• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Mevo: 110 tys. wypożyczeń. Dotarło kilkadziesiąt nowych rowerów

Rafał Borowski
9 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 13:10 (9 kwietnia 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
System Roweru Metropolitalnego Mevo wystartował we wtorek 26 marca. System Roweru Metropolitalnego Mevo wystartował we wtorek 26 marca.

Operator systemu Mevo opublikował kolejne statystyki dotyczące wypożyczeń rowerów. Do poniedziałkowego popołudnia skorzystano z nich ponad 110 tys. razy. Choć w poniedziałek operator nie wiedział, kiedy pojawią się nowe rowery, to we wtorek do Gdańska dotarło kilkadziesiąt nowych pojazdów.



Korzystałe(a)ś z roweru Mevo?

W poniedziałkowe popołudnie na facebookowym profilu Systemu Roweru Metropolitalnego Mevo podano najświeższe statystyki dotyczące wypożyczeń współdzielonych jednośladów.

Przypomnijmy, że oprócz Trójmiasta, można z niego skorzystać także w Tczewie, Pruszczu Gdańskim, Rumi, Redzie, Pucku, Władysławowie, Żukowie, Kartuzach, Stężycy, Somoninie oraz Sierakowicach.

- Dziękujemy za Waszą obecność i przepraszamy, że nadal nie możecie korzystać z Mevo tak często, jak byście chcieli. Choć rowery zostały wypożyczone już ponad 110 tys. razy i ta liczba ciągle rośnie, wiemy, że to nie wystarcza. Flota z czasem zwiększy się do 4080 rowerów, a my bez przerwy intensywnie pracujemy nad poprawą dostępności tych, które już są - napisano w komunikacie.

Sporo zgłoszeń od użytkowników



W dalszej części wpisu zapewniono, że operator systemu Mevo - spółka Nextbike - stara się sprostać problemom, które pojawiły się już w pierwszych dniach funkcjonowania systemu, który wystartował 26 marca.

- Nieustająco wymieniamy rozładowane baterie. Mamy do tego więcej sprzętu i więcej ludzi. Staramy się jak najszybciej przywracać do sprawności uszkodzone rowery. Wzmocnimy te elementy, których awarie najczęściej nam zgłaszacie. Zwiększyliśmy i dalej będziemy zwiększać nasze zespoły - obsługi klienta oraz serwisu. Dziękujemy także za Wasze ogromne zaangażowanie - zgłaszanie usterek, nieprawidłowego użytkowania czy innych trudności.

Nowi użytkownicy jeszcze poczekają



W związku z tymi zapewnieniami postanowiliśmy dopytać o szczegóły dotyczące planowanych usprawnień systemu Mevo. Nie na wszystkie pytania otrzymaliśmy precyzyjną odpowiedź. Pytaliśmy o to, kiedy będzie możliwość korzystania z rowerów przez nowych użytkowników, po tym, jak w piątek została wstrzymana możliwość wykupu nowych abonamentów.

- Jeżeli chodzi o założenie konta w systemie Mevo, rejestracja cały czas jest możliwa. Wstrzymaliśmy natomiast możliwość dokonywania wpłat, które są niezbędne do aktywowania konta. Nie podajemy terminu, kiedy wznowimy tę możliwość. Zapewniam jednak, że robimy, co w naszej mocy i niezwłocznie o tym poinformujemy użytkowników - mówi Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy firmy Nextbike.

Zespół pracowników powiększy się o kilkadziesiąt osób



Więcej konkretów uzyskaliśmy na temat liczby ładowarek do rowerów, a także wspomnianego w facebookowym komunikacie zwiększenia zatrudnienia w zespole obsługującym system Mevo. Nowi pracownicy mają dołączyć do obecnego zespołu w ciągu kilku dni.

- W związku z ogromnym zainteresowaniem systemem Mevo systematycznie zwiększamy liczbę ładowarek do rowerów. Ich liczba wynosi obecnie grubo ponad 100 i wciąż wzrasta. Staramy się po prostu dostosować do tak dużego wykorzystania rowerów, które jest wyższe, niż przewidywaliśmy. Ponadto planujemy zwiększyć zatrudnienie osób, które obsługują system Mevo. Obecnie to ok. stu pracowników, w najbliższych dniach dołączy do nich kolejnych kilkudziesięciu - wylicza nasz rozmówca.

"Nie wiadomo, kiedy pojawią się kolejne rowery"



Jak już wcześniej wspomniano, liczba dostępnych obecnie rowerów Mevo to zaledwie ok. 30 proc. ich docelowej liczby.

Kiedy na ulicach pojawi się kolejna partia współdzielonych jednośladów? Również i w tym przypadku otrzymaliśmy wymijającą i niepełną odpowiedź.

- Tak jak zapowiadaliśmy, liczba rowerów Mevo ma wzrosnąć docelowo do 4080 sztuk. Chcemy, aby nastąpiło to jak najszybciej, ale na chwilę obecną nie podajemy terminu, kiedy dokładnie pojawią się kolejne partie rowerów. O tym również będziemy informować na bieżąco - uzupełnia Pogorzelski.
Aktualizacja, godz. 13:10 Dzień później nasi reporterzy zauważyli partię kilkudziesięciu nowych rowerów Mevo, które dotarły do Gdańska w nocy lub we wtorek rano.

Kilkadziesiąt nowych rowerów Mevo dotarło do Gdańska 9 kwietnia



Kilka dni temu pracownicy samorządowego stowarzyszenia, które nadzoruje wdrażanie Mevo stwierdzili, że liczą, iż rowery pojawią się przed weekendem majowym.

Opinie (405) ponad 10 zablokowanych

  • Jedyna opcja na poprawe sytuacji (1)

    10 punktow ladowania co 4 km od Gd do Redy w ktorych na 100% bedzie mozna wymienic rozladowany akumulator. Do tego mozliwosc wynajecia rozladowanego roweru z bonusem minutowym. Duza ilosc baterii i ładowarek. Zeby nikt nie odjechal z kwitkiem. Plus info o naladowanych aku na tych stacjach. I wszystko bedzie działac. Bez wozenia tego zlomu po calym miescie.

    • 3 0

    • przecież nie o to chodzi by funkcjonowało czy miało sens

      • 0 1

  • Dziwi mnie (1)

    ta cała sytuacja z nagłym zapotrzebowaniem na rowery. Nagle ludzie się rzucili na te MEVO rowery tak jakby rower było niedostępny dla przeciętnego człowieka. Używany albo nowy zwykły rower można nabyć za całkiem rozsądne pieniądze i być poza całym tym zgiełkiem. Jeżdżę swoim i na szczęście mnie to omija

    • 5 3

    • nikt ci nie zabrania - co jest tak trudnego w zrozumieniu ludzi

      którzy nie chcą posiadać roweru czy samochodu, ale chętnie je wypożyczą w razie potrzeby?

      pomijam takie problemy, które rozwiązuje system (o ile funkcjonuje)

      - brak problemu z utrzymaniem
      - brak problemu z parkowaniem
      - brak problemu z ochroną
      - brak problemu z umieszczeniem roweru w mieszkaniu lub parkowaniem samochodu pod domem

      itd...

      • 6 1

  • (5)

    W zimie wypożyczeń rowerów nie będzie i wtedy statystycznie wszystko się ustabilizuje. Odrobinkę cierpliwości.

    • 111 13

    • Ale baterie i tak będą się powoli rozładowywać (2)

      więc będą jeździć i je wymieniać całą zimę xD

      • 12 3

      • Tak bo będa w ogóle używać masa

        • 1 0

      • Ale dostępność rowerów będzie, a że popyt jak na kozaki w lipcu to inna sprawa.

        • 10 1

    • fajny system, pracuje ponad 100 osoób a wkrótce bedzie jeszcze więcej (o kilkadziesiąt) (1)

      W ten sposób niedługo Mevo bedzie jednym z największych pracodwaców na Pomoarzu. W tej chwili na jednego pracownika wypada średnio 10 rowerów z abonamentem miesięcznym 10PLN - bardzo ciekawy model ekonomiczny. Może niektórym otworza się oczy na tego misia i zobacza ile trzeba dopłacać do takich sztucznych haseł i pomysłów.

      • 18 2

      • idealnie w punkt...

        • 7 0

  • z monitora mevo - dostępne: (5)

    Gdynia - 56
    Gdańsk - 268

    to by wyjaśniało te pustki w Gdyni - jeśli brać pod uwagę wielkość miasta (250/600 tys) to w Gdyni powinno być tych rowerów 2x więcej by osiągnąć stan nasycenia Gdańska

    w ten sposób, jak to jest robione obecnie, nawet przy ogólnie małej liczbie rowerów czy braku organizacji nextbike (wymiana baterii), przy tych dysproporcjach to ten projekt nigdy nie będzie sensowny

    • 12 1

    • To sporo

      Aktualnie (16:00) jest ich 123 dostępnych w Gdańsku, 43 w Gdyni, 12 w Sopocie

      • 1 1

    • gdańsk 600 tys. (1)

      może 1000000

      • 0 3

      • niezbyt rozumiem twój wpis - podałem oficjalną liczbę ludności (zaokrągloną do góry)

        jak je podzielisz, to otrzymasz współczynnik, który daje wyobrażenie jak powinny rozkładać się dostępne rowery

        bo statystycznie i proporcjonalnie mniej więcej tyle samo jest wynajętych w jednym i drugim mieście

        • 2 0

    • (1)

      Problem, ze w Gdańsku ponad 100 stoi przy stadionie (serwis rowerów)

      • 1 1

      • a 80 przy OCB

        ale przecież miejsc ładowania jest już 3 (ciekawe czemu od początku nie było ich więcej tylko jedno) - chyba także w Gdyni jedno

        • 1 2

  • Obawiam się, że przedsięwzięcie zostało mocno przeinwestowane. Rowery są drogie i niestety szybko się psują, jechałem już z rozwalonym siodelkiem, spadającym łańcuchem i przeskakujacymi pedalami. Bruk i nierowne chodniki to koszmar. Mądry po szkodzie ale normalne rowery i stopniowe wprowadzanie elektrycznych, jak w Poznaniu, byłoby bardziej rozsądne. Za to marketing i propaganda na 5. Cały Gdańsk.

    • 11 1

  • Czy naprawdę wszystkie rowery muszą być elektryczne

    Czy Firma nie ma w swojej ofercie zwykłych rowerów. Naprawdę muszą być elektryczne &. Nie róbcie że wszystkich inwalidow//.

    • 7 1

  • czy nowe numery zastępują zepsute, czy zwiększają liczbę rowerów? (1)

    • 5 1

    • najpierw zwiększają liczbę a później dołączą do zepsutych

      • 4 1

  • Czy aby rower miejski... (1)

    ... Nie jest formą dofinansowania obc? Czy obc dorzuca się doń, skoro pracownicy obc stanowią głównych beneficjentów systemu (tak, beneficjentów, bo rower jest dotowany)?

    • 6 3

    • też to pare razy napisałem

      jesli jest takie zapotrzebowanie w firmach z OBC, to te firmy powinny kupić rowery swoim pracownikom, nic ich to nie będzie kosztować, bo mogą wpisać w koszty

      to jest skandal, że na stacji przed OBC jest przyjmowane aż 80 rowerów zachwalających cały plac

      wystarczy zrobić mniejszy promień koła w programie i problem się rozwiąże

      • 1 1

  • A ładowarki też

    • 3 1

  • Tak to jest jak za robotę (10)

    biorą się ludzie z przypadku i po znajomości

    • 148 20

    • Bzdury wypisujecie - firma nie jest przypadkowa, a wygrała w przetargu (4)

      To projekt dofinansowany z UE, więc sorki, ale procedury musza być zachowane. Było samemu startować z ofertą, a nie teraz gorzki żale na forach prezentować.

      • 2 6

      • On pisał o ludziach konstruujących przetarg. Bo wina jest w przetargu, zamawiający się do jego warunków dopasował. (3)

        Dulkiewicz teraz zapadla się przy okazji mevo jak kamień w wodę, ale ona jest prezesem stowarzyszenia, które zamawiało mevo. Ona i jej ludzie są za to odpowiedzialni.

        • 4 1

        • A co było nie tak w przetargu? (2)

          • 0 2

          • to że w przetargu zawsze wygrywa najtańsza opcja a nie najlepsza.

            • 3 0

          • Brak ładowarek

            I to, że wszystkie są elektryczne.

            • 3 1

    • Tu raczej chodzi o to, (3)

      że projekt był z dotacji UE i podatków, więc zostało to zaprojektowane tak, aby wydać jak najwięcej a nie robić dobrze użytkownikom.
      Ja bym zrobił prosto: siermiężny rower na depozyt 5PLN i 1PLN za wypożyczenie, jak wózek w markecie: bezobsługowe, zero elektroniki, koszty utrzymania znikome.
      A mevo? Docelowo 300 pracowników! To ile wyjdzie za wozokilometr? Zaraz się okaże, że GAIT jest tańszy :)
      Ten system to porażka, praktycznie do wszystkiego można się przyczepić: czemu rejestracja na nr tel i pin a nie email i hasło? Czemu nie można założyć konta przez FB, Google itp? Po co tyle danych w rejestracji? Czy te rowery przeżyją w ogóle jeden sezon stojąc na świeżym powietrzu, przecież elektronika plus deszcz/mróz/wiatr to nie jest najlepszy pomysł.
      Ktoś powinien odpowiedzieć za to.

      • 30 7

      • wracaj pucować swój szrot z niemiec na 4 kołach

        • 0 4

      • (1)

        porażka to są wasze komentarze. Popyt po prostu przerósł oczekiwania firmy.
        Nextbike to największa sieć wypożyczalni rowerów w DE. Sam korzystam z rowerów w Hamburgu.

        • 6 10

        • przepraszam ale czy ty potrafisz mysleć?

          ta firma ma wieloletnie doświadczenie jako operator systemu rowerów miejskich

          nie ma mowy o przerastaniu oczekiwania firmy, ale o jej nieprzygotowaniu w Trójmieście

          albo o zatrudnianiu właśnie jakichś pajaców, którzy nie potrafią przewidzieć (myśleć), że jeśli coś jest na baterię, to trzeba je wymieniać, a do tego potrzeba ludzi i ładowarek

          jak wiadomo ani pierwszego ani drugiego łajzy pracujące w Trójmieście nie zapewniły

          • 14 1

    • Lista punktów jest dłuższa, bo na pewno stoją na bardzo dużej nowej bazie w Gołubiu, (gdzie są ogromne kilometry nowych ścieżek) oraz chyba w Ostrzycach.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum