• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Dofinansowania do rowerów cargo dla mieszkańców

Joanna Skutkiewicz
30 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Rower cargo może służyć zarówno do użytku prywatnego, jak i do komercyjnego. Rower cargo może służyć zarówno do użytku prywatnego, jak i do komercyjnego.

Już wkrótce każdy mieszkaniec Gdyni będzie mógł skorzystać ze znacznego dofinansowania na zakup roweru towarowego. 4 sierpnia 2020 roku wejdzie w życie uchwała dotycząca dotacji na zakup rowerów towarowych dla mieszkańców Gdyni. Rowery cargo zakupione po tym dniu będą mogły zostać dofinansowane aż w połowie kosztów, maksymalnie do 5 tys. zł.


Czy jeździłe(a)ś kiedykolwiek rowerem cargo?



Tegoroczny sezon to sezon prawdziwie rowerowy. Coraz więcej mieszkańców miast przesiada się z komunikacji zbiorowej na rower, który w dobie pandemii zdaje się bezpieczniejszym, a już na pewno mniej kontaktowym środkiem transportu. Wiele europejskich miast w bieżącym roku podejmuje coraz to kolejne działania mające na celu promowanie transportu rowerowego wśród swoich mieszkańców. W stolicy Węgier, Budapeszcie, wiele dróg w centrum miasta zostało zamkniętych dla ruchu samochodowego, a zamiast nich zrobiono drogi rowerowe. Władze Włoch poszły jeszcze dalej i wprowadziły zwrot w wysokości 500 euro dla osób, które do końca roku zakupią dla siebie rower.

Gdynia: wróciła wypożyczalnia rowerów cargo



Gdynia pierwsza w Polsce



- Projekty unijne pozwalają nam na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań. Dzięki CityChangerCargoBike jako pierwsze miasto w Polsce wprowadzamy dotacje do zakupu rowerów cargo. Liczymy, że więcej takich pojazdów pojawi się na gdyńskich ulicach - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
W czerwcu, po okresie najsurowszych obostrzeń związanych z pandemią nowego koronawirusa, do Gdyni wróciła wypożyczalnia rowerów towarowych. Jak wskazują władze miasta, cieszy się ona ogromną popularnością - kolejka do wypożyczenia takiego roweru jest długa, a miejsca na liście oczekujących są zajęte aż do października.

Miłośnicy rowerów cargo zjechali do Gdyni



50.000 na rowery



Projekt dofinansowano z Programu Ramowego Unii Europejskiej Horyzont 2020. Celami projektu CityChangerCargoBike są między innymi podnoszenie świadomości wśród odpowiednich podmiotów sektora publicznego, komercyjnego i prywatnego, tworzenie korzystnych warunków do poruszania się rowerami towarowymi, a co za tym idzie - zmniejszenie hałasu i zanieczyszczenia powietrza w miastach. Zgodnie z zapisami uchwały, osoby fizyczne zamieszkałe na terenie Gdyni, które dokonają zakupu roweru towarowego (rower ze skrzynią do przewozu towarów lub osób) będą mogły otrzymać zwrot części kosztów, a dokładniej: 50 proc. wartości zakupionego roweru, jednak maksymalnie 5 tys. zł.

Według twórców projektu CCCB, rowery dostawcze są w stanie obsłużyć blisko 1/4 dostaw komercyjnych w miastach, połowę podróży służbowych i obsługi technicznej, a także 77 proc. prywatnych podróży logistycznych, takich jak wyjazd po zakupy czy z dziećmi do przedszkola.

Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych. Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych.

Budżet przewidziany na realizację tego zadania w Gdyni to blisko pół miliona złotych. Uczestnikami programu, poza Gdynią, jest Politechnika Krakowska, a także miasta w Danii, Norwegii, Hiszpanii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Holandii, Portugalii, Francji, Rumunii, Chorwacji, Włoch, Bułgarii, Grecji, Czech i Niemiec.

Opinie (78) 4 zablokowane

  • Bez sensu

    Na ścieżki za wielkie, na ulicach zawalidroga

    • 18 3

  • Pierwszeństwo

    to porządne dofinansowania na infrastrukturę rowerową ale niestety farba musi wystarczyć; obecny stan to totalny bałagan ze ścieżkami.

    • 17 3

  • Chiny ver. 2.0

    Fajnie że w Gdyni :)

    • 8 3

  • Co sie z tym miastem dzieje...

    • 22 3

  • W trójmiescie niema roweru miejskiego taniej i lepsze było by własnie dofinansowanie ale nie na cargo ale na taki do miasta

    Bo nie tylko Gdańsk ale wogle Polska jest w ogonie europy ,W trójmieście najwięcej w europie jest starych 20-30 letnich blachosmrodów zatrówajacych spalinami na potege i ich przybywa parkuja gdzie popadnie ostanio nawey jada drogami rowerowymi i chodnikami ,by ominac karki czy wjechac na dziki parking. Pamietajcie ze tylko rower zwykły nie elektryczny jest wybawieniem dla każdego miasta. A patologia zaczeła kupowac Chińskie rowery spalinowe którymi truja spalinami ludzi po chodnikach i na drogach rowerowych,tacy powinni dostawac mandaty po 1000 zł

    • 15 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Nocny Duathlon - Airport Gdańsk (5 opinii)

(5 opinii)
zawody / wyścigi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum