• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo: CityBike Global chce zostać operatorem

Joanna Skutkiewicz
18 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
CityBike Global działa m.in. w Limie w Peru. CityBike Global działa m.in. w Limie w Peru.

CityBike Global, globalny operator usług wypożyczania rowerów, chce wejść na polski rynek. Firma bierze udział w przetargu na dostarczenie usługi wynajmu rowerów miejskich do systemu Mevo w Trójmieście. Jest jednym z dwóch podmiotów, które złożyły oferty w tym konkursie.



Kto powinien wygrać przetarg na Mevo?

CityBike Global zaproponował Trójmiastu dostarczenie rowerów elektrycznych czwartej generacji - inteligentnie połączonych pojazdów, eliminujących potrzebę instalacji doków i terminali trzeciej generacji, zmniejszając w ten sposób koszty inwestycyjne i operacyjne. Pojazdy mają mieć zamki i systemy pozwalające na kontrolowane parkowanie w określonym obszarze lub standardowym stojaku rowerowym.

Cabanas: dopasowujemy rowery do miasta



Jak wskazuje dyrektor firmy Jordi Cabanas, CityBike Global nie jest ani producentem rowerów, ani operatorem jednej, własnej technologii, co w tym przypadku jest atutem. Firma nie będzie forsować konkretnego rozwiązania, ale za każdym razem może dopasować je do potrzeb danego miasta.

- To duża metropolia, którą każdego roku odwiedzają dodatkowo dziesiątki tysięcy turystów - mówi Jordi Cabanas, dyrektor zarządzający CityBike Global. - Ogromne zapotrzebowanie na rowery miejskie, coraz większa popularność komunikacji rowerowej i chęć przysłużenia się planecie - to kluczowe czynniki. Poza tym wiemy, że władze Gdańska, Gdyni i Sopotu są bardzo otwarte na współpracę z inwestorami, traktują ich po partnersku. To miasto przyjazne ekologicznemu transportowi, przyjazne ludziom, przyjazne przedsiębiorcom - dlatego zainteresowaliśmy się tym rynkiem. Oczywiście, jako globalna firma jesteśmy dumni, że możemy oferować nasze usługi nie tylko w nowym mieście, ale także kraju, to bardzo motywujące i napędzające nas do nowych wyzwań.
Projekt rowerów dla Trójmiasta zakłada uruchomienie jednośladów z:

  • akumulatorem o zasięgu do 100 km,
  • w pełni automatycznym czujnikiem momentu obrotowego,
  • wewnętrzną 3-biegową skrzynią biegów,
  • transmisją pasową,
  • niską wagą dzięki ramie ze stopu aluminium,
  • przednim hamulcem tarczowym i tylnym hamulcem bębnowym,
  • ochroną przed kradzieżą i wandalizmem (akcelerometr, alarm, śledzenie GPS).

Firma zamierza także zatrudnić lokalny personel liczący 47 osób, obsługujący 51 punktów ładowania rozmieszczonych we wszystkich gminach.

CityBike Global bierze też udział w przetargach w Wielkopolsce i na Śląsku.

CityBike Global z "rażąco niską ceną"?



Konkurentem CityBike Global w przetargu jest konsorcjum BikeU i Freebike. Różnica w oferowanych cenach jest wyraźna. CityBike Global złożył ofertę wartą 159,27 mln zł, a drugi oferent aż 365,31 mln zł. Związek Metropolitalny zamierzał wydać na reaktywację Mevo 107 mln zł.

Przedstawiciele firmy przekonywali, że są przygotowani na terminowe i wyczerpujące złożenie wszystkich dokumentów, które mogą w razie potrzeby udowodnić, że ich oferta nie nosi znamion rażąco niskiej ceny.

Wątpliwości ws. doświadczenia firmy



Zaledwie kilka dni temu odbyła się dyskusja kilku organizacji, w tym Zielonych, Nowej Lewicy i Polski 2050, którzy przekonywali, że trwający przetarg powinien zostać anulowany i rozpisany ponownie. Przekonywali, że nie powinno się lekceważyć kryterium doświadczenia, bo tego właśnie - zdaniem m.in. Tomasza Larczyńskiego - brakuje omawianemu oferentowi.

Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot odniósł się do tych zarzutów, a stanowisko zarządu przedstawiliśmy w osobnym tekście:

Trwa dyskusja o przetargu na Mevo



Oferty złożone w przetargu są obecnie sprawdzane pod względem formalnym. W trakcie procedowania badana będzie m.in. struktura własnościowa CityBike Global.

CityBike Global planuje ekspansję



CityBike Global, a właściwie firma Marfina, ma zostać operatorem rowerów miejskich m.in. w Sztokholmie. Miasto podpisało z firmą umowę na ponad 5 tys. rowerów. Wszystkie jednoślady mają być elektryczne, a wypożyczenie ich będzie zaskakująco niedrogie: 10 kr (4,4 zł) za dzień, 25 kr (11,1 zł) za tydzień, 33 kr (14,7 zł) miesięcznie, 99 kr (44,1 zł) za pół roku i 149 kr (66,4 zł) za rok. Pierwsze rowery mają pojawić się w kwietniu 2022 roku.

Rowery CityBike Global zostały już dostarczone w Helsinkach i w Limie.

Miejsca

Opinie (40) 2 zablokowane

  • No ciekaw jestem, czy będą brali pod uwagę doświadczenie operatora. (5)

    Żeby nie było jak z poprzednim operatorem, który był najtańszy(znaczy dawał najwięcej rowerów elektrycznych w najniższej kwocie) Największa szkoda, że trzeba tyle czekać, bo dużo ludzi z tego korzystało.

    • 8 3

    • Masakracja

      Zgodnie z przewidywaniami

      • 0 0

    • poprzedni był bardzo doświadczony (kilkadziesiąt miast obsługiwał ) i jak wyszło wszyscy wiemy (3)

      także nie to jest kluczowe

      • 3 0

      • ale takiego projektu (elektryki z ładowaniem) nie robił bodaj nigdzie. (2)

        czyli nie miał doświadczenia.

        • 3 1

        • elektryki z ładowaniem na stojaku to normalna i sprawdzona technologia (1)

          w trójmieście były elektryki bez ładowania tylko z wymianą akumulatorów które następnie były transportowane do stacji ładowania i tam ładowane... zniszczyło to system swoją praco i czasochłonnością

          • 6 0

          • co to za inteligent wymyślił taki system, chyba po gimnazjum

            • 3 1

  • Cena

    Rażąco niska cena .150.000.000,00 zł

    • 0 0

  • (1)

    Poprzedni operator tez chciał. Byłyby zwykle, a nie elektryczne rowery, to wszystko by śmigało do dziś, jak np. w Lublinie lub Białymstoku.

    • 12 2

    • aaale, ćwoki gdaczą, że stromo, że różnice wzniesień

      ta elektryczniść rowerów to lokalny fetysz
      (tak jak monopol)
      ciekawe, że miasta ze znacznie większymi różnicami wzniesień
      jak oslo, innsbruck, rzym, nie mają tego fetysza

      • 0 0

  • CityBike Global, a właściwie firma MA(r)FI(n)A ma zostać operatorem rowerów miejskich m.in. w Sztokholmie. (1)

    A ja mam zostać znanym biznesmenem, dlatego powierzcie mi swoje pieniądze a zyskacie na tym więcej niż byście sami zarobili.

    • 0 0

    • słowem
      bezpieczna kasa oszczędnościowa

      • 0 0

  • Dajcie nam publiczna kasę, ogłosimy otwarcie, kij z rowerami i klientami, zamkniemy dzialalnosc (1)

    Będziecie państwo zadowoleeeeni...

    A potem Mevo 3 ...

    • 1 0

    • zapomniałeś o konkursach, niezbędnych w tym typie wałka

      ćwiczono już:
      na kolorek ramy
      na hasełko i slogan reklamowy
      na nazwę

      proponuję dodatkowo:
      na kształt siodełka
      na rodzaj bieżnika opon
      na obrazek w apce

      na cokolwiek, przecież to nie na serio
      to tylko wałek, jak poprzednio

      • 0 0

  • elementarne

    przetargi są na monopol serwisu, a nie na sam serwis

    wyjmijcie z reguł monopol, dopuście kilku operatorów na raz
    może nawet będzie ciut drożej, choć dla czego miało by być?
    ale i przetargi na całość nie będą rozpirzane polackim liberum veto,
    i klientom będzie lepiej, jak któryś operator zdechnie

    "ja osobiście truskawki cukrem posypuję, ale chyba jestem wyjątkiem"

    tX

    • 0 0

  • (1)

    nie można wziąć nextbike jak każde miasto europejskie?

    • 0 0

    • Już wzięliśmy, nazywało się to Mevo 1

      • 0 0

  • Już myślałem że temat się skończył , ale upór władz jest powalajacy- zupełnie jak te MEVO

    • 1 0

  • Po co to komu???!!!

    Znowu złom będzie się walał gdzie popadnie! Czy miasto już spłaciło wszystkie swoje zobowiązania skoro bierze się za wydawanie pieniędzy na takie głupoty?!

    • 3 0

  • (1)

    Delikatna kiszka z naszymi rowerami miejskimi W każdym dużym (i w sumie mniejszym) mieście funkcjonują bez problemu od wielu lat. U nas od wielu lat stoją i kurzą się gdzieś w halach. Ciekawe jest to, że Nextbike, który był operatorem Mevo w Trojmiescie, bez problemu obsługuje rowery np. w Lublinie :)

    • 9 0

    • w lublinie nikt genialny nie wymyślił kilkukrotnego wymieniania baterii każdego dnia

      nasze założenia wymieniania akumulatora po godzinie - dwóch jazdy są po prostu są i**otyczne - bo każda taka wymiana to kurs serwisanta samochodem do roweru i z powrotem do punktu ładowania akumulatorów... normalnie ładuje się akumulatory automatycznie po odstawieniu na stojak... ale nie u nas...

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum