• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne zmiany na Starowiejskiej w Gdyni

Michał Sielski
12 czerwca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
 Wyjazd z ul. Starowiejskiej    w stronę Placu Kaszubskiego i ul. Derdowskiego zostanie zwężony, by zmieścił się wjazd dla rowerzystów, którzy będą mogli jeździć Starowiejską w obu kierunkach.  Wyjazd z ul. Starowiejskiej    w stronę Placu Kaszubskiego i ul. Derdowskiego zostanie zwężony, by zmieścił się wjazd dla rowerzystów, którzy będą mogli jeździć Starowiejską w obu kierunkach.

Kontraruch rowerowy na całej długości ul. Starowiejskiej, a także wszystkich ulicach jednokierunkowych, łączących ją z ul. 10 Lutego. To najważniejsze zmiany, jakie czekają kierowców i rowerzystów w ciągu najbliższych tygodni w centrum Gdyni.



Czy po Gdyni przyjemnie i bezpiecznie jeździ się rowerem?

Po wprowadzeniu strefy Tempo 30skrzyżowań równorzędnych w śródmieściu Gdyni, a wcześniej kontrapasa rowerowego na części ul. Starowiejskiej, tym razem okolicę czekają kolejne zmiany.

Najważniejsza z nich to umożliwienie rowerzystom jazdy w przeciwnym kierunku niż samochody na wszystkich jednokierunkowych ulicach. Dla wielu brzmi to jak proszenie się o katastrofę, ale doświadczenia innych miast, w tym także pobliskiego Gdańska, wskazują na to, że rozwiązanie to jest bezpieczne. Zwłaszcza, że ulice, na których wprowadzony zostanie kontraruch dla rowerzystów, objęte są też strefą Tempo 30, gdzie nie można jechać szybciej niż 30 km/h. Przynajmniej teoretycznie.

- Kontraruch zostanie wprowadzony na ul. Starowiejskiej od ul. 3 Maja do ul. Świętojańskiej, na ul. Zgody oraz na ul. Abrahama zobacz na mapie Gdyni, Zygmunta Augusta zobacz na mapie GdyniMściwoja zobacz na mapie Gdyni między Starowiejską a 10 Lutego - wylicza Jakub Furkal z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Będzie to wymagało przebudowy części skrzyżowań ul. Starowiejskiej, by umożliwić rowerzystom wjazd. Pojawią się tam krótkie pasy wjazdowe i zjazdowe, a na pozostałych odcinkach nie będzie wyznaczonego konkretnego miejsca dla rowerzystów, którzy będą dzielić jezdnię z innymi użytkownikami drogi.

Zmiany także w parkowaniu

Mimo postawienia nowych znaków, kierowcy nadal parkują "po staremu". Niedługo uniemożliwi im to zieleń, która pojawi się na chodnikach. Mimo postawienia nowych znaków, kierowcy nadal parkują "po staremu". Niedługo uniemożliwi im to zieleń, która pojawi się na chodnikach.
To jednak nie wszystko. Zmiany zajdą też w parkowaniu. Wymalowane zostaną miejsca, a na początku ul. Abrahama zobacz na mapie Gdyni wprowadzane jest już parkowanie równoległe zamiast ukośnego. Tam, gdzie kierowcy notorycznie łamią przepisy, ustawione zostaną fizyczne bariery, które to uniemożliwią. Na ul. Abrahama będzie to przede wszystkim zieleń. Część prac już trwa, inne niebawem się zaczną. Kiedy się zakończą?

- Realny termin to koniec lipca - informuje Jakub Furkal z ZDiZ Gdynia.

Opinie (361) ponad 10 zablokowanych

  • Gdzie parkowac (8)

    Pokazujecie na zdjeciu ulicę Abrahama, gdzie zwykle jest straszny tlok jesli chodzi o parkowanie. Nowe linie powodują, ze liczba miejsc parkingowych zmniejsza sie co najmniej dwukrotnie. Gdzie tu sens gdzie logika?

    • 22 5

    • no właśnie to jest logiczne - miejsc parkingowych powinno praktycznie nie być.
      Wtedy każdy będzie wiedział że do Gdyni przyjeżdża się zbiorkomem - efektywnie, szybko i bez problemu.
      A nie blachosmrodem zeby godzinę krążyć szukając miejsca, po to żeby potem porzucić samochód w miejscu niedozwolonym

      • 5 3

    • Logika (2)

      A widziałeś gdzieś logikę w postepowaniu urzedników z Gdyni. Wszystko na odwrót. Na 3 maja sa kontrpasy i pies z kulawa noga tamtedy nie jezdzi. Dla paru rowerzystów dziennie robią problem na pol miasta.

      • 6 4

      • i znów jakiś internetowy debil się swoimi mądrościami musiał podzielić

        w kapuście prawo jazdy znalazłeś?
        co za ofiara losu

        • 3 0

      • nawet gorzej!

        po tym kontrpasie jezdza pod prad. Ostatino skrecajac w Armii Krajowej sie wydarlem na babe ze jedzie pod prad na kontrpasie to sie pukala w glowe. Dla mnie idea ze ludzie tylko z dowodem osobistym moga jezdzic rowerami po ulicach jest bez sensu.

        • 4 4

    • (2)

      Gdzie tu sens i logika? Może po prostu w poprawie jakości życia pieszych i okolicznych mieszkańców? Liczba miejsc postojowych nie jest elementem nadrzędnym, jakimś przywilejem każdego zmotoryzowanego, którym brak kultury osobistej, co pokazują utrudniając ruch pieszych, niszcząc trawniki, chodniki, blokując wjazdy itp. Są kraje w których od lat zabrania się już parkowania na chodnikach do tego dąży również Polska, aby się trochę ucywilizować.

      • 7 7

      • Zlikwidować Przemysł i wrócić do jaskiń. (1)

        • 3 4

        • za to, że helikoptera nie masz, też będziesz obwiniał cały świat?

          pajacu

          • 5 2

    • kolejny debil, którey za ostatniego piątaka zalał swoje osiągnięcie życia

      lament, płacz i ujadanie życiowego nieudacznika

      • 2 1

  • (2)

    Na tej wąskiej nitce zróbcie pas dla furmanek! Żeby robić przeróbki na jezdni to musi ona być szeroka odpowiednio wówczas to ma sens! Na tej wąskiej ulicy niech zostanie jak jest a odpowiednio zadbana będzie spełniała swoją rolę! Nie uszczęśliwienie ludzi na siłę!!!!!!!!

    • 16 1

    • (1)

      Byłaś we Francji albo Włochy?

      • 1 0

      • albo Włoszech

        • 2 0

  • Rowerzysci (1)

    Rowerzysci jezdzacy 10km/h blokuja normalny ruch samochodow w centrum Gdyni.
    Powinni miec zakaz wjazdu na Swietojanska,10 lutego,Starowiejska.
    Rozumu nalac do glowy trzeba im wiecej tym lepiej.Jedzcie do Hamburga czy innych duzych miast,
    w centrach nie ma jezdzacych rowerzystow jedynie z dala od centrum.

    • 18 6

    • ci rowerzyści wszędzie blokują ruch

      niektórzy złośliwie, niektórzy z głupoty

      ale są też tacy, którzy mają na względzie innych uczestników,
      czasami widzę

      • 3 0

  • I te wszystkie zwężenia przed remontem (1)

    skrzyżowania przy dworcu??? Czy w tym UM ktoś w ogóle myśli?

    • 19 3

    • bobrze, że ty myślisz

      nasz ty internetowy "wiem wszystko lepiej" Januszu

      • 3 3

  • To jeszcze Gdynię stać na białą farbę! (1)

    Brawo!

    • 15 3

    • zazdrość, zawiść

      słabe jak cały PiS

      • 2 4

  • Psy szczekają karawana jedzie dalej. Im więcej dróg dla rowerów tym więcej rowerzystów i mniejsze korki i zdrowsi ludzie. Czego tu frustraci nie rozumiecie? Najlepsi są kierowcy którzy prowadząc samochód jeszcze palą papierosa.

    • 3 9

  • Kontrapasy maluje się taniej niż remontuje drogi. Kiedy Sienkwiecza będzie przejezdna, urzędasy? (2)

    • 17 3

    • kolejny internetowy debil, specjalista od wszystkiego dał głos

      a teraz przestań ciągnąć d*pę po podłodze

      • 2 3

    • Nie da się.

      • 4 3

  • Słoiki i trole w natarciu (8)

    Trzeba być delikatnie mówiąc pozbawionym wyobraźni, żeby zwyczajnie negować proponowane zmiany i kierunki rozwoju infrastruktury, jakie obrane zostały przez Gdańsk i Gdynię. Nie wszystkie rozwiązania są idealne i o nich należy rozmawiać, a nie wylewać wiadra hejtu. Nie jest możliwe ciągły rozwój i rozbudowa sieci drogowej szczególnie w centrum miasta. Rower/komunikacja miejska/czy nawet półśrodek jakim są skutery, to środki transportu, które powinny głównie wykorzystywane w ścisłych centrach miast. Oczywiście mentalny zaścianek potrzebować będzie 2 pokoleń, żeby to zrozumieć, ale to jedyna droga, która spowoduje, że miasto pozostanie atrakcyjne, że człowiek będzie chciał spędzać w nim wolny czas. Część miejsc parkingowych musi ustąpić terenom zielonym, część dróg za przykładem świętojańskiej stworzy przestrzeń dla pieszych gości i mieszkańców. Konsekwencją tych zmian musi być ograniczenie ruchu samochodowego.
    Ważne żeby rządzący nami samorządowcy nie wylali dziecka z kąpielą i dla grupy zmotoryzowanych przygotowali duże, tanie/bezpłatne parkingi, w pobliżu centrum. W Gdańsku od dłuższego czasu jest z problem.

    • 14 41

    • Ja neguję kierunek zmian. (4)

      Jestem rodowitym gdynianinem i uważam, że zmiany w Gdyni idą w ostatnich w bardzo złym kierunku.

      • 13 6

      • (3)

        Jakieś argumenty? Też jestem rodowitym Gdynianinem i zdaje sobie sprawę z tego, że w centrum miasta nie ma miejsca dla wszystkich chętnych pracowników i turystów, którzy chcieliby do niego wjechać. Problemu nie da się rozwiązać poprzez tworzenie nowych miejsc parkingowych w ścisłym centrum.

        • 7 6

        • Argumenty poniżej, skopiowane m.in. z wcześniejszej mojej wypowiedzi. (1)

          Transport rowerowy może być traktowany wyłącznie jako funkcja uzupełniająca, alternatywą dla samochodów powinna być komunikacja publiczna. Najgorszą rzeczą jest brak pomysłu na usprawnienie komunikacji publicznej - aby dać możliwość sensownej i atrakcyjnej alternatywy a w zamian za to jest obecnie szykanowanie kierowców np. w ramach "porządkowania" sposobu parkowania zmniejsza się liczbę legalnych dostępnych miejsc postojowych do 1/4 liczby pierwotnych (!) a później zdziwienie, że kierowcy kombinują. A wybór jest albo samochód i dojazd w 20 minut nawet z uwzględnieniem korków lub jazda autobusem w 40 minut a autobus kursuje co 20 minut (!) więc w razie spóźnienia czas dojazdu to 20 minut samochodem lub godzina autobusem. Rowerem np. na Chwarzno lub Witomino jednak nie każdy będzie jeździć.

          To po prostu zła kolejność wprowadzania ewentualnych zmian, które w Gdyni ostatnio niestety idą w bardzo złym kierunku.Zmiany są wprowadzane na siłę, jak najmniejszymi kosztami i powstają takie buble jak skrzyżowania równorzędne, bez przebudowanej i dostosowanej infrastruktury z pozostawionym starym oznakowaniem poziomym, które jest trwalsze niż nowe czy znakami ustawionymi w taki sposób, że prawidłowo zaparkowany samochód dostawczy zasłania znak.

          Wspomniałem już też kiedyś, że w Gdyni generalnie samochodem jeździ się dość dobrze a na pewno szybciej niż komunikacją publiczną i niewielkim kosztem można by jeszcze pewne rzeczy usprawnić na tyle, żeby było całkiem dobrze.

          Podejmowane są decyzje niezrozumiałe jak np. kontrapas na ul. 3 Maja, podczas gdy w ramach ul. Władysława IV na odcinku od ul. Batorego do Jana z Kolna można by wygospodarować pas dla rowerów między ulicą a chodnikiem, jako przedłużenie ciągu drogi w pasie ul. Władysława IV. A tak zakorkowano dotąd przejezdną 3 Maja a rowerzystów jest tam dosłownie kilku i to w sezonie.

          Kolejnym faktem jest, że można by wybudować drogę dla rowerów wzdłuż torów kolejowych w miejscu Alei Grudnia 70 - dla rowerzystów tez byłoby to bardziej komfortowe rozwiązanie.

          Kolejną sprawą jest brak trolejbusów przegubowych. Za rok ma się co prawda pojawić 15 takich pojazdów ale o potrzebie zakupu takich trolejbusów do obsługi m.in. linii 23 i 24 mówiłem już 10 lat temu ale wtedy "nie było takiej potrzeby". A ankieterzy ZKMu byli zdziwieni, że wyrażam niezadowolenie z poziomu obsługi gdy musiałem jechać stłoczony jak sardynka w rozgrzanym trolejbusie.

          Wybudowano odcinek leśny ul. Chwarznieńskiej, który tylko przesunął korek bliżej Witomina zamiast w pierwszej kolejności zrealizować obwodnicę Witomina, która rozładowałby ruch w tej dzielnicy i jadący do obwodnicy oraz Chwarzna i Wiczlina mieliby drogę alternatywną. Leśny odcinek można było zrealizować na końcu, to nie był odcinek krytyczny. Kolejną sprawą jest bezsensowna kładka koło domu za falochronem a w zamian za to skrzyżowanie ze światłami 350m dalej przy Hodowlanej. To absurdalne, że zlikwidowano przejście dla pieszych, wydano dużo pieniędzy na kładkę, która uniemożliwia obecnie ewentualne poszerzenie ulicy a wybudowano kawałek dalej sygnalizację. I tak ludzie tam przechodzą między samochodami - przejście naziemne powinno tam w tym układzie zostać.

          Dobrym pomysłem jest buspas na Kieleckiej bo tworzy dobrą alternatywę a nic nikomu nie zabierał ale już niezrozumiałym jest buspas na ul. Władysława IV, który tworzy patologiczne sytuacje na drodze przy miejscach postojowych i w szczególności przy skrzyżowaniu z ul. Piłsudskiego. Buspas na Kieleckiej w ogóle miałby dużo więcej sensu gdyby go dociągnąć do Małokackiej - miejsca jest dość.

          Niezrozumiały jest brak buspasa na wspomnianej Małokackiej tłumaczony brakiem chęci denerwowania kierowców (!). Mnie by to na pewno nie denerwowało a nawet muszę powiedzieć, że byłbym zadowolony gdyby powstał zamiast tego na ul. Władysława IV.

          Dzielnice północne to temat rzeka. Brak alternatywnego dojazdu oprócz wiecznie remontowanej Estakady Kwiatkowskiego i mydlenie oczu Opatem, który nie wiadomo czy kiedykolwiek powstanie. W efekcie brak tunelu Pucka-Chylońska itd. Brak SKM do dzielnic północnych, brak przystanku PKM na Wzgórzu przy Rivierze ale plany utworzenia dodatkowego przystanku SKM przy ul. Żwirki i Wigury - również absurd.

          Pomysły zmiany ul. Hutniczej w centrum dzielnicy przemysłowej na promenadę pieszo-rowerową - szkoda mi się rozwijać na temat sensowności tego pomysłu.

          To nie koniec moich argumentów i spostrzeżeń w kwestii kierunku zmian i pomysłów fundowanych przez włodarzy w połączeniu z aktywistami i stowarzyszeniami, które mi się nie podobają i które neguję.

          • 6 3

          • krowa, która dużo ryczy, mało mleka daje

            napisałeś dużo
            i o niczym,
            bełkot

            • 2 10

        • Tak jest, problem da się rozwiazac wyłącznie zakazami i zabieraniem miejsc, terrorysto.

          • 6 5

    • to wlasnie jest faszyzm, wy wiecie lepiej czego chca ludzie...

      • 10 3

    • To jak być powinno to raz

      Ale jak jest i tego nie zmienimy ale możemy wszystkim ułatwić życie to dwa. Zabieranie miejsc parkingowych kosztem dróg rowerowych to nieporozumienie. Rozwiązaniem jest budowa parkingów piętrowych gdzieś poza centrum i wtedy ruch ograniczać. Obecne rozwiązania są do bani.

      • 9 3

    • Spadaj z tym bełkotem nawiedzony trollu.

      • 14 11

  • Co by tu jeszcze sp....Panie Prezydencie Gdyni ,co by tu jeszcze sp... (1)

    Po pierwsze wymalować pasy na przejściach dla pieszych i jezdniach ( w całym mieście !! )
    Ale to takie pospolite i nie medialne .

    • 32 3

    • jazgot, skowyt, ujadanie

      cała oferta PiSu

      lepiej pij szybciej kaleko intelektualna
      bo ruska wódka szybko wietrzeje

      • 2 3

  • (1)

    Kto zatwierdza tak idiotyczne pomysły i wyrzuca na to m.in. moje pieniądze?

    • 39 5

    • już, wypłakałeś się?

      pampersa ci zmienić?
      czy wysłać do ciebie torpedę miłości?

      • 3 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum