• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kto zbuduje I etap trasy rowerowej wzdłuż Marynarki Polskiej i Jana z Kolna?

Krzysztof Koprowski
7 marca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Widok od węzła Kliniczna w stronę ul. Twardej. W tym miejscu droga rowerowa zostanie wyprowadzona na trawnik po prawej stronie.
  • Droga rowerowa będzie poprowadzona na prawo od drzew do widocznego w tle skrzyżowania ul. Marynarki Polskiej - Twarda.
  • Lokalizacja planowanego wydzielonego odcinka drogi rowerowej.
  • W tym miejscu droga rowerowa będzie wprowadzona w jezdnię.
  • Zakończenie pierwszego etapu realizacji nastąpi na wysokości zjazdu na parking biurowca C200.
  • Dalej w stronę centrum Gdańska wykonany jest krótki odcinek drogi rowerowej wzdłuż biurowca C200.

Czy wreszcie uda się rozpocząć realizację pierwszego etapu trasy rowerowej wzdłuż ul. Marynarki Polskiej i Jana z KolnaMapka z wykorzystaniem jednego pasa ruchu tych ulic? Dopiero w trzecim postępowaniu przetargowym wpłynęła oferta, która mieści się w kwocie tego projektu realizowanego z Budżetu Obywatelskiego.



Z której trasy rowerowej będziesz częściej korzystał(a) w drodze do centrum?

Budowa pierwszego etapu trasy rowerowej wzdłuż ul. Marynarki Polskiej i Jana z Kolna to inwestycja realizowana z Budżetu Obywatelskiego 2020.

Zakres robót przewiduje wykonanie wydzielonego krótkiego odcinka drogi rowerowej pomiędzy istniejącą drogą rowerową na węźle Kliniczna a skrzyżowaniem ul. Marynarki Polskiej z Twardą.

Od tego skrzyżowania rowerzyści będą poruszali się w obu kierunkach jezdnią na pasie ruchu, który obecnie pełni funkcję prawoskrętu w ul. Twardą.

Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście


Lokalizacja pierwszego etapu trasy rowerowej wzdłuż ul. Marynarki Polskiej - Jana z Kolna. Lokalizacja pierwszego etapu trasy rowerowej wzdłuż ul. Marynarki Polskiej - Jana z Kolna.

Dwukierunkowa trasa rowerowa zamiast prawoskrętu



Od pozostałych pasów ruchu trasa rowerowa będzie oddzielona słupkami i progami. Kierowcy w ul. Twardą będą natomiast mogli skręcać z pasa ruchu, który obecnie służy wyłącznie do jazdy prosto.

W pierwszym etapie tak poprowadzona droga zakończy się po zaledwie ok. 200 m - na wysokości zjazdu na parking biurowca C200Mapka (dawny biurowiec Stoczni Północnej). Docelowo trasa rowerowa w jezdni będzie poprowadzona znacznie dalej i powstanie kosztem jednego pasa ruchu.

Trzykrotna próba znalezienia wykonawców robót budowlanych



Próbę wyłonienia wykonawcy robót I etapu podejmowano trzykrotnie. We wrześniu 2021 r., po uprzednim przygotowaniu dokumentacji projektowej, ogłoszono pierwszy przetarg na prace budowlane. Wpłynęła tylko jedna oferta - spółki MTM z Gdyni na kwotę ok. 245 tys. zł, co znacznie przekroczyło kwotę 183 tys. zł przewidzianą w kosztorysie Budżetu Obywatelskiego. Postępowanie zostało unieważnione.

Kolejne postępowanie ogłoszono w październiku 2021 r. i po kilku tygodniach unieważniono ze względu na brak ofert.

Trzecie postępowanie ogłoszono w lutym br. Wpłynęły dwie oferty:
  • Grupa Flize-Gres z Gdańska - 152 274 zł,
  • WPRD Gravel z Gdańska - 279 000 zł.

Prace budowlane muszą być wykonane do końca czerwca br.



Obecnie trwa analiza ofert pod kątem formalno-prawnym. Jeżeli tańsza oferta zostanie zaakceptowana przez urzędników Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, wykonawca będzie zobowiązany do realizacji przedsięwzięcia do końca czerwca 2022 r.

Miejsca

Opinie (48) 1 zablokowana

  • kołobrzeska kurde

    Koooo
    Łoooooooo
    Brzeeeeeeeeee
    Ska.
    Biurowce postawić to potrafią, zrobić wokół nich drogi rowerowe - nie

    • 4 0

  • Ja mam pytanie (4)

    kiedy Policja zajmie się jadącymi ul. Kartuską pomimo istnienia ścieżki "rowerzystami". Skoro są równoprawnymi uczestnikami ruchu, oczekuję sprawiedliwego traktowania i proszę aby jakiś patrol stanął w okolicy Domu Młynarza kierunek Gdańsk około godz. 7- 7:20, codziennie slalomem między samochodami jedzie tam gościu zamiast po ścieżce rowerowej, jedzie również pod prąd przejeżdżając dwie ciągłe linie, mam nagrania, proszę Policję o reakcję.

    • 12 13

    • nie zajmie sie bo to legalne

      w dół można jechać jezdnią. masz prawko z czipsów?

      • 3 0

    • Prosisz policję o reakcje

      W komentarzach na portalu trójmiasto.pl ? powodzenia! Zrób update jak sprawa będzie rozwiązana

      • 7 0

    • wpis frustrata niepotrafiącego odróżnić zachowań stwarzających realne zagrożenie bezpieczeństwa

      od zachowań wiążących się z narażeniem własnego bezpieczeństwa. Typowe zjawisko wśród pseudoekspertów bezpieczeństwa ruchu drogowego. Dlatego nasz kraj zajmuje niechlubne miejsca w statystykach wypadków z udziałem niechronionych uczestników ruchu.

      • 6 0

    • W czym jest problem?

      Ale jest jakimś realnym problemem dla Ciebie? Czy tak po prostu, bezinteresownie chciałeś aby komuś utrudnić życie? Zastanów się na co przeznaczas swoje życie. Tego czasu już nie odzyskasz.

      • 5 4

  • Czyli standardowo co 10m esy floresy? (2)

    lewa, prawa,lewa,prawa,haulec,gaz,hamulec gaz.... bezsensu. to nie efektywne.
    Normalnie by wyznaczyli pasy na jezdni na całym odcinku i byłoby git. Nie rozumiem po co to tak komplikować. Na całym świecie się to sprawdziło tylko u nas wymyślają koło na nowo. echhh

    • 28 13

    • piszesz nieprawdę. W Holandii wzdłuż ulic obciążonych dużym ruchem kołowym o dużej prędkości (1)

      tworzone są wydzielone, dwukierunkowe drogi dla rowerów. To w Danii dominują pasy dla rowerów na jezdni, ale oddzielone niskim krawężnikiem od niej. Chodnik od takich jednokierunkowych dróg dla rowerów jest oddzielony wyższym krawężnikiem. Dla wielu dzieci i osób nie mających doświadczenia w jeździe szosowej wymalowanie pasa na jezdni nie stwarza wystarczającego poziomu poczucia bezpieczeństwa. Skądinąd w dobrze zarządzanych miastach wdrażany jest program stopniowego uwalniania ulic i placów od ruchu samochodów, zwłaszcza w centrum oraz w pobliżu stacji lokalnej kolei (naziemnej lub podziemnej). Ważnym elementem infrastruktury rowerowej Holandii są także tzw. ulice rowerowe, na jezdniach których cykliści mają pierwszeństwo przed samochodami (tzw, woonerfy).

      • 6 1

      • bzdura.

        wydzielało się w latach 70-90. Teraz jak robią to robią pasy nawet na prowincjach. Jak remontują to też często likwidują wydzielone. nowe wydzielone są rzadkością

        • 1 6

  • oby z plastikowego asfaltu

    bardziej trwała i ekologiczna z butelek pet poddanych recyklingowi

    • 2 0

  • Ul. Twarda, Wiślna to Trzeci Świat.

    • 1 3

  • W ankiecie brakuje odpowiedzi (1)

    Z żadnej - dojezdzam samochodem

    • 12 7

    • i wjeżdżam nim do przedpokoju swojego mieszkania

      tylko współczuć

      • 5 2

  • Kto zbuduje? Odpowiedź jest prosta (1)

    ...ponad milion osób chętnych do pracy

    • 3 3

    • Raczej miasto

      Na rozkaz dewelopera, jak tylko skończą budować w letnicy

      • 1 2

  • Od czegoś trzeba zacząć, ale nazywanie tego połączeniem JzK i MP to trochę naciągane.

    Od skrzyżowania z Twardą możemy jechać jak w artykule, 90 stopni w lewo, pod wiaduktami, 90 w prawo, szybka premia górska z tunelu na wiadukt, 90 stopni w prawo, po chwili głupi ślepy fragment razem z pieszymi, i już prawie na krzyżówce z Reja.

    Albo świeżo wyremontowaną Twardą, w lewo, pyk pyk i już jesteś na tej samej krzyżówce, całkiem po płaskim.

    • 7 2

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum