• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec roweru miejskiego w Sztokholmie. Co dalej z Mevo?

Maciej Korolczuk
19 maja 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (438)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Hiszpanom nie udało się znaleźć rozwiązania problemów z usterkami rowerów, więc władze miasta uznały, że trzeba rozwiązać umowę z operatorem. Co to oznacza dla Mevo 2.0? Hiszpanom nie udało się znaleźć rozwiązania problemów z usterkami rowerów, więc władze miasta uznały, że trzeba rozwiązać umowę z operatorem. Co to oznacza dla Mevo 2.0?

Władze Sztokholmu uznały, że roweru miejskiego nie da się już uratować, i poinformowały o rozwiązaniu umowy z City Bike Global. Ten sam operator ma też duże kłopoty z wdrożeniem Mevo 2.0 w naszej metropolii.



Co problemy ze szwedzkim Mevo oznaczają dla naszego systemu?

Niekończący się strumień problemów - tak szwedzkie media określiły perypetie z wdrożeniem i funkcjonowaniem roweru miejskiego w Sztokholmie.

Lista wpadek i zaniedbań była długa - począwszy od problemów z terminową dostawą rowerów, przez awarie aplikacji, niewłaściwe funkcjonowanie baterie i silniki, aż po pękające ramy.

W tym samym czasie pojawiły się problemy w Trójmieście. Hiszpański operator wstrzymał dostawy elektrycznych rowerów (z 3 tys. z włoskiej fabryki przyjechało zaledwie 400 szt.), a po kłopotach z działaniem aplikacji zawieszono też testy wewnętrzne systemu, co było pierwszym krokiem do uruchomienia go w lipcu.

Dziś już wiadomo, że terminu nie da się dotrzymać.



Rozwiązanie umowy w Sztokholmie



W Sztokholmie chaos jednak się wzmagał. Kiedy wiosną doszło do poważnego wypadku, gdy w trakcie jazdy pękła rama w rowerze, a jego użytkownik trafił do szpitala, na początku maja władze Sztokholmu zdecydowały o bezterminowym zawieszeniu systemu i skierowaniu rowerów do badań.

I choć Hiszpanie zapewniali - także na konferencji w Gdańsku - że pracują nad rozwiązaniem problemu, to rozwiązaniu uległa... ich umowa w Sztokholmie.

Jak informują szwedzkie media, magistrat nie chciał zgodzić się na propozycję operatora, który na opanowanie sytuacji i znalezienie fabryki, która wyprodukuje inne rowery, potrzebował 9 miesięcy.

- To frustrujące. Rowery mogą pełnić bardzo istotną i uzupełniającą funkcję w systemie transportowym. Widać to po innych miastach, takich jak Londyn czy Nowy Jork - mówił we wtorek Lars Stromgren, wicemer Sztokholmu, po tym, jak magistrat poinformował o anulowaniu umowy z Hiszpanami.
Na dziś nie wiadomo, kiedy ruszy system Mevo. Władze Obszaru wyraziły nadzieję, że nastąpi to jeszcze w tym roku. Na dziś nie wiadomo, kiedy ruszy system Mevo. Władze Obszaru wyraziły nadzieję, że nastąpi to jeszcze w tym roku.
Co zerwanie umowy w Sztokholmie oznacza dla Obszaru Metropolitalnego?

- Nie dopuścimy, żeby te same rowery, które były w Sztokholmie, wyjechały na ulice Obszaru Metropolitalnego - zastrzega Katarzyna Kołodziejska, rzecznik prasowy Obszaru Metropolitalnego. - Nasza umowa jest skonstruowana inaczej od sztokholmskiej z City Bike Global. Dzięki temu analizujemy kilka rozwiązań i ostateczną decyzję przedstawimy w ciągu kilku dni. Nie pozwolimy na uruchomienie systemu i oddanie go do użytku, dopóki wszystko nie będzie funkcjonowało prawidłowo. Ważne też, że w przeciwieństwie do Sztokholmu Operator Mevo nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia do momentu uruchomienia systemu.
Więcej szczegółów mamy poznać w połowie przyszłego tygodnia, na którą Obszar zapowiedział konferencję prasową.

Miejsca

Opinie (438) ponad 10 zablokowanych

  • Najwieksza strate generuja te darmozjady z roznorakich urzedow, ktore juz dekade nad tym debatuja.

    • 1 1

  • Po co ona nam

    Pogonić i tyle. Ale pewnie gdańsk już wydał miliony na niego.

    • 2 2

  • mevo jest idealnym przykladem jak Powscy rzadza w trójmiescie i tak by rzadzili w całej Polsce juz raz to zrobili i pamietamy

    • 2 2

  • gdzie moda panią, tam rozum sługą...

    Tak się kończy słuchanie dogmatyków, którzy wykałaczkami chcą wyrzeźbić Dawida lepszego niż to zrobił Michał Anioł...

    • 2 1

  • mevo i Fala powinny byc zamkniete

    szkoda kasy podatników

    • 5 1

  • MEVO to kliniczny przykład indolencji władz Gdańska . Po tylu latach Nie potrafią zorganizować miejskiego wypożyczania rowerów

    Pierwszy system MEVO był skazany na klęskę poprzez kompletny bałagan i założenia

    • 3 2

  • A mi to się marzy (1)

    żeby pieniądze wtapiane w takie 'cudowne' i nikomu niepotrzebne pomysły były przeznaczone np na remont chodnika na ulicy Długie Ogrody. Chodnik ten nie był remontowany od 20? 30? lat?! Jest w okropnym stanie, a przecież to centrum miasta, chodzą nim turyści którzy przyjeżdżają autokarami do Gdańska. Tak rzucam pomysł ;)

    • 3 0

    • Jak śmiesz!

      Czy remont tego chodnika obnizy slad węglowy? Jesli nie, to bardzo dobrze ze nie ma remontu, pewnie by slad wzrosl tylko. Zacznij myslec racjonalnie, tzn przestan w ogole i sluchaj co gadajo

      • 1 0

  • Znam przyczyne pekajacych ram i nie dzialajacej aplikacji. Rowery nie byly poswiecone i kropidlem nie przegoniono szatana.

    • 2 3

  • Nic dobrego z tego nie będzie

    • 1 0

  • Wytlumaczcie mi

    Jaki to problem zaprojektowac zwykly rower. Bez udziwnien typu silnik elektryczny, po prostu pedaly i lancuch. To jest taka farsa ze szok. Juz niech lepiej nowe drogi rowerowe zrobia

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum