Hucisko: chodniki także dla rowerzystów
Wkrótce w rejonie Huciska piesi będą musieli dzielić się przestrzenią z rowerzystami. Gdańsk zamierza na dniach ogłosić przetarg na przebudowę chodników na ciągi pieszo-rowerowe. Pojawią się również nowe przejazdy rowerowe na skrzyżowaniu przy siedzibie Rady Miasta Gdańska (dawny Żak).
Dla rowerzystów nie przewidziano jednak wydzielonej drogi rowerowej, a jedynie ciąg pieszo-rowerowy. To oznacza, że rowerem będzie trzeba lawirować pomiędzy pieszymi, a piesi będą musieli zachowywać wyjątkową ostrożność na chodnikach.
Szerszy chodnik i zmiana sposobu parkowania
Wzdłuż ul. Wały Jagiellońskie przewiduje się przebudowę miejsc postojowych - miejsca do parkowania skośnego zostaną zastąpione zatokami do parkowania równoległego. Pozwoli to na poszerzenie wspólnej pieszo-rowerowej przestrzeni do ok. 3,8-5,2 m szerokości.
Sklepy i serwisy rowerowe w Trójmieście
Słupki uniemożliwiające parkowanie wzdłuż ul. Hucisko
Na ul. Hucisko, gdzie już teraz dopuszczony jest ruch rowerowy po chodniku, nie przewiduje się poszerzenia wspólnej przestrzeni o przyległy park Niemena. W zamian jednak pojawią się słupki wzdłuż jezdni, które wyeliminują całkowicie parkowanie na tym odcinku.
W ramach inwestycji przewiduje się także utworzenie przejazdów rowerowych:
- przez ul. Wały Jagiellońskie po stronie gmachu Rady Miasta Gdańska,
- przez wyjazd i wjazd na Targ Węglowy
W efekcie wreszcie całe skrzyżowanie Wały Jagiellońskie - Hucisko będzie wyposażone w przejazdy rowerowe wzdłuż wszystkich przejść dla pieszych.
Czytaj też:
Przejazdy tramwajowe wymagają napraw. GAiT szuka wykonawcy
Pięć miesięcy na wykonanie prac budowlanych
- Prace budowlane potrwają pięć miesięcy, licząc od daty podpisania umowy z wykonawcą. Otwarcie ofert w przetargu planowane jest na drugą połowę października - zapowiada Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która jest odpowiedzialna za tę inwestycję.
Element programu budowy infrastruktury pieszo-rowerowej
Zadanie jest realizowane w ramach szerszego projektu "węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska", w ramach którego powstanie też m.in. chodnik pieszo-rowerowy na ul. Nowatorów oraz wspólna przestrzeń pieszo-rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej w Oliwie (odc. Pomorska - Bitwy Oliwskiej).
W ramach tego projektu trwa obecnie budowa drogi rowerowej w ul. Dmowskiego.
Materiał archiwalny z maja 2018 r.
Miejsca
Opinie (125) 7 zablokowanych
-
2020-10-10 15:33
ale po co? (3)
Rowerzyści uważają się za pełnoprawnych uczestników ruchu drogowego tak? To zapraszam na jezdnię - miejsca dość. Nie trzeba żadnych specjalnych pasów czy dróg rowerowych.
- 9 5
-
2020-10-10 17:25
Ja np. bardzo chętnie pojechalbym Wałami rowerem (2)
Ale zaraz zleci się stado obszczekancow z niemieckich aut, że jak to, że do czego to doszło rowerzysta na jezdni, że zaraz rozjadą i myśl o swoim życiu (w domyśle że celowo potrącą). I żebyście wy jeszcze jeździli 50, tak jak tam wolno. Ale jak nie przestrzegacie sami przepisów, to nie oczekujcie tego od innych.
- 7 0
-
2020-10-11 22:38
w latach 70. tak jeździłem
przez Błędnik ulicą, a potem ręka w lewo i przez 3 pasy, żeby skręcić w Rajską. Było mniej samochodów, ale i tak nie wszyscy się decydowali na takie manewry. Miałem 13-14 lat, kartę rowerową i 16kg rower.
- 2 0
-
2020-10-10 20:42
Ja też jestem za ale urzędnik wie lepiej i nic go nie przekona że czarne to......
te wszystkie nakazy jazdy po chodniku powinny być zdelegalizowane.
- 3 1
-
2020-10-11 19:22
(1)
Niedawno czytałem, że zmienia się polityka i Gdańsk będzie przyjazny pieszym. Czy to jest pierwszy objaw? Boję się dalszych.
- 7 1
-
2020-10-11 22:10
cóż, prżegonienie samochodów a zaproszenie rowerów to chyba właściwszy kierunek,
niż dopuszczenie do panoszenia się samochodów
rowery nie zabijają. tylko straszą. samochody mordują. a kierowcy unikają kar jak aqrat trzeźwi- 1 1
-
2020-10-11 14:53
Pytam się po co!!!!!!
- 2 1
-
2020-10-09 14:51
Jak zawsze, gejzery intelektu w akcji. Pod (6)
prokuraturą ubędzie wiele miejsc parkingowych przez to, a na hucisku calkiem zlikwidują... ciekawe gdzue wyparowuje cała kasa jaką zarabia miasto, skoro tyle ludzi sie wprowadza, tyle terenu sprzedaja deweloperom, a cokolwiek robią, to tak,zeby nie wydac i po prostu utrudnic funkcjonowanie, glownie kierowcom. Na nowe obiecywane ulice, ktore by odciążyly ruch tych zakorkowanych, nie ma kasy. Moze czas zrobic zakaz wjazdu do miasta dla wszystkuch spoza trojmiasta,wtedy da sie poruszac po gdansku i nie trzeba bedzie wydawac kasy na rozbudowy...
- 31 42
-
2020-10-09 14:55
typowy wylew myśli janusza (1)
winne sa rowerzysty, jak bedzi wiecej dróg i parkingów, to będzie lepiej. Wszyscy sa biedni i sie wyprowadzaja, bo budują mieszkania w centrum
Nic w tym strumieniu mysli, nie ma sensu- 19 5
-
2020-10-10 18:39
Gdzie zauwazyles cokolwiek o winie rowerzystow ?
Czytanie ze zrozumieniem to podstawówka.
- 1 2
-
2020-10-09 19:00
a na oświatę to niby skąd kasa?Kaczyński z Dudą daje?
- 3 1
-
2020-10-09 17:49
W Forum
Jest ponad 1000 miejsc parkingowych, nikomu korona z głowy nie spadnie jak się przejdzie te 500 metrów
- 11 1
-
2020-10-09 16:55
A dlaczego to piesi mają uważać a nie rowerzyści?świete krowy?moze tez zaczną uwarzac a nie szaleć !!?
- 6 6
-
2020-10-09 15:21
popołudniowy troll- przekaz z podkarpacia już w akcji;)
- 6 5
-
2020-10-09 17:49
(1)
"To oznacza, że rowerem będzie trzeba lawirować pomiędzy pieszymi, a piesi będą musieli zachowywać wyjątkową ostrożność na chodnikach." Nie, rowerem nie trzeba będzie lawirować między pieszymi, a ustępować im pierwszeństwa. To też rowerzyści mają zachować wyjątkową ostrożność na chodnikach, nie piesi.
- 25 4
-
2020-10-10 17:36
rowerzyści już zachowują wyjątkową ostrożność ponieważ ich ruch wiąże się z potrzebą
zachowywania chwiejnej równowagi. Praktyka pokazuje, że piesi w stanie nietrzeżwym także mają kłopoty z utrzymaniem chwiejnej równowagi, ale trzeźwi piesi i rowerzyści dają radę: potrafią współistnieć na wspólnej przestrzeni uwolnionej od parkujących samochodów.
- 1 0
-
2020-10-10 17:33
Użytkownicy rowerów
Nie mam nic przeiwko rowerzystom jeżeli traktują chodnik jako teren wspólny z innymi użytkownikami . A nie traktują chodników jako tory wyścigów rowerowych ,mając dobry rower za duże pieniądze można kulturalnie użytkować wspólnie chodniki z pieszymi . Wystarczy trochę kultury.
- 7 0
-
2020-10-09 17:50
A piesi mają fruwac (1)
- 7 3
-
2020-10-10 17:28
nie muszą, ale niekiedy fruwają potrąceni przez samochody kierowane przez ludzi
lekceważących limity prędkości. Bez względu na to, czy potrącani są na chodniku czy na przejściach dla pieszych czy na jezdni jak się poruszają jej poboczem poza terenem zabudowanym
- 0 0
-
2020-10-09 20:51
Ograniczona wyobraźnia? (4)
Zupełnie nie rozumiem dlaczego nie można poprowadzić drogi rowerowej przez park Niemena. To bardzo krótki odcinek a jadący tamtędy rowerzyści przestaliby przeciskać się przez tłumek ludzi czekających na chodniku na autobus. Ten park jest tak tragicznie zapuszczony, że droga rowerowa była by jego najpiękniejszym elementem.
- 13 5
-
2020-10-09 21:51
To niezły pomysł, ale DDR musi też być do skrzyżowania (1)
Tak samo jak samochody, rowery muszą mieć do nich dostęp.
- 2 1
-
2020-10-10 12:39
to się nie kłóci
- 3 0
-
2020-10-09 21:58
jaki to ma sens prowadzic kilka metrow trase przez park? (1)
trasa zeby była atrakcyjna musi prowadzic prosto, maksymalnie bezkolizyjnie, a nie na okolo przez park z kilkoma kolizjami z pieszymi. to nie jest trasa rekreacyjna. Jezdnia tam szeroka i powinno sie tam wygospodarowac pasy. proste i logiczne rozwiązanie.
- 4 0
-
2020-10-10 12:37
jeśli zrobią tak jak zamierzają, to dalej będzie kolizyjnie
na przystanku zawsze jest sporo ludzi, wąska wiata to tylko zabranie komfortu pieszym. Właściwie to będzie jeszcze gorzej, bo jeśli znikną miejsca parkingowe, to rowerzyści (+ hulajnogi) będą mieli szerzej (czyli pojadą szybciej) i z większą prędkością wjada w strefę przystanku. I tak, tak jak zawsze, sporo ludzi będzie za wiatą, w kolizji z rowerami i hulajnogą. Dlatego trasa przez ten zapuszczony park ma sens.
I lepsza jakość znaków na jezdni (sierżantów), żeby przypomnieć i potencjalnym rowerzystom, i kierowcom, że tu jest też miejsce dla rowerów.- 3 2
-
2020-10-10 10:26
DRMG powinno zmienic nazwe na biuro niedorozwoju miasta Gdańska ,urzedasy tam są najwiekszymi szkodnikami miasta!!
- 3 2
-
2020-10-10 08:11
Ciąg pieszo-rowerowy to najgorsze rozwiązanie, piesi mają tam pierwszeństwo a rowerzyści tego nie szanują, lepiej już ciąg rowerowo-pieszy, wtedy rowerzysta ma pierwszeństwo a pieszy dla własnego bezpieczeństwa lepiej niech zejdzie im z drogi.
- 3 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.