• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dwóch chętnych na kupno rowerów Mevo. 707 jednośladów sprzedanych

Maciej Korolczuk
24 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (227)
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Na początku ubiegłego roku rowery Mevo 1.0 trafiły do Szczecina i to tam w poniedziałek odbyła się wizja lokalna. We wtorek Obszar otworzył dwie oferty, jakie wpłynęły w przetargu. W sumie nabywców znajdzie 707 z 800 wystawionych rowerów. Na początku ubiegłego roku rowery Mevo 1.0 trafiły do Szczecina i to tam w poniedziałek odbyła się wizja lokalna. We wtorek Obszar otworzył dwie oferty, jakie wpłynęły w przetargu. W sumie nabywców znajdzie 707 z 800 wystawionych rowerów.

Dwie oferty wpłynęły w przetargu na sprzedaż rowerów metropolitalnych Mevo. 704 rowery chce kupić firma spoza Trójmiasta, a 3 sztuki osoba prywatna. Cena za jeden rower wyniosła 430 zł.



430 zł za używany rower Mevo to cena:

O niespodziewanej decyzji o wystawieniu na sprzedaż rowerów z pierwszej edycji Mevo informowaliśmy przed dwoma tygodniami.

Na sprzedaż wystawiono 800 spośród 1200 rowerów należących do Obszaru Metropolitalnego. Jednoślady zostały wyprodukowane w 2017 r., a zakupione przez Obszar dwa lata później. Średnio każdy z nich był eksploatowany przez ok. 4 tys. godzin w okresie od marca do października 2019 r.

Rowery przed sprzedażą zostały odchudzone o silniki i baterie. Część tych ostatnich (10 sztuk) zostało przekazane do badań naukowych prowadzonych przez studentów z Politechniki Gdańskiej, pracujących nad budową nowoczesnego samochodu elektrycznego. Po wstępnych testach okazało się jednak, że baterie nie będą mogły być wykorzystane w tym projekcie.

Pozostałe rowery, które nie zostały wystawione na sprzedaż, będą służyć urzędnikom do wykonywania czynności służbowych na terenie Trójmiasta.

Rowery wystawiono za 430,50 zł.

Pierwotnie rowery miały zostać wyremontowane przez nowego operatora Mevo 2.0 i dołączone do systemu. Ostatecznie spółka City Bike Global uznała, że wszystkie rowery będą fabrycznie nowe.

Powrót rowerów Mevo na ulice metropolii planowany jest wiosną. Rozruch systemu ruszy w kwietniu, a na pełnych obrotach system wróci do początku lipca. Powrót rowerów Mevo na ulice metropolii planowany jest wiosną. Rozruch systemu ruszy w kwietniu, a na pełnych obrotach system wróci do początku lipca.

Dwie oferty na 707 rowerów



Jednym z warunków przystąpienia do przetargu była obowiązkowa obecność oferenta na wizji lokalnej, podczas której można było zapoznać się ze stanem technicznym rowerów. Wizja odbyła się w poniedziałek w Szczecinie, gdzie trafiły na początku ubiegłego roku.

Ostatecznie w postępowaniu wpłynęły dwie oferty. Pierwsza od firmy spoza Trójmiasta, która chce odkupić 704 rowery. Druga oferta pochodzi od osoby prywatnej, zainteresowanej trzema rowerami Mevo. Oznacza to, że Obszar pozyska w przetargu ok. 304 tys. zł.

Przypomnijmy, że trwają prace nad powrotem rowerów Mevo na ulice Metropolii. Ma to nastąpić najpóźniej do początku lipca, a rozruch systemu ma ruszyć już wiosną. W sumie na ulicach Trójmiasta i gmin zrzeszonych w OMGGS pojawi się ponad 4 tys. rowerów, z czego 3 tys. będzie posiadać napęd elektryczny. Miesięczny abonament ma kosztować 29,99 zł.

Miejsca

Opinie (227) ponad 10 zablokowanych

  • mevo to jeden z wielu przykładów totalnej porażki gdańskiej sycylii (1)

    • 34 2

    • Beneficjenci przepalonej kasy na pewno by się z Tobą nie zgodzili.

      • 1 0

  • Typowe działanie PO, kupili rowery po 12.000, (1)

    Po kilku latach sprzedają po 430 z wymontowanym silnikiem i baterią, które nie wiadomo gdzie się podziały (Politechnika dostała 10 sztuk), gdzie reszta ? Rowerów było 1200.

    Kacper

    • 17 0

    • Nie zapominajmy o rozdanych premiach i nagrodach

      Nie jestem za PiSem ale to co zrobiła ta banda z PO to ehhh

      • 2 0

  • Seniorzy powinni dostać zza darmo z serwisem (2)

    Bo korporacje wycyckały te rowery wstyd i bez honoru byli ci młodzi złodzieje i cwaniacy

    • 8 5

    • (1)

      Jeździłam Mevo,dla seniorki za ciężkie.

      • 1 0

      • Bez silnika i baterii niekoniecznie.

        • 0 0

  • Brawo władza miasta (22)

    kupić za 12000, używać jeden sezon i sprzedać za 430zł, 11570 zł straty x 1200 rowerów zakupionych to jest ponad 13 baniek wyrzuconych w błoto. Brawo za trwonienie publicznych pieniążków, przecież można bo to nie z mojego portfela. I że nikt za takie wałki nie beknie !!!!

    • 461 10

    • Skad cena 12 k za jeden rower? XD (2)

      • 2 0

      • Z wybujałej wyobraźni piszącego, który na matematyce w podstawówce w bierki grał.

        Umowa była na 40 baniek za 4080 rowerów + serwery + aplikacja + obsługa aplikacji + części zamienne i serwis rowerów przez 6 lat.

        To teraz sobie policz.

        • 0 1

      • z danych UM.. pomorskie!

        12-5-20...co za różnica :)

        rower to rower, prl to polska. RP to nie prl..
        lody kręcić jest ok. PO nadal włada umysłem.

        • 3 0

    • Ale Ty wiesz że Nextbike dostał ponad 8 baniek kary a dostali od OMGSu niecałe 10 przed zerwaniem umowy? (2)

      Ale widzę, że umiesz tylko gazy wydobywać zamiast doinformować się w jakiejkolwiek kwestii?

      • 9 8

      • POkemon ty jak zawsze liczyc nie potrafisz (1)

        • 3 3

        • HAHAH, nawet na najprostsze argumenty nie potrafisz odpowiedzieć? xD

          • 0 0

    • Źle liczysz, (3)

      Prawdopodobnie przegląd rowerów, demontaż silników i baterii był droższy niż te 430 zł.
      Ciekawe kto i za ile zrealizował to zlecenie? Gdzie są teraz te baterie i silniki ? - bo na PG tylko 10 szt.

      • 52 1

      • Gdybyś miał choć trochę oleju w głowie to byś potrafił sprawdzić, że wszystkie były wystawiane na sprzedaż.

        Zainteresowanie było takie że sprzedano 3 silniki i 2 baterie. Na PG poszło tyle bo więcej nie chcieli. A i tych już nie chcą. Trzeba było samemu 800 akumulatorów kupić.

        • 0 1

      • Jeszcze zapłacono za utylizację tych baterii

        • 5 0

      • gdzieś się pogubiły - uszkodzenia w transporcie, błędy w liczeniu.

        Nie bądź taki skrupulatny, bo tu poważni ludzie robią poważne interesy ;)

        • 37 1

    • Jesli to taka niska cena....

      to trzeba było kupić rowery po 431 zł i zarobić

      • 0 0

    • Urzędnicy biznesmenami

      W sumie dojdzie jeszcze utylizacja baterii ,to pewnie też koszta

      • 1 0

    • Takich rzeczy niewolno mówić o jedynej słusznej opcji politycznej. Trwoni, kradnie to rząd PiS, a nie samorządy opozycji

      • 2 2

    • Bareja 2.0 (1)

      Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest miś społeczny, w oparciu o sześć instytucji, który sobie zgnije, do jesieni na świeżym powietrzu ...

      • 13 1

      • mevo 2.0 120 mln zł koszty

        mevo 1.0 140mln zł straty

        jest 20mln zysku

        mevo 3.0 samo się nakeca brawro Platforma. wzrost! jest !

        • 5 1

    • po rulez,....alles gut

      rafineria czy kurek na mevu :)

      • 0 0

    • nierząd miasta

      • 7 1

    • i zato wałsnie dostali takie wysokie premie ci co do tego doprowadzili nawet awans mieli! A wtym roku podwyzke o 1000zł pensji

      • 9 0

    • Jak to się teraz nazywa? Niegospodarne wydatkowanie środków publicznych?

      • 21 0

    • Jakie władze miasta?

      Przecież MEVO to Obszar Metropolitalny, w sumie kilkanaście gmin.

      • 6 8

    • Hmm...

      W normalnym cywilizowanym kraju urzędnik odpowiedzialny za takie coś dostałby kilka lat więzienia, a w nie cywilizowanym najprawdopodobniej kulkę w łeb...

      • 84 5

    • tam zaraz w błoto

      • 29 6

  • a ile kosztował transport do Szczecina i demontaż baterii i silnika?

    Ciekawe ile kosztowało magazynowanie w GD od wycofania rowerów (ponad 2 lata), transport do Szczecina i demontaż baterii i silnika.
    Same silniki Bafanga z baterią 10Ah (a taka tam zapewne była) to na Alledrogo jakiś 1000 zł. Ciekawe, kiedy się tam znajdą?
    Co do roweru - ta konstrukcja nie nadaje się do jazdy bez wspomagania. Rower jest zbyt toporny, a 3 przełożeniową przekładnią nie zapewnia komfortowej jazdy nawet po dolnym tarasie. Szczególnie landarą ważącą ok. 20kg (bez silnika i baterii).
    Dla mnie to smutna katastrofa, bo byłem wielkim fanem pomysłu. Elektryczne rowery zmobilizowały wiele osób, które na zwykły rower by nie wsiadło. Widziało sie wiele starszych osób 70+ śmigających nawet po górnym tarasie.

    • 2 0

  • Mnie to zainteresowanie (po takiej cenie) zastanawia (11)

    Słyszałem, że te rowery sa ciężkie konstrukcyjnie, mniejsza o silnik i baterię.

    Skoro sa sprzedawane bez tych elementów, to na ile mogą być atrakcyjne?

    • 63 5

    • Ważą 32 kilo. (2)

      Mieszkam na 3 piętrze, nie wyobrażam sobie codziennego wnoszenia tego roweru

      • 7 3

      • A po co?

        Zostawić pod blokiem. Takiej kłody nikt nie ruszy

        • 0 0

      • rowerem masz jezdzic a nie nosic po pietrach.

        • 0 2

    • Moze na zlom ktos kupil?

      Kola sprzeda oddzielnie i moze wyjdzie na swoje

      • 7 1

    • To jest piękny wał z tym mevo. Miś na miarę naszych czasów. (2)

      Bezkarność i głupota urzędników -to znak rozpoznawczy Gdańskiego magistratu. Szkoda ze za nasze pieniądze
      Ale ciemny lud się nie przejmuje ze za całą ich nieudolność my płacimy.
      W nagrodę zbudują sobie nowy gmach ,zatrudnią kolejnych bezużytecznych nierobów i tak się kręci karuzela 100 baniek w tą czy w tą kto by się tym przejmował.

      • 42 7

      • Mevo to nie jest Gdański projekt (1)

        To projekt Urzędu Marszałkowskiego, a oni mają kasę oj mają.....

        • 12 0

        • przecież Mevo było dofinansowywane z UE

          • 8 1

    • Może kupujący wstawi nowe silniki i baterie.

      • 1 1

    • Jak bez

      To nie są atrakcyjne

      • 5 1

    • Ktoś sobie włoży do magazynu

      i będzie sprzedawał na sztuki jako kolekcjonerską pamiątkę z wielkiego wału - tak jak dziś powodzeniem cieszą się pamiątki z PRLu to za 10 lat te "mewki" mogą mieć całkiem niezłą wartość na aukcjach.
      Kupi sobie np. właściciel kawiarni i postawi przed wejściem jako potykacz :)

      • 20 5

    • Do tego trzeba dodać, że części są mocno wyeksploatowane, a do tego na bank dętki i opony do wyrzucenia.

      • 19 3

  • Zmarnowana kasa z Mevo 1.0

    a Dulkiewicz mówi, że nie ma na podwyżki dla Dyrektorów gdańskich placówek oświatowych ... gospodarna Aleksandra chyba kłamie.

    • 2 0

  • (1)

    Nie żebym był hamski i czepiał się władzy Gdańska .... ale te mevo , do tego kozy , palmiarnia , bujawki z atestem w parku regana .... to się w pale nie mieści......

    • 6 0

    • Kunszt wodny

      rodzina na swoim na wszystkich kierowniczych stołkach w mieście (i spółkach) itd.

      • 0 0

  • Mewo tym jak się okazało że to jest z szynka i w ogóle to za rusycyzm na białych w dżungli do zabijania się na przejeździe tramwajowym oraz informacje o katalogu do tego komentarza.

    • 0 0

  • Z punktu widzenia pieszego

    Bez mevo jest ok. To była jakaś masakra,tabuny rowerzystów na chodnikach.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum