Droga rowerowa w centrum Gdyni jest w realizacji
Rowerzyści pojadą niedługo nową drogą rowerową w centrum Gdyni. Na przełomie listopada i grudnia mają skończyć się prace przy fragmencie ścieżki wzdłuż ul. Władysława IV, od ul. Armii Krajowej do ul. 10 Lutego.
Prace miały rozpocząć się wcześniej, jednak harmonogram został zakłócony przez przebudowę gazociągu, znajdującego się pod ziemią w śladzie drogi rowerowej. Wszystko jednak wskazuje na to, że już za niewiele ponad miesiąc, miłośnicy rowerów będą mogli przejechać wzdłuż całego miasta na swoich jednośladach.
Guzy rowerowe mają pomóc bezpieczeństwu
Klimatyczne Centrum też dla rowerów
- Klimatyczne Centrum to również centrum przyjazne rowerzystom - zaznacza Jakub Furkal, Oficer Rowerowy Gdyni. - Obecnie budowany jest co prawda niewielki, ale ważny odcinek drogi rowerowej wzdłuż ul. Władysława IV, od ul. Armii Krajowej do ul. 10 Lutego. Ważny, bo połączy on istniejące już trasy rowerowe na ul. 10 Lutego i wzdłuż Władysława IV w kierunku Sopotu. Po spojrzeniu na mapę stanie się oczywiste, dlaczego ten odcinek jest tak istotny. To bowiem ostatni element łączący ciągłość trasy rowerowej przez całą Gdynię - od granicy z Sopotem, przez centrum i dalej w kierunku Rumi.
Jak wskazuje Gdyński Oficer Rowerowy, obecnie budowany odcinek jest tylko pierwszą częścią trasy rowerowej wzdłuż ul. Władysława IV. Docelowo sięgnie ona 500 m dalej w kierunku północnym, aż do ul. Jana z Kolna.
1 mln zł za 200 m drogi rowerowej
- Joanna Skutkiewiczj.karjalainen@trojmiasto.pl
Opinie wybrane
-
2021-10-21 20:46
ludzie co wy z tymi "ścieżkami"
ścieżki to są w lasach. w mieście utwardzone są drogi
- 15 3
-
2021-10-22 07:45
Na 10 Lutego (5)
Jest tak duży ruch rowerów a szczególnie jesienią i zima ze ptaki nie mogą latać. Gdynio-dramat cd.
- 83 17
-
2021-10-22 11:25
im większy ruch rowerów w mieście tym lepsza jakość życia w mieście (4)
sprawdzone w wielu miastach. Ruch na 10 lutego zależy od spójności całej sieci dróg rowerowych w mieście oraz wielu innych czynników: na przykład od odwagi władz by obciążać użytkowników samochodów kosztami, które generują i stosować restrykcyjną politykę parkingową.
- 9 17
-
2021-10-22 19:34
Wietnam, komunistyczne Chiny (3)
Skad sie biora takie kolki mierzace postep w rowerach? Toz to chore jest....
- 11 6
-
2021-10-23 09:31
Skąd się biorą takie kołki nieświadomie chore na samochodozę? (2)
Miasta Europy, od wielu lat nie tylko miasta Holandii, Belgii, Danii i innych krajów wdrażających sensowne polityki miejskie, wdrażają konsekwentnie politykę polegającą na stopniowym uwalnianiu ulic i placów miejskich od jeżdżących i parkujących samochodów. Miasta przyjazne pieszym i rowerzystom zajmują od wielu lat czołowe miejsca w
Miasta Europy, od wielu lat nie tylko miasta Holandii, Belgii, Danii i innych krajów wdrażających sensowne polityki miejskie, wdrażają konsekwentnie politykę polegającą na stopniowym uwalnianiu ulic i placów miejskich od jeżdżących i parkujących samochodów. Miasta przyjazne pieszym i rowerzystom zajmują od wielu lat czołowe miejsca w międzynarodowych rankingach jakości życia. Im miasto przyjaźniejsze dla rowerzystów, tym bardziej przyjazne pieszym i wszystkim innym mieszkańcom, nawet tym, którzy są uzależnieni od samochodów.
- 3 8
-
2021-10-26 10:55
Błąd logiczny. (1)
Holandia, Belgia czy Dania to są kraje z natury o powierzchni stosunkowo płaskiej, małych odległościach i łagodniejszym klimacie. Jak ktoś nie był w Amsterdamie, Utrechcie czy Kopenhadze to nie wie, jak tam wygląda jazda rowerem "noga za nogą". U nas są wzgórza morenowe więc przejedźcie się raz i drugi w deszczu lub śniegu z Karwin czy Dąbrowy w
Holandia, Belgia czy Dania to są kraje z natury o powierzchni stosunkowo płaskiej, małych odległościach i łagodniejszym klimacie. Jak ktoś nie był w Amsterdamie, Utrechcie czy Kopenhadze to nie wie, jak tam wygląda jazda rowerem "noga za nogą". U nas są wzgórza morenowe więc przejedźcie się raz i drugi w deszczu lub śniegu z Karwin czy Dąbrowy w obie strony rowerem do pracy w Chyloni to wam przejdzie dobry humor i szybciutko przesiądziecie się do samochodów. A tam Zonk, nawet w byłej Stoczni Gdynia postawili parkometry. taka to przyjaźń miasta z mieszkańcami.
- 0 2
-
2021-10-27 18:10
płatne miejsca do parkowania to nieśmiała próba obciążania kierowców kosztami, które generują
Jeśli chodzi o ukształtowanie terenu, to wiele miast Szwajcarii, Austrii i nawet Bhutanu ma wyższe wskaźniki udziału podróży rowerowych w strukturze codziennych podróży miejskich. W Chylonii wystarczy zjechać rowerem do stacji SKM i po dotarciu do centrum Gdyni z rowerem przewiezionym za darmo w pociągu SKM dotrzeć w ciągu 8 minut do dowolnego miejsca w centrum płaskiej części miasta. Rower wspomagany elektrycznie może także łatwo rozwiązać problem nierówności terenu.
- 0 1
-
2021-10-21 22:17
Ma to sens? (32)
Teraz łatwiej bedzie przejechać rowerem przy ul. 10 lutego niż przejść. Gratuluję szerokości chodnika dla pieszych, szczególnie przy poczcie.
- 83 15
-
2021-10-22 11:23
poprzednio piesi mieli problem wywołany zaparkowanymi tam samochodami (7)
pokojowe współistnienie ruchu pieszych i rowerzystów jest na tej zreorganizowanej przestrzeni możliwe. Piesi obecnie mają więcej miejsca niż poprzednio.
- 4 7
-
2021-10-22 11:58
Bzdura! (6)
Piesi maja teraz mniej miejsca. Sytuacja przy poczcie to juz kompletny d**iluzm. Kto wpadl na pomysl by robic tam sciezke? Jak sciezka ma wygladac na odcinku starowiejska, swietojanska? Sciezka na 10 lutego poprowadzona chodnikiem to skandal. Poprowadzono autostrade rowerowa po chodniku spychajac pieszych na bok. Kierowcy i piesi ofiarami rowerowego oszolomstwa z um gdynia
- 13 8
-
2021-10-26 11:06
100000/100
- 0 1
-
2021-10-22 15:16
mieszkańcy ofiarami nadmiaru samochodów (4)
teraz mamy do czynienia z nieśmiałym ruchem w kierunku poprawy warunków ruchu pieszego i rowerowego
- 5 8
-
2021-10-22 19:33
Bzdura. Rowery zabieraja przestrzen pieszym (3)
Autostrada rowerowa zajmuje polowe chodnika. Problem w tym, ze autostrada rowerowa nikt nie jezdzi. Za to chodnik zwezony do poliwy jest zazwyczaj zatloczony. Tunel przy Rivierze to samo, w srodek ruchu pieszego wepchnieto trase dla rowerow.
- 7 5
-
2021-10-23 09:28
czytaj ze zrozumieniem (2)
gdyby kierowcy nie lekceważyli nagminnie limitów prędkości a miasto prowadziło politykę zrównoważonego rozwoju, to mieszkańcy chcący korzystać z roweru byliby bardziej skłonni korzystać z jezdni i zgadzać się na tworzenie dróg dla rowerów kosztem zwężania jezdni i likwidacji miejsc do parkowania samochodów na chodnikach.
- 2 3
-
2021-10-26 11:07
To jest chore (1)
Czy już dzwonić po lekarza?
- 0 1
-
2021-11-02 11:32
to jest suchar
przejaw braku wyobraźni i empatii wobec innych użytkowników przestrzeni miejskiej
- 0 0
-
2021-10-22 09:46
Proponuje poszerzyc chodnik kosztem jednego pasa jezdni,becie pasowac? ;) (23)
- 12 5
-
2021-10-23 09:11
(3)
A ja proponuje w miejsce ścieżki rowerowej zasadzić drzewa pasuje?
- 5 3
-
2021-10-23 09:26
zajmij się najpierw wymyśleniem sposobów na zmniejszenie powierzchni zajmowanej (2)
przez parkujące i jeżdżące samochody. Na pewno w ten sposób przyczynisz się do poprawy jakości powietrza i relacji międzyludzkich w naszym pięknym mieście.
- 0 3
-
2021-10-26 11:05
(1)
Cały świat jeździ samochodami, a jakiś jaskiniowiec lobbuje za rowerem.
- 0 1
-
2021-10-27 18:06
przecież wiesz, że piszesz nieprawdę
dostajesz coś za trollowanie?
- 0 0
-
2021-10-22 10:20
Nie pasuje (18)
Rowery powinny jezdzic jezdnia nie chodnikiem. Ruch na 10 lutego na przejsciach sterowany jest swiatlami. Teraz pieszy moze miec problem z przejsciem.na zielonym bo akurat chodnikiem rower bedzie jechal. Sciezka na chodniku to dodatkowa kolizja dla pieszych w drodze na druga strone. Nie byloby problemu gdyby sciezka byla na jezdni i rowery stalyby na czerwonym razem z samochodami. Sciezka na 10 lutego to koszmarny bubel
- 15 9
-
2021-10-26 10:56
100/100
- 0 1
-
2021-10-22 11:42
gdyby kierowcy nie lekceważyli nagminnie limitów prędkości (16)
więcej osób decydowałoby się na jazdę rowerem po jezdni.
- 10 13
-
2021-10-22 17:15
(3)
Bzdury człowieku na 10 lutego nikt nie pędził nigdy teraz natomiast jadąc z takiej świętojańskiej czy ze skweru masz się ewakuować z jezdni na pełen pieszych chodnik gdzie tu jakaś logika? Żadna chodzi tylko o wydanie kasy o przepalenie dotacji gdzie ten furkal wsadzi te ścieżkę do Jana z Kolna pod drzwi wejściowe zusu urzędu skarbowego wyjścia z
Bzdury człowieku na 10 lutego nikt nie pędził nigdy teraz natomiast jadąc z takiej świętojańskiej czy ze skweru masz się ewakuować z jezdni na pełen pieszych chodnik gdzie tu jakaś logika? Żadna chodzi tylko o wydanie kasy o przepalenie dotacji gdzie ten furkal wsadzi te ścieżkę do Jana z Kolna pod drzwi wejściowe zusu urzędu skarbowego wyjścia z klatek schodowych? Na jezdni sobie jadę swoim tempem 35 na godzinę a tu co kawałek dosłownie jak nie jakaś ulica poprzeczna to jakaś poczta to pełen ludzi przystanek strach 20 jechać bo można w kogoś walnąć sorry to nie jest dla rowerzystów
- 4 3
-
2021-10-26 11:04
Jakieś bzdury (1)
A jak skopać normalne zasady ruchu drogowego w rejonie Skweru Kościuszki? Namalować na wszystkich jednokierunkowych i dość szerokich jezdniach kontrapasy dla rowerzystów. Oj pomysłodawca tych rozwiązań może oczekiwać pozwów o odszkodowanie z własnego OC.
- 0 1
-
2021-11-02 11:31
kontrapasy dla rowerów malowane na szerokich jezdniach ulic jednokierunkowych
to jeden z najbezpieczniejszych elementów infrastruktury rowerowej w mieście. Kontakt wzrokowy i uspokojenie ruchu to nasza przyszłość.
- 0 0
-
2021-10-23 09:25
to nie jest dla kolarzy takich jak ty
do turdefrans trenuj sobie gdzie indziej
- 4 1
-
2021-10-22 11:54
Gdyby rowerzysci znali przepisy ruchu drogowego byloby bezpieczniej (11)
Chamstwo rowerzystow idac doskonale na Swietojanskiej. Auta zatrzymuja sie przed przejsciem by przepuscic pieszych. Co robia rowerzysci? Ano, ich zdaniem zawsze maja pierwszenstwo i jada dalej prosto przez przejscie.
- 18 14
-
2021-10-24 08:51
przepisy
chyba największy problem mają z nimi właśnie piesi - duża ich grupa ogóle ich nie zna!!!
- 1 1
-
2021-10-22 15:25
ponad 80% rowerzystów w Gdyni to posiadacze prawa jazdy (3)
mający dostęp do samochodu w swoim gospodarstwie domowym, więc nie pisz bzdur, świadczących jedynie o Twojej ograniczonej wyobraźni i wiedzy o faktach.
- 6 7
-
2021-10-23 09:12
A pozostałe 20 procent to dzieci i młodzież?
- 2 2
-
2021-10-22 19:30
Bredzisz (1)
Wystarczy spojrzec co sie dzieje .na Swietojanskiej. Rowerzysci nie znaja przepisow ruchu drogowego. Nie udzielaja pierwszenstwa pieszym.
- 7 4
-
2021-10-27 18:05
od kierowców formalnie wymaga się znajomości przepisów ruchu drogowego
ale większość z nich nagminnie lekceważy wiele z nich: zwłaszcza limity prędkości i zasady parkowania. Przestań stygmatyzować Bogu ducha winnych cyklistów, którzy wolą się czuć bezpieczniej na chodnikach, na których prawie nikomu nie zagrażają.
- 0 0
-
2021-10-22 12:09
rowerzyści nie znają przepisów, a wypadki niemal zawsze powoduje kierowcy (5)
jak to możliwe? ja myślę że to nie rowerzyści mają problem z przepisami
- 12 10
-
2021-10-22 14:14
Rowerzysci leja na pieszych (4)
Sa gorsi od kierowcow samochodow. Przed samochodem rowerzysta czuje respekt. Przed pierwszym nie. Na dodatek nie obowiazuja ich zadne przepisy
- 12 14
-
2021-10-26 10:58
Do dzieła chłopie
To może pan oficer rowerowy w Gdyni coś wymyśli, aby uczyć cyklistów kultury?????
- 0 1
-
2021-10-22 17:17
(2)
A coś się pieszemu stanie jak przepusci jeden czytaj jeden rower i to jadący pod górę? Czy któryś pieszy cham ma tyle oleju e głowie żeby pomyśleć że może temu człowiekowi na rowerze nie utrudniać jazdy pod górę?
- 3 12
-
2021-10-26 10:59
(1)
Chodnik jest dla pieszych, a rower może jechać jezdnią dla samochodów!!!!!!
- 0 2
-
2021-11-02 11:29
zwłaszcza po historycznych kocich łbach
Przyjemnej jazdy!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.