- W marcu coraz więcej rowerzystów wyjeżdża na drogi, zwłaszcza w weekendy. Przez zimę część kierowców chyba jednak o nas zapomniała, więc najwyższa pora sobie przypomnieć - pisze czytelnik Trojmiasto.pl, pan Tomasz. Oto jego spostrzeżenia.
I w tym roku ponownie powtarza się sytuacja z poprzednich lat. Kierowcy nie wybudzili się jeszcze z zimowego snu, nie rozumieją, że już nie są sami na drodze.
Czym to się objawia? Zawsze tym samym. Najczęstsze sytuacje to wymuszenia pierwszeństwa podczas skrętu - czyli jadę prosto drogą rowerową wzdłuż jezdni, a kierowca samochodu skręcający w prawo ładuje się wprost przede mnie, kompletnie nie patrząc. Takie sytuacje na mojej 8-kilometrowej trasie z domu do pracy to codzienność. W ciągu jednego dnia zdarzają się nawet kilka razy. Nierzadko są to naprawdę groźne sytuacje, które nie kończą się tragicznie tylko dzięki mojemu refleksowi, dobrym hamulcom i doświadczeniu w tym, że od kierowców można spodziewać się wszystkiego.
Zdaję sobie sprawę, że rower jest mniejszy niż samochód, więc słabiej go widać. I to mimo migającego światła z przodu i z tyłu... Ale może trzeba sobie przypomnieć, że na drodze są też mniejsze pojazdy? Nie musi dojść do wiosennego potrącenia, żeby kierowcy zaczęli uważać.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie wybrane
-
2023-03-29 08:17
Zielona strzałka (28)
Niestety w przypadku skrzyżowań z dogami rowerowymi zielona strzałka nie jest dobrym rozwiązaniem. Skręcający w prawo często nie patrzą czy jedzie rowerzysta. A ci z kolei często nawet nie zwolnią i z impetem wpadają na skrzyżowanie, szczególnie gdy mają z górki.... Kilka razy widziałem takie potrącenia a i sam miałem niebezpieczną sytuację jako
Niestety w przypadku skrzyżowań z dogami rowerowymi zielona strzałka nie jest dobrym rozwiązaniem. Skręcający w prawo często nie patrzą czy jedzie rowerzysta. A ci z kolei często nawet nie zwolnią i z impetem wpadają na skrzyżowanie, szczególnie gdy mają z górki.... Kilka razy widziałem takie potrącenia a i sam miałem niebezpieczną sytuację jako rowerzysta. Jako kierowca też staram się uważnie obserwować drogę rowerową a mimo to raz miałem ostre hamowanie bo człowiek zapylał tak szybko na rowerze, że nie sposób było go wcześniej zobaczyć. Także trzeba więcej ostrożności i respektu na linii kierowca - rowerzysta. Prawdopodobnie, tak jak ja, większość kierowców też korzysta z rowerów i vice versa.
- 92 27
-
2023-03-29 08:21
Powinni zsiadać gdzie nie ma drogi dla rowerów i będzie ok. (4)
- 12 16
-
2023-03-29 08:56
Zgodnie z prawem - tak (3)
- 5 5
-
2023-03-29 10:23
no nie bardzo (2)
bo tam gdzie nie ma drogi dla rowerów, można jechać ulicą
- 11 0
-
2023-03-29 12:27
(1)
a nawet należy
- 11 0
-
2023-03-29 15:53
nie dotyczy
obwodnicy, ekspresówek itp oczywiście :)
- 4 0
-
2023-03-29 09:30
(10)
wystarczy, że rowerzysta zachowa ostrożność, na pewniaka nie będzie wjeżdżał na jezdnię oraz będzie stosował zasadę ograniczonego zaufania.
- 10 19
-
2023-03-29 09:58
wystarczy, że kierowca zachowa ostrożność, na pewniaka nie będzie wjeżdżał na skrzyżowanie oraz będzie stosował zasadę ograniczonego zaufania.
- 26 5
-
2023-03-29 10:19
no jasne (3)
pełen luzik, wystarczy, że rowerzysta będzie się zatrzymywał przed każdym skrzyżowaniem czy przejazdem, mimo, że ma zielone światło lub pierwszeństwo. I wystarczy, że wyhoduje sobie oczy dookoła głowy i będzie przewidywał ruchy każdego książęcia w samochodzie. I pieszego. I w ogóle niech prowadzi rower. Albo jeździ kanałami. Albo w ogóle wyginie.
- 21 5
-
2023-03-29 23:49
(2)
Po co się tak upierać, skoro samochód jest większy i cięższy od roweru?
- 3 3
-
2023-03-30 00:44
a jakie to ma znaczenie wystarczy że prowadząc samochód człowiek się koncentruje na prowadzeniu pojazdu wystarczy tylko się obrócić obejrzeć w bok do tyłu i nic nie jest w stanie zaskoczyć rowerzysta naprawdę w porównaniu z samochodami jeździ powoli dlatego żenuje mnie ta żałosna gadanina o rowerzystach którzy wpadają z impetem pędzą itd to są
a jakie to ma znaczenie wystarczy że prowadząc samochód człowiek się koncentruje na prowadzeniu pojazdu wystarczy tylko się obrócić obejrzeć w bok do tyłu i nic nie jest w stanie zaskoczyć rowerzysta naprawdę w porównaniu z samochodami jeździ powoli dlatego żenuje mnie ta żałosna gadanina o rowerzystach którzy wpadają z impetem pędzą itd to są brednie słabiutkich kierowców którzy nie umieją jeździć i zwalają zawsze winę na kogoś zamiast spojrzeć prawdzie w oczy ale co ja dużo będę gadał jak typ w radiowozie by mnie przejechał na wyznaczonym przejeździe przy swarzewskiej przed radiowozem stały pojazdy za przejściem dla pieszych radiowóz stał przed przejazdem przejazd był wolny nie było na nim żadnego samochodu więc powoli na niego wjechałem jak juz byłem prawie na środku auto przed radiowozem ruszyło a policyjny gamoń ruszył również kompletnie nie patrząc że ma na wysokości lewego błotnika rower jedyne co mnie uratowało to niska prędkość która umożliwiła mi gwałtowny skręt pod kątem prostym w lewo i równoległa jazda z samochodem. Daj sobie spokój z tą głupia gadką
- 6 1
-
2023-03-30 09:49
racja.
jak cię napadną bandyci, pobiją i okradną, to mam nadzieję że policja też ci da taką radę. Po co w ogóle tam polazłeś, przecież jesteś mniejszy i słabszy? Trudno, takie życie, przestań się mazgaić i idź lizać rany, trzeba było nie być słabeuszem.
- 1 0
-
2023-03-29 10:30
a kierowcy zachowanie ostrożności to już nie obowiązuje? (4)
- 9 2
-
2023-03-29 18:21
Obowiazuje, jak najbardziej, ale jaki cel chcesz osiagnac? Edukowac kierowcow kosztem wlasnego zdrowia? (3)
Niby to Twoja sprawa, ale koszty leczenia ponosimy wszyscy, wiec moim zdaniem jednak warto zapobiegac wypadkom, a edukacje kierowcow zostawic np. policji.
- 5 4
-
2023-03-30 00:45
(2)
a ty jaki cel chcesz osiągnąć mam na zielonym stawac i puszczać piratów drogowych?A może zsiadać z roweru i go prowadzić bo ktoś po prostu nie umie uważać i łba odwrócić czy w lusterko spojrzeć?
- 4 2
-
2023-03-30 11:52
Nie, ale zwolnic z 20-30 do 5-10 (1)
By się przydalo. Na wielu skrzyżowaniach roweru jadącego z duża prędkością nie da się zauważyć, choćby ze względu na wyprofilowanie drogi. I wie to każdy, kto jeździ samochodem i rowerem. Nie ma sensu, by rowerzyści się zatrzymywali, ale warto zwolnić do prędkości, przy której kierowca samochodu jest was w stanie zauważyć.
Ja na rowerze jakoś wielkich problemów nie mam. Tak, zawsze zdarzy się jakaś gapa/ niemilec, ale to raz na dwa tygodnie- 0 1
-
2023-04-01 22:08
nic takiego nie trzeba robić bo w większości miejsc widocznośc jest dostatecznie dobra należy przede wszystkim nauczyć się zatrzymywać jak się ma warunkową strzałkę w prawo 20 to duża prędkość?Naprawdę?
- 0 0
-
2023-03-29 09:48
Skrzyzowan z drogami rowerowymi? O jakiej konkretnie sytuacji piszesz? (2)
- 4 0
-
2023-03-29 12:30
przypuszczalnie przedpiścy chodzi o wiele przejazdów rowerowych na wylotach ulic podporządkowanych (1)
całe szczęście w wielu miejscach Gdańska budując kolejne drogi dla rowerów wzdłuż głównych arterii zadbano o zachowanie niwelety i drogi dla rowerów i chodnika. Taki szeroki "próg spowalniający" znakomicie poszerza wyobraźnię i mityguje zachowania kierowców. Szkoda tylko, że wysoki urzędnik Gdańska pisze teksty o tym, jak progi spowalniające
całe szczęście w wielu miejscach Gdańska budując kolejne drogi dla rowerów wzdłuż głównych arterii zadbano o zachowanie niwelety i drogi dla rowerów i chodnika. Taki szeroki "próg spowalniający" znakomicie poszerza wyobraźnię i mityguje zachowania kierowców. Szkoda tylko, że wysoki urzędnik Gdańska pisze teksty o tym, jak progi spowalniające zwiększają emisję zanieczyszczeń od motoryzacyjnych, nie rozumiejąc roli tych progów w skłanianiu do zmiany zachowań komunikacyjnych i podniesienie ogólnego poziomu bezpieczeństwa ruchu w naszym mieście.
- 5 2
-
2023-03-29 18:10
Czyli mówimy po prostu o tym, ze ktoś wjeżdża na czerwonym.
- 0 1
-
2023-03-29 09:55
Jeżeli kierowca skręcając w prawo przecina tor jazdy rowerzysty jadącego wzdłuż drogi
to ma raczej zielone światło, a nie zieloną strzałkę. ALe ogólnie zgoda, powinien się upewnić, że może manewr skrętu wykonać.
- 5 7
-
2023-03-29 09:58
tja (2)
Mógłbym przytoczyć z tuzin opowiastek i zdarzeń o rowerzystach co nieprzestrzegają przepisów.
Niech każdy przestrzega przepisów a nie jęczy po polskiemu.- 9 4
-
2023-03-29 11:46
Po obu stronach zdarzają się barany. Na każdy Twój tuzin opowiastek o rowerzystach, ja znajdę setkę o kierowcach samochodów.
- 8 0
-
2023-03-29 12:32
ktoś nie zauważa różnicy między zachowaniami stwarzającymi realne zagrożenie
od zachowań wiążących się z narażaniem się na ryzyko: te pierwsze stwarzają kierowcy, te drugie rowerzyści.
- 4 3
-
2023-03-29 14:38
(3)
Nie masz racji. Jak masz zieloną strzałkę w prawo, to rowerzyści i piesi idący na wprost zawsze mają czerwone światło.
- 4 9
-
2023-03-29 15:00
(2)
Masz za mało wyobraźni?... Jak przed tobą jest przejście z przejazdem rowerowym, masz czerwone światło z zieloną strzałką (o którą chodzi w tym poście), to piesi i rowerzyści, poruszający się równolegle do drogi w którą chciałbyś skręcić, mogą właśnie mieć zielone światło.
- 4 3
-
2023-03-29 18:48
(1)
W poście chodzi o zielone na wprost, a nie o strzałkę w prawo. O strzałce napisał gościu w komentarzu i jemu odpowiadam. Czytaj ze zrozumieniem.
- 2 0
-
2023-03-30 00:49
ależ taka sytuacja jest normalna jedziesz równolegle do morskiej ścieżką więc masz zielone razem z pojazdami które jadą również morską auto które z morskiej chce skręcić w prawo ma zielone ale jako skręcający ma puścić rowerzystę bo ten jedzie prosto zawsze skręcający puszcza jadącego prosto na skrzyżowaniu o zwykłym nie łamanym pierwszeństwie też skręcając w lewo puszczasz jadącego z przeciwka bo on jedzie prosto a ty skręcasz
- 1 0
-
2023-03-31 01:57
Wystarczy ze przejazd
Rowerowy zostanie odsuniete od skrzyzowan o 20-30metrow .
Widocznosc sie poprawi .
Tak samo przejscia dla pieszych powinny znajdowac sie dalej od skrzyzowan .A w szczegolnosci nie bezposrednio przed czy za autobusem ktory stoi na przystanku .Ale nasi drogowcy to pociotki z pokolenia na pokolenie i zza biurka nie wysciubia nosa zeba zobaczyc czy cos trzeba zmienic!- 1 1
-
2023-03-29 07:24
Gwarantuję, że jak zamienicie samochód na rower (36)
To spadną wam łuski z oczu i nagle zrozumiecie o czym pisze pan Tomek. Każdy przejazd rowerowy i zbliżający się do niego samochód to zagadka. Widzi mnie? Nie widzi? Wjedzie? Nie wjedzie? Zatrzymał się ale czy nagle nie ruszy? Każdy przed przejazdem w takiej sytuacji przestaje pedałować i trzyma ręce w pogotowiu na klamkach. Gdyby rowerzyści na przejazdach czuli się swobodnie i egzekwowali to, że mają pierwszeństwo to codziennie zbieraliby z przejazdów stosy trupów.
- 135 95
-
2023-03-29 07:30
Dużo jeżdżę, a zaznaczyłem oczywiście ostatnia odpowiedz. (10)
Istoty myślące nie maja niebezpiecznych sytuacji na rowerze.
- 26 24
-
2023-03-29 07:36
(1)
Widać ty nie jesteś taka istota o której piszesz bo na drogach nie przewidzisz wszystkiego i niebezpieczne sytuacje się zdążają.
- 13 22
-
2023-03-29 07:41
Tak, tak, półanalfabeto.
- 13 10
-
2023-03-29 10:20
ahahah (2)
idź na oiom i powiedz każdej ofierze wypadku komunikacyjnego, że gdyby myślała to by wszystko było dobrze xd
- 6 3
-
2023-03-29 13:14
Mniej więcej to powiedziałem synowi po tym jak się wtrynił pod auto na przejściu i połamał rękę. Całe życie można uczyć a i tak będzie bezmyślny.
- 3 6
-
2023-03-29 18:12
Temat dotyczy ofiar - rowerzystów, a nie wszystkich.
Ale nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś założył swój wątek i dyskutował o wszystkich poszkodowanych w związku z ruchem wszystkich pojazdów.
- 1 3
-
2023-03-29 14:05
(3)
"Istoty myślące nie maja niebezpiecznych sytuacji na rowerze." - no tak, ponieważ to od inteligencji jednego uczestnika drogi zależy, czy drugi zachowa się wobec niego agresywnie. Szkoda gadać...
Ale jednak pogadajmy - jedziesz rowerem po ruchliwej ulicy (brak DDR, więc trzeba), aż tu nagle, "na trzeciego" wyprzedza Cię samochód i"Istoty myślące nie maja niebezpiecznych sytuacji na rowerze." - no tak, ponieważ to od inteligencji jednego uczestnika drogi zależy, czy drugi zachowa się wobec niego agresywnie. Szkoda gadać...
Ale jednak pogadajmy - jedziesz rowerem po ruchliwej ulicy (brak DDR, więc trzeba), aż tu nagle, "na trzeciego" wyprzedza Cię samochód i jeszcze będąc obok zjeżdża z powrotem na Twój pas (prosto na Ciebie), ponieważ musi się zmieścić przed samochodem jadącym z przeciwka. Ty po tym zdarzeniu lądujesz w szpitalu, lub nawet w kostnicy. Czy nieprzeciętna inteligencja coś tu pomoże? Nie.
Po obu stronach barykady w tym konflikcie są czarne owce, ale czy w ogóle powinien być jakikolwiek konflikt? Może zamiast jednych (rowerzystów) i drugich (kierowców) byliby po prostu "my - ludzie"? Najważniejsza jest świadomość tego, że są wokół nas inni, tacy jak my, nieważne, jakiego używają środka transportu.- 11 1
-
2023-03-29 18:14
Wszystko jest kwestia perspektywy. (2)
A z perspektywy istoty myślącej wyglada to tak, ze dość łatwo jest przewidzieć zachowanie troglodyty.
- 0 7
-
2023-03-29 19:19
I co zrobisz? Zdematerializujesz się?
- 6 0
-
2023-03-30 01:08
serio id..to? A uwierzyłbyś że kierowca samochodu może być takim głupkiem że zdecyduje się na wyprzedzanie na 3 na ul chylońskiej na tym odcinku lekko z górki między kartuską a połnocną bo ja spotkałem takiego głupka kompletnie się nie przejął tym że jadę i wyminie się ze mną na grubość lakieru co miałem robić podjechać po małym kątem na 15 cm
serio id..to? A uwierzyłbyś że kierowca samochodu może być takim głupkiem że zdecyduje się na wyprzedzanie na 3 na ul chylońskiej na tym odcinku lekko z górki między kartuską a połnocną bo ja spotkałem takiego głupka kompletnie się nie przejął tym że jadę i wyminie się ze mną na grubość lakieru co miałem robić podjechać po małym kątem na 15 cm krawęznik i się wywalić żeby po mnie przejechał?A ten niezrównoważony umysłowo głupek i tak zaraz wylądował w jakimś małym korku na wysokości kościoła przy kcyńskiej ale za wolno mu było jehac za innym autem jadącym 50-60 on musiał 80 na takiej ulicy jak chylońska id.tyzmu tzw kierowców nie jesteś w stanie przewidzieć ta sama baba dwukrotnie wyjechała mi z placu dworcowego lata przed jego remontem w sytuacji kiedy byłem ok 2 m od jej środkowego słupka zatem niewiele brało a wjechałebym jej w drzwi tak była blisko a jednak zdecydowała się na bezczelne wymuszenie pierwszeństwa jeszcze inna id..tka na hutniczej skręciła ze mną w prawo pomimo tego że ja chciałem jechać prosto ale bezczelnie mnie wyprzedziła będąc na wysokości bramy w którą chciała wjechać i po prostu zabrała mnie z sobą tylko refleks i doświadczenie wielu tysięcy km mnie wybroniło o czym my mówimy tzw kierowcy nie umieją jeździć są zerami miernotami sfrustrowanymi cymbałami cymbał na kapitańskiej się ze mna awanturuję że mam jechać przy lewym z mojej perspektywy krawężniku bo tam są wymalowane strzałki i rowerki informujące że na tej ulicy rowerem można jechać także pod prąd o czym my mówimy
- 3 1
-
2023-03-30 00:58
serio typie a uwierzyłbyś że radiowóz policyjny ruszy kiedy auto stojące przed nim będące już za przejazdem rowerowym odjedzie i policjant siedzący za kierownicą nie zauważy pół metra od siebie rowerzysty będącego już na środku przejazdu tak jakbyś był niewidzialny?A dla pełnego obrazu sytuyacja ma miejsce za dnia
- 2 0
-
2023-03-29 07:39
Zasada ograniczonego zaufania. (5)
Mówi ci to coś?
- 18 16
-
2023-03-29 09:50
A wiesz w ogóle co to znaczy? Bo właśnie udowodniłeś, że nie wiesz XD
- 6 5
-
2023-03-29 16:13
Dalej, rozwijaj mysl.
Bo najczęściej, kiedy ktoś mówi o zasadzie ograniczonego zaufania, to okazuje sie, ze bredzi od rzeczy.
- 6 0
-
2023-03-29 17:16
Tobie na pewno nie (1)
bo nikt nie przewidzi, że pajac zatrzymujący się przed przejazdem ruszy akurat w momencie, gdy rowerzysta znajdzie się na tymże przejeździe.
- 3 0
-
2023-03-30 01:14
potwierdzam parę dni temu policyjna mała corsa z komisariatu Gdynia Cisowa prawie mnie potrąciła typ stał w kolejce kilku aut chciał pojechać ze swarzewskiej w prawo na kartuską w stronę morskiej stał grzecznie przed przejazdem rowerowym więc myślałem że mnie puści ruszył jak byłem na środku jezdni pan policjant w dzien nie widzi rowerzysty z metra w dodatku jadącego od jego lewej czyli wygodniejszej w obserwacji strony
- 2 0
-
2023-03-30 01:11
o i kolejny głupek który wyskoczy z tym hasełkiem próbowałeś rertardzie ze zrozumieniem przeczytać jej brzmienie i ogarnąć mózgiem co ona znaczy?
- 1 0
-
2023-03-29 08:30
Jak chcesz omijać korki to musisz się na to przygotować, że to TY musisz myśleć o tym czy inni ciebie widzą (1)
Coś za coś
- 16 10
-
2023-03-29 10:22
taaak!
stój w korkach albo giń, bo lalunia nagrywa rolkę na insta jak jedzie autkiem w nowych okularach, nie ma czasu na przestrzeganie przepisów!
- 8 4
-
2023-03-29 08:50
Nie zawsze (7)
Jak kierowca przesiada się na rower to najczęściej odbiera mu rozum i znajomość przepisów ruchu drogowego.
Rowerzysta nie zawsze mam pierwszeństwo na przejeździe rowerowym. I to jest problem myślicie że znacie przepisy, a tak naprawdę jeździcie jak piraci. Standardem raz po chodniku raz po ulicy jak wygodniej, jak czerwone światło to zjazd naJak kierowca przesiada się na rower to najczęściej odbiera mu rozum i znajomość przepisów ruchu drogowego.
Rowerzysta nie zawsze mam pierwszeństwo na przejeździe rowerowym. I to jest problem myślicie że znacie przepisy, a tak naprawdę jeździcie jak piraci. Standardem raz po chodniku raz po ulicy jak wygodniej, jak czerwone światło to zjazd na chodnik i po przejściu dla pieszych na druga stronę i z powrotem na ulicę, nie schodzicie z rowerów na przejściach dla pieszych, macie w poważaniu pieszych na chodnikach, na drodze myślicie że jesteście jedynymi uczestnikami ruchy wyprzedanie samochodów w korkach raz z lewej raz z prawej w mojej ocenie norma. Ale tak to jest jak dopuszcza się do ruchu po drogach osoby bez znajomości przepisów i znaków drogowych.- 23 17
-
2023-03-29 09:10
(3)
Też nie znasz niektórych przepisów.... Rowerzystom omijać lub wyprzedzać wolno poruszające się samochody, zarówno z prawej, jak i lewej strony. Nie lamentuj.
- 15 12
-
2023-03-29 09:53
(1)
Jak wymijasz auta raz z lewej strony raz z prawej i potem się dziwisz, że kierowca cię nie widzi lub nie jest w stanie przewidzieć którędy pojedziesz to widać w przeszłości miałeś wypadek, niestety bez kasku.
- 11 9
-
2023-03-30 01:20
jeżeli omijanie nazywasz wymijaniem to nie ma za bardzo z tobą o czym gadać człowieku i taki jest poziom wiedzy tzw kierowcy ze stażem nastu czy kilkudziesięciu lat
- 3 1
-
2023-03-29 13:17
Można, ale przy zachowaniu najwyższej ostrożności i po upewnieniu się że nie spowoduje to kolizji, a nie na pałę.
- 0 0
-
2023-03-29 09:33
Pełna zgoda
- 1 3
-
2023-03-29 12:38
jakiej formy czasownika "mieć" używasz w drugim zdaniu?
albo piszesz w swoim imieniu (wątpię, czy potrafisz prawidłowo jeździć rowerem po mieście), albo piszesz o zachowaniu innych u0gólniając swoje prosamochodowe poglądy, stygmatyzując cyklistów. Przypuszczalnie nie wiesz, że 80% rowerzystów w Gdańsku ma prawo jazdy. Regularni rowerzyści jadąc samochodem dużo bardziej uważają na rowerzystów i innych uczestników ruchu niż standardowi kierowcy, do których przypuszczalnie się sam zaliczasz.
- 3 2
-
2023-03-30 01:18
co ty powiesz cymbałku ostatnio chyba ze 20 id..tów przejechało jak chciałem przez przejazd przejechać prostopadle do ulicy wzdłuż której była ścieżka tylko że tam jest takie małe ale że ja nie mogę wjechać pod nadjeżdżający pojazd więc się zatrzymałem natomiast jeśli już tam stoję i stoję a samochodowy głupek jedzie 50 m czy 100 m ode mnie to ma psi obowiązek umozliwić mi przejazd nie że ja mam czekać nie wiem ile bo wyglądało to groteskowo
- 1 1
-
2023-03-29 09:08
Jak ci się nie podoba to nie jeżdzij na rowerze tylko jak dorosły człowiek zacznij korzystać z auta lub zbiorkomu (1)
- 7 20
-
2023-03-29 10:02
Dorosły człowiek... Nie bądź śmieszny. Posiadanie samochodu nie jest, w nawet najmniejszym stopniu, oznaką dorosłości.
- 12 5
-
2023-03-29 09:32
(3)
Kierowcy mają tak samo, tylko że rowerzysta jest mniej widoczny i najczęściej wjeżdża na jezdnię nie zmniejszając nawet prędkości.
- 8 5
-
2023-03-29 12:42
"nie zmniejszając nawet prędkości" zazwyczaj oznacza wolniej niż samochód po "zmniejszeniu prędkości". (2)
- 7 6
-
2023-03-29 18:24
Dlatego dochodzi do kolizji. (1)
W takim przypadku samochodu z nieprawidlowo wlaczajacym sie do ruchu rowerem.
- 0 4
-
2023-03-30 01:23
włączenie się do ruchu to zupełnie inny manewr z resztą było ostatnio nagranie gdzie samochodowy łoś o mało nie staranował rowerzysty wyjeżdżając z miejsca parkingowego to stado baranów jeszcze skowyczało że z lewej strony są rowerki namalowane dla pokazania że rowerem można też pod prąd i że to rowerzysta jest winny ślepoty tzw kierowcy
- 2 0
-
2023-03-29 09:48
(1)
Mam tak samo jak widzę rowerzystę. Od razu pedał hamulca w pogotowiu bo nie wiadomo czy zaraz nie skręci bez sygnalizowania, nie śmignie miedzy pieszymi, nie przejedzie na czerwonym czy tez nie wywróci mi się pod koła. Wszyscy muszą jeździć ostrożnie. Rowerzystko nie rób z siebie ofiary.
- 9 9
-
2023-03-29 12:40
nie napisałeś, czy sam rowerem jeździsz
Jeżeli zachowujesz się tak jak o tym piszesz, to znaczy że dzięki obecności rowerzystów na jezdniach ulic przyczyniają się do poprawy ogólnego bezpieczeństwa ruchu wszystkich użytkowników ulic. Tak czy inaczej nie lekceważ limitów prędkości w mieście.
- 4 1
-
2023-03-29 12:33
racja, można jedynie dodać, że ważny jest kontakt wzrokowy: jeśli nie masz go z kierowcą, uważaj podwójnie.
dlatego ważne są działania na rzecz uspokojenia ruchu w mieście.
- 8 0
-
2023-03-29 08:32
Około (34)
95% rowerzystów przejeżdża rowerem przez przejście dla pieszych, jak ten delikwent na filmie. Ale, przeraża mnie fakt, że robią to także z własnymi, małymi dziećmi. Mało tego, coraz częściej rowerzyści przejeżdżają przez przejście przy czerwonym świetle. No i te rajdy po chodniku. A niestety, w dalszym ciągu są bezkarni. Niech więc pouczenia zaczną od siebie.
- 117 54
-
2023-03-29 08:55
nom ale (13)
96% kierowców jeździ z nadmierną prędkością, 88,2% pakruje niezgodnie z przepisami, 100% jest pozbawiona godności człowieka.
- 34 28
-
2023-03-29 09:06
..... (6)
Twoja argumentacja jest oryginalna. Skoro większość kierowców przekracza prędkość (z pewnością nie 96%) czy parkuje niezgodnie z przepisami ( z pewnością nie 88%), to ja mogę pędzić rowerem po chodniku czy przejeżdżać przez przejście. Gratuluję poprawnego rozumowania. Ale jakoś mnie to nie dziwi.
- 28 18
-
2023-03-29 09:56
To się nazywa 'symetryzm' i stosuje się go gdy nie ma się juz innych argumentów (2)
- 16 4
-
2023-03-29 14:03
te magister
zastanów się gdzie tu jest pierwszy symetryzm
- 3 1
-
2023-03-29 18:37
A o symetryzmach pisza tylko obnazeni w banalny sposob hipokryci.
- 2 0
-
2023-03-29 10:00
Jego argumentacja jest sarkastycznym podsumowaniem poprzedniego posta i jego liczb wziętych z IDZD
- 9 1
-
2023-03-29 10:27
to są akurat dane od KRBD (1)
86% kierowców przekracza dozwoloną prędkość.... w obrębie przejść dla pieszych. Takie są fakty.
nie ma w tym nic skomplikowanego żeby to sprawdzic- 10 5
-
2023-04-14 21:53
ile w tym samym czasie wykroczeń pieszych i rowerzystów odnotowano? Ile posterunków wystawiono?
- 0 0
-
2023-03-29 11:19
100 % jest pozbawiona godności człowieka (4)
Rozwiń proszę tę wspaniałą myśl
- 10 0
-
2023-03-29 12:47
nie jestem autorem inkryminowanego posta, ale powiem: (3)
w wielu krajach występuje często zjawisko stygmatyzowania /dehumanizowania/ odsądzanie od godności uczestników ruchu korzystających w mieście z innych środków transportu niż samochód prywatny. To zjawisko bardzo wyraźnie występuje także na tym portalu, całe szczęście, że rośnie także liczba wpisów świadczących o zdolności do empatii i szanowania innych uczestników ruchu.
- 8 6
-
2023-03-30 10:23
tag byo
#piekłoobcislogacich
#przemocmapłećijestniąsamochódprywatny- 4 0
-
2023-03-30 20:14
Tak, dlatego kierowcy mówią o rowerzystach rowerzyści, a Ci o nich (1)
Blachosmrody
Tak a propos dehumanizacji, hejtu i języka nienawiści :)
Bo to głównie od małej grupy rowerzystów idzie, tyle, ze bardzo głośnych- 0 3
-
2023-03-31 11:36
sformułowanie "blachosmrody" jest formą nazywania pojazdów a nie formą stygmatyzowania kierowców
wielu wypowiadających się na tym portalu traktuje swoje samochody jak jakieś bożki, których roli nie można kwestionować. Nazywanie samochodów blachosmrodami nie jest formą dehumanizowania kierowców ale formą skłaniania ich użytkowników do refleksji nad sensem korzystania z nich w środowisku miejskim nawet na krótkie odległości.
- 3 0
-
2023-04-14 21:51
A autor wpisu pozbawiony jest umiejętności analizy faktów dotyczących zachowań rowerzystów.
- 0 0
-
2023-03-29 09:00
(3)
Z dzieckiem do dziesiątego roku życia, rodzic / opiekun MUSZĄ jeździć po chodnikach oraz MOGĄ przejechać po przejściu dla pieszych - jest to wyjątek zgodny z przepisami PORD. Takie dziecko jest traktowane przez te przepisy jako pieszy! Inna sprawa, że potem dziecko trzeba oduczyć tej praktyki.
- 28 2
-
2023-03-29 10:28
(2)
Z tym zastrzeżeniem, że dziecko do 10 roku życia może sobie po przejściu jeździć w tę i z powrotem - a opiekun po przejściu musi przeprowadzać. Ale po chodniku nie tylko mogą - ale muszą jechać.
- 7 15
-
2023-03-29 11:21
Daj podstawę prawną
bo ustawa mówi co innego.
Z drugiej strony jak kiedyś będziesz miał dzieci to chętnie nauczę się od ciebie opieki w ten sposób że dzieci przejeżdżają a ja muszę zejść z roweru-nieszczescie gotowe.- 8 4
-
2023-03-29 12:50
ktoś chyba zapomniał o starym przysłowiu: musi to na Rusi
Ważne jest jedynie, czy mogą jak również czy mają prawo jechać po chodniku. Według mnie rowerzyści generalnie niczego nie muszą (jak ludzie w wolnym kraju) ale także mogą i mają prawo poruszać się po ulicach, chodnikach (tutaj nie zawsze) i placach uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów.
- 4 5
-
2023-03-29 09:14
(8)
mnie przeraza ze w miescie kierowcy na ograniczeniu do 50 jezdza 60-70
na drodze zamiejskiej gdzie jest ograniczenie do 90 jezdza 110
a na autostradach lewym pasem gnaja po 200km/h i jeszcze blyskaja swiatlami jak ktos przy 140km.h chce wyprzedzic ciezarowke- 17 10
-
2023-03-29 09:35
(6)
Lewy pas służy do wyprzedzania, w Polsce obowiązuje ruch prawostronny, jakbyś nie wiedział.
- 8 22
-
2023-03-29 10:28
A także ograniczenia prędkości - gdybyś nie doczytał.
- 15 2
-
2023-03-29 12:38
Artykuł mówiący o ruchu prawostronnym nie wspomina ani słowem o wyprzedzaniu.
Więc albo nikt nie może być na lewym pasie, albo wszyscy mogą.
- 4 1
-
2023-03-29 12:51
na lewym pasie także obowiązuje (często lekceważone) ograniczenie prędkości
- 9 1
-
2023-03-29 22:36
(1)
tak w Polsće obowiązuje ruch prawostronny
chyba że chodzi i rowerzystów, wtedy obowiącuje ruch slalomowy, zygzakowy, często lewostronny
a jak się próbuje zawlec to, np ulicę Armii Krajowej w Sopocie
to system rżnie głupa, sądy, policja, nie widzą nic niewłaściwego w tym, że
pas jazdy rowerem jest po lewej stronie- 2 5
-
2023-03-30 01:28
o tak tacy miłośnicy prawego pasa prawostronnego ruchu ale dostają piany na obłudnej mordzie jak widzą śmieszkę 300 m z lewej i rowerzystę który nie ma jak na nią wjechać bo podwójna ciągła albo 20 cm krawężnik
- 3 0
-
2023-03-30 01:26
czyli jak jadę tylko 150 np to nie mogę wyprzedzić tira jadącego 90 bo ktoś chce jechać 210 kmh ciekawa logika i co ma z tym wspólnego ruch prawostronny przecież jadę prawą jezdnią autostrady nie lewą
- 2 2
-
2023-04-14 21:55
Mnie przeraża, że rowerzyści przejeżdzają przez przejścia dla pieszych, a piesie przechodzą tam, gdzie im wygodnie.
- 0 0
-
2023-03-29 09:56
Mam pod domem strefę 30 i większość jeździ duuużo szybciej.
rower przejeżdżający przez przejście to zagrożenie dla rowerzysty i blachy w samochodzie, a samochód pędząc 50 i więcej w strefie 30 to śmiertelne zagrożenie dla pieszych
- 16 3
-
2023-03-29 12:44
rowerzysta towarzyszący dziecku poruszającemu się na rowerze jest na chodniku traktowany jako pieszy. (2)
w związku z tym status pieszego zachowuje również przejeżdżając przez jezdnię korzystając z przejścia dla pieszych. W Gdańsku obok bardzo wielu przejść dla pieszych przez główne arterie ruchu położone są przejazdy dla rowerów. Kolega Andrzej , jak wielu "ekspertów" bezpieczeństwa ruchu daje wyraz temu, że nie odróżnia zachowań stwarzających
w związku z tym status pieszego zachowuje również przejeżdżając przez jezdnię korzystając z przejścia dla pieszych. W Gdańsku obok bardzo wielu przejść dla pieszych przez główne arterie ruchu położone są przejazdy dla rowerów. Kolega Andrzej , jak wielu "ekspertów" bezpieczeństwa ruchu daje wyraz temu, że nie odróżnia zachowań stwarzających zagrożenie dla innych uczestników ruchu (takich jak lekceważenie limitów prędkości) od zachowań wiążących się z narażaniem się na ryzyko (jazda rowerem po jezdni po przejściu dla pieszych). Stygmatyzacja (trudne słowo) innych uczestników ruchu na tym portalu ma się dobrze, w realu nie jest najgorzej.
- 7 1
-
2023-03-30 20:24
Gwoli ścisłości status pieszego zyskuje tylko dziecko (1)
Rodzic pozostaje rowerzysta, który ma prawo poruszać się po chodniku. Co powoduje, ze na przejściach teoretycznie powstaje problem:) ale nie sadze, by ktoś rzeczywiście czepiał się akurat takich rowerzystów o jazdę po przejściu. Czy nawet tych przejeżdżających powoli, którzy nie jadą z dzieckiem. Problemem są ci, którzy przejeżdzają przez to przejście 30 km/h roztrącając pieszych
A w stygmatyzacji to akurat przodują aktywiści rowerowi- by wspomnieć ich nowomowowy blachosmrod..- 1 0
-
2023-03-31 11:42
nawet jeśli niektórzy zwolennicy promocji jazdy rowerem stosują określenie "blachosmród"
nie można zasadnie twierdzić, że jest to słowo obrażające kierowców. To jest słowo wyrażające krytyczny stosunek do martwego obiektu, nie mającego jakichkolwiek nadprzyrodzonych cech, wyłączających go spod krytyki. To nie jest forma obrażania kierowców, choć być może niektórzy kierowcy są tak przyspawani mentalnie do swoich pojazdów, że jakakolwiek
nie można zasadnie twierdzić, że jest to słowo obrażające kierowców. To jest słowo wyrażające krytyczny stosunek do martwego obiektu, nie mającego jakichkolwiek nadprzyrodzonych cech, wyłączających go spod krytyki. To nie jest forma obrażania kierowców, choć być może niektórzy kierowcy są tak przyspawani mentalnie do swoich pojazdów, że jakakolwiek próba zakwestionowania sensu korzystania z samochodów nawet na krótkie odległości jest traktowana jako epitet skierowany bezpośrednio do nich. Przypuszczalnie padłeś ofiarą tego samego sposobu myślenia.
- 1 0
-
2023-04-01 08:39
Znajomość przepisów
I tu kłania się znajomość przepisów, otóż dziecko do 10 roku życia traktowane jest jako pieszy i może przejechać na rowerze przez przejście dla pieszych, jeżeli jedzie z opiekunem to on też może przejechać!!!
- 1 0
-
2023-04-01 18:06
Akurat "ten delikwent", który na filmie został (prawie?) potrącony pokonywał, zgodnie z przepisami, skrzyżowanie jadąc ulicą. Paradoksalnie to właśnie ten drugi, który przejeżdżał przez przejście miał szansę zrobić to w bardziej bezpieczny - choć niezgodny z przepisami - sposób.
- 2 0
-
2023-04-14 21:50
rowerzyści
Ale głównym sukcesem drogówki w dniach poświęconych niechronionym są kierowcy zatrzymani za prędkość w rejonie przejść.
Być może chodzi o to, że rowerzysty nikt nie dogoni.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.