• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia. Rowery pojadą estakadą Kwiatkowskiego

Joanna Skutkiewicz
4 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Przejazd rowerowy po Estakadzie Kwiatkowskiego skróci dystans do pokonania w drodze do północnych dzielnic miasta. Przejazd rowerowy po Estakadzie Kwiatkowskiego skróci dystans do pokonania w drodze do północnych dzielnic miasta.

Gdynia poszukuje projektantów do przedsięwzięcia stworzenia połączenia rowerowego poprzez estakadę Kwiatkowskiego. Dzięki możliwości przejazdu przez jedną z głównych arterii Gdyni, rowerzyści pomiędzy ul. UnrugaMapkaul. MorskąMapka pokonają dystans zmniejszony o ponad połowę - z 6 do 2,5 km.


Inwestycja "Estakada Kwiatkowskiego połączenie rowerowe z dzielnicami północnymi" obejmie odcinek ulicy Eugeniusza Kwiatkowskiego od wysokości ul. Morskiej do okolic węzła drogowego na wysokości ul. Janka Wiśniewskiego. Tam przewidziana jest lokalizacja dla rampy zjazdowej z estakady na istniejącą już drogę rowerową.

- Rowerzyści od dłuższego czasu wskazywali na konieczność udrożnienia połączenia rowerowego bezpośrednio z dzielnic północnych do ul. Morskiej - wskazuje Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej. - Na zdjęciach satelitarnych widać nawet wydeptaną ścieżkę, którą rowerzyści pokonują przechodząc przez tory. W dzielnicach północnych (Obłuże, Pogórze, Oksywie i Babie Doły) zamieszkuje łącznie ok. 50 tys. mieszkańców. Warto przypomnieć, że miasto obecnie szuka również wykonawcy projektu, który uwzględnia budowę brakującego odcinka drogi rowerowej na ul. Unruga - od estakady do ul. Bosmańskiej. Z kolei budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Kwiatkowskiego - od ul. Unruga do ul. Płk. Dąbka, która jest fragmentem trasy EuroVelo 10, będzie budowana już niebawem.

- Gdynia stale inwestuje w powiększanie infrastruktury rowerowej - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Estakada Kwiatkowskiego to jedna z głównych arterii drogowych w Gdyni; cieszy mnie fakt, że fragment tego układu drogowego o intensywnym natężeniu ruchu zyska nowe połączenie rowerowe z północnymi dzielnicami naszego miasta.

Krótszy przejazd do północnych dzielnic Gdyni



Dzięki realizacji takiego projektu, pomiędzy ul. Unruga a ul. Morską rowerzyści będą musieli pokonać tylko 2.5 km, a nie - jak wcześniej - aż 6. Dzięki temu połączenie rowerowe z północnymi dzielnicami miasta będzie o wiele sprawniejsze.

- Wykorzystując istniejącą estakadę Kwiatkowskiego, rowerzyści zyskają szybsze, krótsze, łatwiejsze, słowem: bezpośrednie połączenie dzielnic północnych, w których zamieszkuje łącznie ok. 50 tys. mieszkańców, z ul. Morską - mówi Jakub Furkal. - Estakada będzie dostosowana do możliwości przejazdu rowerem, a wjazd na nią będzie odbywał się specjalnym spiralnym podjazdem.
- Inwestycja zakłada wykorzystanie ślepego chodnika technicznego, który będzie dostosowany do jazdy rowerem - dodaje. - Nie będzie to zatem pas rowerowy, a odseparowana od ruchu samochodowego droga rowerowa. W miejscu, w którym kończy się chodnik techniczny, różnica wysokości między powierzchnią estakady a gruntem wynosi 8,5 m. Powstanie tam podjazd w postaci tzw. "ślimaka" o nachyleniu nieprzekraczającym 5%.

Oferty zbierane do września



Miasto zbiera oferty do 8 września. Kandydaci na wykonawców muszą przygotować dokumentację projektowo-kosztorysową wraz z uzyskaniem kompletu uzgodnień, wykonać jednorazową aktualizację kosztorysów inwestorskich oraz sprawować nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych. Muszą zobowiązać się także do wykonania zakresu prac projektowych maksymalnie w ciągu 50 tygodni od daty podpisania umowy. Najważniejszym kryterium oceny ofert będzie cena brutto (60% wagi); pozostałe to: kwalifikacje i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (30%) i okres wykonania zamówienia (10%).

Opinie (215) 3 zablokowane

  • Dla odmiany...

    A może dla odmiany Gdynia jako takie super miasto zrobiłaby coś pożytecznego i udostępniła bus pasy dla motocyklistów tak jak to działa w innych miastach. Na chwilę obecną jest tylko coraz mniej miejsc parkingowych i więcej ścieżek rowerowych. Gdynia moje miasto niech służy wszystkim.

    • 3 4

  • Estakada rowerowa to jest trafiona inwestycja

    • 5 0

  • Sprawiedliwość po gdyńsku. (2)

    Gdyby to było LGBT - to by był szum i " darcie mordy" ! Jednak to tylko kierowcy, którzy płaca podatki (na drogi), utrzymują przemysł petrochemiczny, utrzymują warsztaty, ubezpieczalnie itp.
    Cóż oni mogą zrobić ? Sprzedać samochody ??

    • 0 3

    • Sprzedać samochody ??

      Komu?

      • 1 0

    • Nie płacz tylko przeczytaj artykuł; nikt nie zamyka estakady Kwiatkowskiego dla samochodów, nawet nie zwęża jezdni. Dalej będziesz mógł tamtędy pojechać.

      • 3 0

  • Drogi

    Za czyje pieniądze ta droga

    • 0 2

  • Obiektywnie

    Przecież tym dzbanom jazda na rowerze sprawia przyjemność. Pozbawiać ich tago zabierać kilometry nonsens

    • 0 6

  • Priorytety priorytetami (1)

    Okej. Drogi rowerowe popieram ale wyznaczamy Gdynio jakieś priorytety w działaniu może najpierw? W samej gminie Kosakowo od momentu rozbudowy tzw nowego Pogórza w ciągu 10 ostatnich lat przybyło przeszło 6 tysięcy mieszkańców. Nie mówię już o nowych osiedlach jeszcze w granicach Gdyni- Komandorskie Wzgórze , osiedle na Nasypowej , Navigator koło Trefla, nowe inwestycje na Oksywiu i Babich Dolach. Da to przeszło 10 tysięcy mieszkańców. W każdej z rodzin coraz więcej aut. A drogi dojazdowe tak , jak 30 parę lat temu jak otworzyli estakade. Kwiatkowskiego na górę, serpentyna i Benislawskiego..... jak tą część Gdyni i Pucka ma funkcjonować skoro nie przystosowuje się infrastruktury drogowej do rosnącego zapotrzebowania.

    • 4 2

    • Bo obecne lewicowe władze i aktyw miejski twierdzą, że popyt i podaż to głupia sprawa. Zamiast zaspokajać potrzeby większości mieszkańców (czyli poruszających się samochodami), to wolą im wmawiać, że mają przestać jeździć samochodami. Zamiast poprawiać drogi, to oni najchętniej by je pozamykali całkiem.

      • 2 3

  • Mam wrażenie że wśród osób podejmujących decyzję w sprawach dotyczących niby północnej części Gdyni to albo nikt nie mieszka albo porusza się drogami sporadycznie i to w godzinach nocnych/wczesnoporannych, że naprawdę nie widzi problemu ... pomijając już fakt że kiedy estakada stala w dużym korku , możliwy był objazd dolem- gołębią. A tam wyrwa po deszczu i ulica dalej zamknięta. Więc skoro priorytetem jest jakiś pas rowerowy, A nie zlikwidowanie naprawdę dużych korkow i naprawienie dziurawych i koleistych ulic (Kwiatkowksiego pod górę to stan przypomina jakąś drogę z Czarnobyla) to naprawdę gratuluję intelektu

    • 2 2

  • Wybudujmy jeszcze jakieś kolejne parki kieszonkowe, skate parki, place zabaw i chwalmy się jak to wszystko pięknie wygląda z budżetu obywatelskiego. Przeciez to jest kluczowe. Dziury w drogach , korki i krzywe chodniki naprawią się same.

    • 3 2

  • W końcu, z Rumi na Wiśniewskiego nie będę musial jechać przez Obłuże i Pucką. Cała trasa Hutniczą, już widze te krwawe gały kierowców

    • 2 3

  • Jak w Niderlandach (2)

    Słuszna decyzja, mniej śmierdzących samochodów a więcej rowerów.

    • 6 7

    • (1)

      Rowery też są śmierdzące i to dużo bardziej niż samochody. Jak taki operator roweru się spoci, to klękajcie narody...

      • 0 4

      • a samochody wydalają z siebie spaliny o zapachu fiołków

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum