Mevo: CityBike Global chce zostać operatorem
CityBike Global, globalny operator usług wypożyczania rowerów, chce wejść na polski rynek. Firma bierze udział w przetargu na dostarczenie usługi wynajmu rowerów miejskich do systemu Mevo w Trójmieście. Jest jednym z dwóch podmiotów, które złożyły oferty w tym konkursie.
Cabanas: dopasowujemy rowery do miasta
Jak wskazuje dyrektor firmy Jordi Cabanas, CityBike Global nie jest ani producentem rowerów, ani operatorem jednej, własnej technologii, co w tym przypadku jest atutem. Firma nie będzie forsować konkretnego rozwiązania, ale za każdym razem może dopasować je do potrzeb danego miasta.
- To duża metropolia, którą każdego roku odwiedzają dodatkowo dziesiątki tysięcy turystów - mówi Jordi Cabanas, dyrektor zarządzający CityBike Global. - Ogromne zapotrzebowanie na rowery miejskie, coraz większa popularność komunikacji rowerowej i chęć przysłużenia się planecie - to kluczowe czynniki. Poza tym wiemy, że władze Gdańska, Gdyni i Sopotu są bardzo otwarte na współpracę z inwestorami, traktują ich po partnersku. To miasto przyjazne ekologicznemu transportowi, przyjazne ludziom, przyjazne przedsiębiorcom - dlatego zainteresowaliśmy się tym rynkiem. Oczywiście, jako globalna firma jesteśmy dumni, że możemy oferować nasze usługi nie tylko w nowym mieście, ale także kraju, to bardzo motywujące i napędzające nas do nowych wyzwań.
Projekt rowerów dla Trójmiasta zakłada uruchomienie jednośladów z:
- akumulatorem o zasięgu do 100 km,
- w pełni automatycznym czujnikiem momentu obrotowego,
- wewnętrzną 3-biegową skrzynią biegów,
- transmisją pasową,
- niską wagą dzięki ramie ze stopu aluminium,
- przednim hamulcem tarczowym i tylnym hamulcem bębnowym,
- ochroną przed kradzieżą i wandalizmem (akcelerometr, alarm, śledzenie GPS).
Firma zamierza także zatrudnić lokalny personel liczący 47 osób, obsługujący 51 punktów ładowania rozmieszczonych we wszystkich gminach.
CityBike Global bierze też udział w przetargach w Wielkopolsce i na Śląsku.
CityBike Global z "rażąco niską ceną"?
Konkurentem CityBike Global w przetargu jest konsorcjum BikeU i Freebike. Różnica w oferowanych cenach jest wyraźna. CityBike Global złożył ofertę wartą 159,27 mln zł, a drugi oferent aż 365,31 mln zł. Związek Metropolitalny zamierzał wydać na reaktywację Mevo 107 mln zł.
Przedstawiciele firmy przekonywali, że są przygotowani na terminowe i wyczerpujące złożenie wszystkich dokumentów, które mogą w razie potrzeby udowodnić, że ich oferta nie nosi znamion rażąco niskiej ceny.
Wątpliwości ws. doświadczenia firmy
Zaledwie kilka dni temu odbyła się dyskusja kilku organizacji, w tym Zielonych, Nowej Lewicy i Polski 2050, którzy przekonywali, że trwający przetarg powinien zostać anulowany i rozpisany ponownie. Przekonywali, że nie powinno się lekceważyć kryterium doświadczenia, bo tego właśnie - zdaniem m.in. Tomasza Larczyńskiego - brakuje omawianemu oferentowi.
Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot odniósł się do tych zarzutów, a stanowisko zarządu przedstawiliśmy w osobnym tekście:
Trwa dyskusja o przetargu na Mevo
Oferty złożone w przetargu są obecnie sprawdzane pod względem formalnym. W trakcie procedowania badana będzie m.in. struktura własnościowa CityBike Global.
CityBike Global planuje ekspansję
CityBike Global, a właściwie firma Marfina, ma zostać operatorem rowerów miejskich m.in. w Sztokholmie. Miasto podpisało z firmą umowę na ponad 5 tys. rowerów. Wszystkie jednoślady mają być elektryczne, a wypożyczenie ich będzie zaskakująco niedrogie: 10 kr (4,4 zł) za dzień, 25 kr (11,1 zł) za tydzień, 33 kr (14,7 zł) miesięcznie, 99 kr (44,1 zł) za pół roku i 149 kr (66,4 zł) za rok. Pierwsze rowery mają pojawić się w kwietniu 2022 roku.
Rowery CityBike Global zostały już dostarczone w Helsinkach i w Limie.
- Joanna Skutkiewiczj.karjalainen@trojmiasto.pl
Miejsca
Opinie (40) 2 zablokowane
-
2021-08-18 22:01
Znowu nowatorski system i obietnice z kosmosu, który okażą się gruszkami na wierzbie:)
A badziewne stojaki już nie będą potrzebne i dziarsko na złom powędrują?
- 8 0
-
2021-08-18 15:51
No tak słońce Peru wróciło do Gdańska to i przetarg ma wygrać firma z Peru : ) Bo w Polsce firm nie ma :) (1)
Jesteśmy tak zacofanym krajem ze ,Peru to dla nas kraj jak druga Japonia :)
- 9 7
-
2021-08-18 18:06
larczynski to ten znawca od wagonów co rowerach pojecia niema i zafundował nam podwyzke o 300% na abonament Mevo
I jak witac portal lewicowy tutaj promuje ich politycznie .bo zacznijmy od tego ze Zielonych, Nowej Lewicy i Polski 2050 ,to nie organizacje tylko partie polityczne.A larczyńskie jest jednym z liderów Gorszego Gdańska partii tez lewicowej która namiętnie chce dostać sie do władz miasta!
- 7 1
-
2021-08-18 16:44
Znowu będzie WAŁ !!!!!!!!!!!!!
- 19 0
-
2021-08-18 15:41
Mevo - lokalna adaptacja południowoamerykańskiej telenoweli. Miejsce akcji: Mała Sycylia.
- 16 1
-
2021-08-18 14:15
3 mln aglomeracja,tyle lat a nie mogą zrobić miejskiego roweru.POdobnie ze wspólnym biletem.Wieczny niedasizm.
- 21 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.