• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec roweru miejskiego w Sztokholmie. Co dalej z Mevo?

Maciej Korolczuk
19 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (438)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Hiszpanom nie udało się znaleźć rozwiązania problemów z usterkami rowerów, więc władze miasta uznały, że trzeba rozwiązać umowę z operatorem. Co to oznacza dla Mevo 2.0? Hiszpanom nie udało się znaleźć rozwiązania problemów z usterkami rowerów, więc władze miasta uznały, że trzeba rozwiązać umowę z operatorem. Co to oznacza dla Mevo 2.0?

Władze Sztokholmu uznały, że roweru miejskiego nie da się już uratować, i poinformowały o rozwiązaniu umowy z City Bike Global. Ten sam operator ma też duże kłopoty z wdrożeniem Mevo 2.0 w naszej metropolii.



Co problemy ze szwedzkim Mevo oznaczają dla naszego systemu?

Niekończący się strumień problemów - tak szwedzkie media określiły perypetie z wdrożeniem i funkcjonowaniem roweru miejskiego w Sztokholmie.

Lista wpadek i zaniedbań była długa - począwszy od problemów z terminową dostawą rowerów, przez awarie aplikacji, niewłaściwe funkcjonowanie baterie i silniki, aż po pękające ramy.

W tym samym czasie pojawiły się problemy w Trójmieście. Hiszpański operator wstrzymał dostawy elektrycznych rowerów (z 3 tys. z włoskiej fabryki przyjechało zaledwie 400 szt.), a po kłopotach z działaniem aplikacji zawieszono też testy wewnętrzne systemu, co było pierwszym krokiem do uruchomienia go w lipcu.

Dziś już wiadomo, że terminu nie da się dotrzymać.



Rozwiązanie umowy w Sztokholmie



W Sztokholmie chaos jednak się wzmagał. Kiedy wiosną doszło do poważnego wypadku, gdy w trakcie jazdy pękła rama w rowerze, a jego użytkownik trafił do szpitala, na początku maja władze Sztokholmu zdecydowały o bezterminowym zawieszeniu systemu i skierowaniu rowerów do badań.

I choć Hiszpanie zapewniali - także na konferencji w Gdańsku - że pracują nad rozwiązaniem problemu, to rozwiązaniu uległa... ich umowa w Sztokholmie.

Jak informują szwedzkie media, magistrat nie chciał zgodzić się na propozycję operatora, który na opanowanie sytuacji i znalezienie fabryki, która wyprodukuje inne rowery, potrzebował 9 miesięcy.

- To frustrujące. Rowery mogą pełnić bardzo istotną i uzupełniającą funkcję w systemie transportowym. Widać to po innych miastach, takich jak Londyn czy Nowy Jork - mówił we wtorek Lars Stromgren, wicemer Sztokholmu, po tym, jak magistrat poinformował o anulowaniu umowy z Hiszpanami.
Na dziś nie wiadomo, kiedy ruszy system Mevo. Władze Obszaru wyraziły nadzieję, że nastąpi to jeszcze w tym roku. Na dziś nie wiadomo, kiedy ruszy system Mevo. Władze Obszaru wyraziły nadzieję, że nastąpi to jeszcze w tym roku.
Co zerwanie umowy w Sztokholmie oznacza dla Obszaru Metropolitalnego?

- Nie dopuścimy, żeby te same rowery, które były w Sztokholmie, wyjechały na ulice Obszaru Metropolitalnego - zastrzega Katarzyna Kołodziejska, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Nasza umowa jest skonstruowana inaczej od sztokholmskiej z City Bike Global. Dzięki temu analizujemy kilka rozwiązań i ostateczną decyzję przedstawimy w ciągu kilku dni. Nie pozwolimy na uruchomienie systemu i oddanie go do użytku, dopóki wszystko nie będzie funkcjonowało prawidłowo. Ważne też, że w przeciwieństwie do Sztokholmu Operator Mevo nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia do momentu uruchomienia systemu.
Więcej szczegółów mamy poznać w połowie przyszłego tygodnia, na którą Obszar zapowiedział konferencję prasową.

Miejsca

Opinie (438) ponad 10 zablokowanych

  • Co problemy ze szwedzkim Mevo oznaczają dla naszego systemu? (2)

    Paradoksalnie to dobre wieści, to dobry znak, który może oznaczać koniec bezsensownej koncepcji Mevo 2.0 przed poniesieniem dużych kosztów.

    • 98 12

    • Co oznaczają problemy? Nic nie oznaczają. Będzie tak jak przedtem (1)

      Odpowiedzialni urzędnicy dalej będą pobierać pensje, tak jak to robią od lat. Rowerów dalej nie będzie, tak jak jest to od lat. Wyborcy dalej będą narzekać, tak jak to robią od lat. A na końcu i tak wszyscy spotkamy się przy urnach i wybierzemy tych samych.

      • 32 0

      • Uczymy się od Horały co pilnuje od lat pastwiska za grubą kasę

        • 2 7

  • Dlatego mówiłem że trzeba już pracować nad Mevo 3.0

    Bo wiadomo że urzędnicy muszą co chwilę "sprywatyzować" trochę kasy i rower miejski wydaje się być doskonałym pomysłem.
    Czyli podpisujemy umowę, przelewamy pieniądze, firma wydaje je na cosulting i zgodnie z prawami kapitalizmu bankrutuje.
    Operację można powtarzać dowolnie wiele razy.
    Prokuratorzy niczego się nie domyślą.

    • 24 2

  • Dajcie spokój z tym misiem.

    Albo zwykłe (w miarę lekkie) rowery bez wspomagania elektrycznego albo nic.
    Tyle, że za zwykły rower mało kto zapłaci, a kto lubi i jeździ, ma już swój.
    Także posypać głowę popiołem (premie już pewnie i tak porozdawane) i cały projekt wrzucić do kosza na śmieci.

    • 26 1

  • A co oznacza Wystarczy mózg włączyć a nie apkę

    • 13 0

  • glasser

    podaj się do dymisji!

    • 19 0

  • (1)

    Teraz czekamy jak Fala też padnie.

    • 41 1

    • Chyba już padła

      • 13 0

  • ścieżki rowerowe

    zrezygnować z mevo, pieniądze na ścieżki rowerowe ale takie prawdziwe a nie ten szajs w Gdyni. ludzie sami zdecydują

    • 19 1

  • urzędnicy muszą zacząc odpowiadać finansowo za swoje decyzje

    koniec kropka

    • 26 0

  • My mieszkańcy

    Małej Sycylii czekamy na Mevo 3.0

    • 34 0

  • Czy w tym mieście naprawdę nie ma alternatywy dla Oli i Kacpra? :(

    • 25 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum