• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Gdańsk. Uzupełnią ścieżkę wzdłuż Potoku Oruńskiego

Joanna Skutkiewicz
2 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
W ramach nowej inwestycji powstanie brakujący odcinek ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż Potoku Oruńskiego. W ramach nowej inwestycji powstanie brakujący odcinek ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż Potoku Oruńskiego.

Miasto Gdańsk ogłosiło przetarg na realizację brakującego odcinka ścieżki pieszo-rowerowej wzdłuż Potoku Oruńskiego. Inwestycja powinna zostać zakończona w maju przyszłego roku. W ubiegłych latach powstały już dwa odcinki drogi ze Zbiornika Augustowska w kierunku Parku Oruńskiego, a nowe przedsięwzięcie połączy oba miejsca.



W poprzednich latach w ramach Budżetu Obywatelskiego powstały dwa odcinki trasy. Pierwszy, o długości około 250 metrów, powstał pod koniec 2017 roku i kosztował około 348 tysięcy złotych. Kolejny, około 350-metrowy, został zrealizowany rok później za ponad 961 tysięcy złotych. Trzeci, ostatni odcinek asfaltowej ścieżki, zostanie sfinansowany z budżetu miasta. Poprowadzi on od ogródków działkowych do okolic amfiteatru w Parku OruńskimMapka.

Zasady bezpiecznej jazdy po drodze rowerowej



Ogłoszono właśnie przetarg, który wyłoni wykonawcę tej inwestycji. Zakres przetargu obejmuje nie tylko samą ścieżkę pieszo-rowerową o długości około 650 metrów, lecz także budowę oświetlenia LED, montaż ławek oraz umocnienie skarp Potoku Oruńskiego. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, będzie ona gotowa w maju 2021 roku. Mieszkańcy Gdańska będą mogli wówczas skorzystać z nowej drogi pieszo-rowerowej wzdłuż Potoku Oruńskiego.

- Planowana inwestycja jest brakującym elementem trasy rowerowej prowadzącej z Łostowic z rejonu zbiornika AugustowskaMapka do Parku OruńskiegoMapka - mówi Remigiusz Kitliński, Pełnomocnik Prezydenta Miasta Gdańska ds. Komunikacji Rowerowej. - W przyszłości trasa rowerowa wzdłuż Potoku Oruńskiego połączy się w okolicach zbiornika Świętokrzyska z trasą wzdłuż alei Adamowicza, tworząc doskonałą pętlę rekreacyjną oraz wygodny dojazd na dolny taras miasta zlokalizowany wśród zieleni, z dala od zgiełku ulicznego.

Zakończona inwestycja we Wrzeszczu



Zakończono budowę drogi rowerowej i remont jezdni na al. Grunwaldzkiej. Wyremontowany został odcinek o długości ok. 600 metrów. Prace objęły budowę dwukilometrowego odcinka drogi rowerowej od ul. KołobrzeskiejMapka do ul. Braci LewoniewskichMapka po wschodniej stronie, jadąc w kierunku Oliwy, a także wymianę nawierzchni jezdni, przebudowę zjazdów i chodników, budowę sieci wodociągowych, wymianę krawężników na kamienne. Prace kosztowały około 1.1 mln złotych.

Oliwa. Powstanie droga rowerowa wzdłuż al. Grunwaldzkiej



Zakończyła się modernizacja jezdni i budowa drogi rowerowej wzdłuż al. Grunwaldzkiej Zakończyła się modernizacja jezdni i budowa drogi rowerowej wzdłuż al. Grunwaldzkiej

Opinie (59)

  • ?

    Często jeżdżę rowerem, biegam, czy spaceruje tym odcinkiem. Przyznam, że mimo iż cieszę się z modernizacji tego odcinka, to obawiam się jednocześnie o bezpieczeństwo spacerujących tam osób. Niektórzy rowerzyści oraz zmotoryzowani z ROD zachowują się jakby im prąd odłączyło. Pozdrawiam

    • 4 1

  • Oczywiście asfalt. Miał być specjalnie utwardzony szuter (jak w Parku Regana) ale byłoby za tanio. To będzie asfalt! (2)

    Kto bogatemu zabroni?!

    • 2 9

    • szuter nie jest wcale tańszy bo wymaga częstych napraw

      • 3 1

    • szuter niestety często się wypłukuje i podmywa. Dobrze, że będzie asfalt

      • 5 1

  • (3)

    Propaganda rodem z urzędu miejskiego, a powstają kolejne gnioty pieszo-rowerowe, na których nikt nie czuje się komfortowo.

    • 5 8

    • jeżeli na takich trasach nie czujesz się komfortowo jadąc rowerem (2)

      to znaczy po prostu masz problem. Nie sądzę, byś się tam pojawiał jako pieszy, ponieważ nie ma tam żadnych istotnych celów podróży pieszych, a niedaleko jest wiele alternatywnych miejsc do bezpiecznego poruszania się pieszo.

      • 0 4

      • to idź na spacer z małymi dziećmi na takie coś

        wtedy zrozumiesz na czym polega ten brak "komfortu".
        jak ci na centymetry będą śmigać rowery.

        • 1 2

      • Bzdura

        Ten ciąg jest ważny także dla pieszych. To popularne miejsce do spacerowania i biegania oraz dojście do Parku Orunskiego.

        • 3 1

  • Dlaczego budują DDR kosztem chodników? (4)

    Grunwaldzka ma 3 pasy wystarczyło 1 przemalować na DDR. Tak robi się w całym cywilizowanym świecie.

    • 12 31

    • Tak, tak się robi, (1)

      By rowerzyści ich nie używali... Dokładnie tak zrobili w Londynie i Nowym Jorku (i w Gdańsku na Jana Pawła, gdzie ruch jest duży) i dopóki nie zainwestowali w fizyczne bariery (wysokie krawężniki, jak na Alei Adamowicza, czy donice), nikt tymi pasami się nie poruszał. Nie żyjemy w Danii, ani Holandii, rower nie jest u nas podstawowym środkiem transportu, jak chcesz przekonać ludzi do jazdy na dwóch kółkach, musisz zapewnić im infrastrukturę psychologicznie dla nich bezpieczną, co oznacza niestety oddzielenie ruchu. Wspólna infrastruktura sprawdza się tylko w strefach tempo 30, ale i tak zawsze znajdzie się ktoś, kto pojedzie chodnikiem.

      • 8 2

      • Nie zmyślaj

        Na całym świecie tylko praktycznie pasy w jezdni się robi i wszędzie to znakomicie funkcjonuje. Nawet w Utrechcie który jest uważany za stolicę "odseparowanych" tras rowerowych rezygnuje się z nich na rzecz właśnie pasów w jezdni.

        • 3 0

    • ponieważ ruch pieszy na tym odcinku Grunwaldzkiej i wielu innych miejscach ma charakter kropelkowy

      czyli jest pomijalnie mały. Dzisiejszy tekst mówi głównie o ciągu pieszo-rowerowym wzdłuż dna doliny potoku oruńskiego , który jest tworzony niezależnie od sieci ulic, po których poruszają się samochody.

      • 1 1

    • najpierw zacznij jezdzic rowerem a potem zabieraj glos w sprawie drog rowerowych

      • 7 2

  • (2)

    Ale drogie te ścieżki

    • 13 3

    • 100x tańsze są niż jezdnia

      są nawet tańsze niż chodniki z kostki.

      • 3 0

    • warto wiedzieć, że produktywność nakładów na budowę dróg dla rowerów i promowanie korzystania

      z tego środka transportu miejskiego cechują się najwyższymi wskaźnikami produktywności. Każdy przejazd rowerem generuje korzyści zewnętrzne - wpływa na poprawę jakości życia wszystkich mieszkańców. Brawo Gdańsk!

      • 2 0

  • alez to wszystko wolno idzie (3)

    500 metrów rocznie? tak to nigdy infrastrultury rowerowej miec nie bedziemy

    • 37 9

    • W Gdynii też się tyle buduje (2)

      Ale w ciągu 5 lat

      • 5 3

      • Nie mierzymy się do gorszych tylko do lepszych. (1)

        • 5 1

        • Po Gdyni się lepiej jeździ niż po Gdańsku rowerem

          całe centrum można pięknie jezdnią jak człowiek objechać,a w Gdańsku?
          Po brukowanym deptaku dla pieszych przejazd jest co najwyżej możliwy,
          w sezonie z kramami, ogródkami restauracyjnymi i milionem turystów.

          • 1 2

  • Czy przetarg obejmie także projekt powiązania drogi rowerowej od ulicy Kampinoskiej do zbiornika Augustowska?

    Żeby zamknąć pętlę potrzebna jest budowa przepustu dla pieszych i rowerzystów pod ulicą Świętokrzyską w okolicach ulicy Bergiela a także wymalowanie pasów dla rowerów na jezdni ulicy NIepołomickiej od Przebiśniegowej do Kampinoskiej. Na Kampinoskiej nawierzchnia powinna zostać zmieniona - płyty betonowe nie zapewniają odpowiedniego komfortu jazdy dla kogokolwiek. Warto także pomyśleć o poprawie komfortu i bezpieczeństwa ruchu rowerów i pieszych między wylotem projektowanej trasy na Trakt Św. Wojciecha a stacją PKP (w przyszłości także SKM) Gdańsk Orunia.

    • 0 0

  • Rower (2)

    Tymczasem pogoda się popsuła i z 0.5% mieszkańców gdańska korzystających z dróg rowerowych zrobiło się 0.005% i tak do następnego sezonu w przyszłym roku w czerwcu..... Rzeczywiście sensowne te wszystkie inwestycje......

    • 0 11

    • jakie korzyści uzyskujesz z tego, że kłamiesz?

      kompleksowe badania ruchu wskazały, że udział przejazdów rowerowych w ogólnej liczbie przejazdów w Gdańsku już w roku 2016 osiągnęły poziom 6%. Liczbę przejazdów rowerowych w wielu wybranych punktach pomiaru w Gdańsku wskazują, że odbywają się one w każdych warunkach pogodowych, również w zimie. Przy okazji zauważ, że gdyby była śnieżyca, to i ruch samochodów by radykalnie zmalał.

      • 3 0

    • U mnie w pracy dziś nie mogłem znaleźć miejsca żeby przypiąć rower, a mamy dwie duże zadaszone wiaty, każda na ok. 20 rowerów.

      • 6 0

  • Fajnie

    Oby tak dalej !

    • 4 0

  • Świetna wiadomość

    brakowało tego odcinka, szczególnie po obfitych deszczach

    • 45 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024 (1 opinia)

(1 opinia)
220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum