• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe rowery Mevo 2.0 na testach

Maciej Korolczuk
16 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe

We wtorek na ulicach Gdańska po raz pierwszy pojawił się rower Mevo 2.0. Pokazowy egzemplarz był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego. W środę trafi do rzeczoznawcy, który ma ocenić, czy rower jest zgodny z opisem przedmiotu zamówienia. Jeśli jego opinia będzie pozytywna, to będzie można podpisać umowę z nowym operatorem roweru metropolitalnego.



Jak oceniasz wygląd nowego Mevo?

Rower Mevo 2.0 pokazujemy jako pierwsi. O tym, że pojawił się na ulicach Gdańska poinformował nas jeden z czytelników, który zauważył rower oklejony reklamą Mevo.

Jego informacje o "tajemniczym elektryku z naklejoną nazwą Mevo" potwierdza Obszar Metropolitalny, który w imieniu gmin prowadzi postępowanie przetargowe.

- Najpierw niezależni eksperci sprawdzili, czy spółka City Bike Global mogła w ogóle złożyć ofertę. Kolejnym krokiem było sprawdzenie, czy oferta nie podlega odrzuceniu ze względu na rażąco niską cenę. Teraz sprawdzamy, czy testowy rower jest zgodny z Opisem Przedmiotu Zamówienia - wyjaśnia Dagmara Kleczewska, szefowa projektu Mevo 2.0.
  • Rower jest egzemplarzem pokazowym i jak zastrzega Obszar Metropolitalny jego ostateczny wygląd może się jeszcze nieco zmienić.
  • Rower jest egzemplarzem pokazowym i jak zastrzega Obszar Metropolitalny jego ostateczny wygląd może się jeszcze nieco zmienić.
  • Rower jest egzemplarzem pokazowym i jak zastrzega Obszar Metropolitalny jego ostateczny wygląd może się jeszcze nieco zmienić.
  • Rower jest egzemplarzem pokazowym i jak zastrzega Obszar Metropolitalny jego ostateczny wygląd może się jeszcze nieco zmienić.
  • Rower jest egzemplarzem pokazowym i jak zastrzega Obszar Metropolitalny jego ostateczny wygląd może się jeszcze nieco zmienić.

We wtorek rower był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego i członków komisji przetargowej, którzy oceniali jego funkcjonalność, wygodę i komfort jazdy, działanie baterii, hamulców, oświetlenia i wszystkich pozostałych podzespołów.

- W środę rower trafi do niezależnego rzeczoznawcy, którego opinia będzie dla nas wiążąca. Jeśli uzna on, że rower jest zgodny z OPZ, wówczas nasi prawnicy będą mogli dać nam zielone światło na wybór wykonawcy, a następnie podpisanie umowy. Rzeczoznawca na sporządzenie opinii będzie miał dwa tygodnie - dodaje Kleczewska.
Sam jednoślad prezentuje się efektownie. Nowy rower znacząco różni się od swojego poprzednika. Przede wszystkim sprawia wrażenie masywniejszego, a przy tym jego sylwetka jest bardziej opływowa i dynamiczna. Poza tym, że różni się kolorem, od swojego poprzednika odróżnia go też umocowanie baterii - ta ukryta jest w ramie (poprzednio znajdowała się w bagażniku nad tylnym kołem). Na kierownicy - oprócz masywnego koszyka - znajduje się też sporej wielkości panel z diodami informującymi użytkownika o stopniu jej wyczerpania.

Przypomnijmy, że niedawno obszar wydłużył o 60 dni czas na wybór oferty i podpisanie umowy z operatorem. Jak mówią urzędnicy, postępowanie ma zostać rozstrzygnięte do końca tego roku.

  • We wtorek rower był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego. W środę trafi do rzeczoznawcy, który sprawdzi, czy jest on zgodny z opisem przedmiotu zamówienia.
  • We wtorek rower był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego. W środę trafi do rzeczoznawcy, który sprawdzi, czy jest on zgodny z opisem przedmiotu zamówienia.
  • We wtorek rower był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego. W środę trafi do rzeczoznawcy, który sprawdzi, czy jest on zgodny z opisem przedmiotu zamówienia.
  • We wtorek rower był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego. W środę trafi do rzeczoznawcy, który sprawdzi, czy jest on zgodny z opisem przedmiotu zamówienia.
  • We wtorek rower był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego. W środę trafi do rzeczoznawcy, który sprawdzi, czy jest on zgodny z opisem przedmiotu zamówienia.
14:12 16 LISTOPADA 21

Mevo znowu jeździ po Gdańsku? (9 opinii)

Po Gdansku jeżdżą jakies dziwne elektryki - czarne, matowe, nowoczesne, nawet ładne. Oznaczone napisem Mevo. Widziałam ten rower, nie zdążyłam zrobić foty. Wygladal na taki lepszy i nie nadajacy sie do masowego udostepnienia. Ktoś wie o co chodzi? Bo z tego co mi wiadomo temat Mevo leży i nie ma już tych rowerów dostępnych.
Po Gdansku jeżdżą jakies dziwne elektryki - czarne, matowe, nowoczesne, nawet ładne. Oznaczone napisem Mevo. Widziałam ten rower, nie zdążyłam zrobić foty. Wygladal na taki lepszy i nie nadajacy sie do masowego udostepnienia. Ktoś wie o co chodzi? Bo z tego co mi wiadomo temat Mevo leży i nie ma już tych rowerów dostępnych. Zobacz więcej

Opinie (469) ponad 10 zablokowanych

  • Czy Ktokolwiek osobiscie poniosl odpowiedzialnosc za mevo 1.0 (1)

    Redakcjo zrobicie artykuł o tym czy ktokolwiek kto podpisywał się imieniem I nazwiskiem zgarnal $ poniósł odpowiedzialnosc . Czy dalej są również i rowniejsi ???
    Ps. Oddawać zlodzieje z mevo moje 10zl z abonamentu razy kilka tysięcy osób których oszukali

    • 9 2

    • Niby jak? Spółka poniosła odpowiedzialność.

      • 1 0

  • Z hulajnogami nie maja szans,taniej szybciej i wygodniej (1)

    • 0 2

    • taniej? Hulajnoga 5zł za kurs Mevo 1.0 było 10zł za miesiąc użytkowania.

      teraz pewnie będzie drożej ale i tak musi być znacznie taniej od tradycyjnej komunikacji publicznej bo chętnych nie będzie.

      • 1 0

  • Co oznacza "Tenu"

    Tego też nie ogarniają?

    • 1 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Mevo 2.0 na testach w Gdańsku

    Po Długim Targu nie wolno jeździć na rowerach! (4)

    • 0 3

    • Opinia do filmu

      Zobacz film Mevo 2.0 na testach w Gdańsku

      Wolno. (3)

      Rozejrzyj się czasem wokół siebie, a nie tylko japa w telefon

      • 1 1

      • Opinia do filmu

        Zobacz film Mevo 2.0 na testach w Gdańsku

        meduzo jest zakaz od dawna i nadal obowiązuje .Ale jak masz wątpliwości to dzwon do SM cymbałku (2)

        • 0 2

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Mevo 2.0 na testach w Gdańsku

          jest znak zakaz ruchu "nie dotyczy rowerów". jak wół stoi

          • 1 0

        • Opinia do filmu

          Zobacz film Mevo 2.0 na testach w Gdańsku

          No popatrz... a wg mnieod 2011 Długa i Długi Targ nie są bjęte zakazem jazdy na rowerze.

          • 1 0

  • Czyli kiedy one będą????

    Albo nie potrafię czytać ze zrozumieniem albo nie było wzmianki kiedy można się spodziewać samych rowerów na naszych ulicach....

    • 1 1

  • Me-wał 2.0

    • 3 1

  • coś dla robaków biedaków..

    cebula nawet nie ma na rower. teraz będą się wszedzie walać

    • 0 2

  • Wszystko było po urzędniczemu (16)

    Zrobiono jakiś pilotaż, żeby się dowiedzieć, że są potrzebne elektryki? Nie zrobiono, tak się zwyczajnie wydawało urzędnikom. Nie zrobiono dobrego rozeznania, nie poznano potrzeb a potem było zdziwienie, że rowery są o 8 pod OBC/Alchemią a nie na Morenie. Potem były problemy logistyczne z bateriami, bo też nikt wcześniej nie porobił prób.

    • 145 16

    • Nie wyobrażam sobie codziennej jazdy Wrzeszcz - Łostowice bez elektryków. (9)

      Jak tylko Mevo było dostępne to je wybierałem i podjazdy pod jaśkową i łostowicką były bezproblemowe.
      Jazda prywatnym rowerem na tej trasie to pot na czole. Nie wyobrażam sobie wejść do biura na 8 godzin po takim dojeździe

      Gdańsk Główny-Oliwa - jak najbardziej można jechać zwykłym rowerem. Ale dojazdy do pracy nie wchodzą w grę z górnego tarasu

      • 17 3

      • Przebranie (4)

        Dlatego cyklisci biora rzeczy na przebranie i zostawiaja w pracy, w dobrej pracy jest tez gdzie wziac prysznic.

        • 13 6

        • To też jest absurd: wybierasz ekologiczny transport (1)

          , żeby potem marnować wodę na bonusowy prysznic.

          • 2 2

          • To prysznic bierzesz tylko w pracy

            A w domu nie marnujesz wody. Po drodze i tak nikt cię wąchać nie będzie.

            • 0 0

        • prysznic w pracy po czy przed?? (1)

          co za brednie

          • 3 16

          • czego nie rozumiesz?

            Przyjeżdżasz spocony to się kąpiesz.
            W wielu biurowcach łazienki i rowerownie to norma. Nie wiem jak jest w innych miejscówkach.
            Ja kiedyś jak nie było prysznica 'przemywałem się' w umywalce. Nie było problemu

            • 18 3

      • (1)

        Dojechanie z górnego tarasu do biura w Oliwie nie wymaga żadnego wysiłku, a po powrocie do domu można chyba się wykąpać. Czy się mylę.

        • 3 0

        • Z Łostowic do Oliwy jest ponad 12 km z dwoma podjazdami (Havla, Rakoczego) - ja bym się spocił

          Chyba, że chcesz objechać dookoła, wtedy 18 km bez podjazdu.

          • 0 0

      • Czemu nie kupisz sobie swojego elektryka? (1)

        • 0 5

        • Bo pewnie mieszka w bloku

          I nie chce mu się dźwigać 30 kilowego nieporęcznego grzmota po schodach.

          • 0 0

    • elektryki to pomysł Karnowskiego, który rowery zna z telewizji

      w projekcie doradzali ludzi z Wielkiego Przejazdu Rowerowego, którzy od początku mówili, że to nie ma sensu. Ale kto by słuchał ekspertów, zrobiło się reklamy, uściski dłoni poszły, a że potem wszystko padło wpizdu? kogo to obchodzi

      • 0 0

    • Masz rację, że powinno to zostać zrobione

      Nie mniej jednak, na zdrowy rozum: jeżeli ludzie mieszkają na górnym tarasie, a SKM jeździ po dolnym, to całkiem prawdopodobne jest, że ludzie mogliby korzystać z Mevo żeby dojechać na pociąg, a powrót cóż: droga na niemałą górę, gdzie wsparcie elektryka bardzo uprzyjemnia podróż.

      • 0 0

    • (1)

      bez prób można stwierdzić że jeśli bateria nie wytrzymuje cały dzień na jednym ładowaniu to system z ich wymianą nie ma sensu - ilość samochodów potrzebnych do wymiany na bieżąco baterii to powyżej setki - nawet bez korków w ciągu dnia

      po prostu w założeniach było ze nikt nie będzie z systemu korzystał - stąd jeden punkt ładowania i kilku techników do wymiany baterii - a patrząc na puste albo zawalone stojaki system relokacji nie działał w ogóle - tak samo jak system wymiany baterii pod obc stało po kilkadziesiąt rowerów z których żaden nie nadawał się do jazdy ze względu na wyładowaną baterię

      • 11 1

      • Żaden?

        • 0 1

    • gdyby nie elektryk, nikt by nie wynajmował roweru, żeby wjechać na górny taras

      • 10 1

    • dobrze , że nie mają bagażnika z tyłu roweru który był traktowany przez wielu "cyklistów" jak fotel do przewozu dodatkowego pasażera

      • 23 0

  • A wyroki za pierwsze Mevo już były?

    • 0 3

  • Czarny kolor,

    mimo jaśniejszych oklejeń, wydaje mi się za ciemny - mało widoczny, mało bezpieczny.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum