Nowe rowery Mevo 2.0 na testach
We wtorek na ulicach Gdańska po raz pierwszy pojawił się rower Mevo 2.0. Pokazowy egzemplarz był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego. W środę trafi do rzeczoznawcy, który ma ocenić, czy rower jest zgodny z opisem przedmiotu zamówienia. Jeśli jego opinia będzie pozytywna, to będzie można podpisać umowę z nowym operatorem roweru metropolitalnego.
Jego informacje o "tajemniczym elektryku z naklejoną nazwą Mevo" potwierdza Obszar Metropolitalny, który w imieniu gmin prowadzi postępowanie przetargowe.
- Najpierw niezależni eksperci sprawdzili, czy spółka City Bike Global mogła w ogóle złożyć ofertę. Kolejnym krokiem było sprawdzenie, czy oferta nie podlega odrzuceniu ze względu na rażąco niską cenę. Teraz sprawdzamy, czy testowy rower jest zgodny z Opisem Przedmiotu Zamówienia - wyjaśnia Dagmara Kleczewska, szefowa projektu Mevo 2.0.
We wtorek rower był testowany przez pracowników Obszaru Metropolitalnego i członków komisji przetargowej, którzy oceniali jego funkcjonalność, wygodę i komfort jazdy, działanie baterii, hamulców, oświetlenia i wszystkich pozostałych podzespołów.
- W środę rower trafi do niezależnego rzeczoznawcy, którego opinia będzie dla nas wiążąca. Jeśli uzna on, że rower jest zgodny z OPZ, wówczas nasi prawnicy będą mogli dać nam zielone światło na wybór wykonawcy, a następnie podpisanie umowy. Rzeczoznawca na sporządzenie opinii będzie miał dwa tygodnie - dodaje Kleczewska.
Sam jednoślad prezentuje się efektownie. Nowy rower znacząco różni się od swojego poprzednika. Przede wszystkim sprawia wrażenie masywniejszego, a przy tym jego sylwetka jest bardziej opływowa i dynamiczna. Poza tym, że różni się kolorem, od swojego poprzednika odróżnia go też umocowanie baterii - ta ukryta jest w ramie (poprzednio znajdowała się w bagażniku nad tylnym kołem). Na kierownicy - oprócz masywnego koszyka - znajduje się też sporej wielkości panel z diodami informującymi użytkownika o stopniu jej wyczerpania.
Przypomnijmy, że niedawno obszar wydłużył o 60 dni czas na wybór oferty i podpisanie umowy z operatorem. Jak mówią urzędnicy, postępowanie ma zostać rozstrzygnięte do końca tego roku.
Mevo znowu jeździ po Gdańsku? (9 opinii)
Opinie (469) ponad 10 zablokowanych
-
2021-11-17 12:43
Proponuję więcej literówek
"Pomu w dropę tenu Mevu" - to lepiej odda poziom upośledzenia tego projektu
- 2 1
-
2021-11-17 12:24
Znowu będą jeździć ze smartfonem w ręku.
- 2 1
-
2021-11-16 16:37
A co z poprzednimi rowerami? (9)
Wywalamy je? Sprzedajemy? Zostaną rozdane mieszkańcom?
Czemu nie mogą wejść do użytkowania w ramach Mevo2?- 111 4
-
2021-11-16 18:30
może będą ... po przerobieniu na zwykłe uzupełnią te elektryczne (2)
taki był plan
- 2 3
-
2021-11-17 12:09
Przeciez one ważyły aż 34 kg
Powodzenia z jazdą pod górkę na tym złomie.
- 0 0
-
2021-11-16 22:24
Mówisz, że nasi urzędnicy mają plan?
A ile to jest w sasinach?
- 5 1
-
2021-11-16 22:28
50% razy wspomaganie elektryczne nie działało (1)
stare niebieskie mewy to był szmelc
- 2 0
-
2021-11-17 07:03
Rowery były za ciężkie
Te rowery były po prostu za ciężkie dla kobiet.To nie siłaczki,tylko niewiasty delikatnej postury,
- 0 1
-
2021-11-16 18:59
Recycling (2)
Z tego, co wiadomo z miasta, stare rowery przejdą remont i pozostaną w systemie.
- 6 3
-
2021-11-16 22:37
Dzieki, oby :)
- 1 0
-
2021-11-16 19:36
ha, ha dobre ...
- 6 0
-
2021-11-16 17:15
Stare były stare, a te są nowe - z nowego budżetu za nowe długi
Stare ktoś przygarnie i jeszcze dostanie kasę na utylizację. Ten ktoś już ma obiecane, więc proszę się nie interesować.
- 49 2
-
2021-11-16 17:08
(3)
Przepraszam ale co się stało z poprzednimi rowerami?
- 32 1
-
2021-11-17 12:09
Stare nie są czarne więc się nie nadają
- 0 0
-
2021-11-17 09:18
Nie przepraszaj,masz prawo wiedzieć......
- 0 0
-
2021-11-16 17:19
To pytanie zasmuca urzędników, rozdrapuje rany
Przykrość. Brak wyczucia. Urzędnicy mają traumę po MEV0 1 - stąd ten czarny kolor, a tu jeszcze takie pytanie.
- 13 1
-
2021-11-17 12:01
Ciekawe
Ciekawe na jak długo tym razem.
- 2 1
-
2021-11-17 11:39
To przetarg na czołgi czy na rower? Muszą być elektryki? To nie ekologiczne .
Prąd w Polsce wytwarza się ze spalania węgla , co z tego że nie w Gdańsku ale w Polsce. To nie ekologiczne !!!!!
- 0 1
-
2021-11-16 19:56
Chodniki pozastawiane hulajnogami, to za mało dorzućmy bezpańskie rowery. (1)
Powinien być jakiś bonus za zgłaszanie źle ,,zaparkowanych'' pojazdów to od razu byłby porządek.
( Powoli mam dosyć przestawiania hulajnog,i którą ktoś stawa w poprzek chodnika, stąd ta frustracja)- 7 3
-
2021-11-17 11:23
i tak głównym problemem nie są hulajnogi, a samochody
- 0 1
-
2021-11-16 20:56
Jak tam rozliczenia osób odpowiedzialnych za projekt Mevo? (2)
Ile osób straciło pracę? Kto i kiedy przeprosi za niepowodzenie projektu? Nextbike zagrał tak jak mu pozwolono. Związek metropolitalny dopuścił tę spółkę z kapitałem 5000 zł do przetargu. Przecież za taką niegospodarność i głupotę powinien być kryminał.
- 14 2
-
2021-11-17 11:22
no chyba nie bo dostali 9mln zamiast 40
- 0 0
-
2021-11-17 10:00
Jeszcze nie wszyscy awansowali ale pracujemy nad tym.
- 1 0
-
2021-11-16 20:13
(4)
Kto będzie tym jeździł skoro są hulajnogi
- 1 5
-
2021-11-16 20:25
hulajnogi sa nieoplacalne (3)
- 3 1
-
2021-11-16 20:38
(2)
Ile to kosztuje za godzinę?
- 1 2
-
2021-11-17 11:21
hulajnoga to 50gr za minute czyli kurs jakieś 5zł
mevo 1.0 było za 10zł miesięcznie
- 0 0
-
2021-11-16 22:27
Drożej niż hulajnoga na pewno nie, taniej jest wziąć ubera niż hulajnogę
- 1 1
-
2021-11-16 21:35
Ten rowerek kosztuje 40 tysięcy złotych? (1)
Przecież za tą kwotę można kupić nowe auto...
- 10 1
-
2021-11-17 11:20
Nie rower a obsługa jego przez 6lat
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.