• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga rowerowa wzdłuż ul. Pomorskiej jest gotowa

Joanna Karjalainen
16 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Drugi etap prac trwał od sierpnia. Drugi etap prac trwał od sierpnia.

Przebudowa drogi rowerowej wzdłuż ul. Pomorskiej w Gdańsku dobiegła końca. Prace w tym popularnym wśród rowerzystów miejscu trwały od sierpnia. Droga jest już ukończona, w pełni przejezdna i oddana do użytku.



Czy zmiana nawierzchni drogi rowerowej na asfaltową podnosi twój komfort użytkowania?

Z opóźnieniem, ale jest - droga rowerowa wzdłuż ulicy Pomorskiej została pomyślnie wyremontowana. Rowerzyści mogą już swobodnie jechać równą, komfortową i bezpieczną drogą, której powierzchnia została całkowicie wymieniona. Poprzednia nawierzchnia z kostki została usunięta, a zastąpiła ją - pod nową podbudową - warstwa asfaltu.

Prace były podzielone na dwa etapy - najpierw na odcinku od ul. SubisławaMapka do ul. ChłopskiejMapka, następnie od ul. ChłopskiejMapka do ul. OrłowskiejMapka. O przeprowadzanych pracach pisaliśmy w osobnym artykule.

Do Pracy Jadę Rowerem. Akcja zakończona



Prace związane z wymianą nawierzchni drogi rowerowej były podzielone na dwa etapy. Prace związane z wymianą nawierzchni drogi rowerowej były podzielone na dwa etapy.

Droga wygodniejsza dla rowerzystów



- Nowa nawierzchnia powinna spełnić oczekiwania rowerzystów - informuje Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. - Jest równa, komfortowa i bezpieczna, dzięki czemu przejazd rowerem z Jelitkowa przez Żabiankę do Oliwy dawać będzie sporo frajdy.
Wykonawcą robót była firma WPRD Gravel z Gdańska, która jako jedyna złożyła ofertę w postępowaniu przetargowym Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni na odcinek Subisława - Chłopska na kwotę ok. 486 tys. zł oraz na odcinek od ul. Chłopskiej do Orłowskiej za kwotę ok. 307 tys. zł.

Miejsca

Opinie (60) 2 zablokowane

Wszystkie opinie

  • Nowa Warszawska tez już na finishu

    Może jakiś update statusu

    • 0 0

  • Kto przytulił zdjętą kostkę ????

    • 0 1

  • Kołobrzeska wciąż czeka. Ile to juz lat? (1)

    • 26 0

    • Przestan gwiazdorzyc.idz lepiej pod sad i krzycz wolne sady,albo przyjmij emigranta i dzika

      • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Super (11)

    To była chyba pierwsza droga rowerowa w Gdańsku, należał jej się generalny remont.
    Kostka na drogach rowerowych to kpina, bardzo dobrze że już nikt tak tego nie buduje, i że wreszcie jest afalt na tej uczęszczanej trasie.

    • 50 16

    • Nis prawda bo pierwsza droga rowerowa byla wzdloz spacerowej od oliwy do osowy.a nastepny ale to juz pozniej bo to w 39 droga

      W tunelu pod martwa wisla

      • 0 0

    • pierwsza droga rowerowa w Gdańsku (zbudowana z inicjatywy Obywatelskiej Ligi Ekologicznej) (4)

      powstała wzdłuż ulicy (alei) Hallera od skrzyżowania z Kliniczną do drogi pieszo rowerowej prowadzącej wzdłuż plaży od wylotu ulicy Hallera do ulicy Pomorskiej. Warto jednak pamiętać, że głównym elementem sprzyjającym rozwojowi ruchu rowerowego jest uspokajanie i redukcja ruchu kołowego na większości ulic miasta.

      • 13 4

      • (2)

        Pierwsza jaką ja pamiętam to namalowana farba na asfalcie chodnika wzdłuż Chłopskiej.

        • 11 0

        • to nie była droga dla rowerów (1)

          to był chodnik częściowo udostępniony dla ruchu rowerowego przez namalowanie linii farbą na asfaltowym chodniku

          • 4 1

          • Asfaltowym chodniku wzdłuż Chłopskiej? Gdzie???

            • 1 3

      • i cofnięcie procesu dziejowego

        zlikwidować samochody, wrócić na drzewa, powodzenia

        • 2 8

    • w latach 90. po gorszych się jeżdziło (1)

      komu to przeszkadzało

      • 1 9

      • No mi na przykład. Co jeszcze chciałbyś wiedzieć?

        • 8 2

    • (2)

      Tam nie było kostki oraz dobra była w dobrym stanie. Wcale nie brzmisz jak ktoś, kto próbuje ocieplić wizerunek tej klapy, wcale...

      • 1 25

      • Była klawiszująca kostka, miejscami pozapadana

        Ja rozumiem, że jako (bez)radny Dolnego Wrzeszcza zbratany z rządem musisz łgać, ale mydlić oczy to możesz sąsiadom Jakiego

        • 7 5

      • Nie było kostki? A co było?
        Jeżdżę tą drogą regularnie nad morze i bardzo się cieszę z tego remontu, nie muszę nic ocieplać.
        A kostkę możesz zobaczyć na zdjęciach w Google maps.

        • 21 0

  • Szkoda, że za te pieniądze nie zrobiono

    dodatkowej nitki pod tunelem, bo jest to miejsce najbardziej niebezpieczne tak dla przechodnów jak i dla rowrzystów.
    Pewo wdzięczność, była by dużo większa szczególnie matek z wózkami i małymi dziećmi oraz osób starszych nie jeżdżących rowerami.

    • 16 2

  • I oczywiście nikt nie będzie odpowiedzialny z władz Gdańska za zmarnowane pieniądze na budowę poprzedniej nawierzchni z kostki.

    • 0 3

  • Aby wykorzystać rosnącą popularność rowerów w życiu mieszkańców do poprawy jakości życia wszystkich (4)

    warto opracować i konsekwentnie wdrażać program uwalniania kolejnych ulic i placów centrum miasta od jeżdżących i parkujących samochodów. Czekam na naziemne przejście dla pieszych i przejazd rowerowy przed dworcem PKP Gdańsk Główny. Mam nadzieję, że z tej drogi rowerowej powstała możliwość legalnego zjazdu rowerem zarówno w stronę Sopotu (pętli tramwajowej) jak i w stronę Jelitkowa.

    • 9 13

    • (3)

      Wszystkim? Tylko tym co korzystają z rowerów... Nie zmuszaj innych do swojej drogi życiowej.

      • 3 7

      • Kiedy zrozumiesz,

        że więcej ludzi na rowerach to mniej samochodów i więcej miejsca dla aut na drogach? Kiedy zrozumiesz, że korki na ulicach wywołuje nadmiar samochodów?

        • 1 0

      • Przejazd samochodów przed Dworcem PKP Gdańsk Główny po zbudowaniu naziemnego przejścia i przejazdu rowerowego

        będzie nadal możliwy, więc nie udawaj takiego stratnego.

        • 5 3

      • do chodzenia pieszo nikt nie jest zmuszany - korzystają z tej opcji także osoby jeżdżące samochodami

        Uwalnianie ulic i placów w centrum miasta od (nadmiaru) jeżdżących i parkujących samochodów poprawia jakość życia wszystkim mieszkańcom - również kierowcom, którzy nie stracili zdolności poruszania się pieszo. Dla inwalidów ruchu można zapewnić alternatywne sposoby poruszania się - niekoniecznie samochodami.

        • 6 2

  • Następny etap !

    Wymienić asfalt na kostkę aby znowu zarobili znajomi !

    • 0 3

  • wciąż zostaje nierozwiazywalny problem wiaduktu (1)

    ah, ci PRLowcy inzynierowie, ktorzy zaplanowali dla pieszych niemal metr przestrzeni od ulicy

    • 24 7

    • Zgadza sie

      Z tym że ten wiadukt powstał w 1908 roku a nie w czasach PRL

      • 9 0

  • Nie widzę sensu wydawania pieniędzy na istniejąca drogę rowerową która była w niezłym stanie., (3)

    Nie była może idealna ale była i zamiast ją poprawiać pieniądze lepiej było wydać na nową inwestycję a nie na już istniejącą. Dodam, że ta droga rowerowa jest dość sporadycznie używana przez rowerzystów.

    • 28 18

    • Musiał ktoś z magistratu zarobic na remioncie .Teraz po raz setny rozprują chodniki wzdłuż Chłopskiej .Rozkopią ,nic nie położą zasypią i znów ktoś zarobi

      • 1 2

    • nie kompromituj sie

      ona nadawała się co najwyżej pod traktor. rowerowa była tylko z nazwy.

      • 9 2

    • "dość sporadycznie"?

      nie powiedziałabym

      • 7 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum