Kolejna ścieżka rowerowa połączy Sopot i Gdańsk
Prawie cztery kilometry nowych dróg rowerowych mają w ciągu najbliższych trzech lat powstać w Sopocie. Budowa pierwszej z nich rozpocznie się we wrześniu.
Ścieżki powstaną w ramach wspólnego projektu Gdańska, Gdyni i Sopotu, którego celem jest pokrycie Trójmiasta siecią nowoczesnych dróg rowerowych. Sopot wyda na ten cel do 2013 roku blisko 7,8 mln zł. Większość pieniędzy - ponad 5 mln zł - pochodzić będzie jednak z dotacji unijnych.
Na pierwszy ogień pójdzie ścieżka wzdłuż ul. Rzemieślniczej , która połączy istniejącą już drogę rowerową prowadzącą wzdłuż Al. Niepodległości z podobną ścieżką idącą wzdłuż Al. Grunwaldzkiej od strony Gdańska. W sierpniu zakończyć ma się przetarg na wykonawcę tej inwestycji. Jeżeli uda się go wyłonić, budowa ścieżki rozpocznie się na początku września i potrwa do końca października.
- Na razie połączenie z Gdańskiem będzie tymczasowe, bo pozostanie do wykonania około 100-metrowy odcinek ścieżki przewidziany przy okazji budowy Drogi Zielonej. Niemniej połączenie rowerowe między Sopotem a Gdańskiem będzie przejezdne - tłumaczy Grażyna Brunn-Miętkiewicz z Referatu Projektów Finansowanych z Funduszy Europejskich i Krajowych w sopockim magistracie.
Ścieżka ma mieć blisko kilometr długości i od 2 do 2,5 m szerokości. Ma być dwupasmowa i wykonana z masy mineralno-bitumicznej SMA.
Kolejne inwestycje rowerowe przewidziane są na lata 2011, 2012 i 2013. Oprócz ścieżek (m.in. prowadzących wzdłuż ulic: Kosińskiego, Chopina, Winickiego, Sobieskiego, Mazowieckiej i Kolberga) powstaną też w mieście trzy parkingi rowerowe. Największy z nich będzie przy przystanku SKM Sopot Kamienny Potok . Będzie to parking typu bike & ride. Mniejsze parkingi powstaną także przy sopockim Aquaparku oraz przy barze Przystań .
Opinie (152) 8 zablokowanych
-
2010-07-28 22:29
ale jak to (1)
ja w kwestii formalnej - wzdłuż Alei Niepodległości nie ma żadnej ścieżki...
A tak w ogóle to super, że coś się robi ale 4 km w 3 lata?... no bez przesady z tym tempem...- 11 0
-
2010-07-28 22:44
W ogóle jest ścieżka na niepodległości ale nie tam gdzie opisuje artykuł, więc zgodzę się również że jest błąd w artykule. Może miało chodzić o armii krajowej?
- 1 0
-
2010-07-28 22:46
Jak nie chcesz się zabić to nie zjezdzaj "ścieżka rowerową" z Karwin do Orłowa (2)
Taka nazwa powinna być zakazana dla tego odcinka. Widziałem wiele wypadków.
To skandal,że nic sie z tym nie robi.- 13 1
-
2010-07-29 00:22
Należy zaprosić urzędasów na jazdę tą ścieżką. Będzie się działo...
- 2 0
-
2010-07-29 13:21
To nie ścieżka tylko wydzielony pas połamanego chodnika, z odcinkami połatanego asfaltu
z przed 20 lat oraz ubitej ziemi. Żałosne ,że nosi to nazwę ścieżki rowerowej. Na Karwinach 3 oddali 40 (!) metrów ścieżki bo akurat remontowali jezdnię i i na tym koniec.
Zdjęcia prześlę niebawem, te z okolic Orłowa, przy stromym zjeździe (hydrofornia)
Może nikt nie wie jak wygląda zjazd taką drogą??- 1 0
-
2010-07-28 22:50
Ścieżki CDN.. są najlepsze :D
Jak się skończy - zawracaj ! ha ha....
- 1 0
-
2010-07-28 22:54
MIŁO BYŁOBY GDYBY ZROBILI JAKAS SCIEZKE ROWEROWA Z PRZEROBKI DO STOGOW,JEZDZI SIE TU OKROPNIE-TYM STARYM CHODNIKIEM OBOK DZIALEK STOGI-KOSZMAR,CO Z TEGO ZE JEST SUPER SCIEZKA Z CENTRUM DO PRZEROBKI I DALEJ OD STOGOW NA PLAZE JAK NIE MOZNA NORMALNIE PRZEJECHAC ODCINKA SRODKOWEGO....SMIECHU WARTE,,PRZECIEZ LUDZIE KURSUJA CODZIENNIE LATEM NA PLAZE,POMYSŁ DLA RADNYCH GDANSKA-ZAINTERESUJCIE SIE TYM .>.....
- 4 1
-
2010-07-28 23:40
3km w 4 lata!!!!!!!!!!! toz to rekord swiata!!!!!!!!!!!!!!!
czyli na polaczenie poczatku gdyni z koncem gdanska potrzebowaliby wiecej niz 60 lat! wow:) dobrobyt i cuda - murowane! rozumiem ze sciezki sa z polerowanego srebra?
- 7 1
-
2010-07-28 23:55
Bardzo dobrze!
Trasa z gdyni do gdańska po prostu jest masakrą w gdyni i sopocie.Tyle czasu się marnuje że czacha dymi.
- 5 0
-
2010-07-29 00:06
Jak oni śmieli!
Budować ścieżkę z Sopotu do Gdańska i nie puścić jej przez Gdynię!
Nie do pomyślenia!- 5 0
-
2010-07-29 00:43
NIech powstanie sciezka rowerowa!! Tylko nie taki przeplataniec z chodnikiem...
jak jest np. na karwinach... nie wiem kto to projektowal ale naprawde traci to lekkim bezsensem..zeby wyjsc z przystanku do autobusu trzeba po "pasach" przejsc przez siezke rowerowa... w ogole laczenie ruchu rowerowego to kretynizm..przynajamniej w takiej formie... nie mozna zaczac robic odziellnych sciezek dla rowerow??
- 2 0
-
2010-07-29 00:58
Koszta i zacofanie 100 letnie
Ok 100 lat temu wybudowano, krete ocienione drzewami drogi laczace poszczegolne miasta i wsie. Byly krete by skomplikowac wrogowi strzal na wprost a zacienione by ulzyc koniom ktore pokonywaly te drogi.
Moje pytanie ?
Czy nie powinno sie te drogi przeznaczyc wylacznie dla rowerzystow , a obok wybudowac autostrady dla szybkich samochodow przemieszczajacych sie na dlugich trasach?- 2 1
-
2010-07-29 01:07
część nr 1
Inwestycje: Wybudowano ok. 5 km dróg rowerowych (ul. Łostowicka i ul. Nowatorów). Nie powstał żaden odcinek najpotrzebniejszych dróg rowerowych w centrum miasta, zwłaszcza w Śródmieściu. Projekty obu wybudowanych inwestycji nie były konsultowane z organizacjami rowerowymi, co zaowocowało poważnymi wpadkami – np. na drodze rowerowej w ul. Łostowickiej znajduje się miejsce tłumnego oczekiwania pasażerów na miejskie autobusy.
Pomimo upływu ponad 3 lat od rozpoczęcia przygotowań, nadal nie została podpisana umowa o dofinansowaniu trójmiejskiego programu rozbudowy dróg rowerowych ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego UE (projekt ten przewiduje dofinansowanie budowy ok. 40 km dróg rowerowych dla Gdańska, Gdyni i Sopotu).
Powstał jeden kontrapas o długości ok. 200 m. w ulicy Ogarnej.
Nie ruszył, zapowiadany na marzec, program dopuszczenia ruchu rowerowego pod prąd na wszystkich ulicach Śródmieścia.
Żadna z dużych inwestycji drogowych miasta planowanych na najbliższe lata nie została w części dotyczącej infrastruktury rowerowej skonsultowana z organizacjami rowerowymi (dotyczy to zwłaszcza tras: Słowackiego, Sucharskiego, Drogi Zielonej, Nowej Wałowej). Wizualizacje projektów udostępniane w Internecie pokazują rozwiązania projektowe, niezgodne ze standardami zatwierdzonymi przez UM i dobrą praktyką znaną z Europy Zachodniej.- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.