem tego pomysłu z mevo (1)

      przecież miasto robi sobie samo konkurencję dla komunikacji miejskiej. Przecież ona i tak bedzie działać a generuje dużo kosztów stałych. Natomiast klientela mevo to przecież w większości potencjalni pasażerowie komunikacji miejskiej. Ludzie poruszajacy sie samochodami i tak mają w większości gdzieś to całe mevo.

      • 5 8

      • uzupełnienie nie konkurencja.
        Miasto nie zarabia na komunikacji więc też cięzko mówić o konkurencji

        • 1 2

    • Ciekawa logika (3)

      Nie dla rowerów elektrycznych aby prądu starczyło dla aut elektrycznych.

      • 6 11

      • Logika jest taka ze będą drogie w eksploatacji (2)

        Wiec lepiej kupic zwykle

        • 9 1

        • Naprawdę sądzisz, że koszt prądu jest tak istotny przy utrzymaniu tego systemu? (1)

          Nie wiem jak jest dokładnie ale patrząc na całość kosztów tego systemu to prąd stanowi jakieś pojedyncze procenty i wtedy nawet podwyżka o 300% nie zrobi istotnej różnicy.
          Rowery elektryczne są nadal bardzo efektywnym środkiem transportu i podwyżki cen energii (i jednocześnie wszelkich alternatyw) tylko zwiekszą opłacalność ich użytkowania.

          • 3 4

          • Przypominam ze do mevo jeden akumulatory dowizily samochody

            Bo urzednicy zgodzili sie na taki 1diotyczny system

            • 3 1

    • Teraz przekręcają Szwedów (tak jak u nas Mevo 1.0) (1)

      "Ekologiczne bzdury" z tym prądem. Rower miejski powinien być klasyczny ( tańszy, zdrowszy, bezawaryjny, bezpieczniejszy). "Parcie na elektryki" daje możliwość "zarobienia" tym co trzeba.

      • 11 3

      • bzdura. rowery powinny być różne

        • 3 0

    • Pinokio 40 milionów do wojny chyba emerytòw (1)

      • 1 2

      • co ty brezdzisz trolu tuska

        • 1 1

    • czy ktokolwiek odpowiedział za straty związane z poprzednim mevo??? (3)

      kilkadziesiąt milionów w plecy i cisza

      • 17 2

      • a co byś chciał jeszcze usłyszeć? (2)

        Operator szantażem, bezczelnie próbował wymusić jeszcze większe dopłaty+
        - urzędy miast miały się ugiąć?

        • 10 4

        • Chciałbym usłyszeć, że specjaliści z OMGGS już tam nie pracują. (1)

          • 6 1

          • Raczej powinieneś chcieć usłyszeć, że rząd w końcu zmienił prawo przetargowe.

            Przecież pierwotnie OMGGS nie dopuściło Nextbike do startu w ogóle, ale nie mieli wyjścia.

            • 2 2

    • Dawać będzie co brać

      • 0 0

    • Ładnie będą pływać

      • 2 3

    • przepraszamy MEVO w trójmieście nieczynne

      najbliższe czynne MEVO w Sztokholmie

      • 18 3

  • Art wprowadza w błąd

    Wypożyczenie roweru na dobę kosztuje 11 koron (4,84 zł) - w tej cenie mamy 90 minut jazdy,

    No to ma dobę czy na 90 minut ?

    • 1 0

  • koszt poprzedniej inwestycji to 40.272.906 zł (6)

    Można było kupić za to ponad 20000 klasycznych rowerów po 2000zł - chociaż pewnie jakiś zawodowiec powie, że rower to się zaczyna od 10k ;)

    • 49 5

    • Mozna bylo (3)

      Zapewnic 80 544 tylu osobom pomoc 500+ !
      Ale to miasto małej sycylii

      • 4 9

      • 500+ to pomoc? Nie żartuj sobie. (1)

        500+ jest nic nie warte obecnie.

        • 1 2

        • jak nic nie warte, to czemu pobierasz

          • 0 0

      • 500+ to nie pomoc tylko przemoc

        • 6 4

    • Bardzo drogo.

      Szwecja: "Abonament miesięczny kosztuje 35 koron (15,4 zł), a roczny 157 koron (69 zł)"
      Trójmiasto: "Abonament Mevo 2.0 ma kosztować 29,99 zł za miesiąc i 259 zł za rok"

      "Ciekawym odniesieniem w tym kontekście może być porównanie cen komunikacji miejskiej w Sztokholmie i w Trójmieście."
      "Bilet jednorazowy na 75 minut kosztuje w Sztokholmie 39 koron (17,15 zł), a miesięczny 970 koron (426,43 zł)."

      Wszystko git, tyle że:
      Osoby zajmujące się sprzątaniem w Szwecji zarabiają średnio 10867,93 zł. msc. , a programista zaczyna od 18000.

      • 3 0

    • Bo lepiej zrobić elektryczne hulajnogi a rowery tradycyjne

      I system jak najprostszy, bez infolinii, aplikacji - utrzymanie infolinii (ponad 100 osób) kosztuje krocie, podobnie jak utrzymanie aplikacji na wszystkie urządzenia (nawet mały zespół IT to ponad 100k miesiąc) - ja rozumiem, że wandale, ale roweru z GPSem nie da się ukraść, uszkodzić, zdemolować czy jak? Przecież droższy rower to większa pokusa by go ukraść, rowerów siermiężnych/miejskich nikt nie będzie kradł by nimi jeździć, bo obciach i się rzuca w oczy.
      To jest klasyczny przerost formy, robimy te rowery jakby miały lecieć w kosmos a to ma być tylko narzędzie poprawiające mobilność mieszkańców. Potem wyjdzie 10-20 PLN za jeden kilometr i wniosek będzie taki, że taniej dla podatników byłoby zamówić wszystkim ubera/bolta.

      • 13 4

  • Czyli udało się wybrać najgorszy - ciężki, drogi i awaryjny

    Widać tylko taka firma potrafi się "odwdzięczyć".

    • 2 0

  • 1 hulanoge wiekszosc wynajmuje na 2 osoby i razem jadą i wyjdzie połowe taniej niz rower mevo!

    Naprawde przyjemniej jest razem jechac niz pakowac sie na jeden ciezki rower.Daltego ze mevo kolejne bedzie bankrutem!Ale kolejny raz szkodliwi urzednicy na to niepozwolą przed wyborami wiec bedzie tak dofinansuja mevo z kasy mieszkanców Gdańska około jakie 50mln na pokrycie straty kolejne by niebyło kompromitacji przed wyborami !!

    • 0 0

  • mewo 2.0 (2)

    rower dla turystow za podatki mieszkancow

    • 8 2

    • zobaczysz ze turyst predzej wynajmie hulajnogę na 2 osoby niz rower

      • 0 1

    • Turysta jak już jest

      to wynajmie pokój w hotelu, pójdzie na kawkę i obiad, kupi jakąś głupią pamiątkę, bilet do muzeum itp

      • 0 1

  • Rowerzysta (2)

    Rovery Mevo to kompletna porażka.Wyjazd do Stockholmu czemu mial słuzyć?.Chyba wycieczce!!.Odwiedzcie Amsterdam i tam zobaczcie rowery.Hulajnogi wystarcza i znowy nie pchac się w wadliwy produkt.Nie ma kasy a w Ratuszu chyba też wyrzuca się pieniadze.

    • 4 3

    • (1)

      Nie trafiłeś, autorka artykułu tam mieszka.

      • 1 0

      • i Roman załamany hahaha

        a już ział jadem....

        • 0 0

  • (1)

    Ruskie propaliwowe trole pod jednymi artykułami piszą, że w mieście nie można jeździć rowerem bo są górki, trzeba kupować rosyjską ropę i jechać samochodem.

    A pod artykułem że kupimy miejskie elektryczne rowery piszą, że nie mogą być elektryczne, bo samochody będa elektryczne...
    Co za trolle.

    • 6 1

    • Mrugnij trzy razy jeśli ktoś przemocą zmusza cię do jeżdżenia samochodem

      • 0 0

  • a gdzie sie podziały stare rowery? (3)

    dalej gniją pod stadionem, czy zezłomowane lekką ręką, bo z tzw. "niczyich" pieniędzy?

    • 14 0

    • Przecież one mają jeździć dalej. (1)

      • 0 2

      • A po trzech latach na placu

        To one gdzieś pojadą? Toż baterie będą do wyrzucenia.

        • 0 1

    • Juz dawno wyladowały na złomie

      • 0 1

  • Ja już zwątpiłem w ten biznes miasta. (1)

    Zainwestowałem w swój rower i na pewno nie skorzystam z Mevo. Bo ileż można było czekać.

    • 62 3

    • Ja tam się ciesze, ze beda was łupać

      Dwa razy drożej niż w Szwecji. Jej serdeczność już się cieszy, że zrobiła w bambuko mieszkańców

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum