Jakie będzie nowe Mevo? We wtorek spotkanie z mieszkańcami
We wtorek o godz. 17 odbędzie się spotkanie informacyjne dotyczące przywrócenia roweru metropolitalnego Mevo. Spotkanie odbędzie się online, liczba miejsc jest ograniczona, ale zostało jeszcze kilkanaście wolnych miejsc.
Spotkanie to także okazja do dyskusji na temat rekomendacji dotyczących przyszłego systemu.
Przypomnijmy, że rower Mevo funkcjonował na Pomorzu przez kilka miesięcy 2019 r. Jesienią umowa Obszaru Metropolitalnego z operatorem spółką NB Tricity, który nie był w stanie zapewnić bezawaryjności i lepszej dostępności rowerów, została rozwiązana.
W 2020 r. trwały prace koncepcyjne nad Mevo 2.0 m.in. w formule dialogu technicznego i konkurencyjnego oraz kilku spotkań z mieszkańcami, na których omawiano ich oczekiwania wobec rowerów.
Rowery Mevo znów na ulicach Gdańska. Ale tylko na czas Jarmarku św. Dominika
W rozmowach z Obszarem udział wzięła też spółka Nextbike Polska. We wrześniu Krajowa Izba Odwoławcza przywróciła spółkę do dialogu konkurencyjnego po tym, jak ta została kilka miesięcy wcześniej wykluczona z rozmów w związku z nienależytym wykonaniem pierwszego projektu Mevo.
Jak tłumaczyli przedstawiciele Obszaru, dialog konkurencyjny to formuła nieco dłuższa od tradycyjnego przetargu, ale mająca zapewnić reaktywowanemu systemowi roweru metropolitalnego większą rentowność, bezawaryjność i dostępność.
Zapisy do udziału w wirtualnym spotkaniu
Początek spotkania w formule online o godz. 17. Odbędzie się ono na platformie Zoom, dlatego liczba osób mogących w nim wziąć udział jest ograniczona do 100 (decyduje kolejność zgłoszeń). Zostało jeszcze kilkanaście wolnych miejsc.
Aby zapisać się na spotkanie, należy wypełnić formularz na stronie internetowej.
Miejsca
Opinie (197) ponad 10 zablokowanych
-
2021-01-11 15:07
W czasie pandemii takie rowerki to zly pomysk (1)
Kto to bedzie dezynfekowal ?
- 4 7
-
2021-01-11 15:33
A ty liżesz rower, którym jeździsz?
- 3 0
-
2021-01-11 15:22
kiedy ?
Kiedy ruszy ten rower ,brakuje go mega! Ale zróbcie to z głową na litość boską żeby ludzie mogli się cieszyć, a nie wkurczać na włodarzy!
- 3 1
-
2021-01-11 15:19
Pomimo wysłanych mailem pism do tej pory...
... nie zwrócono mi ok. 50zł za opłacony z góry za rok abonament...
- 11 1
-
2021-01-11 15:13
(...)na platformie Zoom, dlatego liczba osób mogących w nim wziąć udział jest ograniczona do 100 (???)
Zoom obsługuje również i 200 i 300 itd. uczestników tylko trzeba parę zł zapłacić
- 4 1
-
2021-01-11 15:10
Oddajcie moje 10 zł
złodzieje!
- 10 1
-
2021-01-11 11:07
Włączmy Mevo 2.0 do finansowania w ramach wspierania transportu publicznego. (1)
Tak każdy mieszkaniec dopłaci kolejne kilkaset złotych do tej inwestycji i ogłosimy kolejny sukces wspólnej polityki włodarzy Trójmiasta ;-) Przy okazji spółka z kapitałem 5 000 zł też sobie coś z tego tortu uszczknie.
- 78 15
-
2021-01-11 14:38
uszczknęli, że hoho..
Myślisz że Nextbike sobie uszknął coś z tego tortu? Przecież oni grubo stracili na Mevo... Cała spółka jest w postępowaniu restrukturyzacyjnym w dużej mierze przez kontrakt w Trojmieście.
- 3 1
-
2021-01-11 11:14
Ale jakiś umiarkowany sukces jest. (2)
Najdroższy, dofinansowany metropolitalny system stojaków na rowery :)
A te poprzednie rowery pewnie i tak się już tylko na złom będą nadawały. Brak serwisu, konserwacji rowerów i pielęgnacji baterii zrobi swoje.- 40 3
-
2021-01-11 12:33
ten kawałek płaskownika trudno nazwac stojakiem na rowery (1)
- 4 1
-
2021-01-11 14:31
a co ci przeszkadza?
wiaty mają sens
- 0 0
-
2021-01-11 14:08
Rok temu pisałem
Nic z tego nie będzie ! Dziś to podtrzymuję !
- 6 1
-
2021-01-11 11:03
Beda debatować jak po cichu zabrać stojaki z ulic (1)
Żeby nie przypominały o porażce
- 131 13
-
2021-01-11 14:02
Obecnie stojaki są wykorzystywane
Może nie przez mevo, ale spełniają swą funkcję
- 6 8
-
2021-01-11 13:43
A ja uważam że dobrze że to były elektryki (1)
Tylko zupełnie pozbawiony sensu, niewydolny system ładowania położył to na łopatki. Teraz sam jeżdżę elektrykiem. Bateria 400 Wh przy założeniu, że pokonuję różnice terenu górny-dolny taras wystarcza na ok 30km. Potem trzeba ją ładować przez 3h albo wymienić na naładowaną. Jeśli rower ma jeździć 12h dziennie to takich wymian powinno być 3 lub 4 w jednym rowerze w ciągu doby. Czyli dla 1000 rowerów potrzeba 3 tys baterii. 1 tys. w rowerach, reszta się ładuje.
I teraz mi powiedzcie jak oni chcą to efektywnie wymieniać? Choćby skały sr@ły to w starym systemie się nie da.
Gdyby po drodze stały szafy takie jak paczkomaty gdzie mogę podmienić starą na nową to by działało samo. Wystarczyło by kilka takich szaf ustawić na głównym ciągu komunikacyjnym Gdańsk - Gdynia. Ale ściganie wyładowanych rowerów samochodem?- 11 4
-
2021-01-11 13:46
Elektryki to był fajny pomysł. Masz racje ładowanie ich rołożyło. Powinny być stacje dokujące z ładowarkami.
- 5 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.