Idzie wiosna, uważajcie na rowerzystów
- W marcu coraz więcej rowerzystów wyjeżdża na drogi, zwłaszcza w weekendy. Przez zimę część kierowców chyba jednak o nas zapomniała, więc najwyższa pora sobie przypomnieć - pisze czytelnik Trojmiasto.pl, pan Tomasz. Oto jego spostrzeżenia.
I w tym roku ponownie powtarza się sytuacja z poprzednich lat. Kierowcy nie wybudzili się jeszcze z zimowego snu, nie rozumieją, że już nie są sami na drodze.
Czym to się objawia? Zawsze tym samym. Najczęstsze sytuacje to wymuszenia pierwszeństwa podczas skrętu - czyli jadę prosto drogą rowerową wzdłuż jezdni, a kierowca samochodu skręcający w prawo ładuje się wprost przede mnie, kompletnie nie patrząc. Takie sytuacje na mojej 8-kilometrowej trasie z domu do pracy to codzienność. W ciągu jednego dnia zdarzają się nawet kilka razy. Nierzadko są to naprawdę groźne sytuacje, które nie kończą się tragicznie tylko dzięki mojemu refleksowi, dobrym hamulcom i doświadczeniu w tym, że od kierowców można spodziewać się wszystkiego.
Zdaję sobie sprawę, że rower jest mniejszy niż samochód, więc słabiej go widać. I to mimo migającego światła z przodu i z tyłu... Ale może trzeba sobie przypomnieć, że na drodze są też mniejsze pojazdy? Nie musi dojść do wiosennego potrącenia, żeby kierowcy zaczęli uważać.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (389) ponad 20 zablokowanych
-
2023-03-29 08:17
Opinia wyróżniona
Zielona strzałka (28)
Niestety w przypadku skrzyżowań z dogami rowerowymi zielona strzałka nie jest dobrym rozwiązaniem. Skręcający w prawo często nie patrzą czy jedzie rowerzysta. A ci z kolei często nawet nie zwolnią i z impetem wpadają na skrzyżowanie, szczególnie gdy mają z górki.... Kilka razy widziałem takie potrącenia a i sam miałem niebezpieczną sytuację jako
Niestety w przypadku skrzyżowań z dogami rowerowymi zielona strzałka nie jest dobrym rozwiązaniem. Skręcający w prawo często nie patrzą czy jedzie rowerzysta. A ci z kolei często nawet nie zwolnią i z impetem wpadają na skrzyżowanie, szczególnie gdy mają z górki.... Kilka razy widziałem takie potrącenia a i sam miałem niebezpieczną sytuację jako rowerzysta. Jako kierowca też staram się uważnie obserwować drogę rowerową a mimo to raz miałem ostre hamowanie bo człowiek zapylał tak szybko na rowerze, że nie sposób było go wcześniej zobaczyć. Także trzeba więcej ostrożności i respektu na linii kierowca - rowerzysta. Prawdopodobnie, tak jak ja, większość kierowców też korzysta z rowerów i vice versa.
- 92 27
-
2023-03-31 01:57
Wystarczy ze przejazd
Rowerowy zostanie odsuniete od skrzyzowan o 20-30metrow .
Widocznosc sie poprawi .
Tak samo przejscia dla pieszych powinny znajdowac sie dalej od skrzyzowan .A w szczegolnosci nie bezposrednio przed czy za autobusem ktory stoi na przystanku .Ale nasi drogowcy to pociotki z pokolenia na pokolenie i zza biurka nie wysciubia nosa zeba zobaczyc czy cos trzeba zmienic!- 1 1
-
2023-03-29 14:38
(3)
Nie masz racji. Jak masz zieloną strzałkę w prawo, to rowerzyści i piesi idący na wprost zawsze mają czerwone światło.
- 4 9
-
2023-03-29 15:00
(2)
Masz za mało wyobraźni?... Jak przed tobą jest przejście z przejazdem rowerowym, masz czerwone światło z zieloną strzałką (o którą chodzi w tym poście), to piesi i rowerzyści, poruszający się równolegle do drogi w którą chciałbyś skręcić, mogą właśnie mieć zielone światło.
- 4 3
-
2023-03-29 18:48
(1)
W poście chodzi o zielone na wprost, a nie o strzałkę w prawo. O strzałce napisał gościu w komentarzu i jemu odpowiadam. Czytaj ze zrozumieniem.
- 2 0
-
2023-03-30 00:49
ależ taka sytuacja jest normalna jedziesz równolegle do morskiej ścieżką więc masz zielone razem z pojazdami które jadą również morską auto które z morskiej chce skręcić w prawo ma zielone ale jako skręcający ma puścić rowerzystę bo ten jedzie prosto zawsze skręcający puszcza jadącego prosto na skrzyżowaniu o zwykłym nie łamanym pierwszeństwie też skręcając w lewo puszczasz jadącego z przeciwka bo on jedzie prosto a ty skręcasz
- 1 0
-
2023-03-29 09:58
tja (2)
Mógłbym przytoczyć z tuzin opowiastek i zdarzeń o rowerzystach co nieprzestrzegają przepisów.
Niech każdy przestrzega przepisów a nie jęczy po polskiemu.- 9 4
-
2023-03-29 12:32
ktoś nie zauważa różnicy między zachowaniami stwarzającymi realne zagrożenie
od zachowań wiążących się z narażaniem się na ryzyko: te pierwsze stwarzają kierowcy, te drugie rowerzyści.
- 4 3
-
2023-03-29 11:46
Po obu stronach zdarzają się barany. Na każdy Twój tuzin opowiastek o rowerzystach, ja znajdę setkę o kierowcach samochodów.
- 8 0
-
2023-03-29 09:55
Jeżeli kierowca skręcając w prawo przecina tor jazdy rowerzysty jadącego wzdłuż drogi
to ma raczej zielone światło, a nie zieloną strzałkę. ALe ogólnie zgoda, powinien się upewnić, że może manewr skrętu wykonać.
- 5 7
-
2023-03-29 09:48
Skrzyzowan z drogami rowerowymi? O jakiej konkretnie sytuacji piszesz? (2)
- 4 0
-
2023-03-29 12:30
przypuszczalnie przedpiścy chodzi o wiele przejazdów rowerowych na wylotach ulic podporządkowanych (1)
całe szczęście w wielu miejscach Gdańska budując kolejne drogi dla rowerów wzdłuż głównych arterii zadbano o zachowanie niwelety i drogi dla rowerów i chodnika. Taki szeroki "próg spowalniający" znakomicie poszerza wyobraźnię i mityguje zachowania kierowców. Szkoda tylko, że wysoki urzędnik Gdańska pisze teksty o tym, jak progi spowalniające
całe szczęście w wielu miejscach Gdańska budując kolejne drogi dla rowerów wzdłuż głównych arterii zadbano o zachowanie niwelety i drogi dla rowerów i chodnika. Taki szeroki "próg spowalniający" znakomicie poszerza wyobraźnię i mityguje zachowania kierowców. Szkoda tylko, że wysoki urzędnik Gdańska pisze teksty o tym, jak progi spowalniające zwiększają emisję zanieczyszczeń od motoryzacyjnych, nie rozumiejąc roli tych progów w skłanianiu do zmiany zachowań komunikacyjnych i podniesienie ogólnego poziomu bezpieczeństwa ruchu w naszym mieście.
- 5 2
-
2023-03-29 18:10
Czyli mówimy po prostu o tym, ze ktoś wjeżdża na czerwonym.
- 0 1
-
2023-03-29 09:30
(10)
wystarczy, że rowerzysta zachowa ostrożność, na pewniaka nie będzie wjeżdżał na jezdnię oraz będzie stosował zasadę ograniczonego zaufania.
- 10 19
-
2023-03-29 10:30
a kierowcy zachowanie ostrożności to już nie obowiązuje? (4)
- 9 2
-
2023-03-29 18:21
Obowiazuje, jak najbardziej, ale jaki cel chcesz osiagnac? Edukowac kierowcow kosztem wlasnego zdrowia? (3)
Niby to Twoja sprawa, ale koszty leczenia ponosimy wszyscy, wiec moim zdaniem jednak warto zapobiegac wypadkom, a edukacje kierowcow zostawic np. policji.
- 5 4
-
2023-03-30 00:45
(2)
a ty jaki cel chcesz osiągnąć mam na zielonym stawac i puszczać piratów drogowych?A może zsiadać z roweru i go prowadzić bo ktoś po prostu nie umie uważać i łba odwrócić czy w lusterko spojrzeć?
- 4 2
-
2023-03-30 11:52
Nie, ale zwolnic z 20-30 do 5-10 (1)
By się przydalo. Na wielu skrzyżowaniach roweru jadącego z duża prędkością nie da się zauważyć, choćby ze względu na wyprofilowanie drogi. I wie to każdy, kto jeździ samochodem i rowerem. Nie ma sensu, by rowerzyści się zatrzymywali, ale warto zwolnić do prędkości, przy której kierowca samochodu jest was w stanie zauważyć.
Ja na rowerze jakoś wielkich problemów nie mam. Tak, zawsze zdarzy się jakaś gapa/ niemilec, ale to raz na dwa tygodnie- 0 1
-
2023-04-01 22:08
nic takiego nie trzeba robić bo w większości miejsc widocznośc jest dostatecznie dobra należy przede wszystkim nauczyć się zatrzymywać jak się ma warunkową strzałkę w prawo 20 to duża prędkość?Naprawdę?
- 0 0
-
2023-03-29 10:19
no jasne (3)
pełen luzik, wystarczy, że rowerzysta będzie się zatrzymywał przed każdym skrzyżowaniem czy przejazdem, mimo, że ma zielone światło lub pierwszeństwo. I wystarczy, że wyhoduje sobie oczy dookoła głowy i będzie przewidywał ruchy każdego książęcia w samochodzie. I pieszego. I w ogóle niech prowadzi rower. Albo jeździ kanałami. Albo w ogóle wyginie.
- 21 5
-
2023-03-29 23:49
(2)
Po co się tak upierać, skoro samochód jest większy i cięższy od roweru?
- 3 3
-
2023-03-30 09:49
racja.
jak cię napadną bandyci, pobiją i okradną, to mam nadzieję że policja też ci da taką radę. Po co w ogóle tam polazłeś, przecież jesteś mniejszy i słabszy? Trudno, takie życie, przestań się mazgaić i idź lizać rany, trzeba było nie być słabeuszem.
- 1 0
-
2023-03-30 00:44
a jakie to ma znaczenie wystarczy że prowadząc samochód człowiek się koncentruje na prowadzeniu pojazdu wystarczy tylko się obrócić obejrzeć w bok do tyłu i nic nie jest w stanie zaskoczyć rowerzysta naprawdę w porównaniu z samochodami jeździ powoli dlatego żenuje mnie ta żałosna gadanina o rowerzystach którzy wpadają z impetem pędzą itd to są
a jakie to ma znaczenie wystarczy że prowadząc samochód człowiek się koncentruje na prowadzeniu pojazdu wystarczy tylko się obrócić obejrzeć w bok do tyłu i nic nie jest w stanie zaskoczyć rowerzysta naprawdę w porównaniu z samochodami jeździ powoli dlatego żenuje mnie ta żałosna gadanina o rowerzystach którzy wpadają z impetem pędzą itd to są brednie słabiutkich kierowców którzy nie umieją jeździć i zwalają zawsze winę na kogoś zamiast spojrzeć prawdzie w oczy ale co ja dużo będę gadał jak typ w radiowozie by mnie przejechał na wyznaczonym przejeździe przy swarzewskiej przed radiowozem stały pojazdy za przejściem dla pieszych radiowóz stał przed przejazdem przejazd był wolny nie było na nim żadnego samochodu więc powoli na niego wjechałem jak juz byłem prawie na środku auto przed radiowozem ruszyło a policyjny gamoń ruszył również kompletnie nie patrząc że ma na wysokości lewego błotnika rower jedyne co mnie uratowało to niska prędkość która umożliwiła mi gwałtowny skręt pod kątem prostym w lewo i równoległa jazda z samochodem. Daj sobie spokój z tą głupia gadką
- 6 1
-
2023-03-29 09:58
wystarczy, że kierowca zachowa ostrożność, na pewniaka nie będzie wjeżdżał na skrzyżowanie oraz będzie stosował zasadę ograniczonego zaufania.
- 26 5
-
2023-03-29 08:21
Powinni zsiadać gdzie nie ma drogi dla rowerów i będzie ok. (4)
- 12 16
-
2023-03-29 08:56
Zgodnie z prawem - tak (3)
- 5 5
-
2023-03-29 10:23
no nie bardzo (2)
bo tam gdzie nie ma drogi dla rowerów, można jechać ulicą
- 11 0
-
2023-03-29 12:27
(1)
a nawet należy
- 11 0
-
2023-03-29 15:53
nie dotyczy
obwodnicy, ekspresówek itp oczywiście :)
- 4 0
-
2023-03-29 07:24
Opinia wyróżniona
Gwarantuję, że jak zamienicie samochód na rower (36)
To spadną wam łuski z oczu i nagle zrozumiecie o czym pisze pan Tomek. Każdy przejazd rowerowy i zbliżający się do niego samochód to zagadka. Widzi mnie? Nie widzi? Wjedzie? Nie wjedzie? Zatrzymał się ale czy nagle nie ruszy? Każdy przed przejazdem w takiej sytuacji przestaje pedałować i trzyma ręce w pogotowiu na klamkach. Gdyby rowerzyści na przejazdach czuli się swobodnie i egzekwowali to, że mają pierwszeństwo to codziennie zbieraliby z przejazdów stosy trupów.
- 135 95
-
2023-03-29 12:33
racja, można jedynie dodać, że ważny jest kontakt wzrokowy: jeśli nie masz go z kierowcą, uważaj podwójnie.
dlatego ważne są działania na rzecz uspokojenia ruchu w mieście.
- 8 0
-
2023-03-29 09:48
(1)
Mam tak samo jak widzę rowerzystę. Od razu pedał hamulca w pogotowiu bo nie wiadomo czy zaraz nie skręci bez sygnalizowania, nie śmignie miedzy pieszymi, nie przejedzie na czerwonym czy tez nie wywróci mi się pod koła. Wszyscy muszą jeździć ostrożnie. Rowerzystko nie rób z siebie ofiary.
- 9 9
-
2023-03-29 12:40
nie napisałeś, czy sam rowerem jeździsz
Jeżeli zachowujesz się tak jak o tym piszesz, to znaczy że dzięki obecności rowerzystów na jezdniach ulic przyczyniają się do poprawy ogólnego bezpieczeństwa ruchu wszystkich użytkowników ulic. Tak czy inaczej nie lekceważ limitów prędkości w mieście.
- 4 1
-
2023-03-29 09:32
(3)
Kierowcy mają tak samo, tylko że rowerzysta jest mniej widoczny i najczęściej wjeżdża na jezdnię nie zmniejszając nawet prędkości.
- 8 5
-
2023-03-29 12:42
"nie zmniejszając nawet prędkości" zazwyczaj oznacza wolniej niż samochód po "zmniejszeniu prędkości". (2)
- 7 6
-
2023-03-29 18:24
Dlatego dochodzi do kolizji. (1)
W takim przypadku samochodu z nieprawidlowo wlaczajacym sie do ruchu rowerem.
- 0 4
-
2023-03-30 01:23
włączenie się do ruchu to zupełnie inny manewr z resztą było ostatnio nagranie gdzie samochodowy łoś o mało nie staranował rowerzysty wyjeżdżając z miejsca parkingowego to stado baranów jeszcze skowyczało że z lewej strony są rowerki namalowane dla pokazania że rowerem można też pod prąd i że to rowerzysta jest winny ślepoty tzw kierowcy
- 2 0
-
2023-03-29 09:08
Jak ci się nie podoba to nie jeżdzij na rowerze tylko jak dorosły człowiek zacznij korzystać z auta lub zbiorkomu (1)
- 7 20
-
2023-03-29 10:02
Dorosły człowiek... Nie bądź śmieszny. Posiadanie samochodu nie jest, w nawet najmniejszym stopniu, oznaką dorosłości.
- 12 5
-
2023-03-29 08:50
Nie zawsze (7)
Jak kierowca przesiada się na rower to najczęściej odbiera mu rozum i znajomość przepisów ruchu drogowego.
Rowerzysta nie zawsze mam pierwszeństwo na przejeździe rowerowym. I to jest problem myślicie że znacie przepisy, a tak naprawdę jeździcie jak piraci. Standardem raz po chodniku raz po ulicy jak wygodniej, jak czerwone światło to zjazd naJak kierowca przesiada się na rower to najczęściej odbiera mu rozum i znajomość przepisów ruchu drogowego.
Rowerzysta nie zawsze mam pierwszeństwo na przejeździe rowerowym. I to jest problem myślicie że znacie przepisy, a tak naprawdę jeździcie jak piraci. Standardem raz po chodniku raz po ulicy jak wygodniej, jak czerwone światło to zjazd na chodnik i po przejściu dla pieszych na druga stronę i z powrotem na ulicę, nie schodzicie z rowerów na przejściach dla pieszych, macie w poważaniu pieszych na chodnikach, na drodze myślicie że jesteście jedynymi uczestnikami ruchy wyprzedanie samochodów w korkach raz z lewej raz z prawej w mojej ocenie norma. Ale tak to jest jak dopuszcza się do ruchu po drogach osoby bez znajomości przepisów i znaków drogowych.- 23 17
-
2023-03-30 01:18
co ty powiesz cymbałku ostatnio chyba ze 20 id..tów przejechało jak chciałem przez przejazd przejechać prostopadle do ulicy wzdłuż której była ścieżka tylko że tam jest takie małe ale że ja nie mogę wjechać pod nadjeżdżający pojazd więc się zatrzymałem natomiast jeśli już tam stoję i stoję a samochodowy głupek jedzie 50 m czy 100 m ode mnie to ma psi obowiązek umozliwić mi przejazd nie że ja mam czekać nie wiem ile bo wyglądało to groteskowo
- 1 1
-
2023-03-29 12:38
jakiej formy czasownika "mieć" używasz w drugim zdaniu?
albo piszesz w swoim imieniu (wątpię, czy potrafisz prawidłowo jeździć rowerem po mieście), albo piszesz o zachowaniu innych u0gólniając swoje prosamochodowe poglądy, stygmatyzując cyklistów. Przypuszczalnie nie wiesz, że 80% rowerzystów w Gdańsku ma prawo jazdy. Regularni rowerzyści jadąc samochodem dużo bardziej uważają na rowerzystów i innych uczestników ruchu niż standardowi kierowcy, do których przypuszczalnie się sam zaliczasz.
- 3 2
-
2023-03-29 09:33
Pełna zgoda
- 1 3
-
2023-03-29 09:10
(3)
Też nie znasz niektórych przepisów.... Rowerzystom omijać lub wyprzedzać wolno poruszające się samochody, zarówno z prawej, jak i lewej strony. Nie lamentuj.
- 15 12
-
2023-03-29 13:17
Można, ale przy zachowaniu najwyższej ostrożności i po upewnieniu się że nie spowoduje to kolizji, a nie na pałę.
- 0 0
-
2023-03-29 09:53
(1)
Jak wymijasz auta raz z lewej strony raz z prawej i potem się dziwisz, że kierowca cię nie widzi lub nie jest w stanie przewidzieć którędy pojedziesz to widać w przeszłości miałeś wypadek, niestety bez kasku.
- 11 9
-
2023-03-30 01:20
jeżeli omijanie nazywasz wymijaniem to nie ma za bardzo z tobą o czym gadać człowieku i taki jest poziom wiedzy tzw kierowcy ze stażem nastu czy kilkudziesięciu lat
- 3 1
-
2023-03-29 08:30
Jak chcesz omijać korki to musisz się na to przygotować, że to TY musisz myśleć o tym czy inni ciebie widzą (1)
Coś za coś
- 16 10
-
2023-03-29 10:22
taaak!
stój w korkach albo giń, bo lalunia nagrywa rolkę na insta jak jedzie autkiem w nowych okularach, nie ma czasu na przestrzeganie przepisów!
- 8 4
-
2023-03-29 07:39
Zasada ograniczonego zaufania. (5)
Mówi ci to coś?
- 18 16
-
2023-03-30 01:11
o i kolejny głupek który wyskoczy z tym hasełkiem próbowałeś rertardzie ze zrozumieniem przeczytać jej brzmienie i ogarnąć mózgiem co ona znaczy?
- 1 0
-
2023-03-29 17:16
Tobie na pewno nie (1)
bo nikt nie przewidzi, że pajac zatrzymujący się przed przejazdem ruszy akurat w momencie, gdy rowerzysta znajdzie się na tymże przejeździe.
- 3 0
-
2023-03-30 01:14
potwierdzam parę dni temu policyjna mała corsa z komisariatu Gdynia Cisowa prawie mnie potrąciła typ stał w kolejce kilku aut chciał pojechać ze swarzewskiej w prawo na kartuską w stronę morskiej stał grzecznie przed przejazdem rowerowym więc myślałem że mnie puści ruszył jak byłem na środku jezdni pan policjant w dzien nie widzi rowerzysty z metra w dodatku jadącego od jego lewej czyli wygodniejszej w obserwacji strony
- 2 0
-
2023-03-29 16:13
Dalej, rozwijaj mysl.
Bo najczęściej, kiedy ktoś mówi o zasadzie ograniczonego zaufania, to okazuje sie, ze bredzi od rzeczy.
- 6 0
-
2023-03-29 09:50
A wiesz w ogóle co to znaczy? Bo właśnie udowodniłeś, że nie wiesz XD
- 6 5
-
2023-03-29 07:30
Dużo jeżdżę, a zaznaczyłem oczywiście ostatnia odpowiedz. (10)
Istoty myślące nie maja niebezpiecznych sytuacji na rowerze.
- 26 25
-
2023-03-30 00:58
serio typie a uwierzyłbyś że radiowóz policyjny ruszy kiedy auto stojące przed nim będące już za przejazdem rowerowym odjedzie i policjant siedzący za kierownicą nie zauważy pół metra od siebie rowerzysty będącego już na środku przejazdu tak jakbyś był niewidzialny?A dla pełnego obrazu sytuyacja ma miejsce za dnia
- 2 0
-
2023-03-29 14:05
(3)
"Istoty myślące nie maja niebezpiecznych sytuacji na rowerze." - no tak, ponieważ to od inteligencji jednego uczestnika drogi zależy, czy drugi zachowa się wobec niego agresywnie. Szkoda gadać...
Ale jednak pogadajmy - jedziesz rowerem po ruchliwej ulicy (brak DDR, więc trzeba), aż tu nagle, "na trzeciego" wyprzedza Cię samochód i"Istoty myślące nie maja niebezpiecznych sytuacji na rowerze." - no tak, ponieważ to od inteligencji jednego uczestnika drogi zależy, czy drugi zachowa się wobec niego agresywnie. Szkoda gadać...
Ale jednak pogadajmy - jedziesz rowerem po ruchliwej ulicy (brak DDR, więc trzeba), aż tu nagle, "na trzeciego" wyprzedza Cię samochód i jeszcze będąc obok zjeżdża z powrotem na Twój pas (prosto na Ciebie), ponieważ musi się zmieścić przed samochodem jadącym z przeciwka. Ty po tym zdarzeniu lądujesz w szpitalu, lub nawet w kostnicy. Czy nieprzeciętna inteligencja coś tu pomoże? Nie.
Po obu stronach barykady w tym konflikcie są czarne owce, ale czy w ogóle powinien być jakikolwiek konflikt? Może zamiast jednych (rowerzystów) i drugich (kierowców) byliby po prostu "my - ludzie"? Najważniejsza jest świadomość tego, że są wokół nas inni, tacy jak my, nieważne, jakiego używają środka transportu.- 11 1
-
2023-03-29 18:14
Wszystko jest kwestia perspektywy. (2)
A z perspektywy istoty myślącej wyglada to tak, ze dość łatwo jest przewidzieć zachowanie troglodyty.
- 0 7
-
2023-03-30 01:08
serio id..to? A uwierzyłbyś że kierowca samochodu może być takim głupkiem że zdecyduje się na wyprzedzanie na 3 na ul chylońskiej na tym odcinku lekko z górki między kartuską a połnocną bo ja spotkałem takiego głupka kompletnie się nie przejął tym że jadę i wyminie się ze mną na grubość lakieru co miałem robić podjechać po małym kątem na 15 cm
serio id..to? A uwierzyłbyś że kierowca samochodu może być takim głupkiem że zdecyduje się na wyprzedzanie na 3 na ul chylońskiej na tym odcinku lekko z górki między kartuską a połnocną bo ja spotkałem takiego głupka kompletnie się nie przejął tym że jadę i wyminie się ze mną na grubość lakieru co miałem robić podjechać po małym kątem na 15 cm krawęznik i się wywalić żeby po mnie przejechał?A ten niezrównoważony umysłowo głupek i tak zaraz wylądował w jakimś małym korku na wysokości kościoła przy kcyńskiej ale za wolno mu było jehac za innym autem jadącym 50-60 on musiał 80 na takiej ulicy jak chylońska id.tyzmu tzw kierowców nie jesteś w stanie przewidzieć ta sama baba dwukrotnie wyjechała mi z placu dworcowego lata przed jego remontem w sytuacji kiedy byłem ok 2 m od jej środkowego słupka zatem niewiele brało a wjechałebym jej w drzwi tak była blisko a jednak zdecydowała się na bezczelne wymuszenie pierwszeństwa jeszcze inna id..tka na hutniczej skręciła ze mną w prawo pomimo tego że ja chciałem jechać prosto ale bezczelnie mnie wyprzedziła będąc na wysokości bramy w którą chciała wjechać i po prostu zabrała mnie z sobą tylko refleks i doświadczenie wielu tysięcy km mnie wybroniło o czym my mówimy tzw kierowcy nie umieją jeździć są zerami miernotami sfrustrowanymi cymbałami cymbał na kapitańskiej się ze mna awanturuję że mam jechać przy lewym z mojej perspektywy krawężniku bo tam są wymalowane strzałki i rowerki informujące że na tej ulicy rowerem można jechać także pod prąd o czym my mówimy
- 3 1
-
2023-03-29 19:19
I co zrobisz? Zdematerializujesz się?
- 6 0
-
2023-03-29 10:20
ahahah (2)
idź na oiom i powiedz każdej ofierze wypadku komunikacyjnego, że gdyby myślała to by wszystko było dobrze xd
- 6 3
-
2023-03-29 18:12
Temat dotyczy ofiar - rowerzystów, a nie wszystkich.
Ale nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś założył swój wątek i dyskutował o wszystkich poszkodowanych w związku z ruchem wszystkich pojazdów.
- 1 3
-
2023-03-29 13:14
Mniej więcej to powiedziałem synowi po tym jak się wtrynił pod auto na przejściu i połamał rękę. Całe życie można uczyć a i tak będzie bezmyślny.
- 3 6
-
2023-03-29 07:36
(1)
Widać ty nie jesteś taka istota o której piszesz bo na drogach nie przewidzisz wszystkiego i niebezpieczne sytuacje się zdążają.
- 13 22
-
2023-03-29 07:41
Tak, tak, półanalfabeto.
- 13 10
Wszystkie opinie
-
2023-03-29 06:21
Migomat (10)
70% "kolaży" śmiga po chodniku nielegalnie i zadowoleni
- 58 21
-
2023-03-29 07:03
Co za skrajne zwyrodnialstwo
Mordować rowerzystów na ulicy a potem tych którzy uciekli na chodnik w internecie dobijać pisząc że po chodniku nie mogą jeździć- 18 21
-
2023-03-29 07:55
(3)
Codziennie idę do pracy ul. Świętojańską, ścieżki rowerowe są po dwóch stronach drogi i codziennie mam niebezpieczne sytuacje, że jakiś niedorozwinięty rowerzysta jedzie na chodniku prosto na mnie, a ja muszę uskakiwać na bok, bo on uważa, że ma pierwszeństwo na chodniku.
- 13 5
-
2023-03-29 11:48
(2)
nie zmyślaj
- 4 5
-
2023-03-29 20:08
(1)
Nie zmyśla. Ja mam podobne doświadczenia codziennie idąc z przystanku do pracy
- 1 4
-
2023-03-31 11:44
jazda rowerem po chodniku tylko niekiedy zmniejsza poczucie bezpieczeństwa niektórych pieszych
ale nie powoduje jakiegokolwiek istotnego zagrożenia bezpieczeństwu pieszych. Więcej osób ginie lub odnosi ciężkie obrażenia na chodnikach z powodu nieodpowiedzialnej jazdy kierowców niż z powodu faktycznie często występującego zjawiska jazdy rowerem po chodnikach lub drogach rowerowych z dopuszczonym ruchem pieszych.
- 1 0
-
2023-03-29 11:42
łaskawy jesteś
ja obstawiam ok 97%
- 2 4
-
2023-03-29 12:54
ważnym osiągnięciem lobby samochodowego jest przekonanie wielu ludzi (2)
że bezproblemowe współistnienie ruchu pieszych i rowerzystów na ulicach i placach uwolnionych od jeżdżących i parkujących samochodów nie jest możliwe (a jest) co można zauważyć w niezliczonej liczbie przypadków w wielu rejonach Gdańska, Gdyni i Sopotu.
- 4 1
-
2023-03-29 20:07
Żeby było bezproblemowe to (1)
rowerzyści nie powinni wjeżdżać w tłum pieszych stojących na przystanku. A robią to codziennie. Tydzień temu jeden taki "kulturalny i ekologiczny" pajac jadąc z górki rozpędzony do ok. 40 km/h zatrzymał się dopiero na wózku z dzieckiem. Dorze że kobieta mocno go trzymała bo wózek by wjechał na ulicę.
- 1 3
-
2023-03-31 11:48
Na przystanku Hucisko w Gdańsku przez cały dzień stoi wielu pieszych
po chodniku z dopuszczonym ruchem rowerowym przejeżdżają tamtędy setki osób korzystających z rowerów. Gdyby tam jakikolwiek pieszy / osoba oczekująca na autobus odniósł obrażenia, na pewno prasa by pisała o tym wiele razy. Na ulicy Myśliwskiej obowiązuje strefa Tempo 30. Kierowca jadący tamtędy samochodem porsche lekceważył limity prędkości, wypadł z jezdni i osoba oczekująca tam na przystanku odniosła ciężkie obrażenia. Tego typu przypadków jest wiele w ciągu całego roku w naszym kraju.
- 3 0
-
2023-03-30 12:25
Kolejny przedstawiciel Instytutu Danych z Odbytu
Równe 70%? Ja wiem, że jak podasz liczbę i specjalny znaczek, to myślisz że jesteś mądrzejszy, ale niestety tak nie jest.
- 3 0
-
2023-03-29 06:25
(5)
Rzecz w tym, ze wyglada na to, ze tutaj rowerzysta jechał na aferę, nie zachowując ostrożności. Na zasadzie wg przepisów mogę jechac i mi się należy.
- 42 17
-
2023-03-29 07:04
A kierowca jak jedzie po drodze? Spróbuj ustawić stolik na drodze i pic kawę tez kierowca będzie trąbił bo mu się droga należy
- 12 6
-
2023-03-29 08:01
Czyli co, jak mijam podporządkowaną ulicę, mam się zatrzymać za każdym razem?
- 10 2
-
2023-03-29 08:09
(2)
Hahahahah co za komentarz - zero krytyki dla samochodu ale rowerzyście do dowalimy bo jechał zgodnie z przepisami ale zbyt pewny siebie był
- 13 7
-
2023-03-29 08:36
Gdyby jechał zgodnie z przepisami to by przepuścił pieszych, a nie ich omijał na przejściu. (1)
- 5 9
-
2023-03-31 11:50
jaka jest różnica między omijaniem pieszych a przepuszczaniem ich na przejściu?
rowerzyści codziennie omijają wielu pieszych w wielu miejscach, w tym oczywiście na przejściach dla pieszych, kierowcy na przejściach dla pieszych codziennie potrącają pieszych, ponieważ nie są w stanie ich ominąć, a lekceważąc limity prędkości nie są w stanie zatrzymać się by ich przepuścić.
- 2 0
-
2023-03-29 06:27
Nie znoszę rowerzystów (17)
Sami łamią przepisy ruchu drogowego notorycznie! Pierw ulica, chwile potem przez pasy bo na jezdni czerwone, zaraz znowu na ulice z chodnika. Ciężko przewidzieć ich ruchy, są nieobliczalni. W dodatku oczywiście nie wszyscy, ale duża cześć jest chamska i wulgarna. Jeżdżę rocznie 70-100 tys kilometrów. Mam wyrobione swoje zdanie na ich temat. Niestety. Miłego dnia
- 102 48
-
2023-03-29 07:04
(1)
Ale nie morduja i nie zatruwają środowiska i nie kupują ruskiej ropy
- 17 36
-
2023-03-29 07:18
tylko rowery wyprodukowane z tego co Auta. Opony to z papieru są
- 17 6
-
2023-03-29 07:21
I w odróżnieniu od samochodów (5)
prawie nigdy nie przepuszczają pieszych.
- 31 10
-
2023-03-29 07:55
Ja zawsze przepuszczam. (1)
Tylko nie wiem czemu zawsze jakiś janusz w puszcze za mną wtedy trąbi...
- 10 11
-
2023-03-29 08:38
Ja też przepuszczam pieszych, ale zawsze jakiś janusz w obcisłych gaciach mnie wyprzedza.
Zdarzyło się, że jeszcze miał pretensje.
- 11 8
-
2023-03-29 08:10
(2)
Przepuszczają? - a co oni całe przejście zajmują - przejdź metr w lewo i problem rozwiązany
- 7 6
-
2023-03-29 13:40
.... (1)
No tak, to pieszy musi zawsze ustąpić, "panisko" rowerzysta nic nie musi.
- 1 4
-
2023-03-31 22:01
nigdy nie przepuszczam pieszych,
zawsze próbuję przejechać za nimi, za ich plecami,
czasem jak nie ruszają, wjeźdżam na deptak by przjechać za plecami
by jak by nagle ruszyli nie było kolizji
tylko dwa razy w życiu zderzyłem się z pieszymi
raz dawno temu ze trzydzieci lat, jeszcze nic wtedy nie umiałem
a raz jakieś dwa lata temu w czasie cholernej ulewy
ani ja ani ten facet nie patrzyliśmy przed siebie, bo lało
a jechałem wąskim chodnikiem, bo w starej Oliwie koń
serwator porobił kocie łby by uniemożliwić rowerom jazdę ulocą
tryknęliśmy się czołami, nikomu nic się nie stało, przeprosiny z obu stron
unikam jazdy po chodniku, gdy jest bardziej krzywy niż jezdnia
wolę asfalt. nawet jak kierowcom nie pasi
ale rozumiem początkujących rowerzystów, co niewiele umieją
i się boją
śmierci
bezdusznego braku empatii od morderców- 2 0
-
2023-03-29 07:24
(5)
70-100 tys kilometrów rocznie?! Czy przy takich ilościach kilometrów kiedykolwiek wychodzi się z auta? Ja rowerem robię ok 3-4 tys., autem 5 tys. (i mam wrażenie, że to dużo). Tak czy siak, typowy Januszowy komentarz, ostatni raz na rowerze Pan był pewnie po komunii św ;-). Uczmy się kultury na drogach i rowerach od Holendrów, Duńczyków, Niemców lub Szwedów...
- 9 18
-
2023-03-29 08:48
Ty to w zasadzie w ogóle się nie przemieszczasz. (2)
Rowerem jeżdżę do pracy od kwietnia do września, co daje jakieś 4 tys. km. Samochodem w pracy i po pracy przejeżdżam rocznie jakieś 20 tys. - i nie jestem kurierem ani handlowcem. I z moich obserwacji wynika, że na dziesięć spornych sytuacji na linii kierowca - rowerzysta prowodyrem siedmiu z nich jest pacan na rowerze.
- 8 7
-
2023-03-29 12:48
Wiadomo, pacan na rowerze śmie oczekiwać że kierowca przestrzega przepisów. (1)
Dopuszcza się takich zbrodni jak: jazda, jazda po drodze z pierwszeństwem i nieustąpienie tegoż, przejeżdżania po przejeździe dla rowerów...
- 5 3
-
2023-03-30 01:45
albo po prostu jedzie pacany w samochodzie na trasach poza miastem wyprzedzają na 3 mając w d... że wymijają się z rowerem jadąc 120 i więcej w odległości dłoni czyli kilkunastu cm ale tak to rowerzyści prowokują takie sytuacje my każemy id.,tom w samochodach wyperzedzac na chama na zabicie
- 0 1
-
2023-03-29 09:02
(1)
Rowerzysta i kultura...? Nie zauważyłam!
- 8 10
-
2023-03-29 09:57
Może, po prostu, nie potrafisz rozpoznać kultury, gdy ją widzisz?
- 8 7
-
2023-03-29 07:30
Wytłumaczę ci
W kliku miejscach w Gdańsku rowerzystom specjalnie umożliwia się objechanie świateł bokiem. Tak jest na Kartuskiej i Wodnika w Osowej gdzie pas rowerowy zamienia się w chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerów i jest to zrobione PRZED światłami. I bardzo dobrze.
- 8 5
-
2023-03-29 08:21
Tak samo ja kierowcy są tacy i tacy
Księżą tacy i tacy.
Profesorowie tacy i tacy.
Politycy, lekarze, wszyscy.
Ale TVN odkryje coś nowego niedługo.- 2 2
-
2023-03-29 09:51
Zapomniałeś dodać "fakt, nie opinia"
Oraz "Nie zapraszam do dyskusji, bo nie ma o czym"
- 3 0
-
2023-03-29 06:32
Jako poczytny portal, powinniście trąbić co chwila o przepisach ruchu (18)
Np o tym, że rowerzysta przejeżdżając przez poprzeczny - prostopadły przejazd NIE MA pierwszeństwa względem samochodów!
Ma pierwszeństwo na DDR biegnącej wzdłuż jezdni- 52 21
-
2023-03-29 07:05
(6)
Tzn chcesz nawoływać kierowców do świadomego zabójstwa na tego typu przejazdach?
Bo tak to wyglada- 11 33
-
2023-03-29 07:27
Jedyne, na co wyglada, to Twoje ograniczenie w pojmowaniu prostych komunikatów. (1)
- 13 10
-
2023-03-30 01:49
a wiesz id..to że cytujesz niepełny przepis nie to że nie ma pierwszeństwa tylko nie może wjechać pod pojazd który jest za blisko by wyhamować takie jest znaczenie tego zapisu natomiast wielu zj..bów rozumie to tak że przejeżdżając tam na rowerze masz czekac godzinę aż wszystko przejedzie nie cymbałku jak dojeżdżam i się zatrzymuję to ty masz psi obowiązek mi umożliwić przejechanie na drugą stronę nie ma tak że jesteś 150 m ode mnie i sobie jedziesz bo ja nie mam pierwszeństwa opowiadasz bzdury i ci co te brednie powtarzali że rowerzyści nie mają pierwszeństwa sami doprowadzają do wypadków bo głupki czytają nagłówki na jakichś onetach itd a nie znają ustawowego brzmienia prawa
- 1 1
-
2023-03-29 07:56
Dla własnego dobra jeździj lepiej komunikacją miejską
- 4 4
-
2023-03-29 08:02
Raczej próbuje facet powstrzymać samobójstwa u rowerzystów....
Ludzie na 2-kółkach często gęsto manewrują jakby byli po narkotykach lub byli chorzy psychicznie.
- 10 8
-
2023-03-29 08:13
Haha, wymaganie od rowerzystów przestrzegania przepisów to nawoływanie do zabójstwa?
wam już zupełnie odbiło.
- 9 3
-
2023-03-29 09:03
On chce nawoływać rowerzystów do przestrzegania kodeksu drogowego dla własnego bezpieczeństwa!
- 3 2
-
2023-03-29 07:22
nawet jak ma zielone? (1)
- 8 6
-
2023-03-29 08:40
A umiesz czytać ze zrozumieniem? Gdzie jest napisane o światłach?
- 4 5
-
2023-03-29 07:44
jak również o tym, że jak jest obok ulicy droga rowerowa to ma obowiązek jechać tą zas...ą ścieżką (5)
którą to miasto za grube pieniądze zrobiło specjalnie dla rowerzystów
- 10 10
-
2023-03-29 07:57
Jakby nie była zastawiona "tylko na chwilę" szrotami, to by nie było problemu.
Ale oczywiście parking po drugiej stronie ulicy, który miasto za grube pieniądze zrobiło specjalnie dla kierowców jest za daleko...
- 10 8
-
2023-03-29 07:58
Tylko jeśli ta prowadzi w kierunku, w którym rowerzysta się porusza lub zamierza skręcić (3)
Nie wiesz gdzie jedzie rower, więc nie udawaj szeryfa.
- 9 8
-
2023-03-29 08:17
Jeśli jest dwukierunkowa to prowadzi w kierunku, w którym porusza się rowerzysta. Nie ważne po której jest stronie ulicy. (2)
i wiem w którym kierunku porusza się rower, bo jedzie drogą a nie na przełaj.
- 3 11
-
2023-03-29 08:33
ruch w polsce jest prwostronny
- 12 3
-
2023-03-29 09:01
Ale bzdura, nie ma obowiązku przenoszenia się na druga stronę ulicy, bo może tam jest ddr.
- 9 2
-
2023-03-29 08:31
doucz się przepisów. nie wprowadzaj ludzi w błąd (1)
wstyd kierowcom innym przynosisz
- 8 4
-
2023-03-29 13:48
To napisz jak jest cwaniaczku
- 1 4
-
2023-03-31 11:55
jeśli rowerzysta uzna, że ma pierwszeństwo, to wjeżdżając na przejazd rowerowy przed samochodem narazi się na ryzyko potrącenia
jeśli kierowca uzna, że ma pierwszeństwo, to wjeżdżając na przejazd rowerowy widząc nadjeżdżającego rowerzystę stworzy zagrożenie dla niego. Symetryzm nie ma sensu: dlatego wielu kierowców ustępuje rowerzystom zbliżającym się do przejazdu rowerowego i w ten sposób zapobiega wypadkom i nie mądruje się na tym portalu na temat interpretacji przepisów brd.
- 3 0
-
2023-03-29 06:47
(2)
Rowerzyści też powinni uważać w ruchu drogowym. Szanujmy się wzajemnie.
- 45 10
-
2023-03-29 07:39
Gdyby nie uważali to już nie jeden by stracił życie lub zdrowie.
- 9 9
-
2023-03-29 08:03
I wbrew narracji trolli z Internetu uważają
Inaczej mielibyśmy wysyp zdarzeń z udziałem rowerzystów w Raporcie Drogowym.
- 8 5
-
2023-03-29 06:59
Idzie wiosna (2)
Rowerzyści - uważajcie na pieszych i samochody!
- 46 11
-
2023-03-29 07:59
(1)
Rowerzyści nie rozumieją, że na drodze nie ma czegoś takiego jak bezwzględne pierwszeństwo przejazdu.
- 9 11
-
2023-03-29 12:59
trolle stosujące uogólnienia wydają się nie wiedzieć, że jest to często występujący sposób zamazywania prawdy
i zaogniania niepotrzebnych, łatwych do rozwiązania konfliktów.
- 3 0
-
2023-03-29 07:01
Jakość nie widziałem żeby rowerzysta dostał mandat (5)
a przecież nauszają przepisy więcej niż kierowcy
- 59 21
-
2023-03-29 07:59
Że co? (1)
Rowerzysta choćby się skręcił, nie jest w stanie dorównać kierowcy, który łamie zaczyna łamać przepisy jakieś 3s od ruszenia spod świateł.
Ba, kierowca niełamiący przepisów według niektórych stanowi zagrożenie na drodze, takim wyjątkiem jest!- 9 9
-
2023-03-29 08:25
Wystarczy że rowerzysta rusza na czerwonym świetle "bo nic nie jedzie" a już łamie przepisy
Jak jest czerwone światło a druga strona ma zielone to kierowcy stoją, choćby nawet z drugiej strony nic nie jechało. A rowerzyści są nieśmiertelni i przejeżdżają. W końcu żadnemu policjantowi nie będzie się chciało go zatrzymywać, bo pieszo nie dogoni a radiowozem woli wlepić większy mandat kierowcy.
- 7 7
-
2023-03-29 12:23
Ministerstwo danych z d...
- 2 1
-
2023-03-29 13:01
olbrzymia większość form łamania przepisów bezpieczeństwa ruchu drogowego w naszym kraju
to lekceważenie limitów prędkości i parkowanie niezgodne z przepisami (na chodnikach bez zostawiania miejsca dla pieszych lub na trawnikach). W tych formach łamania przepisów nie przodują raczej rowerzyści. Powyższy wpis jest typowym przejawem stygmatyzowania przez osoby uzależnione mentalnie od jazdy samochodem wszystkich użytkowników ulic, którzy korzystają z innych niż samochód środków transportu - w tym głównie rowerzystów.
- 3 0
-
2023-03-30 01:59
poczytaj pacanku ile mandatów za dwa piwa po 1000 albo 2500 dostają albo o asach stulejarzach z grupy speed (boże co za kompleksy na punkcie zagranicy mają te barany) co to złapali strasznego pirata co nie poczekał na rowerze aż światełko na przejeździe kolejowym przestanie robić ijo ijo i 2000 zł nie jego
- 4 0
-
2023-03-29 07:07
Rowerzysta caly rok (3)
Prawda jest taka że infrastruktura ścieżek rowerowych tragedia czasami zawsze trzeba uważać zwłaszcza na na dzieci
A co do rowerzystów Januszy trzeba pamiętać mniejszy ustępuje większemu i uśmiechać się przepraszam dziękuję miłego dnia i będzie inaczej
Co do pieszych to niech nie panikują na chodniku maja pierwszeństwo ale też nie ma co krzyczeć chyba że ktoś żyje w stresie to na spacer z psem- 12 30
-
2023-03-29 08:03
Rower nie ma prawa jeździć chodnikiem (2)
A jak już to robisz, to nie jedź slalomem, zsiądź z roweru. Chyba nei jesteś przyklejony do siodełka
- 10 7
-
2023-03-29 08:58
ma prawo w trudnych warunkach atmosferycznych (deszcz mgła) no i w po zmroku (1)
takie mamy przepisy
- 6 2
-
2023-03-29 13:03
a także, gdy na jezdni obok chodnika jest limit prędkości wyższy niż 50 km/h
- 2 0
-
2023-03-29 07:15
Przeprowadzam (6)
Rower przez przejście i tak miałem przypadek byłem n zielonym i tak ślepy wjechał mnie mówi że słońce go oślepiło to powinien jeździć wozem konnym nie autem
- 19 15
-
2023-03-29 08:12
(5)
Zsiadanie co 5 min z roweru mija się z celem posiadania roweru
- 7 7
-
2023-03-29 09:07
(1)
To jest twoje wytłumaczenie na nieprzestrzeganie przepisów przez rowerzystów? Tak samo mogę powiedzieć że stawanie prawie przed każdymi pasami dla pieszych mija się z celem jazdy samochodem... to mnie upoważnia do nieprzestrzegania przepisów?
- 5 4
-
2023-03-29 13:06
kolejny wpis rygorysty nie odróżniającego zachowań wiążących się z narażaniem na ryzyko
od zachowań stwarzających zagrożenie bezpieczeństwa innych uczestników ruchu. Przyhamowanie przez kierowcę jest dużo łatwiejsze niż zejście z roweru by go przeprowadzić na drugą stronę. Wielu kierowców toleruje przejeżdżanie rowerzystów po przejściach dla pieszych, ponieważ rower przejeżdża przez prostopadłą jezdnię szybciej niż pieszy prowadzący rower.
- 4 0
-
2023-03-29 09:32
dokladnie (2)
czym rozni sie przejechanie przez przejscie z predkoscia pieszego od przeprowadzenia; wiadomo ze trzeba zwolnic
- 5 1
-
2023-03-29 12:51
Tym że te przepisy powstały w czasach kiedy jedynym rowerem był składak albo ukraina... (1)
Zwyczajnie nie dało się tamtymi wehikułami jeździć z prędkością pieszego, bo się wywracały :)
- 3 0
-
2023-03-30 02:02
a teraz się da?Przerzutki nie zapewniają równowagi
- 0 1
-
2023-03-29 07:17
Idzie Wiosna Rowerzyści uważajcie na siebie. Zycie jest tylko jedno. Kaski i obcisłe gatki nie chronią (4)
- 39 12
-
2023-03-29 08:01
Rowerzyści uważają, że mają zawsze pierwszeństwo nawet na chodniku.
- 10 10
-
2023-03-29 08:12
(2)
to znaczy ze oni noszą te kaski żeby ładnie wyglądać?
- 8 2
-
2023-03-29 08:41
raczej w miejscu gdzie ma byc mózg jest wielka dziura w czaszce. Kaski ze względów eststycznych (1)
- 4 8
-
2023-03-29 10:59
nie mierz wszystkich swoją miarą
- 4 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.