Nowe rowery Mevo 2.0 na testach
We wtorek na ulicach Gdańska po raz pierwszy pojawił się rower Mevo 2.0. Pokazowy egzemplarz był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego. W środę trafi do rzeczoznawcy, który ma ocenić, czy rower jest zgodny z opisem przedmiotu zamówienia. Jeśli jego opinia będzie pozytywna, to będzie można podpisać umowę z nowym operatorem roweru metropolitalnego.
Jego informacje o "tajemniczym elektryku z naklejoną nazwą Mevo" potwierdza Obszar Metropolitalny, który w imieniu gmin prowadzi postępowanie przetargowe.
- Najpierw niezależni eksperci sprawdzili, czy spółka City Bike Global mogła w ogóle złożyć ofertę. Kolejnym krokiem było sprawdzenie, czy oferta nie podlega odrzuceniu ze względu na rażąco niską cenę. Teraz sprawdzamy, czy testowy rower jest zgodny z Opisem Przedmiotu Zamówienia - wyjaśnia Dagmara Kleczewska, szefowa projektu Mevo 2.0.
We wtorek rower był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego i członków komisji przetargowej, którzy oceniali jego funkcjonalność, wygodę i komfort jazdy, działanie baterii, hamulców, oświetlenia i wszystkich pozostałych podzespołów.
- W środę rower trafi do niezależnego rzeczoznawcy, którego opinia będzie dla nas wiążąca. Jeśli uzna on, że rower jest zgodny z OPZ, wówczas nasi prawnicy będą mogli dać nam zielone światło na wybór wykonawcy, a następnie podpisanie umowy. Rzeczoznawca na sporządzenie opinii będzie miał dwa tygodnie - dodaje Kleczewska.
Sam jednoślad prezentuje się efektownie. Nowy rower znacząco różni się od swojego poprzednika. Przede wszystkim sprawia wrażenie masywniejszego, a przy tym jego sylwetka jest bardziej opływowa i dynamiczna. Poza tym, że różni się kolorem, od swojego poprzednika odróżnia go też umocowanie baterii - ta ukryta jest w ramie (poprzednio znajdowała się w bagażniku nad tylnym kołem). Na kierownicy - oprócz masywnego koszyka - znajduje się też sporej wielkości panel z diodami informującymi użytkownika o stopniu jej wyczerpania.
Przypomnijmy, że niedawno obszar wydłużył o 60 dni czas na wybór oferty i podpisanie umowy z operatorem. Jak mówią urzędnicy, postępowanie ma zostać rozstrzygnięte do końca tego roku.
Mevo znowu jeździ po Gdańsku? (9 opinii)
Opinie (469) ponad 10 zablokowanych
-
2021-11-18 01:54
Nie spodoba się wam co napisze ale............ (1)
Sorry ale je nie narzekam że nie ma MEVO
Powody są generalnie trzy. Pierwszy to że na tą ilość rowerów co miało być (albo nawet było), to niestety w dalszym ciągu mamy za mało ścieżek (i aż za dobrze pamiętam jak się wtedy te które były się zapychały)
Dwa to użytkownicy-czyli starsze Babcie i Dziadki, które normalnie nie miały ochoty i siły na rower, ale jak zobaczyły że elektryczny to dawaj (niestety mało to z nich umiał pewnie jeździć)
Trzy-kompletnie nie kumam-skoro to ma być dla zdrowia, to po jasny pierun elektryczne? Ok. może z górnych tarasów ma to jeszcze jakiś sens, ale w większości wypadków to przeczy samemu sobie i całej idei.- 3 1
-
2021-11-19 17:23
badania wykazują, że na rowerach wspomaganych elektrycznie ludzie po prostu pokonują większe odległości
i w ten sposób bardziej poprawiają sobie kondycję fizyczną niż jesteś w stanie sobie wyobrazić. Co najmniej trzeci argument z Twojej listy jest nietrafiony. Pierwszy argument także nie ma sensu, ponieważ rowerzyści mają prawo legalnie jeździć i jeżdżą nie tylko po "ścieżkach rowerowych" , których skądinąd w Trójmieście jest już dość dobrze rozwinięta sieć. Kierowcy - jak wiesz, nie jeżdżą także wyłącznie po autostradach i drogach szybkiego ruchu. Ulic uspokojonego ruchu w Gdańsku jest już ponad 70 ogólnej długości ulic miejskich.
- 0 1
-
2021-11-18 11:42
kolejni będą (1)
rozjezdzac ludzi na chodnikach.
- 0 1
-
2021-11-19 17:19
pijesz do kierowców parkujących przy ścianach budynków?
oni potrafią rozjeżdżać ludzi nie tylko na chodnikach, ale i na przystankach autobusowych lub tramwajowych
- 0 0
-
2021-11-18 21:52
Po ile abonament ? (1)
Podstawowe pytanie po ile będzie abonament.
Poprzedni system padł bo abonament był śmiesznie niski i system się nie bilansował.- 1 0
-
2021-11-19 17:18
po 30 zł miesięcznie
podaję bez brania odpowiedzialności za rzetelność informacji
- 0 0
-
2021-11-17 12:14
Czemu czarny? Bo nie niebieski (1)
Poprzednie MEV0 upadło bo rower był niebieski, teraz urzędnicy spróbują z czarnym - reszta bez zmian.
- 2 1
-
2021-11-18 21:24
a kojńkurs kolorystyczny na pierwszy aferalny falstart systemu roweru publicznego pamiętasz?
- 0 1
-
2021-11-17 09:00
Czy można po Długim Targu jeździć rowerem??? (5)
:) :)
- 8 3
-
2021-11-18 16:06
Oczywiście, że można od wielu lat.
- 1 0
-
2021-11-17 09:50
nie oficjalnie nie wolno jest zakaz (1)
- 0 4
-
2021-11-17 10:03
Pokaż mi ten zakaz.
- 2 0
-
2021-11-17 09:51
można
jeszcze jak!
- 2 0
-
2021-11-17 09:16
Można
- 2 1
-
2021-11-16 16:37
Jak będą razić światłem ludzi z przeciwka, (6)
to osobiście przejdę się z młotkiem na kilka postojów.
- 45 51
-
2021-11-18 10:22
(1)
Czyli planujesz zamieszkanie za państwowe pieniądze. Ciekawy plan.
- 0 1
-
2021-11-18 14:14
zima idzie
menele szukają ciepełka w pudle
- 0 1
-
2021-11-16 17:36
(2)
Np. hulajnogi mają lampy z przodu wysoko i potrafią oślepiać kierowców niższych samochodów.
- 5 3
-
2021-11-16 19:42
wiadomo. kierowca poszkodowany być nie moze (1)
a jak kierowcy oślepiają to jest super. tu problemu nigdy nie ma
- 14 7
-
2021-11-16 22:58
oślepenie kierowcy powoduje większe zagrożenie na drodze niż oślepienie pieszego
bez względu jakie racje i mądrości ktoś rzuci o ostrożnej jeździe itp,.
- 2 1
-
2021-11-16 16:42
I co?
Będziesz się walił tym młotkiem w swój pusty łeb?
- 33 12
-
2021-11-17 10:02
jesli ceny wynajmu będą takie jak tu pisano (wielokrotnie wyższe od popzedniej edycji), to wróżę upadek (2)
i to szybki, bo nie będzie chętnych
oczywiści nie mam na myśli dojeżdżających do pracy, ale taki transport powinny sponsorować czy organizować firmy, nie miasto i nie z miejskich pieniędzy
i oczywiście po co elektryczne? by pojawiło się jeszcze więcej grubasów?- 2 1
-
2021-11-18 10:47
ciekawe czy przyznasz się do nietrafnej prognozy jeśli się ona nie sprawdzi (1)
- 0 0
-
2021-11-18 14:11
taryfa oparta o korposzczury z oliwskiego Mordoru
nie sprawi, że inni będą korzystali
mam tzw. mieszane uczucia.
bo jak Mevo przeżyje, to zdechnie ZTM
a jak Mevo zdechnie, to konkurent tramwajów i autobusów odpadnie
a i tak o wszystkim zadecyduje pogoda, takie systemy powinno się włączać wiosną, a nie przed zimą. vide casus palma- 0 1
-
2021-11-17 15:52
(5)
Za jazdę po Długiej nie było kiedyś mandatów?
- 6 2
-
2021-11-18 10:45
były upomnienia, niekiedy mandaty (2)
bez sensu. Pokojowe współistnienie pieszych i rowerzystów w przestrzeni miejskiej uwolnionej od jeżdżących i parkujących samochodów jest możliwe a nawet pożądane.
- 1 1
-
2021-11-18 12:12
(1)
jak Fußgangerzone w każdym ale to każdym niemieckim mieście
- 1 0
-
2021-11-18 14:09
Nie strzelaj do nas Polaków, niemieckimi nazwami.
To brzmi jak nazwa obozu koncentracyjnego.
- 0 1
-
2021-11-18 12:51
Merytoryczna wypowiedź i na temat.
- 1 0
-
2021-11-18 11:10
mevo
już lata temu to zmienili
- 1 1
-
2021-11-18 13:15
(1)
Rowerki mniejsze by się przydały, takie hak niegdyś Romet robił, lekkie małe a nie ciężkie grzmoty
- 1 1
-
2021-11-18 14:06
Wesoły Romek robił różne rowery
małe Pelikany i Wigry
oraz duże Waganty, Laury i Huragany
dziś Romki konfekcjonują rowery z ChRL- 1 0
-
2021-11-18 13:59
A ja się zastanawiam
Ile jeszcze będzie aktywacji mevo i ile razy jeszcze będą przekręty z tym związane
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.