• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec roweru miejskiego w Sztokholmie. Co dalej z Mevo?

Maciej Korolczuk
19 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (438)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Hiszpanom nie udało się znaleźć rozwiązania problemów z usterkami rowerów, więc władze miasta uznały, że trzeba rozwiązać umowę z operatorem. Co to oznacza dla Mevo 2.0? Hiszpanom nie udało się znaleźć rozwiązania problemów z usterkami rowerów, więc władze miasta uznały, że trzeba rozwiązać umowę z operatorem. Co to oznacza dla Mevo 2.0?

Władze Sztokholmu uznały, że roweru miejskiego nie da się już uratować, i poinformowały o rozwiązaniu umowy z City Bike Global. Ten sam operator ma też duże kłopoty z wdrożeniem Mevo 2.0 w naszej metropolii.



Co problemy ze szwedzkim Mevo oznaczają dla naszego systemu?

Niekończący się strumień problemów - tak szwedzkie media określiły perypetie z wdrożeniem i funkcjonowaniem roweru miejskiego w Sztokholmie.

Lista wpadek i zaniedbań była długa - począwszy od problemów z terminową dostawą rowerów, przez awarie aplikacji, niewłaściwe funkcjonowanie baterie i silniki, aż po pękające ramy.

W tym samym czasie pojawiły się problemy w Trójmieście. Hiszpański operator wstrzymał dostawy elektrycznych rowerów (z 3 tys. z włoskiej fabryki przyjechało zaledwie 400 szt.), a po kłopotach z działaniem aplikacji zawieszono też testy wewnętrzne systemu, co było pierwszym krokiem do uruchomienia go w lipcu.

Dziś już wiadomo, że terminu nie da się dotrzymać.



Rozwiązanie umowy w Sztokholmie



W Sztokholmie chaos jednak się wzmagał. Kiedy wiosną doszło do poważnego wypadku, gdy w trakcie jazdy pękła rama w rowerze, a jego użytkownik trafił do szpitala, na początku maja władze Sztokholmu zdecydowały o bezterminowym zawieszeniu systemu i skierowaniu rowerów do badań.

I choć Hiszpanie zapewniali - także na konferencji w Gdańsku - że pracują nad rozwiązaniem problemu, to rozwiązaniu uległa... ich umowa w Sztokholmie.

Jak informują szwedzkie media, magistrat nie chciał zgodzić się na propozycję operatora, który na opanowanie sytuacji i znalezienie fabryki, która wyprodukuje inne rowery, potrzebował 9 miesięcy.

- To frustrujące. Rowery mogą pełnić bardzo istotną i uzupełniającą funkcję w systemie transportowym. Widać to po innych miastach, takich jak Londyn czy Nowy Jork - mówił we wtorek Lars Stromgren, wicemer Sztokholmu, po tym, jak magistrat poinformował o anulowaniu umowy z Hiszpanami.
Na dziś nie wiadomo, kiedy ruszy system Mevo. Władze Obszaru wyraziły nadzieję, że nastąpi to jeszcze w tym roku. Na dziś nie wiadomo, kiedy ruszy system Mevo. Władze Obszaru wyraziły nadzieję, że nastąpi to jeszcze w tym roku.
Co zerwanie umowy w Sztokholmie oznacza dla Obszaru Metropolitalnego?

- Nie dopuścimy, żeby te same rowery, które były w Sztokholmie, wyjechały na ulice Obszaru Metropolitalnego - zastrzega Katarzyna Kołodziejska, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Nasza umowa jest skonstruowana inaczej od sztokholmskiej z City Bike Global. Dzięki temu analizujemy kilka rozwiązań i ostateczną decyzję przedstawimy w ciągu kilku dni. Nie pozwolimy na uruchomienie systemu i oddanie go do użytku, dopóki wszystko nie będzie funkcjonowało prawidłowo. Ważne też, że w przeciwieństwie do Sztokholmu Operator Mevo nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia do momentu uruchomienia systemu.
Więcej szczegółów mamy poznać w połowie przyszłego tygodnia, na którą Obszar zapowiedział konferencję prasową.

Miejsca

Opinie (438) ponad 10 zablokowanych

  • Ja tylko nie rozumiem na jakiej podstawie OMGGS nie chce rowerów które juz przyjechały

    jaką maja podstawę to tego by czegoś nie chcieć.
    Jeśli spełniają stawiane wymagania i zostały wcześniej zaakceptowane, to sam fakt pęknięcia ramy w innym mieście nie jest wystarczającym argumentem do zerwania umowy.
    Zdaje mi się, że to nie koniec kłopotów Mevo jeszcze wszyscy za kolejne nowe pomysły urzędników zapłacimy

    • 12 3

  • i**otą jest ten, kto powtarzając kroki prowadzące to błędu - spodziewa się innego rezultatu.

    • 25 1

  • To jest grabież i marnotrawienie gminnych środków na ogromną skalę

    Na prawdę, raz można było się pomylić. Ale jeżeli mamy do czynienia z drugim niemalże takim samym błędem to należy uznać to za działanie celowe.

    • 24 0

  • Ale MEVO 3.0 się uda (1)

    Na pewno

    • 70 3

    • Chyba 19.0

      • 11 0

  • Zamykamy temat, kasa do zwrotu, władze miasta podają się do dymisji i tyle. Nic innego więcej nie wymyślimy.

    • 20 1

  • Dajcie spokoj z tym Mevo

    Są hulajnogi które się walaja wszędzie. One wystarczą. Wiecej nam nie trzeba.

    • 15 3

  • "naszej metropolii" - jak zwykle narcystyczna megalomania trójmiejskich "elyt" (1)

    • 30 0

    • Metropolia to Londyn, Paryż, Nowy Jork, Tokio...

      • 4 0

  • Veturilo

    W Warszawie Veturilo działa od ilu lat 10? A w Trójmieście kiedy będzie ten system działać? Mevo 5.0 w 2050???
    Bzdura z tymi elektrycznymi rowerami. Kto chce niech kupi dla siebie.

    • 22 0

  • hahahahaha (6)

    A miasto dalej brnie w projekt mevo 2.I znowu będzie niewypał i kto za kto odpowie?Nikt mimo że były sygnały że to kolokwialna LIPA!!!!!Znowu ktoś pod stołem zarobi,a miasto straci.I kto za to poleci?Nikt.

    • 66 2

    • W co brnie ?

      Przeczytaj jeszcze raz... ale ze zrozumieniem.
      Dostawy tych rowerów zostały wstrzymane.

      • 0 0

    • Za wszystko zapłaci podatnik (1)

      Nie martw się Dulkiewicz dostała 88 tys podwyżki także ona sobie kupi swój rower .

      • 14 1

      • Skoro operator nie dostał ani grosza to za co zapłaci podatnik? Aaaa, piszesz o przekopie mierzei, zbudowanym i wyburzonym bloku elektrowni, willach dla swoich, łąkach Horały, cenach paliwa Orlenu i całej reszcie szwindli obecnej ekipy

        • 1 7

    • PO-lszewickie ekologiczne Mevo znowu...zdechło (1)

      • 7 3

      • znowu...zdechło

        Jak Fala. Dzisiaj o 10.00 jechałem autobusem 167 i zauważyłem, że zdjęto skrzynki Fali. Co dalej? Innobaltica dalej bierze pieniądze?

        • 4 0

    • Nie wpłacać na konto mevo

      Bo znowu pieniądze przesadną!

      • 4 0

  • Głowa do góry!

    Coś czuje że ten projekt upadnie i w Gdańsku. Pora zacząć myśleć o Mevo 3.0. Jak to się mówi do 3 razy sztuka.
    Po pierwsze sprawdzony system czyli, rowery takie jak w innych miastach, tj. bez napędu elektycznego, który tylko pomnaża i tak piętrzące sie problemy. Po drugie ograniczenie rozmiaru, zasięgu i funkcji do realnych potrzeb, a nie bazowanie na fantazjach. Sytem ma służyć przede wszystkim mieszkańcom do rekreacji i stanowić możliwość przemieszczania się dla turystów. Pas nadmorski, TPK i ewentualnie Wyspa Sobieszewska- to wszytko. Zapominamy, że to ma być pełnoprawny środek transportu miejskiego bo wiadomo że nigdy nim nie będzie.

    • 12 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum