• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdzie jest Mevo? Najnowsze informacje

Arnold Szymczewski
5 kwietnia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Po niespełna dwóch tygodniach funkcjonowania systemu roweru metropolitalnego Mevo, największym problem jest niewielka dostępność rowerów, spowodowana zbyt wolnym ładowaniem i uzupełnianiem baterii. Po niespełna dwóch tygodniach funkcjonowania systemu roweru metropolitalnego Mevo, największym problem jest niewielka dostępność rowerów, spowodowana zbyt wolnym ładowaniem i uzupełnianiem baterii.

Jest co prawda 1000 zapasowych baterii, ale tylko 150 ładowarek. Więcej rowerów może pojawić się przed długim weekendem majowym. Nextbike prawdopodobnie utrudnia pracę amatorskich stron, podających rzeczywistą dostępność rowerów. Zarządca systemu dostał już 900 tys. zł kar. W piątek wstrzymał też rejestracje nowych użytkowników i wykup nowych abonamentów.



Jaką ocenę wystawisz Mevo po 10 dniach działania?

Operator tłumaczy, że musiał wstrzymać przyrost liczby użytkowników i kolejnych wypożyczeń, które skutkują niemożliwością zapewnienia oczekiwanej jakości usługi. Wykupione abonamenty pozostaną aktywne i posiadający je użytkownicy nadal będą mogli wypożyczać rowery. Nie można jednak aktywować nowego konta ani zasilić już istniejącego.

System jest przeciążony. Od ostatniego poniedziałku każdego dnia odnotowuje on ponad 10 tysięcy wypożyczeń. Ich łączna liczba do czwartku do północy sięgnęła już 90 tysięcy. W systemie Roweru Metropolitalnego Mevo zarejestrowanych jest już ponad 60 tys. osob.

Przy obsłudze systemu pracuje ponad 100 osób i planowane jest zatrudnienie kolejnych.

- Firma dokłada wszelkich starań, by jak najszybciej uporać się ze wszystkimi problemami. To jednak wymaga czasu. Jest nam przykro z powodu niedogodności, z którymi dla użytkowników wiąże się wstrzymanie dokonywania płatności - mówi Marek Pogorzelski z Nextbike Polska.
***

W programie "Wszystkie strony miasta", który został wyemitowany na miejskiej stronie gdansk.pl, Paulina Cyniak, kierownik projektu Mevo w Obszarze Metropolitalnym Gdańsk-Gdynia-Sopot i szef Biura OMGGS Michał Glaser odpowiadali na pytania związane z działaniem systemu Mevo.

W programie "Wszystkie strony miasta" wystąpili Paulina Cyniak, kierownik projektu Roweru Metropolitalnego i szef Biura Obszaru Metropolitalnego G-G-S Michał Glaser. Dowiedzieliśmy się m.in., że operator dysponuje zaledwie 150 ładowarkami do rowerów. To główny powód braku rowerów w mieście. W programie "Wszystkie strony miasta" wystąpili Paulina Cyniak, kierownik projektu Roweru Metropolitalnego i szef Biura Obszaru Metropolitalnego G-G-S Michał Glaser. Dowiedzieliśmy się m.in., że operator dysponuje zaledwie 150 ładowarkami do rowerów. To główny powód braku rowerów w mieście.
Poniżej najważniejsze informacje na ten temat.

1000 zapasowych baterii, ale tylko 150 ładowarek

O tym, że operator Mevo posiada 1000 sztuk zapasowych baterii pisaliśmy kilka dni temu, ale wówczas nie przypuszczaliśmy, że ładowarek do nich jest zaledwie 150. Tymczasem brak naładowanych rowerów to największy problem pierwszych dwóch tygodni działania - lub, jak kto woli - niedziałania systemu.

Cały czas są problemy z Mevo. Użytkownicy też kombinują



- Na pewno są jeszcze niedociągnięcia w serwisie. My to obserwujemy i jesteśmy na bieżąco w kontakcie z wykonawcą. Nie da się ukryć, że w tych rowerach - które są dobrymi rowerami i użytkownicy je chwalą - słabym punktem jest wymiana baterii - mówiła w programie Paulina Cyniak, odpowiedzialna za projekt wdrożenia Roweru Metropolitalnego. - Wykonawca ma ok. 150 ładowarek do akumulatorów, które pracują przez całą dobę. Wiemy, że tych ładowarek powinno być jeszcze więcej. Kolejne są zamówione i za chwilę będą uruchomione, więc ten problem powinien nam stopniowo znikać. Bufor baterii na dobę powinien wynosić co najmniej 600 baterii w zapasie.
- Rower to żaden nowy wynalazek. Natomiast nowością u nas jest, to, że system zarządzający jednośladem jest umieszczony w rowerze. Jesteśmy innowatorami, przecieramy szlaki. Nikt przed nami tak dużego projektu w Europie nie zrealizował. Ciągle pracujemy nad tym, żeby wszystko funkcjonowało dobrze. Na chwilę obecną nie jesteśmy zadowoleni z tego, że system nie działa idealnie - mówił Michał Glaser, dyrektor Biura Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.
Dodatkowe rowery być może dotrą przed weekendem majowym.

Zgodnie z umową system miał zostać uruchomiony 18 listopada 2018 r. Później, na skutek opóźnień w montażu stacji i dostawie rowerów, miał być uruchomiony 18 stycznia 2019 roku, a w 100 proc. od 1 marca 2019 r. W rzeczywistości 26 marca na terenie 14 gmin Pomorza wystartował system z 1224 rowerami, czyli ok. 30 proc. wszystkich planowanych. Tutaj warto dodać, że dostawa pozostałych rowerów również została przesunięta.

  • We Wrzeszczu przed południem w piątek był jeden dostępny rower.
  • Na Siedlcach sytuacja również nie wygląda dobrze.
  • Mieszkańcy południowych dzielnic skarżą się na brak rowerów.
  • W Oliwie, gdzie codziennie przed biurowcami stoi dużo rowerów, w piątek było ich jak na lekarstwo.
- Nie chcemy nic obiecywać. Wiemy, że długi weekend to świetna pora na korzystanie z roweru publicznego. Natomiast proszę pamiętać, że my chcemy oddać naprawdę dobre rowery. Testy pierwszego etapu trwały kilka tygodni - wyjaśniała Paulina Cyniak. - Oprócz tego, że wykonawca potrzebuje czasu na złożenie tych rowerów, my też potrzebujemy trochę czasu na ich przetestowanie. Jesteśmy po rozmowie w tej sprawie z wykonawcą. Kolejne rowery pojawiać się będą etapami. Myślę, że już przed majowym weekendem. Chcielibyśmy - ale proszę nie traktować tego jako obietnicy.
W sieci pojawiają się już prześmiewcze obrazki. W sieci pojawiają się już prześmiewcze obrazki.
Kara dla operatora: 900 tys. zł

Jak na razie jedyna kara, jaka została nałożona na operatora, wynosi 900 tys. zł i jest związana z opóźnieniem wdrożenia pierwszego etapu systemu roweru metropolitalnego Mevo.

O karach, jakie grożą operatorowi systemu za nieprawidłowości w działaniu Mevo pisaliśmy już wcześniej.

Przykładowo, za każdy rower niesprawny dłużej niż 12 godzin, w przypadku usterki istotnej dla funkcjonowania, przewidziana jest kara w wysokości od 50 do 600 zł dziennie. Tyle samo za każdy rower niesprawny dłużej niż 48 godzin, dla usterki nieistotnej dla funkcjonowania. Nextbike będzie musiał dbać o odpowiednią liczbę rowerów na stacjach. Za każdy przypadek niewłaściwej liczby rowerów na danej stacji w danym dniu kara wynosi 100 zł, maksymalnie 66 tys. za jeden dzień, a łącznie maksymalnie nawet 10 mln zł.

Jeśli któregoś dnia w systemie zabraknie 2-5 proc. rowerów, to wykonawca ponosi karę 1 proc. miesięcznego wynagrodzenia za każdy dzień: minimalnie 3 tys. zł, maksymalnie 5 mln zł. Za brak 5-10 proc. rowerów kara wyniesie 1,5 proc. miesięcznego wynagrodzenia, od 5 tys. do 5 mln kary. Za brak od 10 do 50 proc. rowerów to już 3 proc. miesięcznego wynagrodzenia za każdy dzień i łącznie od 10 tys. do 10 mln zł. Za każdy rozpoczęty dzień niefunkcjonowania całego systemu kara wyniesie co najmniej 100 tys. zł.

- Każdego dnia zbieramy i raportujemy dane na temat działania systemu. Zapewniam, że kary zostaną naliczone firmie Nextbike, ale nie to jest teraz dla nas priorytetem. Najważniejsze zadanie to jak najszybciej przywrócić system roweru metropolitalnego do normalnego funkcjonowania - mówi Dominik Makurat.
Batalia Mevo i programistów

Tymczasem w sieci pojawiają się kolejne amatorskie strony do sprawdzania faktycznej dostępności rowerów Mevo. Pisaliśmy już o Monitor-Mevo, kolejnym jest www.mevowatchdog.pl.

Warto zaznaczyć, że Mevo najprawdopodobniej broni się przed tego typu monitorami. W piątek na stronie pojawiła się informacja: Z powodu utrudnienia pobierania danych przez firmę Mevo, system tymczasowo nie zbiera danych. Pracujemy nad poprawką.

"Zabieramy Mevo spod OBC"

Tak nazywało się wydarzenie na Facebooku, na które zapisało się ponad 140 osób, a zainteresowanych było 700. Mieszkańcy Gdańska wiele razy narzekali na to, że rowery skumulowane są przed oliwskimi biurowcami. Wprawdzie w piątek o godz. 11:30 (start wydarzenia) przed OBC stało zaledwie pięć rowerów, ale według komentarzy w wydarzeniu kilkunastoosobowej grupie po godz. 9 udało się zabrać ze stojaków około 20 sztuk.

W związku z dużą liczbą rowerów przed kompleksem biurowym w Oliwie na Facebooku powstało wydarzenie, które miało na celu zabranie rowerów sprzed Olivia Business Centre. W związku z dużą liczbą rowerów przed kompleksem biurowym w Oliwie na Facebooku powstało wydarzenie, które miało na celu zabranie rowerów sprzed Olivia Business Centre.

Opinie (733) ponad 10 zablokowanych

  • Jacy prezydenci POpaprancy takie mevo.Pewnie poszła koperta pod stołem

    Jak to zwykle jest w małej Sycylii

    • 3 3

  • Rowery miejskie to żyła złota. Rowery miejskie wbrew pozorom wcale jednak nie utrzymują się z użytkowników. Większość przychodów zapewniają wpłaty z miejskich budżetów. Z punktu widzenia logiki tego biznesu kluczowe są wpłaty z budżetów miast, a nie to co wnoszą użytkownicy rowerów.Nie powinno nas więc szokować, że wypożyczony rower ma rozklekotany pedał, czy przeskakującą przerzutkę lub nie jest dostępny,bo bateria nie działa Najważniejszym klientem jest tu urzędnik samorządowy, decydujący o przelewach na konto, a nie rowerzysta.

    • 8 1

  • Nikt się tym nie martwi przecież spółka zarobiła miliony to o co chodzi ? wy się łudzicie że ta firma dostanie jakąś karę ? (3)

    Rowery kupione w chinach za grosze skasowane po normalnej cenie razy tysiące . baterii brak albo dokupione 150 sztuk hehe . Opóżnienia ciekawe czy oddadzą ludziom pieniądze za abonamenty ludzie wykupili na cały rok abonamenty a tu rowerów brak :))))))) w Międzyczasie Lisicki już sprzedaje cichutko zkm w prywatne ręce bo nierentowne :) Głosowaliście na Dulkiewicz ? no to do kogo pretensję głupich nie sieją sami się rodzą. Głosowaliście na wały układy złodziejstwo to czego się spodziewaliście 82% mieszkańców nie powinno mieć żadnych zwrotów żadnych ulg- jakaś odpowiedzialność musi być . aha i niedługo parking w centrum za 10zł godzina. Powodzenia. te wszystkie koszty powinny ponosić osoby który głosowały na nią za głupotę.

    • 19 6

    • Cokolwiek

      Bys napisal ich wyborcy tego nie zrozumieja. Nawet to wytlumacza ze to przez wiatr sloneczny

      • 1 0

    • widzę, że kurski kazał przekazywać fałszywy obraz

      to ładowarek jest 150 (co jest kpiną) nie baterii.

      • 3 3

    • Ależ kocopoly p...

      • 5 4

  • Wiarygodne CV i doświadczenie do właściwych zadań w Nevo. (1)

    Ilu jest chętnych do prowadzenia biznesu gdzie Gminy i Państwo zainwestowały ponad 50 mln złótych podatników? Biznes na który prze jeden tydzień zapisało się 60 000 klientów i bezpodstaw prawnych wstrzymano zapisy chętnych? Pewnie z milion by się znalazło. Kto toleruje ten bajzel i ciekawe jak długo w systemie Nevo pod obecnym zarządem?
    Kto wybrał tak nieodpowiedzialną firemkę do prowadzenia poważnego biznesu jakim jest Nevo? Kto bezkarnie naraził na zmarnowanie naszych podatków z 14 Gmin + dotacje Ministerstwa oraz UE na kwotę łącznie ponad 50 mln złotych ?
    Czy komisja co zatrudniła ła Panią Dyrektor znalazła w CV takie punkty jak: 1. roczna praca na straganie rynkowym celem poznania realiów prowadzenia biznesu, 2. Trzy lata stażu prowadzenia dużego sklepu, 3. roczna praktyka jako mechanik w punkcie napraw i obsługi rowerów? 4. trzy lata prowadzenia logistyki serwisu dla floty 1000 pojazdów? 5. Jak zrealizować biznes przy nadspodziewanym odzewem rynku Na pewno tego tam nie było tylko 2 metrowe plecy.

    • 18 1

    • Tak nie dziala sanorzad pod wladaniem po

      • 0 0

  • Tyle miesięcy przygotowań, tyle się podniecali nie wiadomo czym, wczoraj chciałem na dwóch stacjach wypożyczyć rower niestety wszystkie rozładowane, poza tym aplikacja pokazywała na jednej i drugiej naładowane i dostępne pojazdy :D

    • 5 1

  • Eko- Ładowanie baterii (1)

    Wypadało by się zastanowić jak można rozwiązać problem baterii. Czy nie można by było zamontować drobne panele słoneczne na bagażnik mevo lub w innym miejscu do ładowania akumulatora ? Rowerami najczęściej jeździ się w dzień, przez co baterie w jakimś stopniu się ładowały i napewno trwałoby to szybciej niż serwis wymiany baterii. Druga sprawa to najprostszy układ napędzający bez możliwości działania jako prądnica, jeżeli by była taka możliwość np. jeżeli ktoś wypożyczy rower i poziom baterii spadnie poniżej 40%, rower nie pomaga a nawet przeszkadza (ale jezdzi) przez jakiś okres do powiedzmy naładowania baterii do 70%. Oczywiście to duża ingerencja w zainstalowany system ( dużo sztuk ), jednak byłoby to przyszłościowe i mniejsza koniecznośc polegania na serwisach.

    • 2 4

    • Nie można

      Szkola nie uczy fizyki ale krotko pobor pradu hest zbyt duzy a zysk z pv zbyt maly by to dzialalo.

      • 2 0

  • Trochę wyrozumialosci (1)

    Wdrożenia takich systemów to proces, operator musi się nauczyć i użytkownicy.
    Choroba wieku dziecięcego. Nie ma co dawać kar, tylko potencjalne kary kazać inwestować w sprzęt.
    Za rok wszystko będzie ekstra działało i nikt nie będzie pamiętał o początkowych problemach.

    • 2 10

    • Taak?

      Wygrali konkurs bo ponoc byli najlepsi. Czas pokazal ze to oszustwo. Chcesz dac szanse zlodziejowi?

      • 1 1

  • Kupię ładowarkę do roweru Mevo

    • 0 1

  • Przekombinowane (41)

    Zamiast zwykłych rowerów jakieś cudaczne baterie... tylko z nimi problem. Sam jeżdżę rowerem codziennie do pracy przez cały rok i żadna bateria nie jest mi potrzebna.

    • 546 56

    • XD (1)

      Nie ma obowiazku zakupu abonamentu.

      • 2 10

      • ale jest nieograniczony obowiazek podatkowy

        a to mevo jest za podatki i jest firma niemiecka.

        Rozumiesz juz bardziej znaczenie slow wopne miasto gdansk???

        • 1 2

    • Mis na miare trojmiejskiej sycylii (10)

      Mialo byc z pompa. Mialo sie nazywac ze jest to pierwszy, jedyny, naj naj. Taki mis trojmiejski, duma sycylijskich wladz. Zamiast sprawdzone w setkach i tysiacach miejsc prostsze rozwiazania

      • 44 11

      • Spokojnie (4)

        Można było zrobić jak w miastach rządzonych przez PiS, czyli wcale.

        • 19 21

        • W Białymstoku i Lublinie maja piękne rowery miejsce już od kilku lat. Tacy jesteśmy postępowi hahaha

          • 1 1

        • (2)

          Czyli w których? Pytam poważnie.

          • 7 1

          • (1)

            Na 107 miast prezydenckich pis rządzi ledwie w 5 i są to miasteczka do 50tys mieszkańców.

            • 9 0

            • Ale wygrali wybory samorządowe

              A przynajmniej tak TVPiS ogłosiło.

              • 3 3

      • Kolego a Ty skąd taki wygadany? (2)

        Może z Podlasia, gdzie Pislam rozwija się jak asfalt?

        • 4 12

        • Po co ściemniasz? Właśnie wpisałem w wyszukiwarkę i na Podlasiu rządzi prezydent z PO. Tadeusz Truskolaski.

          • 6 1

        • A co masz do Podlasia? Czujesz się lepszy bo mieszkasz w trójmieście? 30lat spłacasz ktedycik na swoje m2? Brak szacunku do kogoś bo mieszka w innej części kraju ttpiwr dla wyborcy popaprancow

          • 14 4

      • Niemcy z Drezna coś spieprzyli w Mevo (1)

        • 15 7

        • Kurski spieprzył przekaz

          • 10 3

    • Zgadza się (18)

      Ewentualnie mogłyby być zarówno zwykłe rowery oraz te "dla wygodnickich" - z akumulatorem.

      A tak, widuje się rowery, ale z rozładowanymi akumulatorami i nie można ich wypożyczyć. Ktoś nie pomyślał...

      • 51 5

      • ...nie byłoby dotacji z UE... miały być elektryczne////

        • 2 1

      • A GPS na fale z kosmosu ma chodzić? (16)

        • 13 17

        • (9)

          Nie - na prąd - z akumulatora.
          Na tyle mało prądu, dla samej elektroniki, że mógłby być doładowywany w czasie jazdy.

          • 16 2

          • (8)

            W czasie jazdy to możesz sobie co najwyżej lampkę rowerową zasilić, a nie gps z systemem telekomunikacyjnym. Żeby to zasilić, to opór na ped*łach byłby tak duży, że nikt nie chciał by tym jeździć.

            • 11 35

            • (5)

              Jak chcesz korzystać z GPSa w smartfonie to musisz podpinać akumulator samochodowy?
              Nawet bez doładowania, do zasilania całej elektroniki i zamka obecny akumulator wystarczy na tydzień - jest różnica?

              • 20 1

              • To włącz nawigację (3)

                I zobacz ile wytrzyma ten Twój smartfon.
                Bo ja akurat muszę podpinać na ponad 3h, przypadkiem dokładnie akumulator i alternator samochodowy ;p

                • 4 15

              • To słaba masz baterie albo cały tel do d*py

                • 8 0

              • Tyle, że w klasycznej nawigacji najwięcej żre ekran (1)

                zegarki, liczniki rowerowe z gps pracują kilka- kilkadziesiąt godzin, a bateryjki mają bardzo skromne. Nie porównujmy kilkudziesięciu, max kilkuset miliwatów na zasilanie elektroniki z gpsci ograniczonej wymiany danych przez gsm do kiludziesięciu watów wspomagania (bo dla prędkości 25km/h ipołowie mocy pochodzącej od rowerzysty wspomaganie nie przekroczy 100W).
                To są 2-3 rzędy różnicy. Bateria musi mieć pojemność i wydajność na wspomaganie i to rozładowuje ją). Doładowanie mocą 10W przez 2 h wypożyczenia dawałoby 4000mAh, co powinno starczyć na kilka dni, min 1 dzień pracy elektroniki. Więc rowerzyści spokojnie uzupełnialiby baterie, gdyby o samo gps/gsm chodziło. To nie jest elektronika lat 60. która żarła tyle mocy co dobry kolarz produkuje na jazdę.

                • 20 1

              • Zegarki z GPS nie wysyłają nic nigdzie

                Odpal dowolny wynalazek aktualizujący na żywo Twoją lokalizację i zobacz, jak transfer danych zżera Ci baterię.

                • 1 9

              • ty chyba nigdy smyrfona w ręku nie miałeś

                myślisz, że ładowanie ich kilka razy dziennie to jakaś fanaberia?

                • 2 8

            • a to ciekawe, bo np. Garmin Fenix 5x 12h pracy z rejestracją GPS o dokładności co 1s (1)

              a to zegarek z baterią mniejszą niż "paluszek" a Tych chcesz alternator do roweru montować?

              • 13 0

              • Ma moduł GSM?

                • 4 5

        • jakoś w innych miastach działa bez wspomagania.

          • 8 0

        • Dobra myśl, spróbuj - fale słoneczne (2)

          • 15 1

          • W kraju, gdzie słońce świeci przez 1/3 roku? (1)

            Poczytaj, co to jest stała słoneczna.

            • 5 2

            • Ładowanie z dynama

              Bez przesady. Można było dynamo w kole dać i litową baterię. Spokojnie tydzień na baterii by nadawał.

              • 17 2

        • Na metan (1)

          Przez sztycę bezpośrednio do mikro turbiny gazowej

          • 8 0

          • a sztyca dokąd?

            tam gdzie myślę?

            • 4 4

    • Trzeba zarabiać na obsłudze. (4)

      Liczyli że nikt nie będzie jeździł i za obsługę kaska będzie wpadała na konto. A tu klops

      • 59 2

      • Akurat jesteś w błędzie (3)

        Ta fanaberia to pomysł zamawiającego. To Trójmiasto chciało być takie oh ach. W internecie chwalili się tym, że u nas to będą takie super rowery zamówione, a nie jakieś zwykłe.

        • 20 4

        • Przecież to warunki z UE i dotacja też z UE...co miasto niby dało? Czy PIS według Ciebie???

          • 1 2

        • Zgadzam się

          Że za dużą część problemów winne są wymagania przetargowe z d*py. Ale zwycięzca to poważna firma z branży i chyba wiedzieli na co się piszą.

          • 9 0

        • No i drezdeński zwyciężca przetargu nie dał rady.

          • 11 0

    • takie byly warunki dotacji z UE, rowery musiały być elektryczne ...firma chciała po polsku wyprowadzić kasę.

      Mam nadzieje,ze knrola będzie skrupulatna i pieniądze nie pójdą na marne......

      • 6 0

    • A ja nie moge jezdzic codziennie a potrzebuje czegoś na podjechanie do np centrum. Albo do mechanika po auto.

      • 7 0

    • Przybywasz do pracy spococony i cuchnacy. Paskudztwo!!!

      • 10 3

    • A no bo to przecież miała być ballada

      O tym jak nowocześni Polacy budują elektromobilność. Tylko zapomnieli że do tego potrzebny jest prąd...

      • 22 1

  • Jest nowy sposób bo już na wnuczka oklepane

    Na Mevo

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Żukowo

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum