• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga rowerowa wzdłuż ul. Pomorskiej jest gotowa

Joanna Karjalainen
16 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Drugi etap prac trwał od sierpnia. Drugi etap prac trwał od sierpnia.

Przebudowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Pomorskiej w Gdańsku dobiegła końca. Prace w tym popularnym wśród rowerzystów miejscu trwały od sierpnia. Droga jest już ukończona, w pełni przejezdna i oddana do użytku.



Czy zmiana nawierzchni drogi rowerowej na asfaltową podnosi twój komfort użytkowania?

Z opóźnieniem, ale jest - droga rowerowa wzdłuż ulicy Pomorskiej została pomyślnie wyremontowana. Rowerzyści mogą już swobodnie jechać równą, komfortową i bezpieczną drogą, której powierzchnia została całkowicie wymieniona. Poprzednia nawierzchnia z kostki została usunięta, a zastąpiła ją - pod nową podbudową - warstwa asfaltu.

Prace były podzielone na dwa etapy - najpierw na odcinku od ul. SubisławaMapka do ul. ChłopskiejMapka, następnie od ul. ChłopskiejMapka do ul. OrłowskiejMapka. O przeprowadzanych pracach pisaliśmy w osobnym artykule.

Do Pracy Jadę Rowerem. Akcja zakończona



Prace związane z wymianą nawierzchni drogi rowerowej były podzielone na dwa etapy. Prace związane z wymianą nawierzchni drogi rowerowej były podzielone na dwa etapy.

Droga wygodniejsza dla rowerzystów



- Nowa nawierzchnia powinna spełnić oczekiwania rowerzystów - informuje Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. - Jest równa, komfortowa i bezpieczna, dzięki czemu przejazd rowerem z Jelitkowa przez Żabiankę do Oliwy dawać będzie sporo frajdy.
Wykonawcą robót była firma WPRD Gravel z Gdańska, która jako jedyna złożyła ofertę w postępowaniu przetargowym Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni na odcinek Subisława - Chłopska na kwotę ok. 486 tys. zł oraz na odcinek od ul. Chłopskiej do Orłowskiej za kwotę ok. 307 tys. zł.

Miejsca

Opinie (60) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Spoko, stara droga nie była zła, ale mamy nową, bo za dwa lata burzenie pod tramwaje? :)

    • 20 3

  • Tych czterech rowerzystów, co ją używa (7)

    Musi być bardzo wdzięczne.

    • 18 33

    • (1)

      może też byś się ruszył z kanapy ?

      • 11 7

      • Chyba tylko po piwo.

        • 5 0

    • po remoncie bedzie 100x tyle (3)

      ona była w takim stanie że wszyscy ją omijali

      • 6 6

      • Nikt normalny nie jeździ rowerem (1)

        Tylko homo, albo psychopaci. Na jedno wychodzi.

        • 2 10

        • znaczy, żyjemy w kraju, w którym większość stanowią ludzie nieheteronormatywni i psychopaci

          Polska w Europie ma jeden z najwyższych wskaźników gospodarstw domowych wyposażonych w rowery.

          • 5 2

      • a to, że by do niej się dostać, trzeba zaryzykować życie, to nie ma znaczenia wcale c'nie?

        • 0 2

    • "Tych czterech rowerzystów... musi być bardzo wdzięczne"?

      Jezeli chcesz się wypowiadać na polskich portalach, to naucz się pisać po polsku.

      • 5 2

  • Są dużo gorsze drogi i nic się nie robi,ta droga była w dobrym stanie,np droga rowerowa pomiędzy J.P.II a Hallera (Czarny Dwór) (5)

    • 46 4

    • (1)

      No, to fakt. Tam tylko góral z dobrymi amorkami da radę.

      • 3 5

      • Jakość drogi dla rowerów to nie tylko i nie głównie jakość jej nawierzchni

        Najważniejsza jest jakość rozwiązań skrzyżowań drogi dla rowerów z przecinającymi ją korytarzami ruchu samochodów. W miastach wielu krajów na skrzyżowaniach ulic lokalnych z drogami ruchu rowerów rowerzyści mają pierwszeństwo a kierowcy ich szanują. U nas pojawiają się pierwsze jaskółki takich rozwiązań na wylotach ulic podporządkowanych : por. np, wylot ulicy Bema (skrzyżowanie z Kartuską) lub wylot ulicy Budapesztańskiej (skrzyżowanie z Bulońską na Morenie).

        • 2 7

    • nawierzchniowo?

      chyba tylko płyty ażurowe na obrońców były gorsze

      a czarny dwor to chodnik

      • 5 3

    • Przecież tam nie ma żadnej drogi rowerowej... jest tylko stary podziurawiony asfalt z wystającymi korzeniami, przeznaczony dla pieszych i z dopuszczeniem ruchu rowerowego

      • 4 4

    • No niezbyt

      Ja chyba ze dwa razy się przejechałem Pomorską przed remontem, bo tak odstraszała mnie ta niewygodna nawierzchnia. Podobna (chyba identyczna) nawierzchnia jest jeszcze na ciągu od mola w Brzeźnie do al. JPII, tego odcinka także unikam.

      • 2 4

  • Nie widzę sensu wydawania pieniędzy na istniejąca drogę rowerową która była w niezłym stanie., (3)

    Nie była może idealna ale była i zamiast ją poprawiać pieniądze lepiej było wydać na nową inwestycję a nie na już istniejącą. Dodam, że ta droga rowerowa jest dość sporadycznie używana przez rowerzystów.

    • 28 18

    • "dość sporadycznie"?

      nie powiedziałabym

      • 7 4

    • nie kompromituj sie

      ona nadawała się co najwyżej pod traktor. rowerowa była tylko z nazwy.

      • 9 2

    • Musiał ktoś z magistratu zarobic na remioncie .Teraz po raz setny rozprują chodniki wzdłuż Chłopskiej .Rozkopią ,nic nie położą zasypią i znów ktoś zarobi

      • 1 2

  • Opinia wyróżniona

    Super (11)

    To była chyba pierwsza droga rowerowa w Gdańsku, należał jej się generalny remont.
    Kostka na drogach rowerowych to kpina, bardzo dobrze że już nikt tak tego nie buduje, i że wreszcie jest afalt na tej uczęszczanej trasie.

    • 50 16

    • (2)

      Tam nie było kostki oraz dobra była w dobrym stanie. Wcale nie brzmisz jak ktoś, kto próbuje ocieplić wizerunek tej klapy, wcale...

      • 1 25

      • Nie było kostki? A co było?
        Jeżdżę tą drogą regularnie nad morze i bardzo się cieszę z tego remontu, nie muszę nic ocieplać.
        A kostkę możesz zobaczyć na zdjęciach w Google maps.

        • 21 0

      • Była klawiszująca kostka, miejscami pozapadana

        Ja rozumiem, że jako (bez)radny Dolnego Wrzeszcza zbratany z rządem musisz łgać, ale mydlić oczy to możesz sąsiadom Jakiego

        • 7 5

    • pierwsza droga rowerowa w Gdańsku (zbudowana z inicjatywy Obywatelskiej Ligi Ekologicznej) (4)

      powstała wzdłuż ulicy (alei) Hallera od skrzyżowania z Kliniczną do drogi pieszo rowerowej prowadzącej wzdłuż plaży od wylotu ulicy Hallera do ulicy Pomorskiej. Warto jednak pamiętać, że głównym elementem sprzyjającym rozwojowi ruchu rowerowego jest uspokajanie i redukcja ruchu kołowego na większości ulic miasta.

      • 13 4

      • (2)

        Pierwsza jaką ja pamiętam to namalowana farba na asfalcie chodnika wzdłuż Chłopskiej.

        • 11 0

        • to nie była droga dla rowerów (1)

          to był chodnik częściowo udostępniony dla ruchu rowerowego przez namalowanie linii farbą na asfaltowym chodniku

          • 4 1

          • Asfaltowym chodniku wzdłuż Chłopskiej? Gdzie???

            • 1 3

      • i cofnięcie procesu dziejowego

        zlikwidować samochody, wrócić na drzewa, powodzenia

        • 2 8

    • w latach 90. po gorszych się jeżdziło (1)

      komu to przeszkadzało

      • 1 9

      • No mi na przykład. Co jeszcze chciałbyś wiedzieć?

        • 8 2

    • Nis prawda bo pierwsza droga rowerowa byla wzdloz spacerowej od oliwy do osowy.a nastepny ale to juz pozniej bo to w 39 droga

      W tunelu pod martwa wisla

      • 0 0

  • Super.... Podziwiam Gdańsk gdzie się buduje drogi....bo u nas w Gdyni tylko się je maluje:) (2)

    • 10 4

    • W Gdyni, zgodnie z dobrą praktyką, tworzone są drogi rowerowe kosztem szerokości jezdni (1)

      Najnowszy przykład: ulica przy Hali Targowej w Gdyni. W Gdańsku drogi dla rowerów często powstają kosztem szerokości chodników: całe szczęście, że przy okazji likwiduje się na nich prawo do zajmowania ich przez zaparkowane samochody.

      • 3 2

      • Tak, ale...

        Jana z Kolna to jest raczej wyjątek. No, jeszcze Świętojańska. Z drugiej strony masz np. ulicę 10 Lutego, gdzie droga rowerowa jest wykrojona częściowo z chodnika i częściowo z dawnych miejsc postojowych. A na Jana z Kolna trzy pasy nie miały kompletnie sensu, bo tuż za budynkiem sądu jest zwężenie do 1 pasa ruchu - swoją drogą to nie przeszkodziło w wystąpieniu zmasowanej krytyki przez kierowców, bo jak to, jezdnię zwężają ;)

        • 2 2

  • Dobra inicjatywa (1)

    . Droga rowerowa która nie powstała koszerne jezdni dla aut .. tylko wybudowana dodatkowo , nie jak w Gdyni farba na istniejącej drodze dla samochodów

    • 34 13

    • Lepsza taka, niż kostka z wałęsającymi się pieszymi.

      • 4 3

  • Aby wykorzystać rosnącą popularność rowerów w życiu mieszkańców do poprawy jakości życia wszystkich (4)

    warto opracować i konsekwentnie wdrażać program uwalniania kolejnych ulic i placów centrum miasta od jeżdżących i parkujących samochodów. Czekam na naziemne przejście dla pieszych i przejazd rowerowy przed dworcem PKP Gdańsk Główny. Mam nadzieję, że z tej drogi rowerowej powstała możliwość legalnego zjazdu rowerem zarówno w stronę Sopotu (pętli tramwajowej) jak i w stronę Jelitkowa.

    • 9 13

    • (3)

      Wszystkim? Tylko tym co korzystają z rowerów... Nie zmuszaj innych do swojej drogi życiowej.

      • 3 7

      • do chodzenia pieszo nikt nie jest zmuszany - korzystają z tej opcji także osoby jeżdżące samochodami

        Uwalnianie ulic i placów w centrum miasta od (nadmiaru) jeżdżących i parkujących samochodów poprawia jakość życia wszystkim mieszkańcom - również kierowcom, którzy nie stracili zdolności poruszania się pieszo. Dla inwalidów ruchu można zapewnić alternatywne sposoby poruszania się - niekoniecznie samochodami.

        • 6 2

      • Przejazd samochodów przed Dworcem PKP Gdańsk Główny po zbudowaniu naziemnego przejścia i przejazdu rowerowego

        będzie nadal możliwy, więc nie udawaj takiego stratnego.

        • 5 3

      • Kiedy zrozumiesz,

        że więcej ludzi na rowerach to mniej samochodów i więcej miejsca dla aut na drogach? Kiedy zrozumiesz, że korki na ulicach wywołuje nadmiar samochodów?

        • 1 0

  • Kołobrzeska wciąż czeka. Ile to juz lat? (1)

    • 26 0

    • Przestan gwiazdorzyc.idz lepiej pod sad i krzycz wolne sady,albo przyjmij emigranta i dzika

      • 1 1

  • Super! Teraz pora na . Czarny dwór!

    Teraz pora na drogę rowerowa z Ul. Obrońców Wybrzeża do Hallera wzdłuż Ul. Czarny Dwór!!!!

    • 15 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum