• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo: 110 tys. wypożyczeń. Dotarło kilkadziesiąt nowych rowerów

Rafał Borowski
9 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 13:10 (9 kwietnia 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
System Roweru Metropolitalnego Mevo wystartował we wtorek 26 marca. System Roweru Metropolitalnego Mevo wystartował we wtorek 26 marca.

Operator systemu Mevo opublikował kolejne statystyki dotyczące wypożyczeń rowerów. Do poniedziałkowego popołudnia skorzystano z nich ponad 110 tys. razy. Choć w poniedziałek operator nie wiedział, kiedy pojawią się nowe rowery, to we wtorek do Gdańska dotarło kilkadziesiąt nowych pojazdów.



Korzystałe(a)ś z roweru Mevo?

W poniedziałkowe popołudnie na facebookowym profilu Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo podano najświeższe statystyki dotyczące wypożyczeń współdzielonych jednośladów.

Przypomnijmy, że oprócz Trójmiasta, można z niego skorzystać także w Tczewie, Pruszczu Gdańskim, Rumi, Redzie, Pucku, Władysławowie, Żukowie, Kartuzach, Stężycy, Somoninie oraz Sierakowicach.

- Dziękujemy za Waszą obecność i przepraszamy, że nadal nie możecie korzystać z Mevo tak często, jak byście chcieli. Choć rowery zostały wypożyczone już ponad 110 tys. razy i ta liczba ciągle rośnie, wiemy, że to nie wystarcza. Flota z czasem zwiększy się do 4080 rowerów, a my bez przerwy intensywnie pracujemy nad poprawą dostępności tych, które już są - napisano w komunikacie.

Sporo zgłoszeń od użytkowników



W dalszej części wpisu zapewniono, że operator systemu Mevo - spółka Nextbike - stara się sprostać problemom, które pojawiły się już w pierwszych dniach funkcjonowania systemu, który wystartował 26 marca.

- Nieustająco wymieniamy rozładowane baterie. Mamy do tego więcej sprzętu i więcej ludzi. Staramy się jak najszybciej przywracać do sprawności uszkodzone rowery. Wzmocnimy te elementy, których awarie najczęściej nam zgłaszacie. Zwiększyliśmy i dalej będziemy zwiększać nasze zespoły - obsługi klienta oraz serwisu. Dziękujemy także za Wasze ogromne zaangażowanie - zgłaszanie usterek, nieprawidłowego użytkowania czy innych trudności.

Nowi użytkownicy jeszcze poczekają



W związku z tymi zapewnieniami postanowiliśmy dopytać o szczegóły dotyczące planowanych usprawnień systemu Mevo. Nie na wszystkie pytania otrzymaliśmy precyzyjną odpowiedź. Pytaliśmy o to, kiedy będzie możliwość korzystania z rowerów przez nowych użytkowników, po tym, jak w piątek została wstrzymana możliwość wykupu nowych abonamentów.

- Jeżeli chodzi o założenie konta w systemie Mevo, rejestracja cały czas jest możliwa. Wstrzymaliśmy natomiast możliwość dokonywania wpłat, które są niezbędne do aktywowania konta. Nie podajemy terminu, kiedy wznowimy tę możliwość. Zapewniam jednak, że robimy, co w naszej mocy i niezwłocznie o tym poinformujemy użytkowników - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy firmy Nextbike.

Zespół pracowników powiększy się o kilkadziesiąt osób



Więcej konkretów uzyskaliśmy na temat liczby ładowarek do rowerów, a także wspomnianego w facebookowym komunikacie zwiększenia zatrudnienia w zespole obsługującym system Mevo. Nowi pracownicy mają dołączyć do obecnego zespołu w ciągu kilku dni.

- W związku z ogromnym zainteresowaniem systemem Mevo systematycznie zwiększamy liczbę ładowarek do rowerów. Ich liczba wynosi obecnie grubo ponad 100 i wciąż wzrasta. Staramy się po prostu dostosować do tak dużego wykorzystania rowerów, które jest wyższe, niż przewidywaliśmy. Ponadto planujemy zwiększyć zatrudnienie osób, które obsługują system Mevo. Obecnie to ok. stu pracowników, w najbliższych dniach dołączy do nich kolejnych kilkudziesięciu - wylicza nasz rozmówca.

"Nie wiadomo, kiedy pojawią się kolejne rowery"



Jak już wcześniej wspomniano, liczba dostępnych obecnie rowerów Mevo to zaledwie ok. 30 proc. ich docelowej liczby.

Kiedy na ulicach pojawi się kolejna partia współdzielonych jednośladów? Również i w tym przypadku otrzymaliśmy wymijającą i niepełną odpowiedź.

- Tak jak zapowiadaliśmy, liczba rowerów Mevo ma wzrosnąć docelowo do 4080 sztuk. Chcemy, aby nastąpiło to jak najszybciej, ale na chwilę obecną nie podajemy terminu, kiedy dokładnie pojawią się kolejne partie rowerów. O tym również będziemy informować na bieżąco - uzupełnia Pogorzelski.
Aktualizacja, godz. 13:10 Dzień później nasi reporterzy zauważyli partię kilkudziesięciu nowych rowerów Mevo, które dotarły do Gdańska w nocy lub we wtorek rano.

Kilkadziesiąt nowych rowerów Mevo dotarło do Gdańska 9 kwietnia



Kilka dni temu pracownicy samorządowego stowarzyszenia, które nadzoruje wdrażanie Mevo stwierdzili, że liczą, iż rowery pojawią się przed weekendem majowym.

Opinie (405) ponad 10 zablokowanych

  • nie można aktywować konta?

    należy do liczyć jako kolejne opóźnienie i dowalić karę !!!

    • 9 1

  • Jeżeli chodzi o założenie konta w systemie Mevo, rejestracja cały czas jest możliwa. Wstrzymaliśmy natomiast możliwość dokonywania wpłat, które są niezbędne do aktywowania konta. Nie podajemy terminu, kiedy wznowimy tę możliwość.
    Buhahahahahahahahahahaha

    • 16 1

  • Gdyby to był wolny rynek, a nie durny samorządowy projekt (3)

    To wszystko byłoby w porządku. Jest za duży popyt który przekracza podaż? Podnosi się cenę. W przypadku mevo, cena przejazdów jest co najmniej 3 razy za niska, ale tak ktoś durnowato rozpisał w przetargu. Rowery kurzą się na stacjach bo nikt za taką dużą cenę nie chciałby jeździć? To wtedy się ją obniża. Większa ilość rowerów przyjechała do gdańska? Znowu można obniżyć cenę skoro więcej ludzi może się załapać- tak to powinno wyglądać od początku. Ale socjalizm i polityczne agitacje "pół-darmowy rowerek dla wszystkich" tak właśnie się kończą.

    • 9 15

    • Przy wolnym rynku nie byłoby o czym gadać (1)

      Nikt w to prywatnie by się nigdy nie ładował. To jest z góry nierentowny projekt i znów wszyscy do tego będą dokładać.

      • 0 0

      • Dlaczego nierentowny?

        Właśnie jak widac, popyt na taką usługę jest gigantyczny. Gdyby wszedł teraz prywatny inwestor, postawił swoje rowery które byłyby dostępne, ale za większą cenę - to też znajdą się tacy którzy by jeździli.

        • 1 0

    • super temat rozwojowy

      popieram

      • 1 0

  • Chora hipokryzja

    Umożliwiają rejestrację, by móc chwalić się przyrostem nowych użytkowników w Mevo, ale jednocześnie nie można w pełni aktywować konta (czyli korzystać jednak nie można), bo funkcja aktywacji póki co jest zablokowana. Hipokryzja w czystej postaci :-/

    • 9 2

  • Tak to dziwne ? Nawet

    ludzie nie dajcie się naciągać, aby kilku mogło zarobić wielu musi stracić, nie ma innej opcji

    • 4 1

  • Zdziwienie. (1)

    Postawili kołchoz obc i zaplanowali że ludzie doń przyjadą rowerem. A teraz klapa, bo obc wussało rowery z całego systemu. I wyśśie kolejne. Jakie rozwiązania? Oto one:
    1. Po rozpoczęciu szychty w obc zabierać rowery, a pod koniec przywozić je z powrotem (bo jak ich nie będzie, to zatkają się tramwaje/SKM),
    2. Wprowadzić w obc pracę na trzy zmiany. Zapewni to naturalne przypływy i odpływy rowerów,
    3. Poczekać do listopada, zainteresowanie rowerami spadnie do kilku procent tego obecnego,
    4. Zburzyć obc i wsadzić do domu wariatów tych, co pozwolili na jego powstanie.

    • 4 5

    • O czym ty piszesz?

      Rowery z obc szybko znikają

      • 2 0

  • Czy aby rower miejski... (1)

    ... Nie jest formą dofinansowania obc? Czy obc dorzuca się doń, skoro pracownicy obc stanowią głównych beneficjentów systemu (tak, beneficjentów, bo rower jest dotowany)?

    • 6 3

    • też to pare razy napisałem

      jesli jest takie zapotrzebowanie w firmach z OBC, to te firmy powinny kupić rowery swoim pracownikom, nic ich to nie będzie kosztować, bo mogą wpisać w koszty

      to jest skandal, że na stacji przed OBC jest przyjmowane aż 80 rowerów zachwalających cały plac

      wystarczy zrobić mniejszy promień koła w programie i problem się rozwiąże

      • 1 1

  • A może wprowadzić zróżnicowanie...

    ... Opłat? Dla płacących podatek w 3m utrzymać obecną cenę, dla "gości podnieść ją 2...3 razy?

    • 4 4

  • to się nazywa ekonomia ... (4)

    na chwilę obecna maja niespełna tysiąc rowerów i ponad 100 pracowników a dołączy kolejne kilkadziesiąt. Wychodzi jeden pracownik na mniej niż 10 rowerów..... to ile musiało by kosztować wypożyczenie żeby biznes się zamknął - minimum 1-2 zł za godzinę - przy założeniu wypożyczania 24h/dobę non stop i tylko gdyby nie było abonamentów. To chyba jakaś pomyłka a nie biznes uzasadniony ekonomicznie.

    • 17 2

    • Pewnie będą żyć ze sprzedaży reklam na rowerach

      • 0 1

    • nikt nie mówił że to ma być biznes (1)

      Nie sądzisz chyba że 10zł miesięcznie to prawdziwy koszt systemu?
      To forma odciązenia dróg i komunikacji miejskiej, oraz mobilizacja mieszkańców do ruchu za państwowe pieniądze

      • 3 0

      • Ok, a jak odciążą drogi...

        ... w miesiącach zimowych?

        • 2 1

    • Model działania tego systemu to czysty chaos.

      Uruchamiamy i zobaczymy co będzie. Dziecinada.

      • 1 1

  • Nie ma opcji by stokilkadziesiat ładowarek dało radę przy 110 000 wypożyczeń.

    Ładowarek jest wielokrotnie za mało

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum