• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Droga rowerowa na Witominie będzie dokończona

Krzysztof Koprowski
10 kwietnia 2024, godz. 07:00 
Opinie (45)
  • Obecnie zakończenie drogi rowerowej w ul. Rolniczej w ramach przebudowy ul. Chwarznieńskiej na Witominie.
  • Będący w budowie odcinek drogi rowerowej w ul. Rolniczej.
  • Przejście przez ul. Rolniczą na wysokości sklepu Biedronka, które zostanie przeniesione o kilka metrów w kierunku Kieleckiej oraz zyska przejazd rowerowy.
  • Skrzyżowanie Rolnicza - Witomińska. Tutaj również powstanie przejazd rowerowy.

Trwająca przebudowa ul. ChwarznieńskiejMapka i okolicznych dróg na Witominie zakłada również realizację infrastruktury rowerowej. Droga dla rowerzystów urywa się jednak na ok. 200 metrów przed ul. Kielecką, prowadzącą do centrum miasta. To jednak stan przejściowy, ponieważ ogłoszono przetarg na budowę brakującego odcinka.



Czy droga rowerowa w ul. Rolniczej powinna powstawać w dwóch etapach?

Przebudowa ul. Chwarznieńskiej to inwestycja obejmująca nie tylko w układ drogowy, ale też m.in. wymianę chodników i realizację bardzo potrzebnej w tej części Gdyni infrastruktury rowerowej.

Aby połączyć ze sobą trasę rowerową w ul. Chwarznieńskiej z drogą pieszo-rowerową w ul. Kieleckiej niezbędne będzie wykonanie odcinka rowerowego w ul. Rolniczej.

I tu czeka rowerzystów niemiła niespodzianka. Powstająca droga rowerowa kończy się ok. 200 metrów przed ul. Kielecką. Jak to możliwe?

Układ realizowanych dróg rowerowych na Witominie. Układ realizowanych dróg rowerowych na Witominie.

Brakujący odcinek w ramach oddzielnego przetargu



W przetargu w sprawie ul. Chwarznieńskiej zdecydowano się nie rozszerzać zakresu robót dotyczącego infrastruktury rowerowej poza odcinek drogowy. Brakujący fragment rowerowy stał się natomiast elementem oddzielnego, niedawno ogłoszonego, postępowania przetargowego.

W ramach inwestycji przewiduje się dowiązania do istniejącego (powstającego) zakończenia drogi rowerowej po wschodniej stronie ul. Rolniczej. Następnie droga rowerowa zostanie poprowadzona za wiatą autobusową przystanku "Rolnicza"Mapka.


Dwa nowe przejazdy rowerowe obok przejść



Na wysokości sklepu Biedronka zostanie skorygowane położenie przejścia dla pieszychMapka poprzez jego przesunięcie o kilka metrów w kierunku ul. Kieleckiej. Pozwoli to umieścić tuż obok "zebry" przejazd rowerowy oraz wprowadzić niezbędne łuki drogi rowerowej - przede wszystkim w sąsiedztwie skarpy przy dyskoncie spożywczym.

Od tego miejsca droga rowerowa będzie poprowadzona wzdłuż jezdni do skrzyżowania z ul. WitomińskąMapka, gdzie powstanie kolejny przejazd rowerowy obok przejścia pieszego. Po minięciu skrzyżowania, droga rowerowa zostanie połączona z istniejącą drogą pieszo-rowerową w ul. Kieleckiej, prowadzącą do węzła Wzgórze i centrum miasta.


Sześć miesięcy na wykonanie prac budowlanych



Realizacji drogi rowerowej będzie towarzyszyć przebudowa chodników oraz infrastruktury podziemnej. Warstwa ścieralna drogi rowerowej została zaprojektowana jako asfaltowa (z mastyksu grysowego tj. mieszanki mineralno-asfaltowej), zaś chodników z płytek betonowych.

O wyborze wykonawcy robót zdecydują kryteria: najniższej ceny (60 proc.) oraz przedłużenia minimalnego okresu gwarancji jakości robót (40 proc.). Maksymalny termin wykonania prac budowlanych to sześć miesięcy od momentu podpisania umowy.

Opinie (45) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • (1)

    To widoczny symbol pożegnalny wielkiego malarza Łucyka i jego władcy.

    • 30 3

    • Malarzy dróg rowerowych nie brakuje w Danii

      i Holandii panie pseudo znawco od wszystkiego. Nie ośmieszaj się.

      • 1 5

  • Opinia wyróżniona

    I znowu (4)

    Kto to projektuje, że trzeba będzie trzy razy przez ulicę przejeżdżać, żeby jechać ścieżką... Nie mogą jej już poprowadzić po jednej stronie jezdni??

    • 80 4

    • O to chodzi. Ma być - coby można było pisać o mieście przyjaznym - i ma zniechęcać - coby tylko nikomu nie przyszło do głowy korzystać z roweru jako środka transportu.

      • 9 2

    • (2)

      o nieeee, rowerzyści będą musieli na chwileczkę zejść ze swojego rowerka i grzecznie przeprowadzić rowerek przez p.r.z.e.j.ś.c.i.e dla pieszych
      tragediaaa

      • 1 22

      • To może niech kierowcy muszą się zatrzymywać przed każdym przejściem, naciskać guziczek i po odczekaniu przepchać pojazd na drugą stronę? No dobra, niech wam będzie - w przeciwieństwie do rowerzystów, pozwolimy wam wrócić do pojazdu i na półsprzęgiełku powolutku się przetoczyć

        • 19 1

      • Ja nie jadę na rowerze by robić spacerki może sam wysiądź z samochodu i z nim pochodz

        • 11 1

  • Gdynia czyli drugie Żukowo.

    Ale jakoś drogi dla kierowczyków nie urywają się a są szerokie na n pasów i zasuwają nimi dymiące bezkarnie kolubryny. Takie miasto, pewnie dlatego, ze tacy tam ludzie mieszkają.

    • 6 22

  • Urwana droga rowerowa? (1)

    Przecież rowerczyki i tak jeżdżą gdzie chcą, mając w du**e zakazy i pieszych!

    • 25 21

    • Nie ośmieszaj się gościu swoją durnowatą

      dosadnością. "Rowerczyki" tylko skończony cham proponuje.

      • 3 3

  • Opinia wyróżniona

    (6)

    Takich bubli mamy więcej w Gdyni. Ścieżki rowerowe i buspasy są jak te linie na mapach, przerywane, odcinki po kilka, do kilkunastu metrów. Brak połączenia w jedną siatkę, która by umożliwiała korzystanie w ciągu z takich rozwiązań drogowych.
    A tak rowerzysta musi albo jechać chodnikiem, albo jezdnią, bo ścieżka się kończy w trawniku, a autobusy muszą co chwilę włączać się do ruchu, w korku, przejeżdżając 100m buspasem, który dał kilkadziesiąt sekund szybszy przejazd i czekanie tyle samo na ponowne włączenie się do ogólnego ruchu...

    • 58 4

    • co prawda jest bajzel w buspasach i drogach rowerowych (1)

      ale za to mieszkańcy Karwin i okolic cierpieli w korkach kilka lat

      • 4 1

      • Węzeł bez węzła

        A niedługo kolejna przebudowa, bo ten wiadukt prędzej czy później trzeba będzie rozszerzyć

        • 2 0

    • Jeśli nawet buspasy co jakiś czas urywają się to (1)

      i tak dzięki nim zyskują. Ty liczysz na co? Że mają zyskać godzinę na nich? Tu zawsze nawet góra kilka minut może zdecydować, że wiele osób zdecyduje się jednak jeździć swoim samochodem. Mało ci jeszcze samochodów?

      • 2 3

      • No czyli piszesz, że jednak te minuty mają znaczenie

        I takie małe rzeczy jak brak ciągłości buspasa przez 300m, albo przebudowa tak, że buspasa nie ma a spokojnie by się zmieścił mają znaczenie. Wystarczy, że będzie buspas i przystanek bez zatoczki wzdłuź i pomnożone przez ilość przystanków da wymierną korzyść

        • 4 0

    • Nawet w samochodziarskich Niemczech jest tak, że jeżeli ścieżka się urywa to jest jednocześnie zjazd na jezdnię. I to z reguły z pierwszeństwem dla rowerzysty.

      A u nas to musisz wybierać czy złamać przepis i zjechać przedwcześnie z drogi rowerowej, złamać przepis i jechać potem kawałek chodnikiem zanim zjedziesz na jezdnię czy może dokonać teleportacji przez barierki.

      Pieszy dużo lżej nie ma, bo musisz uważać i żeby na betonowy śmietnik nie wpaść i żeby go jakiś wariat na rowerze nie rozjechał.

      No ale najważniejsze, że autka nie mają utrudnienia, co nie?

      • 7 0

    • Prtzeczytaj posta powyżej - dotyczy dzisiejszego ranka.

      • 0 0

  • Najśmieszniejsze, że to:
    "I tu czeka rowerzystów niemiła niespodzianka. ... Kielecką. Jak to możliwe?"

    jest nieprawda, bo to żadna niespodzianka tylko oczywistość, i doskonale wiemy jak to możliwe.

    • 10 1

  • Niestety te drogi rowerowe to projektuje (1)

    ktoś kto nigdy nie jeździł rowerem. Dlaczego ta droga nie prowadzi z jednej strony ulicy?

    • 26 1

    • bo jest doklejana na siłę do chodnika wszędzie tak jest a to coś stoi jakiś dom jakaś przeszkoda terenowa i mamy slalomik co skrzyżowanie na inną stronę ulicy, od witawy trzeba będzie przejechać przez chyba z 7 przejazdów rowerowych ze światłami żeby dojechać kawałek do kieleckiej czyli obłęd i paranoja jak się dobrze trafi to i 10 minut zleci na pokonanie tego toru przeszkód a ile to jest metrów 700-800 może mniej nawet w tym czasie to jadąc jezdnią ja jestem w stanie podjechać z pustek cisowskich jadąc pod górę za marszewo ok 3,5- 4 km kierowczyki będą mieć wszystko tak jak było jedno duże skrzyżowanie ze światłami przy witawie skręt w lewo i prościutka autostrada do samego wzgórza a rowerem nie dość że jesteś wolniejszy z racji braku silnika to jeszcze durnie z urzędu każą ci skrzyżowania dookoła objeżdżać

      • 5 2

  • bus pas

    Jaki byłby piękny bus pas, ten kawałek asfaltu plus pas ziemi " trawnika" , o ile mniej zużyto by krawężnika , betonu itp, itd...

    • 7 0

  • Dobrze się komponuje z gdyńskimi drogami, tam też co chwila jakieś uskoki i wycięty asfalt.

    Moim zdaniem koncepcja remontów i utrudniania życia mieszkańcom jest spójna.

    • 15 3

  • Ja sie pytam dlaczego nie oglasza tego nasz genialny wizjoner Marek U'cyk?

    Jego komentarz wyjaśniający istotę problemu bylby bezcenny

    • 13 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Rajd AZS

1149 zł
rajd / wędrówka

MH Automatyka MTB Pomerania Maraton - Gniew

80 - 115 zł
zawody / wyścigi

Luta Cup Bike Polo Tournament

turniej

Znajdź trasę rowerową

Forum