• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jakie będzie nowe Mevo? We wtorek spotkanie z mieszkańcami

Maciej Korolczuk
11 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Spotkanie, na którym poznamy szczegóły Mevo 2.0, odbędzie się we wtorek w formule online. By wziąć w nim udział, trzeba wypełnić formularz i się pospieszyć, bo zostało kilkanaście ostatnich miejsc. Spotkanie, na którym poznamy szczegóły Mevo 2.0, odbędzie się we wtorek w formule online. By wziąć w nim udział, trzeba wypełnić formularz i się pospieszyć, bo zostało kilkanaście ostatnich miejsc.

We wtorek o godz. 17 odbędzie się spotkanie informacyjne dotyczące przywrócenia roweru metropolitalnego Mevo. Spotkanie odbędzie się online, liczba miejsc jest ograniczona, ale zostało jeszcze kilkanaście wolnych miejsc.



Czy zamierzasz korzystać z roweru Mevo 2.0?

Na spotkaniu oficerowie rowerowi oraz specjaliści od zamówień publicznych podsumują dotychczasowe działania trójmiejskich urzędników w sprawie reaktywacji systemu Mevo, w tym trwający od maja dialog konkurencyjny, i przedstawią harmonogram najbliższych działań.

Spotkanie to także okazja do dyskusji na temat rekomendacji dotyczących przyszłego systemu.

Przypomnijmy, że rower Mevo funkcjonował na Pomorzu przez kilka miesięcy 2019 r. Jesienią umowa Obszaru Metropolitalnego z operatorem spółką NB Tricity, który nie był w stanie zapewnić bezawaryjności i lepszej dostępności rowerów, została rozwiązana.

W 2020 r. trwały prace koncepcyjne nad Mevo 2.0 m.in. w formule dialogu technicznego i konkurencyjnego oraz kilku spotkań z mieszkańcami, na których omawiano ich oczekiwania wobec rowerów.

Rowery Mevo znów na ulicach Gdańska. Ale tylko na czas Jarmarku św. Dominika



W rozmowach z Obszarem udział wzięła też spółka Nextbike Polska. We wrześniu Krajowa Izba Odwoławcza przywróciła spółkę do dialogu konkurencyjnego po tym, jak ta została kilka miesięcy wcześniej wykluczona z rozmów w związku z nienależytym wykonaniem pierwszego projektu Mevo.

Jak tłumaczyli przedstawiciele Obszaru, dialog konkurencyjny to formuła nieco dłuższa od tradycyjnego przetargu, ale mająca zapewnić reaktywowanemu systemowi roweru metropolitalnego większą rentowność, bezawaryjność i dostępność.

Zapisy do udziału w wirtualnym spotkaniu


Początek spotkania w formule online o godz. 17. Odbędzie się ono na platformie Zoom, dlatego liczba osób mogących w nim wziąć udział jest ograniczona do 100 (decyduje kolejność zgłoszeń). Zostało jeszcze kilkanaście wolnych miejsc.

Aby zapisać się na spotkanie, należy wypełnić formularz na stronie internetowej.

Miejsca

Opinie (197) ponad 10 zablokowanych

  • Co? oficerowie rowerowi ???? Co to za formacja ???

    To te oszołomy co chcą zamknąć ruch samochodowy w Gdyni a ulice zamienić na ścieżki rowerowe?
    Oczywiście ruch zamknięty dla mieszkańców a nie radnych i pracowników UM.

    • 2 0

  • To jest potrzebne

    Zainteresowanie tym było bardzo duże.

    • 0 1

  • zum

    jak mają wersję biznes, to może być bodaj 400 uczestników
    (taka dla gołodupców jak ja to tylko 100)
    mam nadzieję, że mają szybkie łącza :-)

    • 0 0

  • Ja bym zaczął od konkursu na nową nazwę, (2)

    może coś związanego z rowerem np. Wałek. Ale 2.0 bym zostawił bo się przyda na przyszłość.
    Takie Windowsy to zaczęły jakoś w końcu działać od wersji 7.0
    I dodałbym konsultacje z mieszkańcami w sprawie koloru.
    Bawmy się za publiczne pieniądze.

    • 8 0

    • i jeszcze seria społecznych konsultacji dotyczących rozmiaru czcionki (1)

      Zabawa trwa w najlepsze....
      Winnych brak.

      • 1 0

      • wałek ( kardana ) miał mieć pierwszy system, co go ponoć unieważniło cunami na fukuszimie

        drugi, sopocki i antyresztatrójmiejski, też był udany inaczej

        mevo, czyli trzecie poronienie nie był wcale większym kantem nię te poprzednie
        ale zamiast go upaństwowić, albo rozbić monopol na kilka p, zgnoiliśmy go

        my, ty też, plując na niego i na urzędasów, także na trojmiasto.pl

        • 0 0

  • przede wszystkim rower miejski nie musi być wyłącznie elektryczny (12)

    co generuje nadmierne koszty.
    ale chyba tylko o to chodzi od samego początku....

    • 156 10

    • Jak ktoś dojeżdża z Linii vzy Sierakowic pociągiem albo busem to (2)

      To zwykły rower ma sens. Szczególnie jak pracuje na powietrzu i inni nie wąchają jego potu.

      • 3 4

      • (1)

        mevo to rower stricte miejski, nie obejmuje krajobrazów kaszubskich

        • 3 1

        • Linia to już chyba nie Kaszuby tylko Słowińszczyzna?
          ktoś wie?

          • 0 0

    • A po co elektryczny!siły nie masz? (2)

      • 3 33

      • przecież dał do zrozumienia, że rower elektryczny to błąd (1)

        • 24 3

        • Zostaw, czytać nie umie przecież...

          • 7 0

    • O to chodzi

      Tylko koszty polska to dziwny kraj nie kumają nic

      • 0 1

    • (2)

      Powinny byc i takie i takie, normalne oferowane po smiesznie niskiej cenie tak jak przy poprzednim mevo, a elektryczne za doplata, wtedy bylby dodatkowy powod zeby sie zmeczyc zamiast wozic tylek na wspomaganym elektrycznie.

      • 13 0

      • Dobry pomysł

        Z Południa na dolny taras można zjechać niemal bez wysiłku, a z powrotem na wspomaganiu.

        • 3 0

      • elektryczne to może 20% całości składku i to max

        • 8 1

    • A właśnie że powinien. (1)

      To ma być środek transportu jako uzupełnienie komunikacji, nie rower do rekreacji.
      Jak mam sie spocić, to równie dobrze mogę wziąć swój rower i przejechać nim całą trasę.

      • 9 13

      • Pytanie co dla kogo oznacza uzupełnienie komunikacji

        Ja używam roweru tylko i wyłącznie w celach komunikacyjnych, a pokonywana przeze mnie trasa zajmuje zwykle ok. 30-45 min. Mam w pracy prysznic, korzystam z niego po przyjeździe rowerem. Jeśli miałabym używać Mevo tylko i wyłącznie do doturlania się do SKM (ok. 5 min), to dziękuję bardzo. Więcej czasu zajmowało wypożyczenie roweru, które często wiązało się z dzwonieniem na infolinię, że blokada nie chce się otworzyć.

        • 8 1

  • Zamknąć temat,zrobić niezależny audyt (1)

    Postawić w stan orskarzenia i skazać.

    • 2 0

    • drogi pisowcze
      skazuj sobi do woli
      ale my chcemy rowery, a nie jasełka i igrzyska

      • 0 0

  • grzech pierworodny

    cały potrzebny i dobry pomysł na system roweru publicznego wcale nie rozbija się o powszechnie dyskutowane kwestie techniczne, jak:
    -elektryczne czy mięsne
    -tanie czy drogie (a ponoć lud to idioci, żądający drogich)
    -pierwsze 20' wolne, czy płatne od początku
    -abonament, czy karta płatnicza
    -dla turystowa czy dla rezydentów only (jak Bici)
    -czy trzecia generacja, czy druga, ze stojakami-ładowarkami
    - a nawet, czy żółte czy czerwone, czy w ciapki (+końkurs z nagrodyma dla qmpli)
    tylko o jedną prostą decyzję polityczną:
    chcemy monopol, czy kojńkurencję

    od początku miasto powinno umożliwić start kilku Mev na raz,
    a kontrolować i ujednolicać tylko warunki dofinansowania
    (jak by świat chciał jednej dobrej szczepionki od monopolisty
    to była by ona za dwadzieścia lat)

    a jak by jedno Mevo zdechło, to krzyżyk mu na drogę, inne by przejęły klientów
    tak jak to działa w Chinach

    monopol, zamordowanie konkurencji w zarodku przez dofinansowanie wyłącznie monopolisty
    i zakazy/nakazy itp komunistyczne idee, to była promocja istniejącej kojńkurencji, tj.:
    -samochodów prywatnych i publicznych
    -kolejki i ZTM/ZKM
    -hulajnóg elektrycznych itp zawalidróg dla leniwych
    -ubera i taryf
    -no i rowerów prywatnych

    proste, ale do waaadzy nie dociera, a ględzę o tym od lat, olewany od początku,
    przez wszystkich, nie tylko przez waadze, ale też przez rowerzystów i bose śledzie,
    bo chiba zdolność czytania ze zrozumieniem jest mniej popularna, niż pozory sugerują

    pozdrawiam znajomych i nie, roverismo o muerte, vençeremos

    • 1 0

  • Mevo w esperanto znaczy frajer. I wszystko jasne.

    • 0 1

  • (3)

    I brawo, trzymam kciuki. tym razem się uda.

    • 4 10

    • (2)

      Leming nie gdańszczanin

      • 1 2

      • (1)

        tchórz pisowski, ktory nawet nie potrafi się podpisać

        • 2 1

        • Aha podpis gdańszczanin to twoje dane

          • 0 1

  • moze to by zadziałało jak kazdy by miał swoją batreię i ładowarkę

    wkładasz jedziesz. Nie da się wymieniać baterii tak jak to było. Nie realne. Albo stacje z ładowaniem. Założenia były do bani.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum