Gdynia: rowery towarowe także dla mieszkańców
Do tej pory rowery towarowe w Gdyni mogli wypożyczać jedynie przedsiębiorcy, instytucje i jednostki miejskie. Od kilku dni dwa takie pojazdy są bezpłatnie dostępne także dla mieszkańców.
Czym jest rower cargo? W skrócie: to rower dostawczy, wyposażony w "przyczepkę" lub przestrzeń ładunkową, najczęściej z przodu. Część bagażową można zaaranżować też tak, by wozić w niej np. małe dzieci.
Rowerowe przyczepki do przewozu bagaży
Ćwierć mln euro na rowery cargo w Gdyni
W 2018 roku do miasta sprowadzono 10 pojazdów. Były wykorzystywane przez miejskie instytucje i firmy oraz organizacje pozarządowe. Mogą je wciąż wypożyczać, rezerwując pojazdy na 28 dni. W zeszłym sezonie rowery cargo wypożyczono ok. 70 razy, a we wrześniu Gdynia była gospodarzem zlotu towarowych bicykli.
W ramach kolejnego programu unijnego pod nazwą CityChangerCargoBike zakupiono następne dwa rowery, które zostały udostępnione tym razem wyłącznie mieszkańcom. Są to dwa pojazdy: dwukołowy i trzykołowy.
Rowery towarowe w Gdyni: jak wypożyczyć?
Rowery posiadają wspomaganie elektryczne oraz "namioty", które chronią ładunek przed deszczem. Urzędnicy przekonują, że sprawdzą się przy przewożeniu nie tylko towarów czy bagażu, ale także dzieci albo zwierząt.
- posiadać kartę mieszkańca albo Metropolitalną Kartę do Kultury
- wypełnić formularz rezerwacyjny na stronie internetowej
- poczekać na kontakt pracowników Urzędu Miasta lub biblioteki
- na miejscu wypełnić protokół wypożyczenia.
Rowery cargo w Gdyni można wypożyczać w bibliotece na ul. Opata Hackiego 33 w Chyloni oraz w Urzędzie Miasta przy ul. 10 Lutego.
Wypożyczający mogą trzymać rower "pod chmurką", ale urzędnicy proszą są o używanie pokrowca i podwójne zabezpieczenie roweru- o-lock i łańcuchem.
- Mamy już kilka zapytań w sprawie wypożyczenia. Po pilotażu planujemy rozszerzyć wypożyczalnię, kupując kolejne rowery i zachęcać do tej formy transportu - mówi Agata Lewandowska z referatu projektów unijnych i zarządzania mobilnością Urzędu Miasta w Gdyni.
Miejsca
Opinie (127) 6 zablokowanych
-
2019-10-29 15:33
w Gdańsku też takie poproszę (1)
- 4 1
-
2019-10-29 18:22
wy macie rydwany
- 1 0
-
2019-10-29 10:11
Pakistan czy co ?! (4)
takie rowery od dziesiątków lat w Pakistanie i Indiach . A tutaj - Cargo ! Hi hi 1
- 12 3
-
2019-10-29 17:08
TKM
Tu w Pl wszystko się od nowa wynajduje ... Koło, proch i t d ...
- 0 0
-
2019-10-29 14:10
Do jasnej ciasnej
Wiedziałem że banda " znawcuf " wyp******* masę takich komentarzy.
Sami obieżyświaty kurcze. Byłeś?
Pewnie nie bo was nie stać. Się naogladali tych Wojciechowskich i innych gadów.- 1 0
-
2019-10-29 12:13
I to za ćwierć balona eurasów! (1)
Mają rozmach, sk...yny
- 2 1
-
2019-10-29 12:45
Ale motloch sie cieszy
- 2 1
-
2019-10-29 07:15
Pomysl dobry, tylko wykonanie po gdyńsku (4)
Czemu one są takie brzydkie?
- 15 8
-
2019-10-29 16:23
de gustibus et de coloribus non disputandum est
- 1 0
-
2019-10-29 08:10
Bo koszt rowerów w projekcie to tylko ułamek reszta idzie na funkcjonowanie " zespołu"
" pracującego" nad proejktem czyli czytaj utrzymanie aparatu urzędniczego reszt co zostanie idzie na rowery.
- 4 1
-
2019-10-29 08:05
Bo sa robione przez fachowca.
.
- 4 1
-
2019-10-29 07:20
Żeby pasowały do użytkowników i otoczenia.
- 9 1
-
2019-10-29 09:10
To może mały zakład. Zapiszę sobie ten artykuł i przypomnienie w komórce. (2)
Za pięć lat nikt nie będzie pamiętał o tych rowerach.
- 15 4
-
2019-10-29 16:21
jak wejdą do popularnego użytku nie będzie potrzeby sobie przypominać
- 0 0
-
2019-10-29 09:13
ten co zarobił milion złotych będzie pamietał:)
- 3 1
-
2019-10-29 16:06
Jak to za darmo? (1)
co to znaczy "wypożyczyć za darmo"??
- 2 2
-
2019-10-29 16:20
to znaczy bez pobierania opłat za wypożyczenie ;-)
Koszty niepieniężne (wynikające z potrzeby pedałowania) są do poniesienia - wynika z tego wiele korzyści zdrowotnych: dla ciała i umysłu korzystających.
- 1 0
-
2019-10-29 12:22
Jaka (1)
jest ładowność tych rowerów cargo ?????
- 4 0
-
2019-10-29 16:18
bywa i do 100 kilogramów
ze wspomaganiem elektrycznym bywa i 300 kg
- 0 0
-
2019-10-29 15:03
poproszę (1)
Poproszę najpierw drogi dla rowerów w Gdyni
"Bida z nędzą" w tym temacie u Nas- 3 2
-
2019-10-29 16:00
Ul. Zielona na początek!
- 1 0
-
2019-10-29 09:13
(2)
Bezsens... proponuję urzedasom przejażdżkę z centrum na Witomino albo na Babie Doły
- 16 3
-
2019-10-29 15:55
Koniecznie ul. Zieloną!
- 0 1
-
2019-10-29 10:05
niech koniecznie przejadą się....
...przez by-pass koło zawalonego przepustu na ul. Wiśniewskiego, którym od czerwca nikt się nie interesuje
- 2 1
-
2019-10-29 07:05
10 rowerów - milion złotych (4)
dziękuję, nie mam pytań
- 113 5
-
2019-10-29 11:22
(1)
Taki rower na czwórkę dzieci z napędem elektrycznym u polskiego producenta kosztuje 10 tys. Ktoś zupełnie przyzwoicie zarobił.
- 8 1
-
2019-10-29 15:35
Te rowery kosztują 10 tys, podana kwota to kwota całego projektu na kilka lat a nie koszt zakupu rowerów
- 1 2
-
2019-10-29 10:53
O tym samym pomyślałem. Wychodzi 100 tyś. za rower. Nieźle... Może sam zajmę się produkcją takich rowerów i będę Gdyni sprzedawał. Wystarczy że kupią 2 rocznie i będę ustawiony :)
- 8 1
-
2019-10-29 10:36
Bo to są rowery na miarę naszych możliwości ...
...i to nie jest nasze ostatnie słowo.
- 11 1
-
2019-10-29 09:26
wydano 247 tys euro na 10 rowerow? (1)
To jest jakas kpina? 24,7 tys euro za sztuke, czy tylko wydano czesc tej kwoty do tej pory?
- 15 2
-
2019-10-29 15:33
Wiedza w pigułce
Rowery kosztują 10 tys zł za sztukę około plus naprawy, eksploatacja. Wymieniona kwota to kwota całego unijnego projektu na kilka lat - nie tylko na rowery... W tym 85procent kwoty jest z projektu
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.