• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Inauguracja roweru metropolitalnego opóźni się

Maciej Korolczuk
3 grudnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
aktualizacja: godz. 14:33 (16 stycznia 2019)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Na rowery elektryczne MEVO będziemy musieli jeszcze poczekać. Na razie przy gotowych stacjach parkują zwykłe rowery. Na rowery elektryczne MEVO będziemy musieli jeszcze poczekać. Na razie przy gotowych stacjach parkują zwykłe rowery.

9 grudnia miał ruszyć system roweru metropolitalnego MEVO. Miał, ale nie ruszy, bo wykonawca systemu nie wyrobił się z przygotowaniem rowerów i aplikacji mobilnej.



Kiedy powinien ruszyć rower metropolitalny MEVO?

Aktualizacja, 16 stycznia 2018 r. Procedury odbiorowe zakończyły się fiaskiem. Mevo na pewno nie wystartuje 18 stycznia. Kiedy się to stanie? Wciąż nie wiadomo.



To już drugie opóźnienie inauguracji systemu roweru metropolitalnego. Pierwotnie pierwsze rowery miały pojawić się w Trójmieście i na Pomorzu do 18 listopada. Wówczas jednak przesunięto start o 21 dni ze względu na trwające prace przy stacjach dokujących i brak odbiorów już istniejących stacji.

Nowy termin wyznaczono na niedzielę 9 grudnia, ale okazało się, że i on jest nierealny. Mimo że przed kilkoma tygodniami Obszar Metropolitalny zapewniał, że firma Nextbike prowadzi intensywne testy rowerów i aplikacji do ich wypożyczania, to wciąż wykonawca nie dostarczył do Trójmiasta nawet jednego roweru do testów, a prace nad aplikacją wciąż trwają.

Co prawda w październiku wybrani urzędnicy mieli możliwość przejechania się rowerem dostarczonym przez wykonawcę, ale był to model prototypowy, który docelowo ma się nieco różnić od rowerów, z jakich będą korzystać użytkownicy na Pomorzu.

- Zgodnie z zapisami umowy między Stowarzyszeniem Obszar Metropolitalny Gdańsk - Gdynia - Sopot, a NB Tricity sp. z.o.o, na 2 tygodnie przed uruchomieniem I etapu systemu, wykonawca zobowiązany jest do zgłoszenia gotowości jego uruchomienia. Na co najmniej 7 dni przed jego uruchomieniem wykonany powinien zostać rozruch testowy systemu. Do dziś wykonawca nie zgłosił gotowości, a co za tym idzie nie zostały przeprowadzone testy i odbiory systemu - wyjaśnia Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji stowarzyszenia.
Jak dodaje, data uruchomienia systemu uzależniona jest przede wszystkim od przekazania roweru, aplikacji na urządzenia mobilne do jego wypożyczania oraz centrum monitoringu, czyli oprogramowania do śledzenia w czasie rzeczywistym lokalizacji rowerów oraz stanu naładowania baterii. Kolejnym krokiem będzie sprawdzenie wszystkich elementów systemu przez ekspertów w zakresie spełniania wymogów zamówienia.

Już w listopadzie wielu naszych czytelników zwracało uwagę, że uruchomienie systemu zimą nie jest dobrą decyzją i lepiej zaczekać ze startem do wiosny. Głosy te dotarły do stowarzyszenia, ale jak słyszymy "przesunięcie terminu nie jest możliwe ze względu na zapisy zawarte w podpisanej umowie z wykonawcą oraz ryzyko utraty unijnej dotacji do projektu".

System Roweru Metropolitalnego MEVO działać będzie w 14 gminach. Flota liczyć będzie 4080 rowerów, które będzie można bezpłatnie oddać przy jednej z 660 stacji, które w ciągu ostatnich tygodni zostały zamontowane we wszystkich gminach. Wszystkie rowery wyposażone będą w napęd elektryczny (dołożą tyle samo mocy, ile włoży w nie rowerzysta). Zasilać będą je baterie, o których wymianę zadba operator systemu. Rowery będzie można wypożyczyć w bardzo łatwy sposób m.in. przez aplikację mobilną lub przy użyciu karty mieszkańca, legitymacji studenckiej lub karty bankomatowej.

Opinie (332) 8 zablokowanych

  • Geniusze! Wypożyczanie rowerów w grudniu! Wprost genialne!

    • 7 3

  • Pisałam pod poprzednim artykułem

    Nie dawać im tych 3 tyg od tak niech ruszają z tym co mają, a jak się okazuje nie mają nic, opóźnienie będzie jeszcze większe,

    • 6 1

  • Wiem jedno - nigdy nie zostawiłbym swojego roweru na mrozie (4)

    Ale widać unijne pieniądze mniej się szanuje

    • 14 6

    • (1)

      a co, wszyscy trzymają rowery w ogrzewanych garażach? ;)
      gorzej z deszczem, śniegiem - wilgoć niczemu nie służy... no i syf, jaki będzie na tych rowerach, bo nikt stawiając stacje nie myśli o tym, żeby je osłonic przed zachlapaniem przez samochody

      • 4 1

      • Po co jest ten Mevo- miś?

        Wlasne rowery sie szanuje

        • 0 0

    • bo? a co takiego jest w mrozie ;) (1)

      • 1 3

      • Sol i w efekcie rdza

        • 4 1

  • Kary umowne (1)

    Jako czytelnika ciekawi mnie, kto za to opóźnienie zapłaci? Bo jeśli nikt, to znaczy, że my wszyscy. O tym nie ma w drugim już artykule o opóźnieniu roweru Mevo ani słowa. Dlaczego?

    • 15 1

    • O zadaszeniu nikt nie pomyslał

      Unija dała kasę, rowery mogą się niszczyć...

      • 1 0

  • (6)

    Jestem na 99% pewna że wyjdzie z tego kompletna lipa i nie zostanie to zrealizowane. Zostaną tylko stojaki.

    • 47 12

    • (4)

      wygląda lipnie ale firma NextBike posiada największą sieć wypożyczalni rowerów w Polsce, nie wierze żeby chciała się "wyłożyć" akurat przy takim zamówieniu

      • 5 2

      • ale ich największy biznes to nie jakieś niemieckie miasta
        tylko Warsiawa, Veturilo

        ok, zobaczymy, ale ...

        "aniemówiłem"?

        • 0 0

      • Przecież jak już to spółka celowa się wyłoży (2)

        • 5 1

        • (1)

          Ale g*wno rozleje się na spółkę matkę.

          • 1 2

          • Nie, g* rozleje się na miasto.

            Ale ludzie I tak mają to gdzieś. Gdańsk jest miastem teoretycznym

            • 7 0

    • i kasa w kieszeni niemieckiej firmy

      • 0 1

  • Gdyby miasto dało w przetargu od razu realny termin uruchomienia (5)

    to może zgłosiłoby się więcej firm i to za mniejsze pieniądze. A tak, wyśrubowany termin, którego i tak nie dotrzymano, spowodował "wykoszenie" konkurencji, a wygrany gra nam na nosie.

    • 3 3

    • (4)

      ale w tym terminie chyba cała konkurencja musiała się zmieścić więc to nie powinien być problem. Kara powinna być naliczana od początku, teraz to konkurencja, która przegrała powinna móc się odwołać, bo nie takie były warunki w przetargu

      • 3 1

      • (3)

        Inne, uczciwe firmy wiedziały że termin będzie trudny do dotrzymania, więc cena była adekwatnie wyższa, aby pokryć intensywne prace. A tu wygrała najtańsza firma, która pewnie od początku wiedziała że nie dotrzyma terminu i teraz mogą jej skoczyć.

        • 4 1

        • (2)

          No własnie nie bardzo, bo to nie była najtańsza oferta. Na wynik przetargu wpływ miała cena(60%), ilość rowerów i ilość rowerów elektrycznych (35%). Wygrali głównie przez ilość rowerów elektrycznych (100%) i niską cenę za obsługę (5x niższą niż konkurencja, która tez oferowała 100% elektryków).

          • 1 0

          • (1)

            tania obsługa zapowiada z reguły niską jakość

            • 3 1

            • To weź drogą, a później idź siedzieć

              • 0 2

  • Po co to na zime uruchamiac? (3)

    • 8 5

    • a czemu nie? (1)

      • 1 1

      • Bo się zniszczą

        • 1 2

    • Zimą będą ocieplane . Jak ? Nie wiem.

      • 2 1

  • Jeśli uruchomienie tak obsuwa to co będzie z codzienną eksploatacją? (3)

    Z niepokojem czekam na prezentację roweru - czy będzie wygodny, ile będzie ważył, jaki będzie miał zasięg i najważniejsze - ile rowerów na stacji będzie miało w praktyce w pełni naładowane baterie a ile nie.

    • 20 1

    • (2)

      Tylko żeby to nie był sprzęt dla karłów po 150cm w kapeluszu...

      • 1 2

      • no - to jest serio argument przeciw OFO i innym chińskim potentatom.
        wszystkie są dla kurdupli :-(

        tyle, że te parę tysięcy rowerów, nawet elektrycznych, to oni by tu mogli postawić w ciągu tygodnia, po prostu przenosząc po trochu z kilku innych miast, nawet w obrębie Europy. nie bawili by się w stojaki, poszli by na żywioł, był by chaos, ale system zadziałał by od razu, bez ściem

        tsie tsje, niemce przy nich to detaliści, nie, zupełnie nie dali łapówki, nie niemce, no gdzież by

        • 0 0

      • I nie dla wielkoludów po 2m

        • 1 0

  • Niby mam taką stację pod pracą i pod domem, ale po drodze jest Łostowicka (6)

    Jak ostatnio tam jechałem, to odechciało mi się roweru na jakiś czas. Jednak podziękuję, albo będę jeździł tylko w dół.

    • 7 10

    • (4)

      One są elektryczne więc góra to nie problem.

      • 10 2

      • Jak bateria wysiądzie to jest problem (3)

        • 3 5

        • (2)

          To odstawiasz na stacji i sobie idziesz pieszo albo autobusem. I to jest właśnie ta przewaga roweru miejskiego nad własnym.

          • 8 2

          • Że co?

            Przewaga roweru miejskiego polega na tym że idzie się pieszo???

            • 6 4

          • I ole w poblizu jest stacja jak wysiadzie

            • 2 1

    • ...

      Mientki jesteś

      • 2 2

  • To jest dobra wiadomość.
    Nie się opóźnia w nieskończoność.
    Ci co mieli zarobić, zarobili parę groszy.
    Gawiedź niech się cieszy, że może kiedyś...

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum