Gdynia. Nowe ułatwienia dla rowerzystów jeszcze w tym roku
Jeszcze w tym roku na terenie Gdyni pojawią się nowe elementy infrastruktury dla rowerzystów. Trwa montaż stojaków, podpórek, znaków drogowych oraz kolejnego licznika rowerowego. W sumie będzie to 111 nowych urządzeń i znaków. Łączny koszt nowej infrastruktury to 155 tys. zł.
Do końca 2020 r. na terenie miasta pojawią się 33 nowe stojaki rowerowe. Tak jak te zamontowane dotychczas, również te nowe będą miały kształt umożliwiający zapięcie roweru w bezpieczny sposób, tj. za ramę.
Stojaki pojawią się w poniższych lokalizacjach:
- ul. 10 Lutego - przy budynku Energa Operator - 2 szt.
- ul. 3 Maja - przy kiosku ruchu - 2 szt.
- ul. 3 Maja - przy Cyganerii - 3 szt.
- ul. 3 Maja - przy budynku UM - 3 szt.
- ul. 3 Maja - przy dawnym Klubie Atlantic - 5 szt.
- ul. Świętojańska - przy sklepie Lidl - 6 szt.
- ul. Słowackiego - przy wejściu na Kamienną Górę/wjeździe na ciąg pieszo-rowerowy - 3 szt.
- ul. Świętojańska - 1 szt.
- ul. Biskupa Dominika - przy bibliotece - 5 szt.
- al. Marszałka Piłsudskiego - przy UM - 3 szt.
- Konsekwentnie rozwijamy gdyńską infrastrukturę zarówno w centrum, jak i w dzielnicach - powiedział Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. - Budujemy i modernizujemy ścieżki, instalujemy nowe rozwiązania podnoszące komfort i bezpieczeństwo codziennego korzystania z roweru. Nowe stojaki czy drogowskazy są bardzo cenne dla osób podróżujących po mieście rowerami. Dzięki nim można wygodnie postawić swój rower przed biblioteką, urzędem czy dojechać np. do ulubionych destynacji turystycznych. Z kolei nowy licznik w północnych dzielnicach pozwoli nam uzupełnić dane i sprawdzić, jak rozkłada się ruch rowerowy w tym rejonie miasta.
Spór o drogę rowerową na ul. Wielkopolskiej
Podpórki przy skrzyżowaniach
Podpórki przy skrzyżowaniach to element infrastruktury ułatwiający rowerzystom zatrzymywanie się i ruszanie przy światłach. Po zamontowaniu kolejnych 45 podpórek na terenie Gdyni będzie ich już 211, co oznacza, że będą w nie wyposażone już wszystkie skrzyżowania miasta, przy których znajdują się drogi rowerowe.
Nowe podpórki pojawią się w następujących miejscach:
- na skrzyżowaniu ulic Grabowo z Morską - 5 szt.
- na skrzyżowaniu ulic Mireckiego z Morską - 8 szt.
- na skrzyżowaniu ulic Wiejskiej z Morską - 2 szt.
- na skrzyżowaniu ulic Kuśnierskiej z Unruga - 2 szt.
- na skrzyżowaniu ulicy Górskiego z głównym wjazdem do CH Riviera - 4 szt.
- na skrzyżowaniu ulic Władysława IV z Obrońców Wybrzeża - 3 szt.
- na skrzyżowaniu ulicy Władysława IV z al. Marszałka Piłsudskiego - 5 szt.
- na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa z Drogą Gdyńską (wyjazd z tunelu pod torami w stronę Sopotu) - 2 szt.
- na skrzyżowaniu ulic Redłowskiej z al. Zwycięstwa - 4 szt.
- na skrzyżowaniu ulic Gedymina z Wielkopolską - 2 szt.
- na skrzyżowaniu ulic Korzennej z Wielkopolską - 2 szt.
- na skrzyżowaniu ulic Nałkowskiej z Wielkopolską - 2 szt.
- na skrzyżowaniu ulic Brzechwy z Chwaszczyńską - 2 szt.
- na skrzyżowaniu ulic Myśliwskiej z Chwaszczyńską - 2 szt.
Wzgórze św. Maksymiliana. Trwają prace wykończeniowe drogi rowerowej
Drogowskazy dla rowerzystów
Trwające przedsięwzięcie ucieszy także rowerzystów lubujących się w wycieczkach po trójmiejskich lasach. Na obszarze leśnym Gdyni pojawią się 32 nowe drogowskazy, dzięki którym łatwiej będzie dotrzeć m.in. na górę Donas czy molo w Orłowie. Łącznie będzie ich w Gdyni już 76.
Licznik rowerowy
Miejski licznik rowerowy rejestruje liczbę przejeżdżających rowerzystów. Dane zebrane przez urządzenie wykorzystywane są przez miejski referat ds. komunikacji rowerowej do planowania kolejnych inwestycji dla korzystających z jednośladów. Na terenie Gdyni znajduje się obecnie 9 takich liczników. Do końca roku kalendarzowego pojawi się kolejny - na ul. płk. Dąbka, na przebiegu międzynarodowej trasy Eurovelo (R-10).
- Joanna Skutkiewiczj.karjalainen@trojmiasto.pl
Opinie (63) 10 zablokowanych
-
2020-12-11 21:40
Jakim ulatwieniem dla rowerzysty jest licznik rowerow? (1)
Jakie to ma znaczenie poza marnowaniem pieniędzy?
- 17 3
-
2020-12-12 11:52
licznik rowerów umożliwia bieżące monitorowanie skali ruchu rowerów
dostarcza argumentów do obalenia tezy, że np. w zimie nikt nie jeździ rowerem, ułatwia planowanie układu nowych dróg rowerowych i przyczynia się do powstawania wielu innych korzyści: otwiera niedowiarkom wyobraźnię na prostą tezę: rower może być bardzo dobrym pojazdem do poruszania się po mieście, którego popularność nieprzerwanie rośnie. Stara zasada mówi: jak się nie policzymy, nikt nie będzie się z nami liczył. Dlatego liczniki wspierają rozwój społeczności rowerzystów w mieście.
- 1 1
-
2020-12-11 17:28
Licznik jest niezbędny - jeżdżę tylko trasami gdzie są liczniki. (1)
- 18 5
-
2020-12-12 11:49
dlaczego nie kończysz swojej wypowiedzi znakiem ;-) ?
- 0 0
-
2020-12-11 13:34
o pasy w jezdni widze i prawdziwą prosto poprowadzoną drogę dla rowerów. lubię to (2)
ważne żeby skończyć z tymi esami floresami szlaczkami zygzaczkami w postaci różowego paseczka poprowadzonego slalomem z przeszkodami na wąskim chodniku.
- 27 0
-
2020-12-11 22:16
Rolkami (1)
Też można jeździć?
- 2 0
-
2020-12-12 11:46
można, tylko niekiedy podobno nie wolno
- 0 0
-
2020-12-11 12:26
Dobrze, że znaczna część nowej infrastruktury rowerowej Gdyni powstaje w wyniku realokacji przestrzeni jezdni (2)
a nie kosztem szerokości chodników czy trawników. Wyśmiewana na tym portalu czerwona farba pokazuje, że można poprawiać komfort jazdy i zwiększać przepustowość korytarzy ruchu dla ludzi poruszających się rowerami, czyli pojazdami, do ruchu których potrzeba dużo mniej powierzchni miasta niż dla samochodów.
- 29 23
-
2020-12-12 00:43
mijasz sie wprost dramatycznie z prawda (1)
1. wiekszosc sciezek w Gdyni powstala kosztem przestrzeni dla pieszych
2. to czerwone cos jest bez sensu - sliskie, gdy jest mokro niebezpieczne- 6 2
-
2020-12-12 11:46
w Gdyni znaczna część przestrzeni dla pieszych jest zawłaszczana przez parkujące samochody
Teraz obserwujemy początek odwrócenia tego trendu: kosztem chodników zawłaszczanych przez parkujące samochody powstają drogi dla rowerów. W efekcie zyskują i piesi i rowerzyści: drogi dla rowerów pozostawiają na szerokich chodnikach więcej miejsca niż zaparkowane tam poprzednio samochody. Kropelkowy ruch pieszych i rowerzystów w wielu relacjach umożliwia pokojowe współistnienie tych grup użytkowników przestrzeni miejskiej. Jeśli pas rowerowy malowany jest na czerwono na płaskiej jezdni, nie jest niebezpieczny dla rowerzystów.
- 2 1
-
2020-12-12 11:08
Eurovelo (EV10) to nie R10
A R10 nie przebiega przez Dabka.
Brak kompetencji albo manipulacja...
Wybieraj...- 2 2
-
2020-12-11 19:26
Jest ale i tak nie korzystają (2)
Na Wiczlinie wzdłuż osiedla Wiczlino Ogród jest ścieżka rowerowa a codziennie rowerzysci (chyba złośliwie) zamiast na ścieżce to na ulicy.
Szkoda zachodu.... lepiej poprawcie infrastrukturę drogową!!!!- 17 10
-
2020-12-11 23:48
Rowerzystę, jak zresztą każdego kierującego pojazdem (1)
Obowiązuje jezdnia/DDR wytyczona dla jego kierunku jazdy (kłania się lektura w sprawie znaków i sygnałów drogowych). Jeżdżenie esemi-floresami po lewej stronie kierunku poruszania się jest opcjonalne.
- 3 1
-
2020-12-12 08:55
Dlatego szkoda zachodu na ścieżkę rowerowe. Skoro wjazd na nie jest taki skomplikowany
- 0 3
-
2020-12-12 03:43
Jeszcze pomnik za i krzyz na droge (1)
A najbardziej to darmowe zajęcia z przepisów ruchu drogowego
- 4 4
-
2020-12-12 08:41
dla kierowców jak najbardziej
40tys wypadków powodują i ponad 500tys kolizji rocznie. W których ginie 3tys osób, prawie 45tys zostaje kalekami co kosztuje nas wszystkich 56mld zł rocznie. Czas z tym bandytyzmem skończyć. Prawko maks na rok powinno być.
- 3 0
-
2020-12-11 15:34
:( (3)
Szkoda tylko, że stojaki stoją puste, a rowerzystów można na palcach jednej ręki policzyć ...... kiedy nasi włodarze zrozumieją, że w naszych warunkach atmosferycznych z tych wszystkich udogodnień i tak będzie korzystać garstka ludzi ???
- 29 20
-
2020-12-12 00:13
w naszych warunkach? to niby są gorsze niż w Szwecji?
sorry taki mamy klimat ;)
- 5 0
-
2020-12-11 21:25
Ten trol pisze te brednie od ponad roku dokładnie wkleja ten sam tekst
- 8 4
-
2020-12-11 16:31
dlaczego piszesz nieprawdę? Po prostu kłamiesz
W krajach skandynawskich dobrze zarządzane miasta mają dużo wyższy procent podróży realizowany rowerem niż w krajach południa Europy. W Gdańsku liczba przejazdów rowerem odbywanych zimą liczona jest w dziesiątkach tysięcy. Jak będzie lepsza infrastruktura, liczby te wzrosną, z korzyścią dla Ciebie także, drogi samochodozowiczu.
- 10 7
-
2020-12-11 11:45
Te czerwone sciezki szpeca miasto (4)
Wyglada to okropnie! Zero poczucia estetyki. To szpeci miasto!
- 30 45
-
2020-12-12 00:11
wolisz różowy?
- 2 2
-
2020-12-11 18:42
okropnie to wygląda te całe złomowisko zaparkowane wszedzie gdzie popadnie.
- 10 4
-
2020-12-11 14:16
Jako kierowca i rowerzysta
Uważam, że te czerwone ścieżki są super. Jadąc autem widać je nawet po zmierzchu, zwłaszcza przejazdy przy przejściach dla pieszych.
- 12 2
-
2020-12-11 12:14
i c z tym zrobić? nie robić ścieżek czy inny kolor sobie życzysz?
A jest jeden kolor który wszystkim sie podoba?
bo mi się czarny nie podoba i uważam że czarne drogi szpecą miasto
:D- 13 2
-
2020-12-11 22:18
(1)
A co z drogą wewnętrzną elektrociepłowni gdzie rowerzysta jako na drodze przeznaczonej eska niego powinien czuć się bezpiecznie. Kierowcy łamią zakaz wjazdu, przekraczają prędkość. Nie zachowują wymaganego w ustawie odstępu id rowerzystów. A miasto ani nic nie robi ani policja
- 7 4
-
2020-12-11 23:49
To nie teren Gdyni...
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.