• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec roweru miejskiego w Sztokholmie. Co dalej z Mevo?

Maciej Korolczuk
19 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (438)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Hiszpanom nie udało się znaleźć rozwiązania problemów z usterkami rowerów, więc władze miasta uznały, że trzeba rozwiązać umowę z operatorem. Co to oznacza dla Mevo 2.0? Hiszpanom nie udało się znaleźć rozwiązania problemów z usterkami rowerów, więc władze miasta uznały, że trzeba rozwiązać umowę z operatorem. Co to oznacza dla Mevo 2.0?

Władze Sztokholmu uznały, że roweru miejskiego nie da się już uratować, i poinformowały o rozwiązaniu umowy z City Bike Global. Ten sam operator ma też duże kłopoty z wdrożeniem Mevo 2.0 w naszej metropolii.



Co problemy ze szwedzkim Mevo oznaczają dla naszego systemu?

Niekończący się strumień problemów - tak szwedzkie media określiły perypetie z wdrożeniem i funkcjonowaniem roweru miejskiego w Sztokholmie.

Lista wpadek i zaniedbań była długa - począwszy od problemów z terminową dostawą rowerów, przez awarie aplikacji, niewłaściwe funkcjonowanie baterie i silniki, aż po pękające ramy.

W tym samym czasie pojawiły się problemy w Trójmieście. Hiszpański operator wstrzymał dostawy elektrycznych rowerów (z 3 tys. z włoskiej fabryki przyjechało zaledwie 400 szt.), a po kłopotach z działaniem aplikacji zawieszono też testy wewnętrzne systemu, co było pierwszym krokiem do uruchomienia go w lipcu.

Dziś już wiadomo, że terminu nie da się dotrzymać.



Rozwiązanie umowy w Sztokholmie



W Sztokholmie chaos jednak się wzmagał. Kiedy wiosną doszło do poważnego wypadku, gdy w trakcie jazdy pękła rama w rowerze, a jego użytkownik trafił do szpitala, na początku maja władze Sztokholmu zdecydowały o bezterminowym zawieszeniu systemu i skierowaniu rowerów do badań.

I choć Hiszpanie zapewniali - także na konferencji w Gdańsku - że pracują nad rozwiązaniem problemu, to rozwiązaniu uległa... ich umowa w Sztokholmie.

Jak informują szwedzkie media, magistrat nie chciał zgodzić się na propozycję operatora, który na opanowanie sytuacji i znalezienie fabryki, która wyprodukuje inne rowery, potrzebował 9 miesięcy.

- To frustrujące. Rowery mogą pełnić bardzo istotną i uzupełniającą funkcję w systemie transportowym. Widać to po innych miastach, takich jak Londyn czy Nowy Jork - mówił we wtorek Lars Stromgren, wicemer Sztokholmu, po tym, jak magistrat poinformował o anulowaniu umowy z Hiszpanami.
Na dziś nie wiadomo, kiedy ruszy system Mevo. Władze Obszaru wyraziły nadzieję, że nastąpi to jeszcze w tym roku. Na dziś nie wiadomo, kiedy ruszy system Mevo. Władze Obszaru wyraziły nadzieję, że nastąpi to jeszcze w tym roku.
Co zerwanie umowy w Sztokholmie oznacza dla Obszaru Metropolitalnego?

- Nie dopuścimy, żeby te same rowery, które były w Sztokholmie, wyjechały na ulice Obszaru Metropolitalnego - zastrzega Katarzyna Kołodziejska, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Nasza umowa jest skonstruowana inaczej od sztokholmskiej z City Bike Global. Dzięki temu analizujemy kilka rozwiązań i ostateczną decyzję przedstawimy w ciągu kilku dni. Nie pozwolimy na uruchomienie systemu i oddanie go do użytku, dopóki wszystko nie będzie funkcjonowało prawidłowo. Ważne też, że w przeciwieństwie do Sztokholmu Operator Mevo nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia do momentu uruchomienia systemu.
Więcej szczegółów mamy poznać w połowie przyszłego tygodnia, na którą Obszar zapowiedział konferencję prasową.

Miejsca

Opinie (438) ponad 10 zablokowanych

  • "Operator Mevo nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia do momentu uruchomienia systemu"

    Oczywiście w tym miejscu ciśnie się na usta, ze osoby odpowiedzialne ze strony OMGGS jak najbardziej otrzymują wynagrodzenie za 1 system, który wysypał się po pół roku i za drugi system, który nie wiadomo nawet kiedy ruszy. A biorąc pod uwagę, że CBG nie będzie miało przychodów ze Sztokholmu, posypią się pewnie kary umowne, a z Gdańska - co lubią podkreślać nasi włodarze - nie popłynie do nich żadna złotówka to zaraz może się okazać, że "w wyniku nieprzewidzianych okoliczności" muszą wycofać się z obsługi całego systemu. I lepiej, by na tym etapie to umarło niż przechodzić to samo co w 2019

    • 44 0

  • Czyli nastąpił już etap protokołu zniszczenia

    koniaczek?

    • 35 0

  • Ale mevo 17.0 będzie sukcesem, obiecujemy!!!

    • 37 1

  • hahaha - zaraz będzie rychły koniec Pierdziszewa 2.0 - czekamy na wpisy na tt wierchuszki totalnych

    • 26 3

  • Mam finał tej histori

    Ktoś pokrzyczy, że nie pozwoli aby rowery jeździły po 3city, firma która rowery dostarcza zapewni że to inne rowery, Mevo ruszy z opóźnienie a sprzęt będzie się tak samo psuł jak w Szwecji. Tylko na kontach ludzi powiązanych z MEVO kasa będzie się zgadzała

    • 61 6

  • W promocji

    sprowadzą to do Trójmiasta.

    • 36 0

  • Gdańsk wykupi te szwedzkie rowery

    I postawi na parkingu pod stadionem

    • 43 0

  • A po co Nam rowerzyści?

    Nie umiecie jeździć to Wam się rowery nie należą.

    • 18 5

  • oby nigdy nie zafunkcjonowało

    • 31 0

  • Haha

    Nawet nie warto się nad tym pochylać. Jeszcze zabrać stadion Lechii i finito. Będę szczęśliwy. Jak większość.

    • 31 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum