• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W niedzielę Mevo nie będzie działać

Michał Stąporek, Rafał Borowski
30 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 22:09 (30 marca 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Naładowana w pełni bateria umożliwia przejechanie rowerem Mevo ok. 60 km. Liczba ta może ulec wahaniu w zależności od stylu jazdy. Naładowana w pełni bateria umożliwia przejechanie rowerem Mevo ok. 60 km. Liczba ta może ulec wahaniu w zależności od stylu jazdy.

Nieco ponad 200 sprawnych rowerów było dostępnych w systemie Mevo w sobotę ok. godz. 13. Powinno być ich 1224. To oznacza, że gotowych do jazdy mogło być raptem 15 proc. rowerów. Przedstawiciel firmy Nextbike - która zarządza Mevo - informuje, że zwiększono już liczbę załóg, które zajmują się ładowaniem rowerowych baterii, a problem niesprawnych jednośladów zostanie szybko zredukowany.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Którym danym dotyczącym dostępności Mevo wierzysz?

Aktualizacja, godz. 22:08 W sobotę późnym wieczorem operator systemu Mevo poinformował, że w niedzielę system nie będzie działał.

"Popularność Mevo zaskoczyła. Wypożyczeń jest tak dużo, że przyłącza energetyczne nie wytrzymują obciążenia. Moce przerobowe są dwukrotnie zwiększone, potrzeba jednak 24 godzin na unormowanie sytuacji. Dlatego w niedzielę, 31 marca, system nie będzie funkcjonował. Rowerów w tym czasie nie będzie można wypożyczyć. Czas obowiązywania abonamentów przedłużymy w związku z tym o dwa dni.

To pozwoli na naładowanie wszystkich baterii w rowerach i zbudowanie zapasu, by w kolejnych dniach podobne sytuacje się nie powtórzyły.

Głównym problemem na pierwszym etapie wdrażania systemu były niedobory energii w bazach ładujących. Biorąc pod uwagę niespotykany dotąd tak wysoki wskaźnik wypożyczeń szybko okazało się, że punkt ładowania w Gdańsku jest niewystarczający. W piątek uruchomiony został dodatkowy punkt ładowania w Gdyni. Niestety, podczas ładowania wszystkich baterii naraz, w obydwu bazach w nocy z piątku na sobotę nastąpiły przeciążenia sieci, co na kilka godzin przerwało ładowanie.

- Trudności z dostarczeniem mocy to podstawowy problem w rozwoju polskiej elektromobilności, niestety natknęliśmy się na niego w praktyce - mówi rzecznik Nextbike Polska, Marek Pogorzelski.




70 w Gdańsku, 37 w Gdyni, 7 w Sopocie - tylko tyle dostępnych rowerów Mevo w Trójmieście wskazywała po godz. 13 w sobotę strona Monitor-Mevo. Jak działa? Nie wiemy, prawdopodobnie pobiera dane z oficjalnej aplikacji systemu Mevo, ale pewności nie mamy. Powstała ona oddolnie i nie ma związku z firmą NextBike, która zarządza systemem rowerów miejskich w Trójmieście i na Pomorzu.

Nie ma więc pewności, że prezentowane przez nią dane są rzeczywiste i prawidłowe.

Oficjalna aplikacja Mevo nie pokazuje, ile rowerów jest dostępnych łącznie na terenie działania systemu. Trzeba by przejrzeć osobno wszystkie stacje Mevo, by to policzyć. Tak właśnie prawdopodobnie działa aplikacja amatorska.

Po kilku dniach korzystania z systemu Mevo wiadomo już jednak, że dane z oficjalnej aplikacji należy traktować z dystansem. Bywało, że aplikacja pokazywała pustą stację, a tymczasem stały na niej gotowe do jazdy rowery. Zdarzały się także sytuacje odwrotne.

Puste stacje systemu Mevo - takich zrzutów ekranów dostaliśmy dziś od czytelników Trojmiasto.pl kilkanaście. Puste stacje systemu Mevo - takich zrzutów ekranów dostaliśmy dziś od czytelników Trojmiasto.pl kilkanaście.
Dowodzą tego także głosy naszych czytelników, którzy od sobotniego poranka zasypują nas informacjami o braku dostępnych rowerów Mevo w Trójmieście.

Niewykluczone więc, że pierwszego wolnego od pracy dnia działania systemu, w słoneczną sobotę, jedynie co piąty rower Mevo jest sprawny. We wtorek, 26 marca, gdy system ruszał, oficjalnie poinformowano, że w 14 miastach Pomorza udostępniono 1224 rowery.

Co się stało? Nextbike, czyli firma, która zarządza systemem Mevo, nie radzi sobie z wymienianiem zużytych baterii w rowerach. Pierwsze problemy z rozładowanymi bateriami pojawiły się w czwartek koło południa, a więc około 48 godzin po uruchomieniu systemu.

Tłumaczono wówczas, że mamy do czynienia z wyjątkową sytuacją, gdy wszystkie baterie rozładowały się w tym samym czasie - ponieważ wszystkie rowery zostały udostępnione jednocześnie. To z tego powodu naładowanie wszystkich baterii w krótkim czasie miało być wyjątkowo trudne.

Pojawiły się uspokajające komentarze, że na miasto ruszają ekipy, które będą wymieniać baterie. Część rowerów faktycznie "ożyła" i stała się dostępna, ale znakomita większość stała bezczynnie w swoich stacjach, czekając na naładowanie.

W sobotę sytuacja wyglądała jeszcze gorzej.

Baterie rozładowują się szybciej, niż zakładano



O wyjaśnienie tego problemu zwróciliśmy się do firmy Nextbike. Jej przedstawiciel nie ukrywa, że głównym winowajcą całego zamieszania jest zbyt szybkie rozładowywanie się baterii w rowerach Mevo. Warto pamiętać, że w pełni naładowana bateria umożliwia jazdę na dystansie ok. 60 km.

- Nie widziałem wcześniej strony, która rzekomo zlicza nasze dostępne rowery. Wiarygodne informacje o ich dostępności można znaleźć w aplikacji Mevo lub na stronie rowermevo.pl. Zapewniam, że rowerów Mevo jest tyle, ile powinno być, czyli 1224 sztuki. Te, które są niewidoczne na mapie, są zarezerwowane przez użytkowników albo mają rozładowane baterie. Nie ukrywam, że baterie rozładowują się szybciej, niż pierwotnie zakładaliśmy. Każda bateria po pełnym załadowaniu umożliwia przejechanie co najmniej 60 km, może to się zmieniać w zależności od sposobu użytkowania - komentuje Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy firmy Nextbike.
To wersja oficjalna. Można w nią wierzyć lub nie. Wydaje się jednak, że bardziej prawdopodobnym wytłumaczeniem paraliżu Mevo jest to, że NextBike nie ma wystarczającej liczby baterii na wymianę. I dlatego działa tak mało rowerów.

Zwiększono liczbę załóg ładujących rowery



Wszystko wskazuje na to, że poziom zainteresowania rowerami Mevo po prostu przerósł najśmielsze oczekiwania zarządcy. Najlepiej obrazują to statystyki dotyczące wypożyczeń jednośladów. Nasz rozmówca zapewnia, że w związku z tym zwiększono liczbę załóg zajmujących się ładowaniem baterii, a problem powinien - nomen omen - rozładować się w ciągu najbliższych dni.

- Do wczoraj do północy odnotowaliśmy 38 tys. wypożyczeń rowerów, co przekłada się na ponad 10 tys. wypożyczeń na dobę. To ok. ośmiu wypożyczeń na jeden rower, czyli bardzo dużo i sporo więcej, niż pierwotnie zakładaliśmy. Dążymy do tego, aby jak najszybciej zwiększyć nasze moce przerobowe, by szybciej wymieniać rozładowane baterie. Zwiększyliśmy już liczbę załóg, przez całą dobę jeżdżą po mieście i wymieniają rozładowane baterie. Mam nadzieję, że już niebawem ten problem zostanie rozwiązany i baterie będą szybciej ładowane - uzupełnia Pogorzelski.

Rozładowane rowery Mevo na jednej ze stacji w Chyloni

22:06 30 MARCA 19

PILNE! Rowery Mevo będą niedostępne w niedzielę (72 opinie)

- Popularność MEVO zaskoczyła! Wypożyczeń jest tak dużo, że przyłącza energetyczne nie wytrzymują obciążenia. Moce przerobowe są dwukrotnie zwiększone, potrzeba jednak 24 godzin na unormowanie sytuacji. Dlatego w niedzielę, 31 marca, system nie będzie funkcjonował. Rowerów w tym czasie nie będzie można wypożyczyć. Czas obowiązywania abonamentów przedłużymy w związku z tym o dwa dni - informuje zarządca systemu Mevo.
- Popularność MEVO zaskoczyła! Wypożyczeń jest tak dużo, że przyłącza energetyczne nie wytrzymują obciążenia. Moce przerobowe są dwukrotnie zwiększone, potrzeba jednak 24 godzin na unormowanie sytuacji. Dlatego w niedzielę, 31 marca, system nie będzie funkcjonował. Rowerów w tym czasie nie będzie można wypożyczyć. Czas obowiązywania abonamentów przedłużymy w związku z tym o dwa dni - informuje zarządca systemu Mevo. Zobacz więcej

Miejsca

Opinie (1234) ponad 20 zablokowanych

  • Jak tam dziś vtopeo?

    • 2 0

  • Akurat cieplo się zrobiło (10)

    I sobota

    • 154 4

    • (1)

      Uwaga, uwaga w środę znów system będzie niedostępny ;)

      • 7 0

      • Dulkiewitz do dymisji!

        • 1 0

    • Teraz co 2 temat bedzie o rowerach? (6)

      • 16 9

      • Jedyny sukces ,, Mono POlove ,, (5)

        • 4 8

        • (4)

          Kwicz pampers pissowski aparatczyku

          • 11 12

          • Chciałem o 0:7 POjechac (2)

            I tylko Kole spotkałem

            • 4 5

            • co to jest kole? (1)

              • 1 1

              • Kola to rusek

                • 3 1

          • Dodaj, ruski ...

            • 3 1

    • Normalnie za PO musialbys dygac do roboty

      A za PiS ...proszę , można z rodziną?

      • 9 15

  • (17)

    Nasuwa mi się pytanie : czy warto cokolwiek dla Was robić ?! Wszystko potraficie skrytykować , nie zostawiacie suchej nitki na tych którzy coś dla was robią . Beznadziejne społeczeństwo które tylko znają jedno słowo -daj. Sami z siebie nic nie dajecie ale innych w razie trudności byście utopili w łyżce wody. Dziwię się ludziom którzy chca dla Was coś zrobić - to samobójcy!

    • 8 48

    • (1)

      pisalem o tym wczesniej, same osły krytykuja :)

      • 1 9

      • A d*powłazy się cieszą ;)

        • 0 0

    • Robia to za DUZE pieniadze (2)

      Jesli robia to zle to zasluguja na krytyke

      • 14 0

      • (1)

        I nie dasz im szansy zeby ppoperawili to co nie zadziałalo, Ty zawsze robisz wszystko perfekcyjnie.

        • 1 2

        • A Ty tez tak wszystko paprasz? Skoro się uczą to znaczy ze są niekompetentni.
          .

          • 1 0

    • Cokolwiek

      A co to miasto poza rowerami zrobiło?

      • 1 0

    • Bo Mevo jest na końcu, na odczepne - bo wszystkie duże miasta już mają i było ciśnienie żeby wprowadzić rower metropolitalny

      Tyle że zamiast pomyśleć, skonsultować to stwierdzili że prześcigną cały świat i zaproponują pierwszy duży system na całym świecie z samymi elektrykami. Bo są mądrzejsi. Zamiast korzystać ze sprawdzonych pomysłów skoro nie mają własnych wymyślają na nowo koło.

      • 6 0

    • (1)

      Tak !!! mieszkańców Gdańska najlepiej okradać z kasy w imię głupich nieprzemyślanych decyzji. Niech nam żyje Kasta Urzędnicza. I żeby było jasne nie atakuje żadnej partii politycznej a jedynie kastę urzędniczą

      • 6 0

      • .....napisał sowiecki agent j23

        • 1 1

    • Państwo nic nie daje, państwo tylko zabiera. Oddaj 40 mln

      • 1 1

    • Jakby mi to dano może bym był cichutko, ale każą płacić więc nie jest to dane. Operator długo zwlekał z wdrożeniem systemu a jak juz uruchomiono to zdziwienie ze za duzo ludzi korzysta, że za mało rowerów, że baterie słabe może za chwile się okaże ze zupa była zasłona. Moi klienci gdy oferuje im usługi nie pytają mnie czy w moich urządzeniach baterie wytrzymują montaż, zapłacili ustalili warunki i żądają tego co im się należy. Spróbuj im nie wykonać na czas lub nierzetelnie usługi za która zapłacili. Wystarczy spojrzeć na działania operatora , rowerów nadal jest za mało, rozlokowanie ich jest beznadziejne, nocne przenosiny z miejsca A na miejsce B są nie wysterczające., baterie nie wytrzymują nawet dnia a ich ładowanie jest zbyt wolne. Do tego choćby problem z pobieraniem opłat z powodu błędów GPSa. Tyle sie trąbiło wcześniej ze rower ma zastąpić blachsmrody, Trójmiasto ma sie stać eko ale tak naprawdę 1500 rowerów na Gdańsk to zdecydowanie za mało... tutaj na sezon wakacyjny śmiało można powiedzieć ze potrzeba ich przynajmniej 5 razy więcej a i to moge zaryzykować stwierdzenie przy napływie turystów moze byc za mało.

      • 10 1

    • Mój drogi, nikt nam niczego nie daje.

      Nie żyjemy w monarchii absolutnej i żaden król ani królowa nie rzucają miedziaków wygłodzonej tłuszczy. Urzędnicy są powołani przez obywateli do wykonywania pracy dla społeczności i tyle. Jeśli są nieudolni, powinni być gotowi na konsekwencje - krytyka to najmniejsza z dolegliwości, jakie mogą ich spotkać.

      • 14 0

    • Krytyka i trollowanie na tym portalu to jedna rzecz (2)

      Druga, to całkiem zrozumiałe niezadowolenie użytkowników lub niedoszłych użytkowników i brak przygotowania oraz organizacji ze strony operatora tego projektu.
      Niestety, pierwszego dnia można było przypuszczać, ze faktycznie popularność roweru przerosła ich oczekiwania ale dalsze działania to już amatorszczyzna

      • 13 1

      • (1)

        Ja jednak dałbym im trochę czasu na rozwiazanie problemów które powstały w pierwszych dniach.No ale to moja opinia .

        • 2 6

        • nie.

          za duzo milionow. w kazdej branzy potrafia robic stress testy, ale w mevo widac sie nie dalo. kretyni.

          jak ktos buduje fabryke za 40mln to wydaje kase na audyt i test obciazenia, a nie puszcza na zywiol i potem mowi "hmmmm ale lipa cos musimy chyba przerobic"

          • 10 3

    • O czym Ty kolego mówisz ?? To tak jakby dać komuś NIC i mieć do niego pretensję że się z tego nie cieszy... brawo ty

      • 4 0

    • Jak macie robić lotnisko TriStar czy mevo
      w takim stylu too lepiej nic nie róbcie może nie będzie lepiej ale na pewno taniej

      • 9 1

  • hahahahahah (2)

    a ja popylam motocyklem i ch...klade na rowery i samochody :d

    • 6 5

    • Trollu nie obrażaj prawdziwych motocyklistów, słoma z butów ci wyszła co najwyżej

      • 1 1

    • hahhaah... hahh... ha.

      • 1 1

  • Bateria

    Jak czytałem że rowery będą elektryczne tak czułem że będzie problem z bateriami. Sam posiadam rower elektryczny i widze jak szybko się rozładowuje A w moim rowerze mogę wyłączyć silnik i jechać bez wspomagania. A w MEVO zasilanie jest włączone cały czas. Dziwne że nikt nie sprawdził działania takiego roweru.

    • 9 0

  • słabo... (2)

    bez sensu jest to wspomaganie które włącza się kiedy chce, przez to rozładowała mi się bateria przed samą górką a tym 30kg-mowym czołgiem nie miałem zamiaru się męczyć i zostawiłem go w poza stacją...

    dziwi mnie też to że bez abonamentu godzina jazdy jest droższa niż bilet godzinny na autobus, z maksymalną prędkością 24 km/h i wagą 30kg daleko w tą godzinę nie zajadę

    i czemu nie ma darmowej rezerwacji do 5min? tylko albo się za nią płaci albo ciągnie z abonamentu?

    • 13 4

    • Bo (1)

      system abonamentowy ma być korzystniejszy od wypożyczeń z doskoku, żeby odciągnąć kierowców od swoich aut w codziennych podróżach. Chodzi o zmianę nawyków transportowych, która wyjdzie wszystkim na dobre - mniejsze korki i lepsze zdrowie.
      Rezewacja jest darmowa do 15 w abonamencie, ale 10 min z niej zabierane jest z dziennego darmowego czasu jazdy.
      Ogólnie to bardzo tanie podróżowanie. W Krakowie to wychodzi znacznie drożej, więc nie można narzekać.

      • 4 3

      • a racja, nie ściągnęło mi pierwszych 5min rezerwacji, mój błąd.
        Dalej jednak uważam że nawet taka cena w doskoku za godzinę powinna wynosić nie więcej niż cena biletu godzinnego (pełnego).
        Moim zdaniem tańsze jest dopłacanie do takich rowerków niż ciągłe łatanie i ulic i walka ze smogiem. Chociaż w naszym przypadku do tych rowerków i tak ktoś musi jeździć autem by wymieniać baterie

        • 0 1

  • (5)

    Jedna baza do ładowania na całe Trójmiasto, polska myśl techniczna.

    • 20 0

    • Wagarowicze (3)

      Ci co taki system wymyślili i zaakceptowali to permanentni wagarowicze co uciekali z lekcji fizyki, logistyki, liczenia kosztów i sensownej organizacji procesu technicznego w tym kosztów serwisu.

      • 3 0

      • albo za dużo religii mieli zamiast matematyki (2)

        • 1 0

        • Ateizmem Stalina się zajmij

          • 0 2

        • Przecież religia nie jest zamiast

          • 0 0

    • oj tam oj tam, zadrutuje sie bezpieczniki i jedziemy z tym ładowaniem

      • 3 0

  • czekam na kolejne 'wrażenia' użytkowników w poniedziałek... (2)

    jestem ciekaw kiedy ta firemka krzak opanuje bajzel, jaki sama stwarza - z informacji na ich stronie wynika, ze miał być tylko jeden punk ładowania w Gdańsku - to bardzo interesujące zwłaszcza jeśli spojrzy się na mapę (całą) gmin, które w programie uczestniczą

    i mam na myśli jedynie odległości przy wymianie, a nie samą ilość baterii do naładowania

    • 14 3

    • chyba że wrażeń nie będzie bo na 1 kwietnia nextbike zafunduje dzień wolny od rowerów

      • 0 0

    • To w Somoninie Wiesiek przejedzie rowerem 10 kilometrów, a firma samochodem pojedzie 100 km aby nałądować akumulator? Ekologia i ekonomia.

      • 8 1

  • Vtopeo (1)

    • 5 1

    • zrobic wlepki i przyklejać

      • 1 0

  • do dziennikarzy portalu - czy możecie przypilnować by egzekwowano kary umowne? (2)

    jeśli nie będzie przestrzegać się umów,m to ten kraj nigdy się nie zmieni - zawsze to będzie jakiś niebyt pomiędzy wschodem a zachodem

    • 15 2

    • misiu my jestesmy biuletynem urzedu miasta (1)

      a nie sądem ostatecznyn

      • 5 0

      • a co UM by na karach nie zarobił?

        przeciez to firma prywatna, która jest finansowana przez gminy (i UE) - kara to zwrot kasy

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum