Gdynia. Rowery pojadą estakadą Kwiatkowskiego
Gdynia poszukuje projektantów do przedsięwzięcia stworzenia połączenia rowerowego poprzez estakadę Kwiatkowskiego. Dzięki możliwości przejazdu przez jedną z głównych arterii Gdyni, rowerzyści pomiędzy ul. Unruga a ul. Morską pokonają dystans zmniejszony o ponad połowę - z 6 do 2,5 km.
Inwestycja "Estakada Kwiatkowskiego połączenie rowerowe z dzielnicami północnymi" obejmie odcinek ulicy Eugeniusza Kwiatkowskiego od wysokości ul. Morskiej do okolic węzła drogowego na wysokości ul. Janka Wiśniewskiego. Tam przewidziana jest lokalizacja dla rampy zjazdowej z estakady na istniejącą już drogę rowerową.
- Rowerzyści od dłuższego czasu wskazywali na konieczność udrożnienia połączenia rowerowego bezpośrednio z dzielnic północnych do ul. Morskiej - wskazuje Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. komunikacji rowerowej. - Na zdjęciach satelitarnych widać nawet wydeptaną ścieżkę, którą rowerzyści pokonują przechodząc przez tory. W dzielnicach północnych (Obłuże, Pogórze, Oksywie i Babie Doły) zamieszkuje łącznie ok. 50 tys. mieszkańców. Warto przypomnieć, że miasto obecnie szuka również wykonawcy projektu, który uwzględnia budowę brakującego odcinka drogi rowerowej na ul. Unruga - od estakady do ul. Bosmańskiej. Z kolei budowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Kwiatkowskiego - od ul. Unruga do ul. Płk. Dąbka, która jest fragmentem trasy EuroVelo 10, będzie budowana już niebawem.
- Gdynia stale inwestuje w powiększanie infrastruktury rowerowej - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Estakada Kwiatkowskiego to jedna z głównych arterii drogowych w Gdyni; cieszy mnie fakt, że fragment tego układu drogowego o intensywnym natężeniu ruchu zyska nowe połączenie rowerowe z północnymi dzielnicami naszego miasta.
Krótszy przejazd do północnych dzielnic Gdyni
Dzięki realizacji takiego projektu, pomiędzy ul. Unruga a ul. Morską rowerzyści będą musieli pokonać tylko 2.5 km, a nie - jak wcześniej - aż 6. Dzięki temu połączenie rowerowe z północnymi dzielnicami miasta będzie o wiele sprawniejsze.
- Wykorzystując istniejącą estakadę Kwiatkowskiego, rowerzyści zyskają szybsze, krótsze, łatwiejsze, słowem: bezpośrednie połączenie dzielnic północnych, w których zamieszkuje łącznie ok. 50 tys. mieszkańców, z ul. Morską - mówi Jakub Furkal. - Estakada będzie dostosowana do możliwości przejazdu rowerem, a wjazd na nią będzie odbywał się specjalnym spiralnym podjazdem.
- Inwestycja zakłada wykorzystanie ślepego chodnika technicznego, który będzie dostosowany do jazdy rowerem - dodaje. - Nie będzie to zatem pas rowerowy, a odseparowana od ruchu samochodowego droga rowerowa. W miejscu, w którym kończy się chodnik techniczny, różnica wysokości między powierzchnią estakady a gruntem wynosi 8,5 m. Powstanie tam podjazd w postaci tzw. "ślimaka" o nachyleniu nieprzekraczającym 5%.
Oferty zbierane do września
Miasto zbiera oferty do 8 września. Kandydaci na wykonawców muszą przygotować dokumentację projektowo-kosztorysową wraz z uzyskaniem kompletu uzgodnień, wykonać jednorazową aktualizację kosztorysów inwestorskich oraz sprawować nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych. Muszą zobowiązać się także do wykonania zakresu prac projektowych maksymalnie w ciągu 50 tygodni od daty podpisania umowy. Najważniejszym kryterium oceny ofert będzie cena brutto (60% wagi); pozostałe to: kwalifikacje i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia (30%) i okres wykonania zamówienia (10%).
- Joanna Skutkiewiczj.karjalainen@trojmiasto.pl
Opinie (215) 3 zablokowane
-
2020-08-06 14:14
Może te przyjezdne Mazury nie pamiętają ale kiedyś Estakadą jechał etap Tour de Pologne.Było wtedy w chu... rowerzystów he he ...ponad setka !
- 1 1
-
2020-08-06 14:46
Riksza
A ja w całej Gdyni wprowadził bym zakaz poruszania się pojazdami 4 i 2 kołowymi spalinowych i elektrycznych . Tylko rower , hulajnoga . Komunikacja zbiorowa riksza.
- 0 3
-
2020-08-06 21:28
Nie wierzę
Kto wymyślił taką durnotę. Może jeszcze obwodnicą będą jeździć. Nie wiem czy to jest dobre dla zdrowia same spaliny
- 1 4
-
2020-08-06 23:16
Absurd za absurdem.
Pomyśleli by lepiej o połączeniu pkmki i szybszym dojeździe do północnych dzielnic. Na pewno więcej ludzi korzystało by z tego środka transportu niż z auta.....- 2 0
-
2020-08-07 10:24
Niech zgadnę
Inwestycja będzie polegała na zastosowaniu kubła farby ?
- 0 1
-
2020-08-07 18:27
Najpierw przeczytajcie ze zrozumieniem artykuł
Wyraźnie autor pisze, że planują wykorzystać nieużywany chodnik techniczny i dobudować przejazdy w miejscach gdzie go nie ma. Kierowcy na tym nie ucierpią, ewentualnie mały ból odwłoka gdy rowerzysta będzie ich mijał podczas stania w korku.
- 3 0
-
2020-08-09 13:46
a mogli tam parking zrobić, phi
- 0 0
-
2021-02-13 10:27
Kiedyś... (1)
Od ul. Hutniczej do wjazdu z ul. J.Wiśniewskiego na estakadę idzie chodnik. Na końcu tego chodnika były schody po , których można było zejść na dół. Wystarczy odbudować schody, dołożyć rynny do sprowadzania rowerów i już. Chodnik jest wąski , ale rowerzyści dali by sobie z tym radę. A tu projekty ,przetargi, koncepcje i wydana duża kasa ( jak na mało używaną estakadę rowerową na Obłużu ). Proste rozwiązania są najbardziej efektywne. Najgorzej jak się zaczyna wydziwiać.
- 0 1
-
2021-02-13 15:28
Bzdury gadasz. Chodź sobie z rowerem po schodach. Innym się z tym nie narzucaj.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.