• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jakie będzie nowe Mevo? We wtorek spotkanie z mieszkańcami

Maciej Korolczuk
11 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Spotkanie, na którym poznamy szczegóły Mevo 2.0, odbędzie się we wtorek w formule online. By wziąć w nim udział, trzeba wypełnić formularz i się pospieszyć, bo zostało kilkanaście ostatnich miejsc. Spotkanie, na którym poznamy szczegóły Mevo 2.0, odbędzie się we wtorek w formule online. By wziąć w nim udział, trzeba wypełnić formularz i się pospieszyć, bo zostało kilkanaście ostatnich miejsc.

We wtorek o godz. 17 odbędzie się spotkanie informacyjne dotyczące przywrócenia roweru metropolitalnego Mevo. Spotkanie odbędzie się online, liczba miejsc jest ograniczona, ale zostało jeszcze kilkanaście wolnych miejsc.



Czy zamierzasz korzystać z roweru Mevo 2.0?

Na spotkaniu oficerowie rowerowi oraz specjaliści od zamówień publicznych podsumują dotychczasowe działania trójmiejskich urzędników w sprawie reaktywacji systemu Mevo, w tym trwający od maja dialog konkurencyjny, i przedstawią harmonogram najbliższych działań.

Spotkanie to także okazja do dyskusji na temat rekomendacji dotyczących przyszłego systemu.

Przypomnijmy, że rower Mevo funkcjonował na Pomorzu przez kilka miesięcy 2019 r. Jesienią umowa Obszaru Metropolitalnego z operatorem spółką NB Tricity, który nie był w stanie zapewnić bezawaryjności i lepszej dostępności rowerów, została rozwiązana.

W 2020 r. trwały prace koncepcyjne nad Mevo 2.0 m.in. w formule dialogu technicznego i konkurencyjnego oraz kilku spotkań z mieszkańcami, na których omawiano ich oczekiwania wobec rowerów.

Rowery Mevo znów na ulicach Gdańska. Ale tylko na czas Jarmarku św. Dominika



W rozmowach z Obszarem udział wzięła też spółka Nextbike Polska. We wrześniu Krajowa Izba Odwoławcza przywróciła spółkę do dialogu konkurencyjnego po tym, jak ta została kilka miesięcy wcześniej wykluczona z rozmów w związku z nienależytym wykonaniem pierwszego projektu Mevo.

Jak tłumaczyli przedstawiciele Obszaru, dialog konkurencyjny to formuła nieco dłuższa od tradycyjnego przetargu, ale mająca zapewnić reaktywowanemu systemowi roweru metropolitalnego większą rentowność, bezawaryjność i dostępność.

Zapisy do udziału w wirtualnym spotkaniu


Początek spotkania w formule online o godz. 17. Odbędzie się ono na platformie Zoom, dlatego liczba osób mogących w nim wziąć udział jest ograniczona do 100 (decyduje kolejność zgłoszeń). Zostało jeszcze kilkanaście wolnych miejsc.

Aby zapisać się na spotkanie, należy wypełnić formularz na stronie internetowej.

Miejsca

Opinie (197) ponad 10 zablokowanych

  • moze w brukseli zapytacie jak to zrobic

    • 4 0

  • Ciekawe

    Jakie będzie może być jeszcze lepszym niewypałem niż poprzednie tylko co z kasą kto pokryje ogromne niedobory z niekorzyścią dla miasta.

    • 1 0

  • Ile milionów znów wtopimy? (3)

    • 18 3

    • i tak mniej niż na fanaberie dla kierowców

      • 0 3

    • ile trolle dostają za trollowanie?

      jak trollujesz za darmo to znaczy że ....

      • 0 2

    • Nie wazne ile przeciez dostajemy 10% jako konsultanci. Koniaczek? Tak. Stac mnie

      • 4 1

  • (8)

    Proponuje wprowadzić taki przepis do regulaminu: warunkiem skorzystania z roweru jest przesłanie skanu karty rowerowej lub prawa jazdy. Może to zmusi użytkowników rowerów do przestrzegania przepisów ustawy PORD.

    • 67 48

    • (1)

      to ilu ludzi na polskich drogach w zeszlym roku zginelo z rak rowerzystow a ilu z winy kierowcow? przypominam ze ci drudzy maja pozdawane egzaminy panstwowe i papiery ze niby potrafia jezdzic

      • 5 0

      • Zapakuj tych rowerzystów na rowery o masie 1 tony i zobacz, ile pieszych zginie na chodnikach.

        • 1 1

    • (1)

      Kierowcy mają i im to nie pomaga...

      • 34 2

      • A w Ameryce biją murzynów. Pokaż, że jesteś lepszy i nie łam przepisów.

        • 1 1

    • o ile wiem to w Polsce nie trezba obecnie posiadać uprawnień do jazdy rowerem, hulajnogą też

      • 1 0

    • Haha. przykład kierowcy. mają prawo jazdy i powodują 40tys wypadków i ponad 500tys kolizji

      tak to "zmusza" do przestrzegania przepisów jak widzisz.

      • 8 0

    • Codziennie nie można przejść swobodnie po chodnikach w Trójmieście, bo posiadacze praw jazdy, OC i czasami AC, nie potrafią zaparkować. Może czas wreszcie zabierać dokumenty, a szroty wywozić od razu do utylizacji?

      • 11 0

    • i co jeszcze?
      Jakby bylo tak jak mówisz, to mało kto z tego by skorzystał. Nie każdy ma prawo jazdy.
      A karta rowerowa jest obowiązkowa tylko do 18tego roku życia. A ci, co mają, też często nie znają przepisów, lub ich nie przestrzegają, poza tym wolą korzystać z auta, a nie jechać rowerem. To, że ktoś jej nie ma, nie oznacza, że nie zna przepisów. Są ameby, które nie znają. Ale wśród wszystkich kierowców czy użytkowników dróg takie osoby się znajdą.

      • 8 0

  • Jeżeli dalej priorytetem będą rowery elektryczne w abonamencie 10 zł / m-c, a 100 zł / rok to pomysł nie ma szans. (9)

    To nie miało prawa się udać. Zobaczymy co przyniesie przyszłość.

    • 91 23

    • To nic by nie dało. (1)

      Nawet za darmo to i tak by nic nie dało. Więcej stojaków to i tak by nic nie dało. Jakby więcej rowerów było to i tak by nic nie dało.

      • 12 7

      • jakby ładowane były ze stojaka to może...

        ale jeśli będzie tak jak wcześniej (czyli akumulatory wymieniane co 50 kilometrów) to za każdym rowerem powinien jechać smutny pan w furgonetce żeby wymienić akumulator zaraz po odstawieniu na stojak...

        inaczej dostępność nie przekroczy 20% i upolowanie naładowanego roweru znowu będzie cudem...

        • 17 0

    • Priorytetem powinna być ekonomia, to ma być narzędzie a nie misja kosmiczna (3)

      Dopłacanie do jednego roweru kilkanaście tysięcy PLNów jest bez sensu, ja bym zrobił system prosty i bezobsługowy wzorowany na wypożyczalniach np. samochodzików dla dzieci, wrzucasz 5 PLN kaucji i 1 PLN za wypożyczenie i jedziesz ile chcesz, możesz rower zostawić gdzieś tam i tracisz 5 PLN - bez aplikacji, bez kilkudziesięciu osób w biurze obsługi plus setka innych pracowników, proste, bezobsługowe, niemal zawsze działa.

      • 6 7

      • Tylko kto teraz nosi drobne przy sobie? (1)

        Wiekszosc placi wszedzie karta.

        • 4 2

        • Można dać też możliwość płatności kartą - to nie jest przecież trudne

          I tak swoją drogą ile masz automatów przyjmujących tylko gotówkę? A najlepsze są te, które nie wydają reszty :)

          • 5 0

      • Tylko czy nasze społeczeństwo do tego dorosło?

        Bez "kontroli" nic u nas nie działa.

        • 6 1

    • wszystko miałoby szanse... gdyby tych rowerów było więcej albo przynajmniej tyle ile zakładano. (2)

      • 11 0

      • spokojnie niebawem w trojmieście ruszy prywatna wypozyczalnia (1)

        zwyklych rowerów i mevo i tak wyginie w tym momencie ;)

        • 1 6

        • Nic nie wyginie bo to komercyjnie nieopłacalne bez dofinansowania.

          a prywatnych wypożyczalnie funkcjonują od lat i jakoś popularności nie zdobyły.
          Podobnie jak hulajnogi.

          • 8 1

  • Fajnie ale .. (1)

    Skoro urzędnicy UM odpowiedzialni za rowery są tacy profesjonalni to może powiedzą.
    Ile km ścieżek przybyło w mieście przez ostatnie 2 lata.
    Bo chyba byłoby miło żeby te rowery z mevo 2.0 jeździły po drogach dla rowerów a nie chodnikach. Są co prawda jeszcze ulice ale z tego co pamiętam ich użytkownicy raczej je omijali.
    Jak się ma DDR przy Kołobrzeskiej czyli dojazd do popularnych oliwskich biurowców.
    Jak wygląda DDR przy Jana z Kolna bo to jest popularna trasa turystyczna że starego miasta do stadionu i Nowego Portu.

    • 11 4

    • zauważ rowerzysto, że rowerzyści jeżdżą nie tylko po drogach dla rowerów

      w dobrze zarządzanym mieście ważną rolę odgrywa uspokajanie i redukcja skali ruchu na wielu ulicach centrum miasta, Dzięki temu ruch pieszy i rowerowy ma lepsze warunki rozwoju - to właśnie można zauważyć w Gdańsku od wielu lat. Ciekawe, czy poprzesz kampanię na rzecz dyscyplinowania kierowców parkujących na chodnikach lub akcję na rzecz stopniowego poszerzania przestrzeni miejskich wolnych od parkujących samochodów - na chodnikach i trawnikach? Jeśli ci się to uda, to następne pokolenie ci podziękuje.

      • 1 0

  • Przede wszystkim nie MEVO (1)

    To nazwa zhańbiona i przeklęta.

    • 15 1

    • po co piszesz takie bzdety?

      • 0 4

  • (1)

    a ja dalej czekam na swoje 10 zł, a maile w różne miejsca, pozostawione są bez odpowiedzi

    • 7 1

    • napisz do sasina

      • 1 1

  • na jakiej podstawie przywrócono Nextbike?

    co za d**ilny kraj - tu nigdy nie bedzie normalnie

    • 10 1

  • tęskno za Mewą

    Stęsknili się porzuconych w poprzek trotuaru rowerów?
    I szalejących po chodnikach nastolatków?

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Żukowo

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum