• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: droga rowerowa czy parking?

Michał Sielski
22 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Kierowcy permanentnie parkują auta na drodze rowerowej przy ul. Świętojańskiej zobacz na mapie Gdyni. Mieszkańcy i rowerzyści wzięli więc sprawy w swoje ręce i naklejają na szyby nalepki, które informują o łamaniu przepisów. Co na to urzędnicy?



Parkujesz czasem na drogach rowerowych?

Droga rowerowa przy ul. Świętojańskiej wiedzie wzdłuż ulicy, która jest na skraju strefy płatnego parkowania. To łakomy kąsek dla tych kierowców, którzy chcą zaoszczędzić kilka złotych na parkowaniu. Wprawdzie jest tam niewielki darmowy parking, ale gdy nie ma na nim miejsc, zakaz parkowania na jezdni niewielu powstrzymuje. Nie brakuje także takich, którzy samochód muszą "zacumować", wjeżdżając co najmniej dwoma kołami na drogę rowerową.

W ostatnich dniach ktoś nie wytrzymał i na szybach samochodów zaparkowanych na drodze rowerowej znalazły się naklejki, które w niewybredny sposób informowały kierowców, że złamali przepisy. Powiadomiono też straż miejską, która zresztą pojawia się w tym miejscu regularnie i rzadko zdarza się, że nie ma komu założyć blokady na koło za złamanie przepisów.

Bywają jednak dni, że wygląda to jak walka z wiatrakami, bo strażnicy zakładają blokady, a gdy przyjeżdżają ukarać kierowców i je zdjąć, mogą od razu przełożyć je na kolejne samochody, które zaparkowały tuż obok.

  • Wielu kierowców nie rozumie, że parkować na jezdni mogą tylko dostawcy, a zakaz parkowania samochodów na drogach rowerowych obowiązuje zawsze i wszędzie.
  • Codzienny widok w tym miejscu.
  • Kierowcy parkują na drodze rowerowej, choć nietrudną ją zauważyć.


Słupki? Nie da się, ale straż miejska będzie czujna



Problem mogłyby rozwiązać zmiany w infrastrukturze, ale urzędnicy przyznają, że nie da się tam zamontować słupków, które powstrzymają kierowców przed parkowaniem na drodze dla rowerzystów. Powodem są przepisy - słupki muszą być montowane min. 50 cm od skrajni jezdni, a w tym miejscu drogę rowerową od jezdni oddziela jedynie krawężnik. Słupki stałyby więc na drodze rowerowej.

- Kolejny pomysł to wyznaczenie specjalnego miejsca parkingowego dla dostaw, które usytuowane mogłoby być na jezdni. Jego wyznaczenie zależeć będzie od wyników pilotażowego programu unijnego, który przewiduje wyznaczenie takich miejsc m.in. na ul. Świętojańskiej czy Starowiejskiej. Jednocześnie możemy zapewnić, że straż miejska zwróci baczną uwagę na to miejsce i będzie dyscyplinować kierowców, którzy nie będą stosować się do znaków - mówi Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy gdyńskiego magistratu.

Opinie (423) ponad 20 zablokowanych

  • moze czas wstawiac mandaty, nie tylko pouczenia? (3)

    czy ktos slyszal, zeby za jazde bez biletu, jeden nawet przystanek, bylo pouczenie? Nie, mandaty sa dwa razy wieksze, niz za nielegalne parkowanie, ktore niszczy zielen lub choniki, ktorych naprawy ida w dziesiatki tysiecy.

    Potrzeba tez wiekszej aktywnosci ludzi, by wkoncu reagowali na syf wokol nich i dzwonili po ta SM czy policje.

    Jest tez krajowa mapa zagrozen, gdzie mozna zglaszac, gdzie znajduja sie dzikie parkingi

    • 51 9

    • (2)

      Ja kiedyś dostałem pouczenie, co mnie bardzo miło zdziwiło.

      • 3 5

      • ale czy nauczyło? (1)

        • 6 0

        • Na pewno nie...

          Ucieszył się (dlatego pozytywnie) że nie zapłacił i ruszył dale i zaparkował na kolejnym nie dozwolonym miejscu....

          • 0 0

  • Zastał Gdynię murowaną a zostawił białą farbą malowaną.

    • 51 7

  • Tak wygląda prawie każde miejsce w trójmieście

    Gdzie fizycznie sie da to zaparkują. Przepisy? Znaki? Nawet słupki nie powsyrzymują ( wjedzie przez przejscie).
    Patologia taka....

    • 42 6

  • (3)

    Wszyscy sobie dowalacie a poprostu winna jest zła organizacja , dla każdego powinno być miejsce , jeśli ktoś jest chamski to taki będzie wszędzie i w samochodzie i na rowerze i jako pieszy , chociaż zawsze chodzę prawą stroną to piesi na mnie wchodzą są to z reguły młodzi mężczyźni , niestety im mandatu nie można wlepić

    • 37 6

    • brak szacunku do innych to główny problem (2)

      Polak nie szanuje nikogo
      bo uważa że jest najważniejszy
      i najmądrzejszy
      i mamy to co mamy

      • 9 2

      • Polak Polakowi wilkiem

        • 3 1

      • nie uogólniaj

        Znam wielu Polaków szanujących po prostu innych ludzi.

        Warto promować szanowanie żon przez mężów - to droga do poprawy sytuacji w relacjach między ludzkich.

        • 2 0

  • Żyła złota.

    Gdzie jest laweta? Przecież to miejsce to żyła złota dla miasta. Kasa dosłownie leży na ulicy.
    Wystarczy przyjechać i pakować. Codziennie.

    Gdynia - miasto z konsultacji i niedasizmu.

    • 46 8

  • Kierowcy aut to dziwne istoty. (17)

    Narzekają, na korki, że wolno się jeździ itd.
    A pod jakikolwiek artykułem o rowerzystach wylewają z siebie jad niczym kobra królewska...
    Czy nie rozumiecie, że:
    Więcej rowerów = mniej aut na drogach = mniej korków?

    • 62 23

    • rowerem nie zawieziesz dziecka do przedszkola drugiego (13)

      do przychodni na badanie a potem tym samym rowerem nie pojedziesz do pracy ...
      zrozum człowieku że 70% ludzi ma mniej idealne życie niż ty i twoje proekologiczno hipsterskie otoczenie samochody w miastach są od zawsze a rower do tej pory to była forma rekreacji sztuczne zmienianie tego stanu rzeczy w polskich warunkach skazane jest na porażke i dziwne że dr Szczurek nie jest w stanie tego pojąć

      • 13 20

      • d*pa za duża to się nie da....

        • 10 3

      • ale nie każdy wiezie dzieciaka do przedszkola, więc ci co nie wiozą wsiadając na rowery rozładowują korki dla tych z dzieciakami.

        • 12 3

      • nie zawieziesz dziecka rowerem? (9)

        ci biedacy z Holandii, Danii, Niemiec, Japonii, krajow gdzie sam widzialem, musieli nie slyszec o tym, ze sie nie da i to robia codziennie. Holandia I dania maja piekny klimat, a Japonia jest plaska jak stol

        • 16 3

        • nie jesteśmy holandią danią a juz na pewno nie będziemy japonią (8)

          każdy orze jak może i nie ma sensu na siłe robić tu czegoś co nie jest potrzebne ogółowi mieszkańców a jakiejś wąskiej zmarginalizowanej grupie miłośników rowerów
          Problem miejsc do parkowania jest łatwiejszy do rozwiązania niż budowa kolejnych bezużytecznych kosztownych i problematycznych ścieżek rowerowych

          • 5 12

          • Lepiej budować (1)

            Kosztowne i równie bezużyteczne parkingi. Najlepiej w crntrach miast, na każdym ocalałym jeszcze kawałku zieleni... A prawda jest taka że rzeczywiście brakuje parkingów bo miasta wolą każdy skrawek ziemi sprzedać deweloperom pod kolejne blokowiska. Czemu? Bo ktoś na tych decyzjach zarobi.

            • 5 2

            • Twoim zdaniem miasto powinno inwestować w nierentowne parkingi zamiast przynoszące dochód mieszkania?

              dziwne rozumowanie

              • 4 2

          • ale dlaczego ludzie na siłę szukają przedszkola pi drugiej stronie niasta? (3)

            dlaczego?

            • 8 4

            • To nie tak

              Miasto Gdańsk np. kpi z mieszkańców budując przedszkola w miejscach gdzie nie ma młodych ludzi, więc trzeba dowozić (np. nowe przedszkole na Dolnym Mieście).
              Ja wysłałem w tej sytuacji swoje dziecko do prywatnego blisko domu (płatne 10000 PLN rocznie, dziękuję Pan Prezydent Budyń), ale nie każdy ma takie możliwości. Nie ma rejonizacji. Stąd ta sytuacja

              • 4 1

            • Nie wiesz dlaczego? (1)

              To spróbuj zapisać dziecko do przedszkola wtedy się dowiesz. Jak jest miejsce tylko na drugim końcu miasta to się łapie co można. Niestety. A do żłobka to trzeba dziecko zapisać jeszcze zanim się je pocznie...

              • 4 1

              • nie mieszkam w Polsce :)

                to co piszecie mi się w głowie nie mieści,
                jakbym o jakiejś Rosji czytał albo gorzej,
                jeśli w ogóle może być coś gorszego niż rosja

                wystarczy waszę telewizję państwową włączyć,
                gorzej niż Iran i rosja razem wzięte

                • 6 1

          • Co ty sobie wyobrażasz ? Że będziesz mnie rozróżniał od Duńczyków i

            Holendrów, skoro też są ludźmi jak ty ?

            Masz dążyć do ich stylu życia i dobrobytu - dali ci wzór i masz iść tym śladem, bo co jest celem gospodarowania ? Bieda ?

            Więc co na siłę dla rowerzystów ?

            Narzucasz się bezczelnie ze swoim stylem życia innym, którzy nie mają ochoty na zbytnie korzystanie z auta, a oni roweru ci nie narzucają.

            Gdzie aspekt korków ? Jesteś durniem, który uważa że im mniej samochodów w ruchu, to im większe korki ?

            I gdzie aspekt zdrowotny ? Mam 54 lata i wreszcie okres w życiu wolny od typowych dolegliwości samochodowego mieszczucha - przeziębień, kaszelku, "korzonek" itp. Zatem nie zajmuję i nie przedłużam czasu w kolejce w przychodni do lekarza tym, którzy przyjdą po mnie.

            • 3 2

          • Rowery nie mają tego problemu z parkowanie

            Mieć samochód = mieć problem, lub zapłacić za jego nie manie :)

            • 0 0

      • jakie sztuczne zmienianie sytuacji?

        wystarczy naturalnie promować rowery typu cargo.

        Dzieci w wieku lat 11 mogą same poruszać się po drogach publicznych, trzeba im po prostu zapewnić bezpieczeństwo przez np, redukcję natężenia ruchu i uspokajanie go w sensowny sposób.

        Na większe odległości warto poprawiać komfort korzystania z systemu rower + SKM/PKM.

        • 4 1

    • (2)

      akurat badania pokazują jasno, że ilość rowerów w Polsce ma znikomy wpływ na ilość samochodów.

      Ci którzy jeżdżą rowerami, są to w 90% pasażerowie komunikacji miejskiej.

      Tylko 10% użytkowników rowerów, jeśli nie rowerem to jedzie samochodem.
      Pozostałe 90% używa komunikacji miejskiej.

      Więc prawidłowe wnioskowanie to im więcej rowerów, tym mniejszy tłok w autobusie.

      • 2 7

      • Bzdury gadasz ! Są wyniki badań z PL. 2/3 rowerzystów to też czynni kierowcy, którzy

        potrafią dzielić jazdę na rower i auto. Np. są tacy, którzy jadą do pracy rowerem, gdzie wsiadają do auta służbowego - osobowego lub ciężarowego, autobusu lub nawet tramwaju, gdzie niekiedy są to jazdy w regionie.

        Ja np. mam nie rowerową rodzinę, i jeden wyjazd (autem rzecz jasna) w miesiącu daleko poza Trójmiasto.

        Chcesz wiedzieć więcej w tej materii, to śledź na fb strony rowerowe.
        Jeden z aktywnych rowerzystów w Trójmieście, często popyla autem w ramach swojej pracy.

        • 4 2

      • rzetelne badania wykazują, że kierowcy są bardziej skłonni przesiadać się na rower

        (niekiedy dopiero wtedy, gdy stworzy im się odpowiednie warunki)

        niż na komunikację publiczną.

        Samochód dla wielu kierowców to symbol wolności.

        Dla osób korzystających z rowerów rower to lepszy symbol wolności niż samochód.

        • 3 1

  • Witam (7)

    Rozumiem, iż nie wszędzie musi być parking, ale niestety trzeba dojść do jakiegoś kompromisu. Wielokrotnie ludzie spierali się na temat wyższości jednej grupy nad drugą lub trzecią. Jednakże miasto powinno być przyjazne dla wszystkich. Moim zdaniem w wielu miejscach drogi rowerowe są niepotrzebne(strefa 30, ulica z co najmniej 2 pasami ruchu, ulice osiedlowe). Buspasy też muszą być projektowane z głową(buspas na Władysława to jakiś żart nawiedzonego urbanisty). Parkingi, płatne, powinny być wydzielone przy ważnych miejscach użyteczności publicznej, w tym urzędach. Normalny człowiek zastanowiłby się nad tym - dlaczego kierowcy parkując łamią przepisy? Odpowiedź jest prosta - bo nie ma gdzie legalnie zaparkować samochód.

    • 34 29

    • (3)

      Rozumiem, że nie wszystkie rozwiązania w mieście i przepisy Ci się podobają ale od yego jest odpowiedni proces. Jak Ci na tym zależy, to możesz dążyć do zmiany.
      A dopóki obowiązują to masz ich przestrzegać.

      • 12 1

      • (2)

        Oczywiście, iż należy przestrzegać przepisy obowiązujące. Sens mojego postu jest zgoła inny. W podsumowaniu: twórzmy miejsca parkingowe tam gdzie one są potrzebne, wydzielajmy buspasy tam gdzie to ma sens (np. Małokacka) i budujmy drogi rowerowe tak aby ułatwiały poruszanie się rowerem nie kolidując z ruchem pojazdów mechanicznych.

        • 10 1

        • Może jednak kiedyś zrozumiemy, że ... (1)

          Nie wszędzie muszą wjechać samochody? Może kiedyś zrozumiemy, że więcej rowerów to mniejsze korki na ulicach? Drogi rowerowe powodują, że wszystkim lepiej poruszać się po mieście. Nie tylko na rowerach, ale też pieszym i samochodami.

          • 9 6

          • Nie mam ochoty jeździć rowerem i nic mnie nie zmusi. Tych chcesz, to super, ale nie narzucaj innym! Może jeszcze ojca staruszka i dwójkę dzieci mam sobie na rowerek wsadzić?

            • 0 0

    • odpowiedź jest prosta - miejsc jest sporo tylko płatnych (2)

      • 11 6

      • dokladnie

        nigdy w życiu nie miałem problemu z parkowanieml,
        czasem wystarczy 5 zl a czasem wystarczy podejść, zawsze jest rozwiązanie i to proste

        • 9 2

      • dokładnie tak

        Piotr należy do grupy nadmiernie dbających o relacje

        Miasto nie obciążające kierowców kosztami ich wyborów sposobu poruszania się to miasto, w którym koszty funkcjonowania rosną bardzo szybko a jakość życia ulega degradacji.

        • 3 3

  • (4)

    na zdjęciu widać jak gardzi się pieszymi chodnik tak ograniczono że mieszczą się na nim zaledwie dwie osoby!
    jak widać pojedynczy człowiek jest nikim, wszak jaśnie pan czy pani wsiądą czy do auta czy na rower to cały świat leży u stóp...
    i cała infrastruktura jest dla nich

    • 31 11

    • (1)

      Na zdjeciu widac jak gardzi sie pieszymi i rowerzystami. Tyle asfaltu dla kierowców, a dla pieszych i rowerzystów jedynie wąski paseczek który i tak zostaje zastawiony jak widac

      • 11 4

      • dla rowerzystów nie ma paseczka dla rowerzystów zabrano chodnik

        • 2 0

    • Jak jest sie otylym to i 2 m moga byc za waskie

      • 5 5

    • Nią ma jak krotkowzrocznosc...

      A po drugiej stronie tej samej drogi 3 jak nie 4 metrowej szerokości chodnik tambgdzievjest faktyczny ruch pieszych. To miejsce akurat skomunikowane jest idealnie ruch, dojazd aut zagwarantowane i ideakniecdobrane do małego natężenia. Ruch pieszych mały piątek stronie i wąski wystarczający chodnik. Ścieżka dla rowerzystów jako kontynuacja i ciąg rowerowy dużej sieci tych ścieżek i miejsca parkingowe w ilości wystarczającej dla zamkniętej ślepym wyjazdem społeczności lokalnej + parking płatny dla prowadzonej tam działalności i patentów, i duży chodnik z wyjścia z tuneli,
      tu wszystko gra i pasuje ... Tylko idioci co nie potrafią parkować i uszanować tu nie pasują

      • 2 0

  • (3)

    Wieczny brak miejsc parkingowych i zamiast to zmieniać to robią drogi rowerowe które tylko pogarszają sytuacje, gratuluje :)

    • 34 35

    • To sobie zmien. Kup ziemie i zrob sobie parking. I tak za dużo przestrzeni publicznej jest przeznaczonych dla kierowców.

      • 19 8

    • patrzę na parkopedie, parkingów jest multum

      • 6 3

    • problemem miasta nie jest niedobór miejsc do parkowania

      problemem jest nadmiar samochodów

      oraz nadmierna skłonność do korzystania z nich (nawet na krótkie odległości).

      • 6 5

  • Fiat Tipo (2)

    Czy w 3 s filmu to nie auto kandydata na Prezydenta Gdyni z PIS?

    • 16 13

    • Kolejny wpis politycznego fanatyka (1)

      Oczywiście nie na temat bo czego wymagać można od hejtera?

      • 5 7

      • xxx

        Przecież to jego auto czyli jaki hejt?

        • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum