• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdynia: Dofinansowania do rowerów cargo dla mieszkańców

Joanna Skutkiewicz
30 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Rower cargo może służyć zarówno do użytku prywatnego, jak i do komercyjnego. Rower cargo może służyć zarówno do użytku prywatnego, jak i do komercyjnego.

Już wkrótce każdy mieszkaniec Gdyni będzie mógł skorzystać ze znacznego dofinansowania na zakup roweru towarowego. 4 sierpnia 2020 roku wejdzie w życie uchwała dotycząca dotacji na zakup rowerów towarowych dla mieszkańców Gdyni. Rowery cargo zakupione po tym dniu będą mogły zostać dofinansowane aż w połowie kosztów, maksymalnie do 5 tys. zł.


Czy jeździłe(a)ś kiedykolwiek rowerem cargo?



Tegoroczny sezon to sezon prawdziwie rowerowy. Coraz więcej mieszkańców miast przesiada się z komunikacji zbiorowej na rower, który w dobie pandemii zdaje się bezpieczniejszym, a już na pewno mniej kontaktowym środkiem transportu. Wiele europejskich miast w bieżącym roku podejmuje coraz to kolejne działania mające na celu promowanie transportu rowerowego wśród swoich mieszkańców. W stolicy Węgier, Budapeszcie, wiele dróg w centrum miasta zostało zamkniętych dla ruchu samochodowego, a zamiast nich zrobiono drogi rowerowe. Władze Włoch poszły jeszcze dalej i wprowadziły zwrot w wysokości 500 euro dla osób, które do końca roku zakupią dla siebie rower.

Gdynia: wróciła wypożyczalnia rowerów cargo



Gdynia pierwsza w Polsce



- Projekty unijne pozwalają nam na wdrażanie innowacyjnych rozwiązań. Dzięki CityChangerCargoBike jako pierwsze miasto w Polsce wprowadzamy dotacje do zakupu rowerów cargo. Liczymy, że więcej takich pojazdów pojawi się na gdyńskich ulicach - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
W czerwcu, po okresie najsurowszych obostrzeń związanych z pandemią nowego koronawirusa, do Gdyni wróciła wypożyczalnia rowerów towarowych. Jak wskazują władze miasta, cieszy się ona ogromną popularnością - kolejka do wypożyczenia takiego roweru jest długa, a miejsca na liście oczekujących są zajęte aż do października.

Miłośnicy rowerów cargo zjechali do Gdyni



50.000 na rowery



Projekt dofinansowano z Programu Ramowego Unii Europejskiej Horyzont 2020. Celami projektu CityChangerCargoBike są między innymi podnoszenie świadomości wśród odpowiednich podmiotów sektora publicznego, komercyjnego i prywatnego, tworzenie korzystnych warunków do poruszania się rowerami towarowymi, a co za tym idzie - zmniejszenie hałasu i zanieczyszczenia powietrza w miastach. Zgodnie z zapisami uchwały, osoby fizyczne zamieszkałe na terenie Gdyni, które dokonają zakupu roweru towarowego (rower ze skrzynią do przewozu towarów lub osób) będą mogły otrzymać zwrot części kosztów, a dokładniej: 50 proc. wartości zakupionego roweru, jednak maksymalnie 5 tys. zł.

Według twórców projektu CCCB, rowery dostawcze są w stanie obsłużyć blisko 1/4 dostaw komercyjnych w miastach, połowę podróży służbowych i obsługi technicznej, a także 77 proc. prywatnych podróży logistycznych, takich jak wyjazd po zakupy czy z dziećmi do przedszkola.

Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych. Projekt jest współfinansowany ze środków unijnych.

Budżet przewidziany na realizację tego zadania w Gdyni to blisko pół miliona złotych. Uczestnikami programu, poza Gdynią, jest Politechnika Krakowska, a także miasta w Danii, Norwegii, Hiszpanii, Belgii, Wielkiej Brytanii, Holandii, Portugalii, Francji, Rumunii, Chorwacji, Włoch, Bułgarii, Grecji, Czech i Niemiec.

Opinie (78) 4 zablokowane

  • 1000zl na zakup roweru raz na 10 lat z obowiązkową rejestracją i bez mozliwosci sprzedania (2)

    przez 5lat .Było by bardziej pożyteczne niż te wszystkie socjalne wypłaty 500+ itp.Jednoczesnie bezpłatny obowiązkowy kurs nauki poruszania się rowerem po mieście i poza.Prakrycznie złodziejstwo było by nieopłacalne.

    • 23 7

    • Idź do lekarza bezmuzgu

      • 1 0

    • Tyle, że praktycznie każdy ma gdzieś w piwnicy rower.

      Ale jedno pokolenie musi wymrzeć, zanim wszyscy przestaną słuchać bełkotu w stylu "dorośnij, jeździj samochodem"

      • 5 4

  • Jeżdże tylko rowerem i jestem wszędzie szybko

    A cebula niech jeździ autobusami i się dusi w maseczkach bojąc się urojonego świrusa!

    • 1 5

  • (8)

    Nie taniej wychodzi dokupić przyczepkę do zwykłego roweru? Fajny rower można kupić do 1000zł. To, że ludzie na wszystkim się lansują, nawet na włączniki światła w salonach(poszukajcie art na stronie;) Przyczepka cargo(rowerowa) jest już od 500zł(są nawet za 2 tysie, ale dopłaca się do tego, że producent ma angielsko brzmiaca nazwe oraz konto na instagramie). Razem mamy ok 1500zł za calosc. Do tego przyczepkę mozna w każdej chwili odczepić, ułatwia to swobode korzystania z roweru.

    • 46 9

    • (1)

      Za 1000 zł to dobrych kół nawet nie kupisz ekspercie.

      • 2 3

      • tia, samonośne w górę latające

        jak ze szwagrem napompujesz to same Rysy zdobędą...i wrócą następnego dnia

        • 1 1

    • sens stosowania cargo przez przeciętnego zjadacza chleba

      jest tylko dla konstrukcji ze wspomaganiem.
      Weź 100kg i wjedź na Kępę Redłowską albo inne Karwiny.

      Jeszcze trzeba chwilę poczekać, ąz we wtórnym obiegu się pokażą...

      • 1 0

    • Rower za 1000zł za długo Ci nie posłuży (1)

      Zaczynałem od takiego, po kilku latach wymieniłem prawie wszystko, a wyszło to drożej, niż gdybym kupił cały, lepszy rower.

      • 8 4

      • Kupilem rower za 1600 aluminiak, tarczowe hamulce, śmigam już 5 rok i nic sie nie dzieje oprócz wymiany opon. Oczywiście rower rodzimej produkcji i nie potrzeba mi nic lepszego, a za markę nie zamierzam płacić.

        • 8 4

    • tak samo jak z samochodami

      dostawczak vs przyczepka :) Jedno i drugie ma swoje plusy i minusy

      • 8 0

    • no taniej

      pewnie zależy od częstotliwości wykorzystania.

      • 0 0

    • może i taniej, ale fukcjonalność inna, mniej atrakcyjna

      • 2 6

  • Wspierajmy polski przemysł

    W Niemczech dopłaty były impulsem do powstania wielu Marek rowerów cargo. W Polsce tez już mamy takich producentów. Sprawdźcie Stork Cargo Bike

    • 1 4

  • Z Twoich podatkow! Pracuj parcuj i płać bo ktos musi popchną swoj towar Panstwu

    A pismak musi zmanipulować opnie.

    fajna mi symbioza to raczej pasozyty!

    • 7 1

  • Serio, nie mam pojeciapo co komu takie wielkie bydle.... juz widze jak jezdza na sciezkach i denerwuja innych rowerzystow (4)

    • 43 4

    • najpierw musisz taki rower dogonić :) (2)

      • 3 0

      • Proponuję trasę Wzgórza do Sokółki

        • 0 0

      • Proponuję trasę Wzgórze Max - Sokółka .

        • 0 0

    • To wielkie bydle jest węższe od mojego dosyć standardowego "górala"

      Przecież wszystkie nowe rowery mają kierownice po 70-80cm

      • 1 1

  • (2)

    zlot cargo w Lublinie odwołany
    może by to przejąć? okazja!

    • 2 14

    • nieprawda. Zlot się odbywa.

      • 1 0

    • w Gdyni był w zeszłym roku :)

      • 0 0

  • a nie prosciej

    kurcze, zbudować dobre drogi i nakaz dostaw do 1000. miasto samo ogarnie reszte....poza tym wielka czerwona kartka za 1 kierunkowa Swietojanska - mistrzostwo...

    • 10 1

  • Brawo Szczurek!

    Z niecierpliwością czekamy również na rowerowe przyczepy wieloosobowe, które zastąpią autobusy!

    • 15 1

  • nie ma innych potrzeb?

    • 11 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum