• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: oceń z urzędnikami infrastrukturę rowerową

Patsz
21 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Wspólny przejazd rowerowy ma pomóc urzędnikom w polepszeniu dróg rowerowych w Gdyni. Wspólny przejazd rowerowy ma pomóc urzędnikom w polepszeniu dróg rowerowych w Gdyni.

Jeżdżący rowerem mieszkańcy Gdyni będą mogli ocenić stan rowerowej infrastruktury i podpowiedzieć urzędnikom nowe rozwiązania. Wspólny przejazd władz miasta i rowerzystów zaplanowano na środę o godz. 16:15.



Wspólny przejazd ma być etapem audytu polityki rowerowej BYPAD prowadzonej przez 14 gmin wchodzących w skład Obszaru Metropolitalnego Gdańsk - Gdynia - Sopot. Po części diagnostycznej i konsultacyjnej, urzędnicy chcą zaprosić do bezpośredniego wyrażania opinii podczas wspólnego przejazdu. Przejazd ma na celu ocenę jakości i komfortu gdyńskiej infrastruktury rowerowej.

- Naoczne sprawdzenie warunków ruchu rowerowego umożliwi wypracowanie zestawu rekomendacji. Będą to działania potrzebne i możliwe do wdrożenia w ciągu najbliższych dwóch lat. Wszystko po to, aby można było bezpieczniej i wygodniej poruszać się rowerem w naszym mieście - zapowiada Jakub Furkal, z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Czytaj: Wspólny przejazd rowerowy w Sopocie

Rowerzyści ruszą sprzed Urzędu Miasta w środę o godz. 16:15. Przejazd będzie trwał dwie godziny. W trakcie przejażdżki mają zostać udokumentowane wszystkie wymagające interwencji miejsca.



Podczas przejazdu będzie także można porozmawiać z urzędnikami na temat stanu dróg rowerowych w Gdyni i dowiedzieć się na temat wprowadzanych rozwiązań. Zachęcać do rozmowy ma wolne tempo jazdy.

- Przejazd będzie obejmował istotne z punktu widzenia polityki rowerowej cele podróży, takie jak: dworzec kolejowy jako węzeł przesiadkowy, urząd miasta, centrum handlowe, szkołę, osiedle mieszkaniowe - zapowiada Jakub Furkal.
Swoją obecność można zapowiedzieć wysyłając wiadomość mailową na adres j.furkal@zdiz.gdynia.pl
Patsz

Wydarzenia

Audyt rowerowy w Gdyni

spotkanie

Miejsca

Opinie (245) ponad 10 zablokowanych

  • To oceniam... (1)

    Nędza. Nie potrzebuję do tego urzędników.

    • 61 7

    • chodzi o krytykę konstruktywną, wielokryterialną analizę a nie proste wyrażenie oceny typu zero lub jeden

      do tego potrzeba punktu widzenia użytkowników, którzy nie mają serca zalanego żółcią nienawiści do inicjatyw innych ludzi

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Gosc (26)

    Kontrapasy rowerowe w centrum Gdyni to słabe rozwiązanie. Do likwidacji. Na Abrahama, na 3 Maja...

    • 100 29

    • a może jakieś argumenty? kontrapas i mozliwość jazdy pod prąd poprawiają spójność sieci rowerowej (11)

      jazda "pod prąd" ruchu pojazdów jest bezpieczniejsza niż jazda na zwykłej jezdni w tym samym kierunku, co samochody. Sprawdzone w praktyce na wielu ulicach miast Europy i Polski.

      • 22 14

      • Tak, jest niebezpieczny (9)

        Dla rowerzysty. Niesztety. I często jest na bruku. To moje argumenty przeciw

        • 2 10

        • jest to najbezpieczniejsze rozwiązanie z możliwych (8)

          co do bruku to racja.

          • 11 1

          • Najbezpieczniejsze powiadasz..... (7)

            Bezpieczniejsze niż wydzielona (i oddzielona od jezdni i chodnika) droga rowerowa?

            Słabo u ciebie zwyobraźnią, albo robisz wpisy na zlecenie UM.

            • 1 10

            • wydzielona droga rowerowa jest postrzegana jako bezpieczniejsza (3)

              między skrzyżowaniami. Problemy powstają wtedy, gdy dwukierunkowa wydzielona z chodnika droga dla rowerów przecina jezdnię ulicy dochodzącej do ulicy, wzdłuż której prowadzi wydzielona droga dla rowerów. Problem ten może rozwiązać szeroki próg spowalniający - taki jak np. na skrzyżowaniu ulicy Bema z ulicą Kartuską w Gdańsku.

              • 3 2

              • (1)

                między skrzyżowaniami bezpieczniejsza dla kogo? mając wspólną przestrzeń z pieszymi?

                progi nie pomagają. jeździłbyś trochę rowerem to byś to wiedział. skoro wszędzie na świecie robi się to w formie pasów na jezdni to musi to być jednak lepsze rozwiązanie niż chodnikowe cuda które występują praktycznie tylko w Polsce.

                • 2 2

              • jeżdżę rowerem regularnie od ponad dwudziestu lat

                Ponadto miałem okazję i przyjemność przeczytania opracowania na temat najlepszych europejskich praktyk tworzenia infrastruktury dla ruchu pieszego i rowerowego. Zapraszam na przejazd, mogę się podzielić kolejnymi spostrzeżeniami.

                • 2 0

              • Głos rozsądku - dziękuję.

                • 2 1

            • dokładnie tak. (2)

              na wydzielonej zawsze jest problem z ustapieniem pierwszenstwa przez kierowcow. jest problem z widocznoscią, krawężnikami, spójnością, z wytyczeniem po lini prostej. poza tym wydzielona u nas oznacza wspolna z pieszymi. pisać dalej? wiec nie wiem co w tym bezpiecznego

              • 10 0

              • Na wydzielonej i oddzielonej nie ma problemu z ustąpieniem pierwszeństwa. (1)

                Zapraszam do Francji - na drodze rowerowej nie ma możliwości kolizji z samochodem.
                Właśnie dlatego że jest oddzielona - nie paskiem farby a np kwietnikiem. Takoż od chodnika.
                Jeśli wg ciebie kontrabas na Starowiejskiej i Słowackiego jest bezpieczniejszy.....

                • 0 3

              • Nie ma możliwości kolizji z samochodem?

                niby jak jest oddzielona? rowery teleportują się w obrębie skrzyżowań? przelatują? dematerializują? takie technologie mają we Francji? super jak tak

                • 3 1

      • jak zwykle: minusy są, argumentów nie ma

        przekonania oparte o intuicję są często błędne

        • 14 2

    • Na Abrahama (7)

      Na abrahama to słabe rozwiązanie.
      Ledwo się auto mieści a co dopiero pas

      • 4 7

      • nie zmyślaj. jest tam wystarczająco miejsca.

        • 3 0

      • (3)

        auto powinno jechać za rowerem jeżeli się nie mieści

        • 6 3

        • Za rowerem po kontrabasie na jednokierunkowej ulicy... (2)

          Ty tak serio?

          • 6 5

          • (1)

            Szkoda kontrabasu

            • 6 2

            • Chyba, że jedzie Viola

              da Gamba.

              • 4 0

      • Słowackiego pas dla rowerów kuriozum (1)

        Proszę spróbować pojechać ul.Słowackiego na rowerze od ul.Żołnierzy I Armii WP do ul.Kilińskiego kontrapasem .Życzę powodzenia działaczom rowerowym !!!

        • 0 1

        • jak? a gdzie tam kontrapas jakiś jest?

          • 1 1

    • Czy to oznacza - Panie Gosc - że lepiej całą jezdnię zamienić na drogę rowerową? (1)

      Bo nie napisał Pan co w zamian.

      • 1 3

      • W zamian .... A dlaczego w zamian? Nam się po prostu należy.

        • 1 3

    • W Gdańsku działają bez zarzutu

      • 3 1

    • to bardzo dobre rozwiązanie.

      standard jezdni bez ryzyka wyprzedzania na gazete. tylko tego jest zdecydowanie za mało to raz, dwa są zle zaprojektowane. powinny byc tak budowane zeby nie było możliwosci parkowania na nich

      • 9 1

    • 3 Maja

      Akurat kontrapas na 3 Maja to dobre rozwiązanie, pozwala w miarę szybko i bez konfliktu z pieszymi przejechać od Władysława IV/Obrońców Wybrzeża do dworca, póki nie ma kompletnej ścieżki wzdłuż W. IV i 10 Lutego. Powinien zostać nawet po uzupełnieniu tej ścieżki rowerowej, która jest obecnie projektowana. Bo kontrapas uzupełnia infrastrukturę i pozwala się dostać w kilka miejsc przy ul. 3 Maja.

      • 11 2

    • Nie wiem czy takie złe

      Jak dla mnie działa to całkiem OK - korzystam i nie widzę problemów

      • 15 2

  • Mniej drog-a wiecej myslenia (1)

    Gdynia nie ma pomyslu jak ogarnac korki w godzinach szczytu. i**otyczne pomysly na sciezki rowerowe polegajace na zwezeniu jezdni i rąb***** farba linni przy pobovzu, ktore oznaczaja droge rowerowa zakrawaja o kabaret ( np. ścieżka wzdloz skm gdynia stocznia w syrone centrum). Niech sie ratusz ogarnie i zwiekszy ulgi na przejazdy komunikacja miejska dla np.zolnierzy,pracownikow sluzby zdrowia, osob rozliczajacych pit w gdyni, itp). Ciagle zabieranie miejsc parkingowych w centrum nie sprawi ,ze ludzie sie przesiada na rower, bo to nie jest szybki,bezpieczny i wygodny srodek komunikacji. Szczegolnie kiedy podrozuje sie cala rodzina z malymi dziecmi. Gdynio,- ogarnij sie. I tak juz przyszedl czas na zmiane rzadow , bo gdynia staje sie prywatnym folwarkiem obecnie rzadzacych. Gdansk pod wzgledem rozwoju odjechal nam o lata swietlne. wiadomo czyja to wina. Niestety.

    • 1 3

    • rower na małe odległości jest szybkim, wygodnym i bezpiecznym środkiem komunikacji

      na odległość do 5 km w mieście jest szybszy niż samochód. Jeśli jest wspomagany elektrycznie, to można nim wygodnie bez nadmiernego wysilku docierać na odległość 12-25 km codziennie. Rower typu cargo znakomicie może służyć do przewożenia dzieci do przedszkola lub żłobka. Potrzebna jest odpowiednia infrastruktura - uspokojenie i redukcja skali ruchu samochodów, a to się najlepiej osiąga przez stopniową likwidację legalnych i nielegalnych miejsc do darmowego parkowania samochodów w centrum.

      • 1 0

  • ścieżki niedoróbki (3)

    Już kiedyś pisałem o niedokończonej ścieżce na ulicy Puckiej.Wszystko niby ładne,ale przejazd kolejowy towarowy nie został poprawiony-można uszkodzić koła. Droga sprawa ścieżka od Ec do Dębogórza i dalej przez łąki.Niby szlak R 10,a trochę za bardzo dziurawy!!

    • 9 1

    • (2)

      Od Unruga prawie do Hutniczej możesz legalnie jechać prawą stroną jezdni. Na ten kawałek na samej górze tez nie musisz zjechać, bo nie pełni on żadnej innej funkcji niż przekierowanie na lewą stronę.
      Jak skręcasz w R10, to tym bardziej nie musisz, a mandatu nie przyjmujesz.
      Jest to zgodne z art.33.1 tj. z zasadą kierunku jazdy i zamiaru jazdy rowerzysty w innym kierunku niż wytyczona infrastruktura. Ataki kierowców i trąbienia najlepiej nagrywać i wysyłać na policję.

      • 3 1

      • (1)

        Ja to bym chyba nie miał nerwów na takie konfrontacje z niedoszkolonymi wozowcami.

        • 4 0

        • Ja tam często widzę, że ludzie coraz częściej jadą od Unruga w dół jezdnią i kontynuują na wprost

          Kierowcy nie mają czasu by jechać za rowerzystą, ale rowerzyści mają mieć czas, żeby kluczyć dla komfortu kierowców. Już samo takie spostrzeżenie powinno kierowcom nasunąć na myśl, że chyba nie do końca rozumieją te przepisy.
          Dla mnie problemem jest brak walki z tępakami w samochodach. Sam jestem kierowcą, ale atakowanie ludzi, bo poruszają na rowerze jezdnią, a mnie się wydaje..., to raczej za daleko idące mniemanie na temat własnych praw.

          • 1 0

  • (6)

    Niech się przejadą na Witomino. Jedna z największych dzielnic bez 1 metra prawdziwej ścieżki rowerowej.

    • 30 2

    • (1)

      Widziałem raz autobus i resztę aut ciągnące się za rowerzystą, który wyciągał może 5 km/h z bólem. Przed nim pusto, za nim korek aż do obwodnicy. Widać było frustrację kierowców, ale nie było jak wyprzedzić z zachowaniem 1,5 więc jechali tak aż do Lidla :)

      • 1 2

      • raz widziałeś

        • 0 0

    • (2)

      No jak to? Przecież namalowali rower na Ulicy Małokackiej w kierunku Redłowa. Gratuluję. Obok mało uczęszczano droga piesza, a rowerzystów spycha się na wąski pas jezdni, gdzie rowerzystę samochody mijają na centymetry.

      • 6 5

      • To, że wyprzedzają na centymetry na Małokackiej

        to powinny być niestety postępowania wobec agresywnych kierowców, prowadzące nawet do utraty prawa jazdy.

        • 3 2

      • No i bardzo dobrze!!!

        Te rowerki namalowali z powodu tego, że kierowcy, to w dużej mierze idioci i trąbili na rowerzystów za co powinni tracić prawka.
        Rower może jechać tamtędy zupełnie legalnie, jak i Kielecką w dół. (moim zdaniem nawet w górę)
        Wynika to z przepisów, a dokładnie z treści, że rowerzysta nie musi korzystać z żadnej infrastruktury rowerowej, która nie jest wyznaczona w kierunku jazdy rowerzysty.
        Kierunek natomiast jest ściśle związany z prawą stroną jezdni, czego większość niedouczonych tępaków nie rozumie, bo zwyczajnie nie zna przepisów.
        "określenia "kierunek ruchu" oraz "odpowiadający kierunkowi ruchu" oznaczają prawą stronę, jeżeli zgodnie z ustawodawstwem krajowym kierujący pojazdem jest obowiązany wymijać inny pojazd po swojej lewej stronie; w przeciwnym razie określenia te oznaczają lewą stronę;"

        • 2 2

    • ja tam bym się cieszył

      "ścieżki"są niebezpieczne i tylko utrudniają poruszanie się rowerem

      • 4 1

  • (4)

    Po co rowerzystom infrastruktura rowerowa jak wczoraj na ul Starowiejskiej na krotkim odcinku od Pomnika Wypędzonych do 3 maja 2x rowerzysta przejechalby dziecko na chodniku. oni jeżdżą chodnikami i NIKT i NIC z tym nie robi. Po prostu królowie.

    • 11 11

    • (1)

      Jeżdżą po chodniku, bo tylko on ma akceptowalną nawierzchnię. Na bruku można się nieźle wytrząść, a resztę miejsca zajmują zaparkowane samochody. W konsultacji wygrała koncepcja przebudowy Starowiejskiej z maksymalną likwidacją miejsc parkingowych, więc powinno się tu poprawić z perspektywy rowerzysty i pieszego (niestety pewnie na to jeszcze kilka lat poczekamy).

      • 3 2

      • parking

        a zlikwidujcie wszystkie miejsca parkingowe w śródmieściu !!!!
        a urzędy na hutniczą ! będzie bajka ! gdynia wizja!

        • 3 0

    • Nie oceniaj wszystkich rowerzystów po tych dwóch co widziałeś.

      • 2 2

    • przejechałby... acha. czyli nie przejechał. takich "przejechałby" pewnie byłoby tysiące każdego dnia ze strony kierowców ale to ci pewnie juz nie przeszkadza?

      • 3 1

  • To sobie wymyślili... (3)

    Ja to mogę ocenić urzędnika. Za pracę i zaangażowanie. Gdyby na co dzień jeździli rowerami do pracy to by wszystko widzieli i działali. Ciekawa jestem ilu urzędników kupi sobie z tego powodu ROWER?? Cha Cha cha

    • 15 2

    • zauważ, że urzędnik, tak jak mieszkaniec od pewnego czasu nie musi kupować roweru (2)

      może go wypożyczyć za tanie pieniądze.

      • 4 1

      • Ha, żeby tylko chciał :-)

        • 1 1

      • Jakby jeździli mevo to tylko można chwalić

        Ale wątpię żeby jakaś duża część się przesiadła na rower, choćby elektryczny.

        • 0 2

  • Brak połączenia ulic

    Mieszkam na płycie redłowskiej a pracuję na ul morskiej połączenie między Władysława 4 od Batorego do ulicy morskiej dworzec PKP nie istnieje dla rowerów trzeba rower przenosić tunelami nie ma też dojazdu ani śląską ani Warszawską z tego powodu Wolę jeździć komunikacją miejską bo jakby była droga bezpośrednia to wolałbym rowerkiem

    • 3 1

  • Że co?? Oceniać z urzędnikami??? To żart?? (17)

    Ja mogę ocenić z punktu widzenia użytkownika!
    A od kiedy urzędnicy słuchają tego co potrzebują mieszkańcy?? A ile to trzeba bić piany żeby jeden czy drugi urzędas wystawił nos z za biurka i zobaczył swoje buble drogowe.
    Tak naprawdę zanim urzędnik podejmie jakąś decyzje to powinien:
    1 pół roku jechać rowerem do pracy
    2 pół roku jechać komunikacją miejsca z dzieckiem na pływalnie na 2 koniec Gdyni
    3 pół roku płacić za parkowanie pod UM z własnych pieniędzy
    wymieniać dalej??
    FAKT.... urzędnicy sa oderwani od rzeczywistości bo wszystko mają podstawiane przed nos....bo my musimy a oni mogą....
    A jak by zaczeli odpowiadać swoim wynagrodzeniem za buble....bo prawo w ich przypadku to fikcja z odpowiedzialnością to zobaczyliby że czasem warto pomyśleć zanim wyda się nie swoje pieniądze!

    • 105 22

    • Pucka (1)

      Proponuję trasę od hutniczej - pucka- unruga - do estakady i na morską. Totalny absurd co 100m na puckiej zmieniać stronę jezdni. Na unruga naprzemiennie przecinanie z drogą dla pieszych. A trasa od unruga estakady do morskiej... powodzenia.

      • 5 1

      • Dokładnie tak! Tamta strona i rozplanowanie ścieżek rowerowych to Bangladesz...

        • 4 0

    • Oszołomie, masz okazję, żeby urzędnik cię posłuchał. (8)

      O tym jest artykuł właśnie. Narysować?

      • 9 9

      • (3)

        d**ilu, on jest wybrany żeby nam służyć a nie żeby łaskawie raz w roku wysłuchał....namalować?

        • 10 9

        • no i zabrało znów argumentów i znów pojawiły się wyzwiska (1)

          typowy jazgot

          • 8 0

          • Oszołom to oczywiście wyzwisko, nie wynikające z braku argumentów.

            Niektórzy mają wrodzony dar strzelania sobie w stopę.

            Albo niskie IQ.

            • 0 2

        • Służyć? Przepraszam, a co to służba jest?

          Urzędnik to pracownik, który ma wykonywać swoją pracę, według kompetencji - jak wszędzie. I jak wszędzie cenny jest punkt widzenia drugiej strony.

          • 5 4

      • Chcesz zobaczyć oszołoma to zobacz w lustro:) (1)

        Poza tym pokaż mi urzędnika który słucha obywatela:)
        W Warszawie są tacy urzędnicy co nie wykonują wyroków Sądu więc nie ma co oczekiwać że urzędnik Cie posłucha ...nie oszołomie:)

        • 4 3

        • A w Gdyni są takie trolle, że jak tylko pojawi się coś o urzędnikach

          to znajdą milion powodów, żeby dowalić - bez jakiegokolwiek sensu

          • 7 3

      • hahaha (1)

        naiwniaku skąd przyjechałes do Gdyni? to tylko pokazówka jaki ten Urząd w Gdyni niby przyjazny, taka reklama i tylko tyle

        • 1 5

        • może z Gdańska, nie miał daleko,
          a takie przejazdy w Gdańsku są co najmniej w trakcie każdego
          Kongresu Mobilności ;-)

          • 4 1

    • Jestem urzędnikiem UM Gdynia (3)

      Jeździłam 6 miesięcy rowerem do pracy (nawet dłużej), fakt łatwo nie jest, nie dziwię się, że nie każdy chce się przesiąść, ale też nie każdy musi.
      Nie jestem masochistką, żeby dziecko zapisać na basen na drugi koniec Gdyni, wybrałam zajęcia najbliżej domu.
      Nie mam darmowego miejsca postojowego pod UM i tak, jestem za tym, aby każdy za takie miejsce płacił normalną stawkę.
      Nie mam nic podstawione pod nos, wręcz przeciwnie w wielu przypadkach.
      Proszę więc wszystkich urzędników nie wrzucać do jednego worka, bo realiów naszej pracy Pan/Pani nie zna.
      Pzdr

      • 22 7

      • To zna Pani ten ból.... ale ocenie pracę decyzyjnych bo najwyraźniej Pani takowa nie jest:) (1)

        Współczuje łatki.... urzędnika ale taka jest prawda:)
        A jak łatka boli zawsze można zmienić prace :) na taka bardziej ludzką i z godniejszym uposażeniem :)

        • 8 6

        • A czy twój zawód to zawodowe wylewanie pomyj na urzędników?

          • 7 4

      • a żłobek to można dostać na drugim końcu miasta - i tak zasuwa się z Witomina na Chylonię, by następnie jechać do pracy do

        • 2 3

    • po fakcie?po co?

      teraz chcą konsultować jak już położyli ściezki jak chcieli? znowu trzeba dać komuś zarobic na poprawce geniuszu urzędników, teraz niby na życzenie mieszkańców? spryciulki

      • 4 4

    • rózni mieszkańcy mają różne oczekiwania

      można słuchać osób, które uważają, że w Gdyni jest za mało miejsc do parkowania samochodów, można słuchać osób, które uważają, że warto tworzyć drogi dla rowerów kosztem miejsc do parkowania samochodów. Od tego są spotkania z urzędnikami by można wysłuchać racji obu stron i podjąć decyzję.

      • 3 1

  • taxiarze zastawiają ścieżki- masakra

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum