• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo: 110 tys. wypożyczeń. Dotarło kilkadziesiąt nowych rowerów

Rafał Borowski
9 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 13:10 (9 kwietnia 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
System Roweru Metropolitalnego Mevo wystartował we wtorek 26 marca. System Roweru Metropolitalnego Mevo wystartował we wtorek 26 marca.

Operator systemu Mevo opublikował kolejne statystyki dotyczące wypożyczeń rowerów. Do poniedziałkowego popołudnia skorzystano z nich ponad 110 tys. razy. Choć w poniedziałek operator nie wiedział, kiedy pojawią się nowe rowery, to we wtorek do Gdańska dotarło kilkadziesiąt nowych pojazdów.



Korzystałe(a)ś z roweru Mevo?

W poniedziałkowe popołudnie na facebookowym profilu Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo podano najświeższe statystyki dotyczące wypożyczeń współdzielonych jednośladów.

Przypomnijmy, że oprócz Trójmiasta, można z niego skorzystać także w Tczewie, Pruszczu Gdańskim, Rumi, Redzie, Pucku, Władysławowie, Żukowie, Kartuzach, Stężycy, Somoninie oraz Sierakowicach.

- Dziękujemy za Waszą obecność i przepraszamy, że nadal nie możecie korzystać z Mevo tak często, jak byście chcieli. Choć rowery zostały wypożyczone już ponad 110 tys. razy i ta liczba ciągle rośnie, wiemy, że to nie wystarcza. Flota z czasem zwiększy się do 4080 rowerów, a my bez przerwy intensywnie pracujemy nad poprawą dostępności tych, które już są - napisano w komunikacie.

Sporo zgłoszeń od użytkowników



W dalszej części wpisu zapewniono, że operator systemu Mevo - spółka Nextbike - stara się sprostać problemom, które pojawiły się już w pierwszych dniach funkcjonowania systemu, który wystartował 26 marca.

- Nieustająco wymieniamy rozładowane baterie. Mamy do tego więcej sprzętu i więcej ludzi. Staramy się jak najszybciej przywracać do sprawności uszkodzone rowery. Wzmocnimy te elementy, których awarie najczęściej nam zgłaszacie. Zwiększyliśmy i dalej będziemy zwiększać nasze zespoły - obsługi klienta oraz serwisu. Dziękujemy także za Wasze ogromne zaangażowanie - zgłaszanie usterek, nieprawidłowego użytkowania czy innych trudności.

Nowi użytkownicy jeszcze poczekają



W związku z tymi zapewnieniami postanowiliśmy dopytać o szczegóły dotyczące planowanych usprawnień systemu Mevo. Nie na wszystkie pytania otrzymaliśmy precyzyjną odpowiedź. Pytaliśmy o to, kiedy będzie możliwość korzystania z rowerów przez nowych użytkowników, po tym, jak w piątek została wstrzymana możliwość wykupu nowych abonamentów.

- Jeżeli chodzi o założenie konta w systemie Mevo, rejestracja cały czas jest możliwa. Wstrzymaliśmy natomiast możliwość dokonywania wpłat, które są niezbędne do aktywowania konta. Nie podajemy terminu, kiedy wznowimy tę możliwość. Zapewniam jednak, że robimy, co w naszej mocy i niezwłocznie o tym poinformujemy użytkowników - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy firmy Nextbike.

Zespół pracowników powiększy się o kilkadziesiąt osób



Więcej konkretów uzyskaliśmy na temat liczby ładowarek do rowerów, a także wspomnianego w facebookowym komunikacie zwiększenia zatrudnienia w zespole obsługującym system Mevo. Nowi pracownicy mają dołączyć do obecnego zespołu w ciągu kilku dni.

- W związku z ogromnym zainteresowaniem systemem Mevo systematycznie zwiększamy liczbę ładowarek do rowerów. Ich liczba wynosi obecnie grubo ponad 100 i wciąż wzrasta. Staramy się po prostu dostosować do tak dużego wykorzystania rowerów, które jest wyższe, niż przewidywaliśmy. Ponadto planujemy zwiększyć zatrudnienie osób, które obsługują system Mevo. Obecnie to ok. stu pracowników, w najbliższych dniach dołączy do nich kolejnych kilkudziesięciu - wylicza nasz rozmówca.

"Nie wiadomo, kiedy pojawią się kolejne rowery"



Jak już wcześniej wspomniano, liczba dostępnych obecnie rowerów Mevo to zaledwie ok. 30 proc. ich docelowej liczby.

Kiedy na ulicach pojawi się kolejna partia współdzielonych jednośladów? Również i w tym przypadku otrzymaliśmy wymijającą i niepełną odpowiedź.

- Tak jak zapowiadaliśmy, liczba rowerów Mevo ma wzrosnąć docelowo do 4080 sztuk. Chcemy, aby nastąpiło to jak najszybciej, ale na chwilę obecną nie podajemy terminu, kiedy dokładnie pojawią się kolejne partie rowerów. O tym również będziemy informować na bieżąco - uzupełnia Pogorzelski.
Aktualizacja, godz. 13:10 Dzień później nasi reporterzy zauważyli partię kilkudziesięciu nowych rowerów Mevo, które dotarły do Gdańska w nocy lub we wtorek rano.

Kilkadziesiąt nowych rowerów Mevo dotarło do Gdańska 9 kwietnia



Kilka dni temu pracownicy samorządowego stowarzyszenia, które nadzoruje wdrażanie Mevo stwierdzili, że liczą, iż rowery pojawią się przed weekendem majowym.

Opinie (405) ponad 10 zablokowanych

  • 51 rowerów pod stadionem..

    Jeszcze ani razu nie udało mi się trafić na sprawny rower w okolicy Piecek. Ale nie ma się co dziwić, skoro pod stadionem w tej chwili na jednej stacji stoi 51 rowerów ... Może się mylę, ale rowery po ładowaniu mogłyby być odwożone nie tylko na najpopularniejsze stacje, ale też na te osiedlowe, gdzie widok zaparkowanego roweru byłby wielkim zdziwieniem ;) Chcialaybm wybrać się tym rowerem do pracy, ale nie mam jak bo na pobliskich stacjach rano pustki (jak i przez resztę dnia).

    • 5 1

  • Nie mogę już słuchać tych głupich tłumaczeń.

    100 ładowarek? kilkadziesiąt rowerów? I do tego kilkadziesiąt nowych pracowników co by te ładowarki rozwozili? Czy ktoś w 3mieście panuje nad tą farsą?

    • 6 1

  • (6)

    Najpierw powiedziano, ze na razie jest za malo rowerów i że przybedzie ich. Potem okazalo sie ze za malo jest takze akumulatorow nawet dla tych rowerow co juz sa. No a w koncu stwierdzono, ze za malo jest takze ladowarek do akumulatorow. Potem okaze sie ze za malo bedzie czasu do ladowanie wszystkich akumulatorow / doba ma tylko 24 godziny/ i miejsc do ładowania, a w koncu ze moze i za malo jest prądu. Tak bedzie

    • 65 3

    • Zapomniałes, że za mało jest także pracowników.

      Jak tak dalej pójdzie, to za kilka miesięcy ta firma będzie największym pracodawcą na Pomorzu - dostarczając mieszkańcom max 4 tys rowerów, ha ha ha

      • 1 1

    • Zapomniałes dodac o koszcie prądu ....

      Za mało jest $$$ na pokrycie rachunków za prąd do ładowania... i kolejne 100 milionów wpadnie dotacji... . a cała dotacja na wszystkie koleje w pomorskim to 56 milionów?

      • 0 0

    • Na końcu okaże się, że za mało pieniędzy dostali, bo się nie spodziewali sukcesu. I trzeba będzie słono dopłacić!!!
      I przez kogo to wszystko: przez Was, przez tych co wypożyczają lub chcieliby wypożyczyć. Gdyby nie to - rowery stałyby na stojakach, nikt by ich nie wypożyczał, baterii by wystarczyło, 100 ładowarek na 4000 rowerów też. Wszystko byłoby SUPER! Tak więc to Wasza (Nasza) wina!

      • 8 1

    • (1)

      a jeśli tak nie będzie, to przeprosisz i odszczekasz?

      • 2 9

      • Przecież tak było. Przynajmniej tak wynika z informacji na trojmiasto.pl.

        • 6 1

    • Za mało miejsc do ładowania i za mało prądu to już było półtora tygodnia temu. Kilka dni przed niedzielną przerwą Mev0.

      • 5 2

  • dla przypomnienia wałka nextbike (4)

    Projekt "Budowa Systemu Roweru Metropolitalnego OMG-G-S” nr RPPM.09.01.01-22-0016/17-00. jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej 9 Mobilność, Działania 9.1 Transport miejski, Poddziałania 9.1.1 Transport miejski - mechanizm ZIT. Wartość projektu wynosi 36 690 216,20 zł, a dofinansowanie ze środków unijnych - 17.218.259 zł.

    to są nasze pieniadze

    • 20 2

    • jak nasze?

      ktoś cię pytał o zdanie, jak je wydawał? Jeśli nie, to już dawno nie twoje.

      • 1 0

    • dokladnie tak za 10 zeta nikt by roweru nie wyporzyczał ,ta firma okresliła ,ze beda mieli spore zyski (1)

      i to właśnie dlatego ze oszczędzają na maksa ,kosztem mieszkańców są te cyrki.Liczyli na mała popularność bo im więcej ładują to wzrastają koszty!
      I jestem przekonany ze na koniec roku po cichu wystosują pismo o wyrównanie zysku który wcześniej założyli!
      Ale najlepsze jest to Ze urząd miasta da im te do finansowanie bez mrugnięcia okiem!!

      • 4 1

      • i po to są kary - ale trzeba je egzekwować

        • 3 0

    • rozwaliło mnie te 20 groszy

      teraz dopiero zauważyłem...

      • 1 1

  • fajna firma z tego operatora MEVO skoro nie wie kiedy będą kolejne rowery....wystarczy spojrzeć do umowy (2)

    no chyba , że płacą a nie wiedzą za co choć to bardzo prawdopodobne sądząc po funkcjonowaniu tej spółki

    • 14 1

    • a co oni się bedą zapisami umowy przejmować

      najwyżej im kary umowne wlepią i tak przy takim finansowaniu wyjdą na swoje grubo.

      • 1 1

    • wg umowy termin juz dawno minąl

      • 2 0

  • to się nazywa ekonomia ... (4)

    na chwilę obecna maja niespełna tysiąc rowerów i ponad 100 pracowników a dołączy kolejne kilkadziesiąt. Wychodzi jeden pracownik na mniej niż 10 rowerów..... to ile musiało by kosztować wypożyczenie żeby biznes się zamknął - minimum 1-2 zł za godzinę - przy założeniu wypożyczania 24h/dobę non stop i tylko gdyby nie było abonamentów. To chyba jakaś pomyłka a nie biznes uzasadniony ekonomicznie.

    • 17 2

    • Model działania tego systemu to czysty chaos.

      Uruchamiamy i zobaczymy co będzie. Dziecinada.

      • 1 1

    • nikt nie mówił że to ma być biznes (1)

      Nie sądzisz chyba że 10zł miesięcznie to prawdziwy koszt systemu?
      To forma odciązenia dróg i komunikacji miejskiej, oraz mobilizacja mieszkańców do ruchu za państwowe pieniądze

      • 3 0

      • Ok, a jak odciążą drogi...

        ... w miesiącach zimowych?

        • 2 1

    • Pewnie będą żyć ze sprzedaży reklam na rowerach

      • 0 1

  • Kilkadziesiat osób rozwożących samochodami baterie i rowery do serwisu...??

    To Mevo to taki ekologiczny system! Genialnie pomyślane, naprawdę genialnie....

    • 11 1

  • Jestem ciekawy jak to może się opłacać? (4)

    • 30 4

    • opłaca się, bo to jest z funduszy ue oraz z dopłat do komunikacji miejskiej.

      • 1 1

    • to jest uzupełnienie komunikacji publicznej (1)

      komunikacja publiczna z zasady sie nie oplaca. tak jak nie oplaca sie budowanie drog chodnikow, utrzymywanie bibliotek teatrow policji szpitali.... ale musi to byc by panstwo funkcjonowalo

      • 10 1

      • Opłaca się. Tylko w czymś innym

        • 2 0

    • Nie moze

      Jak wszystko co publiczne. Idzie z podatków Twoich

      • 20 4

  • metropolia nakreca.. ciekawe co? makaron na uszy? :)

    • 4 1

  • cały Gdansk i jego urzedasy. ;)

    blokujcie dalej prawde.

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum