• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kto zbuduje I etap trasy rowerowej wzdłuż Marynarki Polskiej i Jana z Kolna?

Krzysztof Koprowski
7 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Widok od węzła Kliniczna w stronę ul. Twardej. W tym miejscu droga rowerowa zostanie wyprowadzona na trawnik po prawej stronie.
  • Droga rowerowa będzie poprowadzona na prawo od drzew do widocznego w tle skrzyżowania ul. Marynarki Polskiej - Twarda.
  • Lokalizacja planowanego wydzielonego odcinka drogi rowerowej.
  • W tym miejscu droga rowerowa będzie wprowadzona w jezdnię.
  • Zakończenie pierwszego etapu realizacji nastąpi na wysokości zjazdu na parking biurowca C200.
  • Dalej w stronę centrum Gdańska wykonany jest krótki odcinek drogi rowerowej wzdłuż biurowca C200.

Czy wreszcie uda się rozpocząć realizację pierwszego etapu trasy rowerowej wzdłuż ul. Marynarki Polskiej i Jana z KolnaMapka z wykorzystaniem jednego pasa ruchu tych ulic? Dopiero w trzecim postępowaniu przetargowym wpłynęła oferta, która mieści się w kwocie tego projektu realizowanego z Budżetu Obywatelskiego.



Z której trasy rowerowej będziesz częściej korzystał(a) w drodze do centrum?

Budowa pierwszego etapu trasy rowerowej wzdłuż ul. Marynarki Polskiej i Jana z Kolna to inwestycja realizowana z Budżetu Obywatelskiego 2020.

Zakres robót przewiduje wykonanie wydzielonego krótkiego odcinka drogi rowerowej pomiędzy istniejącą drogą rowerową na węźle Kliniczna a skrzyżowaniem ul. Marynarki Polskiej z Twardą.

Od tego skrzyżowania rowerzyści będą poruszali się w obu kierunkach jezdnią na pasie ruchu, który obecnie pełni funkcję prawoskrętu w ul. Twardą.

Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście


Lokalizacja pierwszego etapu trasy rowerowej wzdłuż ul. Marynarki Polskiej - Jana z Kolna. Lokalizacja pierwszego etapu trasy rowerowej wzdłuż ul. Marynarki Polskiej - Jana z Kolna.

Dwukierunkowa trasa rowerowa zamiast prawoskrętu



Od pozostałych pasów ruchu trasa rowerowa będzie oddzielona słupkami i progami. Kierowcy w ul. Twardą będą natomiast mogli skręcać z pasa ruchu, który obecnie służy wyłącznie do jazdy prosto.

W pierwszym etapie tak poprowadzona droga zakończy się po zaledwie ok. 200 m - na wysokości zjazdu na parking biurowca C200Mapka (dawny biurowiec Stoczni Północnej). Docelowo trasa rowerowa w jezdni będzie poprowadzona znacznie dalej i powstanie kosztem jednego pasa ruchu.

Trzykrotna próba znalezienia wykonawców robót budowlanych



Próbę wyłonienia wykonawcy robót I etapu podejmowano trzykrotnie. We wrześniu 2021 r., po uprzednim przygotowaniu dokumentacji projektowej, ogłoszono pierwszy przetarg na prace budowlane. Wpłynęła tylko jedna oferta - spółki MTM z Gdyni na kwotę ok. 245 tys. zł, co znacznie przekroczyło kwotę 183 tys. zł przewidzianą w kosztorysie Budżetu Obywatelskiego. Postępowanie zostało unieważnione.

Kolejne postępowanie ogłoszono w październiku 2021 r. i po kilku tygodniach unieważniono ze względu na brak ofert.

Trzecie postępowanie ogłoszono w lutym br. Wpłynęły dwie oferty:
  • Grupa Flize-Gres z Gdańska - 152 274 zł,
  • WPRD Gravel z Gdańska - 279 000 zł.

Prace budowlane muszą być wykonane do końca czerwca br.



Obecnie trwa analiza ofert pod kątem formalno-prawnym. Jeżeli tańsza oferta zostanie zaakceptowana przez urzędników Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, wykonawca będzie zobowiązany do realizacji przedsięwzięcia do końca czerwca 2022 r.

Miejsca

Opinie (48) 1 zablokowana

  • Ul. Twarda, Wiślna to Trzeci Świat.

    • 1 3

  • oby z plastikowego asfaltu

    bardziej trwała i ekologiczna z butelek pet poddanych recyklingowi

    • 2 0

  • kołobrzeska kurde

    Koooo
    Łoooooooo
    Brzeeeeeeeeee
    Ska.
    Biurowce postawić to potrafią, zrobić wokół nich drogi rowerowe - nie

    • 4 0

  • Zero spójności (5)

    Z Przymorza / Zaspy nie ma połączań w górę do Oliwy, nic nie ma w tym temacie od Wrzeszcza aż po Sopot jeden wyjazd na Zaspie tylko.

    • 7 4

    • (3)

      Jest przejazd przez Braci Lewoniewskich, Pomorską oraz Drogę Zieloną. Brakuje Kolobrzeskiej.

      • 5 1

      • (1)

        Jeszcze Piastowska z dość spokojnym ruchem (porównując z Kołobrzeską) i przejście pod przymorze skm.

        i ostatecznie oliwa, tyle że schody trzeba zrobić.

        • 2 1

        • w Oliwie powinien powstać tunel dla pieszych i rowerzystów do południowego skraju peronów SKM i PKP

          od ulicy Derdowskiego (Śląskiej).

          • 5 0

      • Przejazd przez Braci Lewoniewskich, a następny... przez Drogę Zieloną na granicy z Sopotem.

        • 1 0

    • A koniem można

      • 0 2

  • Mam nadzieje ze zasadza jakieś drzewa

    Nikt nie chce jeździć w spalinach. Brakuje zieleni

    • 6 3

  • Tia

    Pewnie robyg albo ktoś inny od adamowiczow

    • 1 1

  • Widać że nikt nad tym nie panuje

    Gdzie jest oficer rowerowy ?
    Podejrzewam, że nie ma bo był za drogi a przecież Gdańska nie stać na rozrzutność. To żałosne.
    Był marketing, żenująca nazwa stanowiska "oficer" a potem nastała cisza. Ktoś pamięta jakieś działania oficera ?
    W mieście nie ma osoby która by zajmowała się tylko i wyłącznie ddr, a to duży błąd. Tak naprawdę takie osoby powinny być co najmniej dwie. Zastępstwa, konsultacje, wyjazdy w teren, monitoring stanu obecnych dróg, bo ten jest coraz bardziej żałosny. Pracy jest dużo.
    Odnośnie drogi ddr przy Jana z Kolna. To co jest proponowane na grafice jest żałosne. To w zasadzie nic nie zmienia a nawet zwiększa szanse na wpadnięcie rowerzysty pod tramwaj. Rowerzyści przy C200 będą musieli "przeciąć" tory tramwajowe i jeszcze raz na Twardej. Bo osoby jadące do Nowego Portu nie pojadą tak jak pokazuje mapka ddr w przeciwną stronę żeby zaliczyć górkę tylko wybiorą krótszą i płaską trasę czyli ul. Twardą.
    Najciekawsze jest że inwestor który buduje kolejne biurowce ma głęboko w d... rowerzystów. Przy C200 została zbudowana ddr, przy nowych biurowcach zrobiono z tyłu nową drogę ale bez ddr. I moim zdaniem ddr przy tej drodze byłby najlepszym rozwiązaniem. Ciekawe czy miasto próbowało zainteresować inwestora taką opcją.
    Teraz mamy standardowy pomysł na likwidację jednego pasa.
    A jest jeszcze przecież szeroki pas między ulicą i torami PKP.
    Byłoby miło żeby w artykule były wyjaśnione te wszystkie kwestie.

    • 1 0

  • Hejtuje jednym słowem: bezmyślne i bezsensowne

    Droga co parę dziesiąta metrów przecina drogę tramwajową, prowadzi po trotuarze i jest zagrożeniem dla pieszych!!!
    zamiast wydlużyć w obu kierunkach drogę rowerową jaka jest przez C-200, bezsensownw kombinacje, Drogi rowerowe na terenach investycji Cavitany miasto powinno wymóc na inwestorach ( miejsce by sie znalazło!!!

    • 0 1

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Żukowo

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum