• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: oceń z urzędnikami infrastrukturę rowerową

Patsz
21 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Wspólny przejazd rowerowy ma pomóc urzędnikom w polepszeniu dróg rowerowych w Gdyni. Wspólny przejazd rowerowy ma pomóc urzędnikom w polepszeniu dróg rowerowych w Gdyni.

Jeżdżący rowerem mieszkańcy Gdyni będą mogli ocenić stan rowerowej infrastruktury i podpowiedzieć urzędnikom nowe rozwiązania. Wspólny przejazd władz miasta i rowerzystów zaplanowano na środę o godz. 16:15.



Wspólny przejazd ma być etapem audytu polityki rowerowej BYPAD prowadzonej przez 14 gmin wchodzących w skład Obszaru Metropolitalnego Gdańsk - Gdynia - Sopot. Po części diagnostycznej i konsultacyjnej, urzędnicy chcą zaprosić do bezpośredniego wyrażania opinii podczas wspólnego przejazdu. Przejazd ma na celu ocenę jakości i komfortu gdyńskiej infrastruktury rowerowej.

- Naoczne sprawdzenie warunków ruchu rowerowego umożliwi wypracowanie zestawu rekomendacji. Będą to działania potrzebne i możliwe do wdrożenia w ciągu najbliższych dwóch lat. Wszystko po to, aby można było bezpieczniej i wygodniej poruszać się rowerem w naszym mieście - zapowiada Jakub Furkal, z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Czytaj: Wspólny przejazd rowerowy w Sopocie

Rowerzyści ruszą sprzed Urzędu Miasta w środę o godz. 16:15. Przejazd będzie trwał dwie godziny. W trakcie przejażdżki mają zostać udokumentowane wszystkie wymagające interwencji miejsca.



Podczas przejazdu będzie także można porozmawiać z urzędnikami na temat stanu dróg rowerowych w Gdyni i dowiedzieć się na temat wprowadzanych rozwiązań. Zachęcać do rozmowy ma wolne tempo jazdy.

- Przejazd będzie obejmował istotne z punktu widzenia polityki rowerowej cele podróży, takie jak: dworzec kolejowy jako węzeł przesiadkowy, urząd miasta, centrum handlowe, szkołę, osiedle mieszkaniowe - zapowiada Jakub Furkal.
Swoją obecność można zapowiedzieć wysyłając wiadomość mailową na adres j.furkal@zdiz.gdynia.pl
Patsz

Wydarzenia

Audyt rowerowy w Gdyni

spotkanie

Miejsca

Opinie (245) ponad 10 zablokowanych

  • Drogi rowerowe w Gdyni to kiepski żart (7)

    ... nie licząc jednej alei Zwycięstwa od Orłowa do Wzgórza nie da się dojechać nigdzie! Zamiast robić jakieś PR-szopki urzędnicy powinni pojechać do innego miasta - Gdańska choćby - by zobaczyć jak to się robi. W Gdańsku można jechać drogą rowerową przez całe kilometry - w Gdyni cokolwiek by się robiło, to po kilkuset metrach i tak się droga rowerowa urwie. I wtedy albo po chodniku (i krzyki pieszych), albo po jezdni (i klaksony). Gdynia to jedyne tak źle rowerowo urządzone miasto jakie znam. Co takie przejazdy zmienią?

    • 24 3

    • Uczcie się. (2)

      Fakt, po mojej Gdyni jeździ się fatalnie, wystarczy wjechać od Sopotu do Gdańska i inny świat... gęsta siec, szerokie, dobre w większości i w miarę nowe nawierzchnie, praktycznie da się cały Gdańsk przejechać tylko po ścieżkach.

      • 3 5

      • Przy Warszawie te nasze 3 wioski wypadają bladziutko. Gdańsk był kiedyś na topie ale teraz? Gdzie jest coś dla rowerów np przy takiej alei armii krajowej? Pieprzone autostrady dla samochodów a dla rowerów same zakazy. Okolica dworca PKP porażka kompletna okolice forum Gdańsk to samo. Pseudo chodniki. Wzdłuż grunwaldzkiej ścieżka stara w wielu miejscach wymaga już remontu. Powinna już dawno powstać po obu stronach alei a nie dziubia kawałki po 200-300 m koło biurowców. Jadąc od dworca do Sopotu trzeba cztery razy przekraczać grunwaldzka. Pytanie po cholere? Dlaczego nie ma ścieżki po stronie bimetu? Sopotu i bzdur pod tytułem kostka bauma nad morzem i takie bzdury jak ta nowa haffnera 23 marca itd to nawet szkoda komentować.

        • 5 2

      • inny świat? hahahah

        ty gdzies byłes poza 3miastem?
        3miasto to zascianek rowerowy. gdansk ma najgorsza infrastrukture rowerową z dużych miast w polsce. od kilku lat praktycznie nic sie nie dzieje. skansen jednym slowem.

        • 5 4

    • Gorsza od Gdyni jest pipidowa zwana Rumia

      • 1 3

    • Jednak jeżdżę czasem na trasie Obłuże - Gdańsk i nie jest aż tak tragicznie (1)

      Oczywiście są bardzo złe miejsca (na przykład Węzeł Ofiar Grudnia '70), gdzie trzeba jechać po jezdni bez żadnej separacji, ale jak zbudują na przyszłą wiosnę odcinek drogi rowerowej łączący 10 Lutego i Władysława IV, to będziemy mieli jedną z lepszych ciągłych tras bez przejeżdżania na drugą stronę drogi (od Orłowskiej do 10 Lutego). W Gdańsku najgorszy jest pod tym względem odcinek na Oliwie - trzeba przejechać na drugą stronę al. Grunwaldzkiej dosłownie na kilkaset metrów (niecałe 500 m), tylko po to, żeby przejechać z powrotem na wschodnią stronę drogi. Kilka minut stracone na przejazdach dwuetapowych. Cały Sopot - fatalnie oświetlony wzdłuż Armii Krajowej i prawie wszędzie jedzie się po kostce betonowej. Więc nie jest u nas aż tak źle.

      • 2 1

      • Jeździłem tam sporo po tej drodze bez separacji i nie widziałem problemu

        Separacja ruchu prowadzi niestety do zupełnie odwrotnego skutku i zwiększania się nieostrożności kierowców na drogach oraz zwyczajnej agresji wobec prawidłowo jadących jezdnią rowerzystów, pomimo istnienia przy tej jezdni infrastruktury rowerowej.

        • 2 2

    • zmienią to, co zmieniły w Gdańsku

      po pierwsze diagnoza potrzeb, po drugie opracowanie 24 miesięcznego planu działań naprawczych. Zdecydowane działania na rzecz uspokojenia i redukcji ruchu kolowego, zadbanie o dobry dostęp do stacji SKM , poprawa miejsc krzyżowania się ruchu rowerów z ruchem kołowym i wiele innych pomysłów stopniowo wdrażanych od 2009 roku.

      • 1 1

  • Ja wam powiem kiedy was ocenie (2)

    W dniu wyborow

    • 12 4

    • (1)

      chcesz etatowych urzędników oceniać w dniu wyborów?

      człowieku, kto cię uczył czytać? reklamuj usługę, bo on zawalił sprawę!

      • 2 3

      • Kto odpowiada za jakosc pracy etatowych urzednikow

        Kto ich moze zwolnić albo nagrodzić? Pytania retoryczne

        • 2 1

  • Niech jadą... (1)

    ...przez zarwany przepust na Wiśniewskiego.

    • 19 1

    • Malkontent

      Edzio!
      ;)

      • 1 0

  • Gdynia

    Ciekawe na kogo głosowaliście , ze teraz macie pretensje???????????? trzeba myśleć

    • 5 2

  • Wies

    Jestem marnym rowerzysta ale Samorządności gryzonia nie ma pojęcia o rowerzystach i infrastrukturze rowerowej to są najlepsi malarze drogowi

    • 3 2

  • (4)

    To co przekonani o swej neomylności i niezastępowalnosci urzędnicy miejscy nazywaja drogami rowerowymi , jest w rzeczywistosci jedynie wydzielonym na jezdni ,lub na chodniku pasem do ruchu rowerowego, a nie sciezkami czy tez drogami rowerowymi. Drogi i sciezki rowerowe, to cos trwale wyodrebnione, oddzielone od jedzdni. a nie stanowiacy jej czesc pas, stworzony przy pomocy pedzla i farby. Sposob ich poprowadzenia to czesto trasy smierci dla rowerzystow / vide np 3 Maja./ Ci co je planuja na pewno nie maja pojecia o ruchu rowerowym i jego wymaganiach, tak co do komfortu jazdy jak i bezpieczenstwa. To jest zarzadzanie zza biurka .

    • 13 5

    • no i co z tego?

      pasy na jezdni są milion razy lepsze rozwiązanie niż te dziwadła chodnikowe.

      • 2 2

    • Pasy rowerowe na jezdni są najbardziej bezpieczną formą infrastruktury, a nie jakieś "ścieżki"

      • 3 2

    • właśnie ten przejazd ma być sposobem na uzupełnienie działań zza biurka (1)

      wizją lokalną z udziałem użytkowników. NIeobecni nie mają racji. Jesli masz jakieś uwagi, porozmawiaj twarzą w twarz z ludźmi, którzy od wielu lat wpływali na kształt infrastruktury rowerowej Gdańska. Wielu rowerzystów uważa tworzenie dróg rowerowych kosztem chodników i pasów zieleni za działania niezgodne z oczekiwaniami rowerzystów i wolą pasy na jezdni. Wystarczy poczytać wpisy na tym portalu. Przejazd na służyć opracowaniu działań, które przekonają osoby nie jeżdżące jak dotąd rowerem do poważnego wzięcia pod uwagę takiej opcji. Poczytaj sobie coś na temat miasta 8-80 lub na temat miast szczęśliwych ludzi, takich jak Utrecht czy Kopenhaga.

      • 3 0

      • Nie chciałbym szczęśliwie wpaść z rowerem pod samochód

        na Świętojańskiej, albo Hutniczej czy też na Wiśniewskiego, dziękuje bardzo za szalone propozycje

        • 1 6

  • Drogi rowerowe (1)

    Drogi i ścieżki rowerowe w Gdyni to jeden wielki problem i katastrofa co tu się z tym wyprawia. Jest tak na prawdę tylko kilka miejsc w których da się jechać a reszta porażka. Proponuję przejechać Gdynie od Sopotu do Rumi i dokładnie objechać każdą dzielnice....dramat jakiś co chwilę ścieżka się kończy, dziury wysokie krawężniki, na ścieżce przystanki autobusowe i na to wszystko piesi spacerowicze którzy też nie mają innej możliwości. Proponuję pojeździć po Gdańsku oni zaczęli o tym myśleć już 10 lat temu. A pan Szczurek tylko o swojej dzielnicy o korzyściach dla siebie!!!!!!

    • 20 3

    • cała ta koncepcja z tzw. ścieżkami to absurd. Ścieżki mogą sobie być, ale nie może być tak, że jest jakiś obowiązek korzystania. Co do drogi rowerowej i pasa dla rowerów, można wymagać jak jest teraz, że rowerzysta jak ma pas lub dr w kierunku lub nie ma zamiaru jechać inaczej
      Ale wobec dr obok chodnika w drodze rozporządzenia, to nielegalne i tak.

      • 2 2

  • Dwie drogi rowerowe obok siebie (3)

    Polecam zobaczyć rejon urzędu miast od strony Gdańska. Są tam dwie drogi rowerowe obok siebie, jedna przez środek jezdni a druga po chodniku, która urywa się koło przystanku. Chyba jedna droga rowerowa raczej wystarczy....

    • 6 7

    • Na Grunwaldzkiej jest czasem i 8 pasów koło siebie

      Po co. Myśle że jeden wystarczy.

      • 6 0

    • no i co? To może wystarczy jeden pas ruchu dla samochodów w obu kierunkach?

      • 5 0

    • Docelowo powinna być dwukierunkowa droga rowerowa za drzewami, na terenie Parku Centralnego.

      Ale ona powstanie dopiero jak wybudują parking podziemny. Jeżeli chodzi o ten pas na środku jezdni, to jest przydatny, ale tylko dla jadących w stronę UM. Jak ktoś chce jechać od parku w stronę południową, ma do wyboru nielegalny ruchliwy chodnik, albo bardzo stresującą jezdnię. Gdzie samo włączenie się do ruchu to solidny stres. Dlatego oddzielna droga rowerowa wydaje się koniecznością. Bo raczej tam żadnego pasa nie chcą likwidować, chociaż by mogli (żeby w drugą stronę też dało się przejechać rowerem oddzielnie od samochodów).

      • 1 0

  • Środa 16 15

    Przejazd będzie trwał 2 godz. Czyli pojadą 10 km do granicy z Sopotem i powrót?

    • 4 2

  • Wolne tempo

    Może i zachęci do rozmowy, ale nie rozwali koła o krawężnik i bez problemu można skręcić o 90 stopni w miejscu.
    Pewnie przejadą się wzdłuż Zwycięstwa. Ja proponuję trasę do Osowy. W całosci po terenie gdyńskim. Oczy wam wypadną ze zdumienia

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Żukowo

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum