• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne zmiany na Starowiejskiej w Gdyni

Michał Sielski
12 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
 Wyjazd z ul. Starowiejskiej    w stronę Placu Kaszubskiego i ul. Derdowskiego zostanie zwężony, by zmieścił się wjazd dla rowerzystów, którzy będą mogli jeździć Starowiejską w obu kierunkach.  Wyjazd z ul. Starowiejskiej    w stronę Placu Kaszubskiego i ul. Derdowskiego zostanie zwężony, by zmieścił się wjazd dla rowerzystów, którzy będą mogli jeździć Starowiejską w obu kierunkach.

Kontraruch rowerowy na całej długości ul. Starowiejskiej, a także wszystkich ulicach jednokierunkowych, łączących ją z ul. 10 Lutego. To najważniejsze zmiany, jakie czekają kierowców i rowerzystów w ciągu najbliższych tygodni w centrum Gdyni.



Czy po Gdyni przyjemnie i bezpiecznie jeździ się rowerem?

Po wprowadzeniu strefy Tempo 30skrzyżowań równorzędnych w śródmieściu Gdyni, a wcześniej kontrapasa rowerowego na części ul. Starowiejskiej, tym razem okolicę czekają kolejne zmiany.

Najważniejsza z nich to umożliwienie rowerzystom jazdy w przeciwnym kierunku niż samochody na wszystkich jednokierunkowych ulicach. Dla wielu brzmi to jak proszenie się o katastrofę, ale doświadczenia innych miast, w tym także pobliskiego Gdańska, wskazują na to, że rozwiązanie to jest bezpieczne. Zwłaszcza, że ulice, na których wprowadzony zostanie kontraruch dla rowerzystów, objęte są też strefą Tempo 30, gdzie nie można jechać szybciej niż 30 km/h. Przynajmniej teoretycznie.

- Kontraruch zostanie wprowadzony na ul. Starowiejskiej od ul. 3 Maja do ul. Świętojańskiej, na ul. Zgody oraz na ul. Abrahama zobacz na mapie Gdyni, Zygmunta Augusta zobacz na mapie GdyniMściwoja zobacz na mapie Gdyni między Starowiejską a 10 Lutego - wylicza Jakub Furkal z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Będzie to wymagało przebudowy części skrzyżowań ul. Starowiejskiej, by umożliwić rowerzystom wjazd. Pojawią się tam krótkie pasy wjazdowe i zjazdowe, a na pozostałych odcinkach nie będzie wyznaczonego konkretnego miejsca dla rowerzystów, którzy będą dzielić jezdnię z innymi użytkownikami drogi.

Zmiany także w parkowaniu

Mimo postawienia nowych znaków, kierowcy nadal parkują "po staremu". Niedługo uniemożliwi im to zieleń, która pojawi się na chodnikach. Mimo postawienia nowych znaków, kierowcy nadal parkują "po staremu". Niedługo uniemożliwi im to zieleń, która pojawi się na chodnikach.
To jednak nie wszystko. Zmiany zajdą też w parkowaniu. Wymalowane zostaną miejsca, a na początku ul. Abrahama zobacz na mapie Gdyni wprowadzane jest już parkowanie równoległe zamiast ukośnego. Tam, gdzie kierowcy notorycznie łamią przepisy, ustawione zostaną fizyczne bariery, które to uniemożliwią. Na ul. Abrahama będzie to przede wszystkim zieleń. Część prac już trwa, inne niebawem się zaczną. Kiedy się zakończą?

- Realny termin to koniec lipca - informuje Jakub Furkal z ZDiZ Gdynia.

Opinie (361) ponad 10 zablokowanych

  • Jest jeszcze jedna ciekawostka zwiazana z Gdynia o ktorej (1)

    jakos nikt nie pisze. W odroznieniu od starszych miast to Gdynia zaczela sie rozbudowywac juz w dobie szybko rozwijajacej sie motoryzacji. Dlaczego nikt nie jeszcze wtedy nie pomyslal ze za kilka dzisiesiat lat po Gdyni bedzie jezdzic dziennie po kilka dziesiat tysiecy samochodow ktore musza przeciez gdzies takze parkowac?

    • 6 1

    • buahaha, ale idiota

      • 0 1

  • Lobby rowerowe (3)

    Lobby rowerowe w urzedzie dziala. Zapominaja ze ulice sa dla samochodow a nie dla rowerow. Sciezki rowerowe niech robia na c hodnikach i powiiny miec maximum 50 cm szerokosci.

    • 9 6

    • inna strona medalu

      niestety straż miejska uważa inaczej i mandatami karze rowerzystów którzy nie są samobójcami i niechętnie z jezdni korzystają , kierowcy psioczą jak jedziesz po jezdni na chodniku piesi tak samo, instynkt samozachowawczy nie wzbudza niepokoju korzystając z ulic do 30 km po chodnikach jezdzi się koszmarnie, pieszy ma chodnik kierowca ulicę a rowerzysta sieżeki "pojawiam się i znikam" jeśli z nawierzchnią bitumiczną to już szczyt szczęścia dla rowerzysty

      • 1 1

    • A kto Ci takich bzdur nagadal, że ulice są dla samochodów?

      • 1 1

    • Za duzu

      30 cm wystarczy weganie sachudzi

      • 0 1

  • STAROWIEJSKA

    Cyklicznie nawiedzają "ekipy budowlane" ciężarówka+3-4 ludzi w roboczych ubraniach
    -co robią? wymieniają parę starych płyt chodnikowych na też stare,ale chwilowo leżące
    prosto----by po paru dniach wszystko wraca do stanu poprzedniego tj widoku KOSZMARNEGO

    • 5 1

  • dac malpie puszke farby i w calej Gdyni kontrapasy wymaluje (2)

    • 7 2

    • Horała chętny, aż się rwie (w szwach leci), dać jemu (1)

      a nie, wróć,
      on tylko pusto bełbotać ozorem potrafi

      • 0 1

      • Weź troll z um przestań wmawiać ludziom ze niezadowoleni z tego co wyprawia Szczurek są tylko pisiory

        • 0 0

  • mam alergię na kostkę brukową

    na kostce brukowej nie da się jechać zwykłym rowerem może dojść do wypadnięcia dysku i przerwania rdzenia jeśli się kręgosłup troszkę zużyła, mam alergie na kostkę i omijam szerokim łukiem nawet buty się niszczą chyba że to chodzi o to zeby szewc więcej zarobił

    • 3 1

  • Pomysłodawców, projektantów, architektów, i innych modnych pacynków, razem z całą skorumpowaną szajką która rządzi w Trójmieście juz stanowczo za dlugo, wysłać na księżyc.

    • 7 3

  • kretynizm

    Dramat abrahama wąska ulica i jeszcze rower na wprost .Skrzyżowanie starowiejskiej i swietojanskiej zwęzić? O zgrozo kto to wymyslił na leczenie!.Piekne skrzyzowanie! Ale psucie to najlepiej wychodzi władzom miasta.....Brak słów......

    • 8 4

  • No i super!

    • 3 5

  • Wczoraj

    po przejeździe cyklod.... na Ul.Starowiejskiej w Gdyni na odcinku 3 maja-Władysława IV Kretyn-bo inaczej nazwać nie można jechał sobie środkiem a za nim małoletnia córeczka i tamował ruch innych użytkowników. Na zwróconą uwagę stwierdził, że jedzie ścieżką rowerową i że mu wolno. To już nie jest normalne to wskazuje na stan umysłu jak w Rosji.

    • 5 2

  • Podkreśla się, że chodzi o pogodzenie interesów rowerzystów, pieszych i kierowców... (2)

    Ale to tylko gadanie. Wszystko robione jest pod dyktando cyklistów. I nie chodzi o żadne kwestie ekologiczne, ale o zabicie lokalnego handlu. Kierowcy wcale nie muszą wjeżdżać na zakupy do centrum. Można jeździć na zakupy do marketów i galerii handlowych. Tyle żeby potem nie było lamentowania, że padła hala targowa czy sklepy w Śródmieściu.

    Nie zapominajmy, że Gdynia nie jest miastem w którym ruch turystyczny trwa cały rok. A wszystkie zmiany zakładają, że jesteśmy miastem gdzie turyści walą przez 12 miesięcy. Jeżeli pozbędziemy się samochodów, a tym samym kierowców to Śródmieście obumrze. Nie utrzymają go cykliści i piesi (okoliczni mieszkańcy). Cykliści i tak są przez parę miesięcy. Zróbmy deptaki, zniechęcajmy do przyjeżdżania do centrum. Otworzą się różnego rodzaju knajpki i kluby. Centrum stanie się mekką naćpanej młodzieży z Gdyni i okolic. Handel obumrze, ale będzie spoko loko. Bezpieczeństwo spadnie do poziomu "elytarnego" sopockiego Monciaka.

    Z komentarzy wynika również, że większość cyklistów to ludzie młodzi (uczniowie, studenci) lub osoby (również względnie młode) pracujące na etatach, którzy poruszają się na linii dom-praca-dom. To niestety nie jest grupa "dochodowa", który utrzyma lokalny handel i usługi. Ludzie prowadzący działalność gospodarczą przemieszczają się w ciągu dnia w różne miejsca (oczywiście wszystko zależy od specyfiki działalności) i nie wchodzi w grę jazda rowerem. Nie pojadę na spotkanie z kontrahentem czy klientem w krótkich spodenkach.

    Przepędźmy samochody. Przecież miasto to nie dla nich. Typowy miejski obrazek to rower, piesek i krówka! Wywalmy lokalny handel. Podziwiajmy opustoszałe śródmieście w ciągu jesieni, zimy i wiosny. Zastanawiajmy dlaczego tak się stało.
    A na marginesie: Wprowadźmy OC dla rowerzystów i egzamin na kartę rowerową!

    • 10 3

    • (1)

      I tak i nie.
      Wiekszosc pcha sie jednak samochedem do centrum z wygody, nie dlatego ze musi.
      W tym problem, wszyscy chetni nie mogą przemieszczać się autem. Nie ma na to miejsca.

      • 1 1

      • To co mogłoby pomóc to Komunikacja Miejska, tyle że to błędne koło...

        ... mało kursów = ludzie wybierają samochód=małe obłożenie autobusów=likwidacja kursu, bo się "nie opłaca".

        Przykład PKMki z ostatnich dni.

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum