• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec roweru miejskiego w Sztokholmie. Co dalej z Mevo?

Maciej Korolczuk
19 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (438)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Hiszpanom nie udało się znaleźć rozwiązania problemów z usterkami rowerów, więc władze miasta uznały, że trzeba rozwiązać umowę z operatorem. Co to oznacza dla Mevo 2.0? Hiszpanom nie udało się znaleźć rozwiązania problemów z usterkami rowerów, więc władze miasta uznały, że trzeba rozwiązać umowę z operatorem. Co to oznacza dla Mevo 2.0?

Władze Sztokholmu uznały, że roweru miejskiego nie da się już uratować, i poinformowały o rozwiązaniu umowy z City Bike Global. Ten sam operator ma też duże kłopoty z wdrożeniem Mevo 2.0 w naszej metropolii.



Co problemy ze szwedzkim Mevo oznaczają dla naszego systemu?

Niekończący się strumień problemów - tak szwedzkie media określiły perypetie z wdrożeniem i funkcjonowaniem roweru miejskiego w Sztokholmie.

Lista wpadek i zaniedbań była długa - począwszy od problemów z terminową dostawą rowerów, przez awarie aplikacji, niewłaściwe funkcjonowanie baterie i silniki, aż po pękające ramy.

W tym samym czasie pojawiły się problemy w Trójmieście. Hiszpański operator wstrzymał dostawy elektrycznych rowerów (z 3 tys. z włoskiej fabryki przyjechało zaledwie 400 szt.), a po kłopotach z działaniem aplikacji zawieszono też testy wewnętrzne systemu, co było pierwszym krokiem do uruchomienia go w lipcu.

Dziś już wiadomo, że terminu nie da się dotrzymać.



Rozwiązanie umowy w Sztokholmie



W Sztokholmie chaos jednak się wzmagał. Kiedy wiosną doszło do poważnego wypadku, gdy w trakcie jazdy pękła rama w rowerze, a jego użytkownik trafił do szpitala, na początku maja władze Sztokholmu zdecydowały o bezterminowym zawieszeniu systemu i skierowaniu rowerów do badań.

I choć Hiszpanie zapewniali - także na konferencji w Gdańsku - że pracują nad rozwiązaniem problemu, to rozwiązaniu uległa... ich umowa w Sztokholmie.

Jak informują szwedzkie media, magistrat nie chciał zgodzić się na propozycję operatora, który na opanowanie sytuacji i znalezienie fabryki, która wyprodukuje inne rowery, potrzebował 9 miesięcy.

- To frustrujące. Rowery mogą pełnić bardzo istotną i uzupełniającą funkcję w systemie transportowym. Widać to po innych miastach, takich jak Londyn czy Nowy Jork - mówił we wtorek Lars Stromgren, wicemer Sztokholmu, po tym, jak magistrat poinformował o anulowaniu umowy z Hiszpanami.
Na dziś nie wiadomo, kiedy ruszy system Mevo. Władze Obszaru wyraziły nadzieję, że nastąpi to jeszcze w tym roku. Na dziś nie wiadomo, kiedy ruszy system Mevo. Władze Obszaru wyraziły nadzieję, że nastąpi to jeszcze w tym roku.
Co zerwanie umowy w Sztokholmie oznacza dla Obszaru Metropolitalnego?

- Nie dopuścimy, żeby te same rowery, które były w Sztokholmie, wyjechały na ulice Obszaru Metropolitalnego - zastrzega Katarzyna Kołodziejska, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Nasza umowa jest skonstruowana inaczej od sztokholmskiej z City Bike Global. Dzięki temu analizujemy kilka rozwiązań i ostateczną decyzję przedstawimy w ciągu kilku dni. Nie pozwolimy na uruchomienie systemu i oddanie go do użytku, dopóki wszystko nie będzie funkcjonowało prawidłowo. Ważne też, że w przeciwieństwie do Sztokholmu Operator Mevo nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia do momentu uruchomienia systemu.
Więcej szczegółów mamy poznać w połowie przyszłego tygodnia, na którą Obszar zapowiedział konferencję prasową.

Miejsca

Opinie (438) ponad 10 zablokowanych

  • Po co to Mevo jak ktoś chce rower to niech sobie kupi na własność,

    Czas skończyć z tą komuną.

    • 2 0

  • Przeciez kazdy z nas by tak zrobil

    Jak remonciarz spapra ci remont i przehula kase na materiał, to zamawiasz u niego drugi remont w jego drugiej spolce. Normalne.

    • 4 0

  • Opinia wyróżniona

    (17)

    Trzeba przyznać, że saga Mevo jest niczym seria Terminator albo trylogia Ojca Chrzestnego. Sequel lepszy od części pierwszej. xD

    • 546 5

    • I dobrze po co to komu

      Mi napewno nie potrzebne

      • 2 2

    • Z tą różnicą że za tragifarsa jest za moje pieniądze (5)

      • 22 2

      • (2)

        Możesz poczuć się jak mecenas sztuki

        • 10 0

        • (1)

          Już sponsorowaliśmy rydwan sztuki, więc mamy wprawę.

          • 6 2

          • A nawet sztukę rydwanu. W zasadzie jedną sztukę....

            • 2 1

      • Sezon pierwszy tak, drugi nie (1)

        Sezon drugi jest za pieniądze operatora

        • 5 10

        • zdecydowane odejście od tematu ;P

          • 7 1

    • No nie (3)

      Raczej jak brazylijska telenowela odc. 1245

      • 38 6

      • czy ktokolwiek odpowiedział za mevo I? jako podatnicy straciliśmy kilkadziesiąt milionów złotych. (2)

        ale co tam takie drobne dla naszych samorządowców

        • 36 6

        • Nikt, nawet ludziom kasy nie oddali.

          • 8 1

        • Na wybory dla PO poszła kaska

          • 11 11

    • Zobaczysz Fale:) to bedzie jak Freddy :)

      • 7 2

    • (3)

      I w Terminatorze i w Ojcu Chrzestnym trzecie części były najsłabsze.

      • 19 2

      • Ojciec Chrzestny - druga część (2)

        Terminator - pierwsza część

        • 7 2

        • Żartujesz ?! Zdecydsowanie III część Ojca Chrzestnego jest najsłabsza.

          Dwójka ze świetną rolą de Niro.

          • 2 1

        • Terminator jedynka to sympatyczna rzecz, budżetowa i trochę się zestarzała, ale wciąż sympatyczna. Nie może jednak równać się z ideałem jakim jest dwójka. Zresztą na dwójce ta seria powinna się skończyć, idealne zakończenie.

          • 16 0

    • Kolejna porażka PO w Gdańsku

      • 7 6

  • to kiedy MEVO 3.0? (1)

    i ile utopilismy pieniedzy w Mevo 2.0?

    • 4 0

    • Nie ważne ile, podatnik płaci, więc nie ma to znaczenia (dla UM).

      Nie przeszkadzajmy teraz urzędnikom, to dla nich trudna sytuacja. Im prędzej zaczną prace nad Mevo 3.0, tym prędzej będzie przetarg na Mevo 4.0, dzięki czemu dostawy rowerów dla Mevo 5.0 będą szybciej, a uruchomienie Mevo 6.0 się nie powiedzie, bo wszyscy pokupują już swoje rowery.
      I wtedy spisze się protokół zniszczenia. Koniaczku?

      • 2 0

  • To co mówiłem

    Oni to specjalnie robią

    • 1 0

  • Jezeli wszystkie negatywne opinie o Mevo są prawdziwe, to nie ma o czym (2)

    • 28 2

    • (1)

      Mevo to system, nie rowery. Chyba niczego nie rozumiesz

      • 2 4

      • To wsiadaj na system i pedałuj do Sopotu

        • 0 0

  • Następny wałek poszedł? (2)

    • 70 4

    • (1)

      I to taki, że Walaszek by nie wymyslił.

      • 5 0

      • Kreatywni ci POlitycy i ich podwładni

        • 1 0

  • ta wladza oli czego sie nie dotknie to spartoli (1)

    moje pytanie jest: czy ta spolka otrzymala jakies zaliczki z miejskiej kasy na odpalenie tego niewypału? Czy firma związana z mevo 1.0 zwrociła wszystkie pieniadze uzytkownikom? Czy mevo 1.0 zwrocila pieniadze pobrane z kasy miasta i dotacji?

    • 72 7

    • Nie zwróciła za Mevo 1.0

      Mi 20 zł

      • 2 0

  • Przepraszam, ale w jaki sposób będzie prowadzona weryfikacja (1)

    żeby do użytku nie trafiły rowery ze Szwecji? Każdy rower będzie przesłuchiwany?

    • 12 0

    • Będą sprawdzać czy kierownica nie jest upaćkana sosem od klopsików köttbullar.

      • 0 0

  • Skoro tam dali ciała to czemu u nas miało by być inaczej ? Już powinna palić się czerwona lampka u urzędników ale ktoś to przyklepał za podarki więc będą grzęznąć aż utoną a ludzie znowu wtopią kase.

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum