Nowe rowery Mevo 2.0 na testach
We wtorek na ulicach Gdańska po raz pierwszy pojawił się rower Mevo 2.0. Pokazowy egzemplarz był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego. W środę trafi do rzeczoznawcy, który ma ocenić, czy rower jest zgodny z opisem przedmiotu zamówienia. Jeśli jego opinia będzie pozytywna, to będzie można podpisać umowę z nowym operatorem roweru metropolitalnego.
Jego informacje o "tajemniczym elektryku z naklejoną nazwą Mevo" potwierdza Obszar Metropolitalny, który w imieniu gmin prowadzi postępowanie przetargowe.
- Najpierw niezależni eksperci sprawdzili, czy spółka City Bike Global mogła w ogóle złożyć ofertę. Kolejnym krokiem było sprawdzenie, czy oferta nie podlega odrzuceniu ze względu na rażąco niską cenę. Teraz sprawdzamy, czy testowy rower jest zgodny z Opisem Przedmiotu Zamówienia - wyjaśnia Dagmara Kleczewska, szefowa projektu Mevo 2.0.
We wtorek rower był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego i członków komisji przetargowej, którzy oceniali jego funkcjonalność, wygodę i komfort jazdy, działanie baterii, hamulców, oświetlenia i wszystkich pozostałych podzespołów.
- W środę rower trafi do niezależnego rzeczoznawcy, którego opinia będzie dla nas wiążąca. Jeśli uzna on, że rower jest zgodny z OPZ, wówczas nasi prawnicy będą mogli dać nam zielone światło na wybór wykonawcy, a następnie podpisanie umowy. Rzeczoznawca na sporządzenie opinii będzie miał dwa tygodnie - dodaje Kleczewska.
Sam jednoślad prezentuje się efektownie. Nowy rower znacząco różni się od swojego poprzednika. Przede wszystkim sprawia wrażenie masywniejszego, a przy tym jego sylwetka jest bardziej opływowa i dynamiczna. Poza tym, że różni się kolorem, od swojego poprzednika odróżnia go też umocowanie baterii - ta ukryta jest w ramie (poprzednio znajdowała się w bagażniku nad tylnym kołem). Na kierownicy - oprócz masywnego koszyka - znajduje się też sporej wielkości panel z diodami informującymi użytkownika o stopniu jej wyczerpania.
Przypomnijmy, że niedawno obszar wydłużył o 60 dni czas na wybór oferty i podpisanie umowy z operatorem. Jak mówią urzędnicy, postępowanie ma zostać rozstrzygnięte do końca tego roku.
Mevo znowu jeździ po Gdańsku? (9 opinii)
Opinie (469) ponad 10 zablokowanych
-
2021-11-16 18:31
Przy żałosnej gdańskiej infrastrukturze rowerowej
to tylko latające drony mają sens.
- 2 2
-
2021-11-16 18:32
Komu kasa?
Ciekawe co teraz robią i ile zarabiają odpowiedzialni za MEVO 1.0.? Np. taki niejaki Prezes Zarządu OMG-G-S. Zarobił i zarabia dalej.
- 6 3
-
2021-11-16 18:34
A co z miliardami starych rowerów?
- 8 2
-
2021-11-16 18:39
Kto będzie operatorem?
Mam nadzieję że nie te krętacze z nextbike
- 7 1
-
2021-11-16 18:46
Czemu szukają "operatora"?
A nie "operatorów". Nie słyszeli o czymś tak pożytecznym jak "konkurencja"?
- 5 1
-
2021-11-16 18:52
Znów niewypał. (1)
Czy rowerami zajmują się w mieście idioci ?Przecież tu nie ma nawet żadnych wątpliwości, że rowery muszą być jasne, widoczne i nie elektryczne ! Zamiast zostawić decyzję starym rowerzystom, ktoś oderwany od rowerowej rzeczywistości znów beztrosko ładuje miasto w żenujące kłopoty.
- 10 4
-
2021-11-16 20:29
Ale czemu nie elektryczne?
- 2 0
-
2021-11-16 19:01
Ja nie rozumiem dlaczego miasto (18)
Ma płacić za jakieś rowery? I tak miasto udostępnia infrastrukturę miejską więc to raczej operator powinien płacić miastu. Uwazam ze jest to wyprowadzanie kasy z naszych podatków. Jest wiele innych bardziej potrzebnych inwestycji.
- 201 64
-
2021-11-16 19:12
Bo jescze jest myślenie "Homosovietikus"
wszystko zależy od władzy " 1 Sekretarz .
- 12 6
-
2021-11-16 19:30
a kto według ciebie ma utrzymywać komunikacje publiczną? (11)
mevo należy traktować jako komunikację publiczną właśnie. Jest jej uzupełnieniem
- 25 21
-
2021-11-16 21:33
Jak to kto? Pasażerowie komunikacji miejskiej (9)
Czemu mają się do tego dorzucać osoby, które z komunikacji miejskiej nie korzystają?
- 11 9
-
2021-11-16 22:01
(2)
Bo one są największymi szkodnikami i zajmują bardzo dużo cennego miejsca na drodzę i parkingu o bezpieczenstwie i zanieczyszczeniu nie wspominając!
- 16 8
-
2021-11-16 22:30
Mówisz o rowerzystach? (1)
To są największe i najbardziej roszczeniowe miejskie szkodniki, są zagrożeniem dla pieszych, nie stosują się do żadnych zasad ruchu drogowego, wjeżdżają na czerwonym, mimo że mają DDR to i tak jeżdżą ulicą blokując ruch, i wciąż żądają jeszcze więcej przestrzeni, mimo że nawet na Długą wjeżdżają (a samochody nie)
- 12 32
-
2021-11-17 06:20
ziomek nie zyj w ogole
z takimi pogladami ; )
- 11 6
-
2021-11-17 00:32
Czy Ty naprawdę sądzisz, że komunikacja miejska utrzymuje się ze sprzedaży biletów?Pokrywają tylko część wszystkich kosztów, reszta idzie z budżetu miasta.
- 15 0
-
2021-11-17 06:04
Bo wtedy komunikacja miejska byłaby tak droga, że wszyscy przerzucili by się na auta. Do roboty byś zaczął chodzić z buta, bo "podróże" autem po mieście trwały był kilka razy dłuzej, niz obecnie
- 11 0
-
2021-11-17 14:17
Serio? (2)
Czyli rozumiem, że jesteś też za finansowaniem budowania (i utrzymywania) infrastruktury drogowej tylko przez osoby posiadające samochody? Głupota na tym portalu chyba nigdy mnie nie przestanie zadziwiać.
- 2 0
-
2021-11-17 16:31
Serio? (1)
Paliwo jest obłożone tyloma daninami, że tak infrastruktura drogowa jest utrzymywana przez osoby posiadające samochody, !!!
- 0 3
-
2021-11-18 11:07
Miasta nie mają ani grosza z opłaty paliwowej
- 0 0
-
2021-11-17 14:49
Bo są mieszkańcami i współtworzą obraz miasta.
- 0 0
-
2021-11-18 13:58
nieprawda
nie, Mevo nie jest uzupełnieniem komunikacji miejskiej,
tylko jest jej konkurentem.
bo taryfa nie ma pierwszych minut darmo (jak np. w Warszawie)
więc użytkownik nie jedzie rowerem na autobus/kolej, tylko do celu.
alternatywnie
bo bilet tramwajowy nie pozwala kontynuować jazdy tym rowerem
(jak np. w Huangzhou).
są różne sposoby, by rowery publiczne były komplementarnym
uzupełnieniem komunikacji publicznej, nie tylko te dwa.
nie należą do nich taryfy promujące jazdę godzinną do odległego celu
i nie należą do nich rowery elektryczne, jadące pod górę z Oliwy do Osowej.- 0 0
-
2021-11-16 21:08
bo pieniadze z brukseli
trzeba wydac niekoniecznie uczciwie, taka to unia
- 2 13
-
2021-11-16 22:19
Za drogi też nie powinno płacić, bo potem auta stoją na nich w korkach - strata moich podatków
- 3 2
-
2021-11-17 00:04
Ceny
Zobacz że mevo kosztowało 10 groszy za minutę, a hulajnogi kosztują 50 groszy za minutę oczywiście rower jest droższy w zakupie. Coś jak z komunikacją miejską że gmina dopłaca.
- 1 0
-
2021-11-17 00:24
Inwestycje drogowe powodują setki razy większe koszty niż Mevo. Nie uprawiajmy populizmu
- 7 2
-
2021-11-18 10:20
Zaraz powiesz, że ZTM powinien płacić za jeżdżenie tramwajami i autobusami po mieście.
- 0 0
-
2021-11-16 19:01
Przecież to oczywiste, że elektryki się nie sprawdzą. Po prostu. Nie wyciągnięto lekcji z pierwszej próby ?
No i kolor ma być żarówa.- 8 3
-
2021-11-16 19:05
Jak miasto placi (1)
To rozumiem ze rowery będą użytkowane za darmo?
- 3 1
-
2021-11-16 23:03
jak płaci to chyba nie za darmo
- 1 0
-
2021-11-16 19:11
Rower publiczny to porażka (3)
Jeździłem na rowerach publicznych w Szczecinie, Wrocławiu, Lublinie i Warszawie. Wszystkie rowery publiczne to najtańszy szajs. Są to rowery zbudowane według zasady "byle taniej". We wszystkich rowerach którymi jeździłem coś strzelało, skrzypiało i trzeszczało. To tego niesprawne hamulce albo przerzutki. Te rowery są tak tanie, że taniej się nie da. Jakość tragiczna. Elektryczne rowery w Warszawie są fajne ale te zwykłe to tak tani szajs, że sporo osób woli jeździć po Warszawie swoimi prywatnymi rowerami.
- 6 7
-
2021-11-16 19:31
albo ludzie nie potrafią szanować tego co wspólne
- 4 0
-
2021-11-16 20:33
Pojeździć swoim rowerem owszem fajnie ale pojawiają się problemy jak chcesz np jechać tylko w jedną stronę (a wrócić inaczej bo nie wiem... późno albo pada), jak nie ma gdzie swojego roweru zaparkować bezpiecznie (bo kradną na potęgę), jak jesteś już gdzieś na mieście i chcesz gdzieś podjechać, itp, itd.
- 3 0
-
2021-11-17 07:06
Pojeździłam tym rowerem ścieżkami rowerowymi turystycznie w okolicach Gdańska,nie narzekam,czekam na nowe z wspomaganiem elektrycznym. Seniorita Teresa
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.