• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Do Pracy Jadę Rowerem. Akcja zakończona

dżo
15 października 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
W tym roku jazda na rowerze przekładała się na pomoc w postaci produktów żywnościowych dla obywateli Ukrainy. W tym roku jazda na rowerze przekładała się na pomoc w postaci produktów żywnościowych dla obywateli Ukrainy.

Zakończyła się tegoroczna, 11. edycja akcji Do Pracy Jadę Rowerem, organizowana przez miasto Gdynia. Tegoroczna odsłona przedsięwzięcia była poświęcona pomocy migrantom wojennym z Ukrainy.



Czy brałe(a)ś udział w akcji Do Pracy Jadę Rowerem?

Jedenasta edycja gdyńskiej akcji trwała od 9 maja do 25 września. Polegała na regularnym wykonywaniu przejazdów rowerem do miejsca pracy i z powrotem. Kilometry zamieniane były na punkty, a w tym roku również na produkty żywnościowe przeznaczane dla migrantów z Ukrainy.

- Najważniejszym założeniem projektu jest codzienna zmiana przyzwyczajeń transportowych - mówił Paweł Brutel, zastępca dyrektora Gdyńskiego Centrum Sportu. - Wybierając rower, nie tylko omijamy korki i często zmniejszamy łączny czas dojazdu do i z pracy, ale też dbamy o naszą przyszłość, czyli środowisko.

Ruszyły Badania Klimatu Rowerowego. Oceń, jak jeździ się po mieście



Zwycięzcy tegorocznej akcji



W tegorocznej akcji wzięło udział 1458 uczestników z 235 firm. Wykonali łącznie 44 535 przejazdów. Aż sześcioro uczestników osiągnęło pułap 200 przejazdów. Byli to: KrzyKacz z firmy TMA Automation sp. z.o.o., MiB z firmy MBC Michał Bartkowiak, Kicak z firmy Mercapharm sp. z o.o., Viktor Kogai z firmy DNV Poland sp. z o.o., Joanna Pietrzyk z firmy LSEG oraz Trytka z firmy Gdynia Container Terminal sp. z o.o.

Oprócz wyróżnień indywidualnych, powstała klasyfikacja firm w poszczególnych kategoriach, w których zwyciężyli:
  • mikro: Ultima Marek Glica - 440 przejazdów,
  • mała: Warsztaty Techniki Morskiej-Dział Remontu Sprzętu Ratowniczego - 777 przejazdy,
  • średnia: Gdynia Container Terminal Sp. z o.o. - 751 przejazdów,
  • duża: Franke Foodservice Systems Poland Sp. z o. o. - 3634 przejazdy.


Tegoroczna edycja była już jedenastą odsłoną akcji. Tegoroczna edycja była już jedenastą odsłoną akcji.

Lepsze samopoczucie i pomoc innym



- Powszechnie wiadomo, że kto dojeżdża do pracy rowerem staje się zdrowszy, szczęśliwszy, a przede wszystkim oszczędza pieniądze, które mógłby wydać na paliwo do swojego samochodu - komentuje Przemysław Dalecki, dyrektor koordynującego projekt Gdyńskiego Centrum Sportu. - Pracownicy dojeżdżający rowerem do pracy rzadziej są na zwolnieniu lekarskim, czyli wydajniej pracują, równocześnie zmniejszają ruch kołowy w mieście, eliminują korki i tym samym wszyscy gdynianie cieszą się czystszym powietrzem i mniejszym hałasem.
Wyjątkowo podczas tegorocznej edycji akcji "Do Pracy Jadę Rowerem" uczestnicy łączyli jazdę na rowerze z pomocą Ukrainie. W ramach akcji przekazywana była pomoc żywnościowa z przeznaczeniem dla obywateli Ukrainy przebywających w Gdyni. Przed uczestnikami stawiane były cele, po których realizacji zostawała przekazywana żywność. W ciągu trwania całej akcji zakupy żywieniowe realizowane były cztery razy.
dżo

Miejsca

Opinie (68) 4 zablokowane

  • Pytanie podstawowe. Czy państwo Łucyk Szczurek i Spychała brali czynny udzial w akcj (2)

    Tzn czy jezdzili rowerami do i z pracy chociaż tydzień. Krótko i na temat - tak czy nie??

    • 37 3

    • Nie wiem

      • 1 5

    • Co cię to obchodzi.

      Nie chcesz jeździć rowerem to nie. Twoja sprawa. Pomysł tylko, że więcej ludzi na rowerach to mniej aut na drogach i więcej miejsca dla samochodziarzy. Przyzwyczajaj się jednak, że utrudnień dla aut będzie coraz więcej i będzie to coraz droższy sposób przemieszczania się.

      • 0 2

  • UM gdynia największy pracodawca i nie na podium? (1)

    Co jest? Czyżby urzędnicy UM Gdynia, rowerowego Edenu Północy nie jezdzili do pracy rowerem? Ale jak to?

    • 34 3

    • Jak zwykle kłamiesz.

      Są w Gdyni firmy zatrudniające więcej ludzi.

      • 0 2

  • Panie Dalecki kilka pytań co do Pana wypowiedzi? (1)

    Rowery zmniejszają ruch kołowy w mieście? Czyli one nie mają kółek tylko elipsy lub kwadraty? A skąd założenie, że rowerzysta przesiadł sie z auta a nie z autobusu mającego i tak niezmienną ilość kursów?

    Druga sprawa, co to za teoria ze rowerzysta ma mniej zwolnien? Akurat tutaj brzmi to absurdalnie bo co widze rowerzystow szczegolnie w jesieni to wiecznie maja katar

    Zeby bylo jasne. Sam smigam rowerem ale nie widze żadnej potrzeby by zatrudniac jakiekolwiek sily Um do tego by to promowac lub wrecz naciskac i agitować. To tylko zniecheca, chyba ze radnin z prezydentami dadza dobry przyklad. Inaczej czlowiek czuje sie jak frajer gdy moknie na rowerze a gisc w za malej marynarce sunie z kierowca do pracy. Ale do tego nie trzeba projektow tylko zrobic to co sie radzi innym

    • 25 6

    • cyklista malkontent? to w realu dość rzadkie, choć na tym portalu dość częste

      jeśli sam tak często jeździsz rowerem, to sprawdź dane na temat skali swojej absencji chorobowej w pracy. To, że regularna jazda rowerem ma pozytywny wpływ na zdrowie jest oparte o bardzo wiele badań realizowanych w wielu miastach i firmach wielu krajach . Wystarczy trochę się wysilić i wygooglać i znaleźć te informacje.
      Z redukcji absencji chorobowej korzystają wszyscy, dlatego warto ponosić nakłady na promocję dojazdu rowerem z funduszy publicznych. To, że takie działania cię zniechęcają, to znaczy że masz jakiś problem emocjonalny, warto skorzystać z porady specjalisty.

      • 1 2

  • Jakbym miała dogodny dojazd do pracy, może bym się zastanowił, ale nie będę cisnąć, po chodnikach i ulicach, a ścieżek (1)

    • 13 2

    • Juz oni ci sciezki namaluja. Takie buble ze ja wole chodnikiem

      • 12 2

  • W tym roku zasady nie zachęcały do udziału (5)

    Osoby niejeżdżące codziennie długich dystansów nie miały żadnych szans w konkursie. Wsparcie Ukraińców jest szlachetne, ale wtedy nie wciskajcie kitu, że chodzi o nawyki transportowe.

    • 25 4

    • Przyzwyczajenia transportowe (1)

      Może w celu zachęty mieszkańców do zmiany tych przyzwyczajeń proszę podać jak dojeżdżają do pracy urzędnicy UM, a zwłaszcza kierownicy poszczególnych wydziałów oraz pan Szczurek i Łucyk

      • 9 3

      • Dojeżdżam rowerem

        • 0 0

    • (2)

      Gdyńskie władze nie zachęcają do jazdy rowerem, tylko zmuszają zweżajac drogi i malując buspasy. Miasto jest sparaliżowane przez nieudolne zarządzanie komunikacyjne i rower pozostaje dla niektórych jedynym możliwym wyborem.

      • 9 3

      • cyklofobię i samochodozę się leczy (1)

        działania na rzecz zwiększenia roli rowerów w dojazdach do pracy i dzięki temu zmniejszenie skali dojazdów do pracy realizowanych samochodami ma sens: to nadmiar samochodów wykorzystywanych do przejazdów na małe odległości jest głównym źródłem utrudnień ruchu w mieście. Szkoda jedynie, że wielu kierowców przyspawanych mentalnie do foteli swoich samochodów nie potrafi tego zrozumieć.

        • 3 1

        • Cyklofilia jest uleczalna

          • 0 3

  • mam 3200 km na hulajnodze głównie do pracy (1)

    w przeliczeniu na dzisiejsze ceny to obiadek nie zarobił 2000

    • 1 6

    • Dokładnie, jedną z moich największych motywacji w dojeżdżaniu rowerem do pracy jest to, żeby nie karmic tego pasożyta.

      • 2 2

  • Władze Gdyni położą każdą akcję. W tym roku był 67 procent mniej przejazdów

    Kilka lat temu bogate śniadania, następnego roku śniadania skończyły się już na początku lipca, kolejny rok już tylko bułka a w tym roku nie było niczego. Kto rządzi w tym mieście..

    • 13 2

  • 1458 uczestników, 44 535 przejazdów (12)

    a w zeszłym roku 1986 uczestników, 60 000 przejazdów. Czy to jest sukces akcji...?

    • 17 1

    • 44535 przejazdów w tym.. zero przejazdów prezydentów Szczurka i Łucyka

      Głównych piewców rowerowego life-stylu

      • 10 2

    • Dla porównania 45 tys. samochodów dziennie przejeżdża przez skrzyżowanie Legionów i Kościuszki w Gdańsku (10)

      jazda rowerem po Trójmieście to niszowy sport, i zabieranie przestrzeni większości ku uciesze garstki jest wielkim błędem. Nie jesteśmy i nie będziemy Holandią, a te radykalne pomysły włodarzy odbijają nam się czkawką.

      • 10 6

      • (3)

        Zwłaszcza jeśli do zmian mieszkańców próbuje się zmuszać utrudniając im życie, a nie pozytywnymi zachętami.

        • 7 3

        • ta kampania to forma pozytywnych zachęt (2)

          źródłem utrudnień w ruchu samochodów są najbardziej inne samochody. Gdyby ich było mniej to miałbyś mniej kłopotów ze znalezieniem wolnego miejsca do parkowania -chyba stać cię na zrozumienie tej prostej prawdy?

          • 1 2

          • (1)

            Ta kampania to niewypał. Wystarczy porównać frekwencję zeszłoroczną z obecną. Stać cię na takie proste działanie matematyczne?

            • 2 1

            • Jest ok

              Ja nie brałem udziału w tym roku bo nie widziałem że teraz trzeba dorzucić ślad GPS. W poprzednie lata masa oszustów tylko wpisywała swoje niby dojazdy.
              Frekwencja niższa ale uczciwa

              • 0 2

      • jazda do pracy rowerem to nie sport - to TRANSport (3)

        jak na razie to największą grupę mieszkańców stanowią piesi a im zabierana jest przestrzeń przez kierowców samochodów: najbardziej terenochłonnych środków transportu w mieście. Czkawkę się leczy, tak jak cyklofobię i samochodozę.

        • 2 2

        • (2)

          Piesi może stanowią większość w śródmieściu. Mieszkańcy dzielnic na ogół muszą czymś się przemieszczać zanim zostaną pieszym. Leczy się też powtarzanie w kółko nieistniejących słówek.

          • 1 1

          • W Warszawie do centrum prawie nikt nie przyjeżdża autem. Zgadnij czemu (1)

            Tak, nie ma gdzie zaparkować, ćhyba, że stówa za cały dzień (teraz pewnie już więcej). Ale metro przewozi ogromne ilości ludzi. Zobacz ile nadal jeździ znienawidzoną SKM (pewnie większość bo musi, a nie bo lubi), ale gdyby taka SKM (albo po prostu metro) poleciała też w innych kierunkach, to jest realna szansa, że ten pieszy dojedzie do miasta zostawiając samochód w garażu.
            Pod warunkiem, że będzie to działac jak metro - duza predkosc i czestotliwosc..
            Niestety Trójmiasto jest pod tym względem wsią.

            • 0 1

            • Gdyby SKM dojeżdżała do dzielnic północnych i zachodnich, to z pewnością duża liczba osób by się przesiadła na kolej. Ja bardzo chętnie. Niestety nie dojeżdża i pewnie nigdy nie będzie. Metra czy jakiejkolwiek linii kolejowej nie da się namalować farbą.

              • 0 0

      • Myślisz, że wszyscy rowerzyści brali udział w tej akcji? (1)

        Moim zdaniem znikomy procent.

        • 0 2

        • A czemu nie brali, jak myślisz? Przecież taka szczytna idea była.

          • 0 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rajd Climate Classic Gdańsk 2024

220 - 350 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum