Droga rowerowa na Witominie będzie dokończona
Trwająca przebudowa ul. Chwarznieńskiej i okolicznych dróg na Witominie zakłada również realizację infrastruktury rowerowej. Droga dla rowerzystów urywa się jednak na ok. 200 metrów przed ul. Kielecką, prowadzącą do centrum miasta. To jednak stan przejściowy, ponieważ ogłoszono przetarg na budowę brakującego odcinka.
Aby połączyć ze sobą trasę rowerową w ul. Chwarznieńskiej z drogą pieszo-rowerową w ul. Kieleckiej niezbędne będzie wykonanie odcinka rowerowego w ul. Rolniczej.
I tu czeka rowerzystów niemiła niespodzianka. Powstająca droga rowerowa kończy się ok. 200 metrów przed ul. Kielecką. Jak to możliwe?
Brakujący odcinek w ramach oddzielnego przetargu
W przetargu w sprawie ul. Chwarznieńskiej zdecydowano się nie rozszerzać zakresu robót dotyczącego infrastruktury rowerowej poza odcinek drogowy. Brakujący fragment rowerowy stał się natomiast elementem oddzielnego, niedawno ogłoszonego, postępowania przetargowego.
W ramach inwestycji przewiduje się dowiązania do istniejącego (powstającego) zakończenia drogi rowerowej po wschodniej stronie ul. Rolniczej. Następnie droga rowerowa zostanie poprowadzona za wiatą autobusową przystanku "Rolnicza".
Dwa nowe przejazdy rowerowe obok przejść
Na wysokości sklepu Biedronka zostanie skorygowane położenie przejścia dla pieszych poprzez jego przesunięcie o kilka metrów w kierunku ul. Kieleckiej. Pozwoli to umieścić tuż obok "zebry" przejazd rowerowy oraz wprowadzić niezbędne łuki drogi rowerowej - przede wszystkim w sąsiedztwie skarpy przy dyskoncie spożywczym.
Od tego miejsca droga rowerowa będzie poprowadzona wzdłuż jezdni do skrzyżowania z ul. Witomińską, gdzie powstanie kolejny przejazd rowerowy obok przejścia pieszego. Po minięciu skrzyżowania, droga rowerowa zostanie połączona z istniejącą drogą pieszo-rowerową w ul. Kieleckiej, prowadzącą do węzła Wzgórze i centrum miasta.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – rowery i akcesoria
Sześć miesięcy na wykonanie prac budowlanych
Realizacji drogi rowerowej będzie towarzyszyć przebudowa chodników oraz infrastruktury podziemnej. Warstwa ścieralna drogi rowerowej została zaprojektowana jako asfaltowa (z mastyksu grysowego tj. mieszanki mineralno-asfaltowej), zaś chodników z płytek betonowych.
O wyborze wykonawcy robót zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz przedłużenia minimalnego okresu gwarancji jakości robót (40 proc.). Maksymalny termin wykonania prac budowlanych to sześć miesięcy od momentu podpisania umowy.
Opinie wybrane
-
2024-04-10 15:45
I jadąc od strony Chwarzna przejeżdżamy na drugą stronę Rolniczej - tylko po to, by za chwilę znów wracać na poprzednią. Oczywiście każdy przejazd z nielegalnym przyciskiem żebraka, oczywiście na każdym trzeba stać i tracić czas... Genialne. Jak skutecznie zniechęcać ludzi do komunikacji rowerowej...
- 43 1
-
2024-04-10 08:17
(6)
Takich bubli mamy więcej w Gdyni. Ścieżki rowerowe i buspasy są jak te linie na mapach, przerywane, odcinki po kilka, do kilkunastu metrów. Brak połączenia w jedną siatkę, która by umożliwiała korzystanie w ciągu z takich rozwiązań drogowych.
A tak rowerzysta musi albo jechać chodnikiem, albo jezdnią, bo ścieżka się kończy w trawniku, aTakich bubli mamy więcej w Gdyni. Ścieżki rowerowe i buspasy są jak te linie na mapach, przerywane, odcinki po kilka, do kilkunastu metrów. Brak połączenia w jedną siatkę, która by umożliwiała korzystanie w ciągu z takich rozwiązań drogowych.
A tak rowerzysta musi albo jechać chodnikiem, albo jezdnią, bo ścieżka się kończy w trawniku, a autobusy muszą co chwilę włączać się do ruchu, w korku, przejeżdżając 100m buspasem, który dał kilkadziesiąt sekund szybszy przejazd i czekanie tyle samo na ponowne włączenie się do ogólnego ruchu...- 58 4
-
2024-04-11 13:27
Prtzeczytaj posta powyżej - dotyczy dzisiejszego ranka.
- 0 0
-
2024-04-10 20:00
Nawet w samochodziarskich Niemczech jest tak, że jeżeli ścieżka się urywa to jest jednocześnie zjazd na jezdnię. I to z reguły z pierwszeństwem dla rowerzysty.
A u nas to musisz wybierać czy złamać przepis i zjechać przedwcześnie z drogi rowerowej, złamać przepis i jechać potem kawałek chodnikiem zanim zjedziesz na jezdnię czy możeNawet w samochodziarskich Niemczech jest tak, że jeżeli ścieżka się urywa to jest jednocześnie zjazd na jezdnię. I to z reguły z pierwszeństwem dla rowerzysty.
A u nas to musisz wybierać czy złamać przepis i zjechać przedwcześnie z drogi rowerowej, złamać przepis i jechać potem kawałek chodnikiem zanim zjedziesz na jezdnię czy może dokonać teleportacji przez barierki.
Pieszy dużo lżej nie ma, bo musisz uważać i żeby na betonowy śmietnik nie wpaść i żeby go jakiś wariat na rowerze nie rozjechał.
No ale najważniejsze, że autka nie mają utrudnienia, co nie?- 7 0
-
2024-04-10 13:21
Jeśli nawet buspasy co jakiś czas urywają się to (1)
i tak dzięki nim zyskują. Ty liczysz na co? Że mają zyskać godzinę na nich? Tu zawsze nawet góra kilka minut może zdecydować, że wiele osób zdecyduje się jednak jeździć swoim samochodem. Mało ci jeszcze samochodów?
- 2 3
-
2024-04-10 19:27
No czyli piszesz, że jednak te minuty mają znaczenie
I takie małe rzeczy jak brak ciągłości buspasa przez 300m, albo przebudowa tak, że buspasa nie ma a spokojnie by się zmieścił mają znaczenie. Wystarczy, że będzie buspas i przystanek bez zatoczki wzdłuź i pomnożone przez ilość przystanków da wymierną korzyść
- 4 0
-
2024-04-10 13:17
co prawda jest bajzel w buspasach i drogach rowerowych (1)
ale za to mieszkańcy Karwin i okolic cierpieli w korkach kilka lat
- 4 1
-
2024-04-10 19:23
Węzeł bez węzła
A niedługo kolejna przebudowa, bo ten wiadukt prędzej czy później trzeba będzie rozszerzyć
- 2 0
-
2024-04-10 07:20
I znowu (4)
Kto to projektuje, że trzeba będzie trzy razy przez ulicę przejeżdżać, żeby jechać ścieżką... Nie mogą jej już poprowadzić po jednej stronie jezdni??
- 78 4
-
2024-04-10 19:25
(2)
o nieeee, rowerzyści będą musieli na chwileczkę zejść ze swojego rowerka i grzecznie przeprowadzić rowerek przez p.r.z.e.j.ś.c.i.e dla pieszych
tragediaaa- 1 21
-
2024-04-10 23:11
Ja nie jadę na rowerze by robić spacerki może sam wysiądź z samochodu i z nim pochodz
- 11 1
-
2024-04-10 19:55
To może niech kierowcy muszą się zatrzymywać przed każdym przejściem, naciskać guziczek i po odczekaniu przepchać pojazd na drugą stronę? No dobra, niech wam będzie - w przeciwieństwie do rowerzystów, pozwolimy wam wrócić do pojazdu i na półsprzęgiełku powolutku się przetoczyć
- 18 1
-
2024-04-10 15:47
O to chodzi. Ma być - coby można było pisać o mieście przyjaznym - i ma zniechęcać - coby tylko nikomu nie przyszło do głowy korzystać z roweru jako środka transportu.
- 9 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.