• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstaje plan naprawczy dla Mevo

Arnold Szymczewski
10 maja 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Rowery Mevo blokują miejsca parkingowe
Dyrektor biura OMGGS Michał Glaser na spotkaniu z dziennikarzami pokazywał wykresy dostępności rowerów. Od 30 kwietnia liczba dostępnych rowerów zwiększa się. 
Dyrektor biura OMGGS Michał Glaser na spotkaniu z dziennikarzami pokazywał wykresy dostępności rowerów. Od 30 kwietnia liczba dostępnych rowerów zwiększa się.

Nextbike Polska przygotowuje plan naprawczy dla systemu Mevo. Jednocześnie zamawiający system, czyli Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot deklaruje, że nie chce wypowiadać umowy z operatorem. Kwota kar nałożonych na spółkę NB Tricity jednak ciągle rośnie i przekroczyła już 4,5 mln zł. 10 maja ma pojawić się kolejnych 100 rowerów.



Czy w ostatnim czasie łatwiej jest wypożyczyć rower Mevo?

Prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz, która pełni w Obszarze Metropolitalnym Gdańsk-Gdynia-Sopot funkcję prezesa, wysłała w środę pismo do Nextbike Polska. Domaga się w nim jak najszybszego przedstawienie planu naprawczego oraz harmonogramu wdrożenia drugiego etapu systemu roweru metropolitalnego Mevo.

- Wiemy, że Nextbike taki plan przygotowuje i że w najbliższym czasie zostanie zorganizowane spotkanie z przedstawicielami zarządu OMGGS i Nextbike Polska. Cieszymy się, że nowy prezes Nextbike Polska jest zdeterminowany do tego, żeby w pierwszej kolejności zająć się właśnie Mevo. Wierzymy, że w maju i czerwcu będzie widać już dobre rezultaty - mówi Michał Glaser, dyrektor biura OMGGS.

Radykalne pomysły, jak rozwiązać problem z Mevo



Od pewnego czasu pojawiają się pytania, czy spółka NB Tricity, której kapitał zakładowy wynosi 5 tys. zł, jest w stanie skutecznie realizować projekt wart ponad 36 mln zł.

- NB Tricity miało nam przedstawić możliwości finansowe i zrobiło to jednocześnie udowadniając powiązanie z Nextbike Polska, a także przedstawiając kontrakty i umowy oraz gwarancje bankowe w razie jakichkolwiek niepowodzeń. Mamy najwyższy stopień zabezpieczenia bankowego, które przewiduje polskie prawo. Zapewniam, że wszystko zostało dokładnie sprawdzone - przekonuje Krzysztof Perycz-Szczepański, kierownik ds. projektów metropolitalnych w OMGGS.

100 nowych rowerów od 10 maja



W pierwszym etapie systemu Mevo wykonawca miał dostarczyć 30 proc. floty, czyli 1224 szt. rowerów, cały system IT i aplikację na smartfony. Drugi etap przewiduje dostarczenie pozostałych 2856 rowerów.

- Operator zgłosił nam gotowość do odbioru kolejnych 100 rowerów. 50 sztuk ma zasilić pierwszy etap jako zapas, z kolei drugie 50 otworzy drugi etap, który zostanie zatwierdzony dopiero po dostarczeniu wszystkich umownych 4080 sztuk - informuje Dominik Makurat specjalista ds. promocji projektu. - W pierwszej kolejności będziemy chcieli zasilić mniejsze gminy, w których tych rowerów jest po kilka sztuk. Podkreślam, że o odbiorze drugiego etapu będziemy mówić tylko wtedy, kiedy w miastach będzie 4080 rowerów, które jeżdżą, są wypożyczane i nie sprawiają problemów
Od momentu wystartowania roweru metropolitalnego Mevo minęły 43 dni (do 8 maja), przez 21 dni jego dostępność wynosiła poniżej 50 proc. Od momentu wystartowania roweru metropolitalnego Mevo minęły 43 dni (do 8 maja), przez 21 dni jego dostępność wynosiła poniżej 50 proc.

"Nie chcemy wypowiadać umowy"



Przedstawiciele OMGGS nie zamierzają wypowiedzieć umowy z Nextbike Polska, tylko zrobić wszystko, by system działał poprawnie, chociaż w dużej mierze leży to po stronie operatora systemu. Obszar wciąż jednak nalicza kary, które już teraz wynoszą ponad 4,5 mln zł, w tym:


  • za opóźnienie pierwszego etapu - 900 tys. zł
  • za opóźnienie drugiego etapu - 600 tys. zł
  • dostępność 90-95 proc. - 5 tys. zł x 1 dzień
  • dostępność 50-90 proc. - 10 tys. zł x 7 dni
  • dostępność poniżej 50 proc. - 100 tys. zł x 20 dni
  • wyłączenie modułu płatności - 100 tys. zł x 7 dni
  • nieodpowiednia relokacja - 51,7 tys. zł
  • niedziałające oprogramowanie - 10 tys. zł x 20 dni
  • nienależyte wykonanie umowy "606" - 39 zł x 20 dni
  • nieprzesłanie w terminie raportów finansowych - 500 zł x 10 dni


Razem to 4 mln 543 tys. zł.

Warto wspomnieć, że dni wyłączonych z płatności było więcej (w sumie 18 dni), ale w  systemie było mniej niż 50 proc. bazowej liczby rowerów - z tego powodu naliczono karę jedynie za niepełną dostępność rowerów. Są to maksymalne kary przewidziane w umowie.

Jednak nie jest powiedziane, że taka kwota trafi do zamawiającego, bo operator może w sądzie próbować udowodnić, że kary są błędnie naliczone.

- Nie chcemy wypowiadać umowy, bo wdrażamy jej drugi etap. To po prostu nie ma sensu. Myślę, że mieszkańcy nie chcieliby powtarzać całej procedury od początku. Widzimy, że w ostatnich dniach system się poprawia i sądzę, że to będzie ciągły trend. Z tego co wiemy, operator startuje także do przetargów w Sztokholmie czy Turku i nie zależy mu na złej opinii - kończy Michał Glaser.

Miejsca

Opinie (454) ponad 10 zablokowanych

  • Spoleczny wydzwiek jest ogromny. To nie przetarg na dostarczenie wiat przystankowych a na zlozony system o duzej rozpietosci logistycznej.

    • 2 1

  • Moim zdaniem poniewaz to trudne przedsiewziecie i skala ogromna wszystkie strony powinny zadeklarowac maximum wspolpracy. Zakladam ze wszystkim zalezy na rowerach i systemie. Wszedzie widze ludzi w kazdym wieku na tych rowerkach to strzal w 10.

    • 1 2

  • Jaki plan naprawczy? w Sycylii???? (6)

    Zerwac umowę i ogłosić nowy przetarg. Uczciwy!
    A gdańskich urzędników zwolnić dyscyplinarnie!

    • 189 50

    • Ty Kary

      spadaj na Maltę

      • 1 0

    • Alez nic sie nie stalo, tu nie wypada o tym mowic. (1)

      Tak byloby s normalnym uczciwym panstwie. Ale tu nic sie nie stalo, opinia publiczna urabiana od dawna ze miasto wolnosci, ze wladza chce tylko dobrze. Gdyby to bylo w skali ogolnopolskiej to bylaby niezla afera. Tu kruk krukowi oka nie wykole. Ktos kto konstruowal ten przetarg zapewne wiedzial, ze zadna sensowna firma nie da za darmo 100 proc elektrykow i nie bedzie tego obslugiwala jezdzac i wymieniajac recznie baterie... a jesli tak zalozono i uwierzono w to, to znaczy ze rzadza nami totalni idioci. A za odebranie etapu w powijakach i zaplacenie za niego powinien zajac sie NIK i inne instytucje.

      • 18 1

      • "rzadza nami totalni idioci"

        a myslisz ze kto sie pcha do rzadzenia? madrzy, ambitni ludzie z wizja i ciekawymi pomyslami? :)

        • 2 0

    • I płacić kary za zerwanie umowy? (2)

      Takie wałki to tylko PiS robi, jak chce oddać hajs znajomym podwykonawcom...

      • 2 7

      • Co Ty pitolisz? (1)

        Jakie kary skoro firma nie dotrzymuje umowy?

        • 2 3

        • Pogadamy jak dorośniesz

          Bo kontraktu, to Ty żadnego na oczy chyba nie widziałeś...

          • 2 1

  • kawka, tłuste oponki, soczki pomarańczowe

    to operator Mevo stawiał? Co by ich potem aktywiści nie oskarżyli o próbę przekupstwa urzędników.

    • 5 0

  • Dobre Mevo nie jest zle (8)

    Zle Mevo jest niedobre ;-)

    • 98 6

    • Napisz (2)

      Jak działa Bysykkel

      • 0 0

      • Wysmienicie (1)

        W kolko uzupelniaja tam gdzie og brakuje. Z tym, ze nie jest to rower elektryczny.

        • 1 0

        • No właśnie

          Bo Oslo przecież jest płaskie. Tak jak Ziemia :)

          • 1 0

    • Kapitał spółki 5 tys zł

      Cały projekt 36 mln. O co chodzi ??

      • 0 0

    • (1)

      Te rowerki to poroniony pomysl za nasze podatnikow pieniadze

      • 1 0

      • Ile tych pieniędzy?

        Za tyle masz 10m tunelu pod wisłą...

        • 0 0

    • Paulo Coelho

      :)

      • 1 0

    • -♿-

      Bo wy jesteście dobrzy, jeden z najlepszych, dlatego jesteście nie najlepsi. Lepszy, to będzie ktoś, kto będzie gorszy, bo będzie w sam raz".

      • 1 0

  • W Antwerpii korzystam z roweru miejskiego, koszt roczny 49 euro (1)

    Proste rowery nie elektryki, mnóstwo stacji, prostota obsługi, a mevo moim zdaniem powinien jak już być podział na elektryki i zwykle rowery, i na pewno nie 100 zł za rok za elektryka, za zwykły to była by dobra cena, elektryk to 200_250zl powinno byc

    • 4 1

    • Myślę że w zależności od dochodu powinno być ;)

      Daj spokój przecież ten projekt ma dofinansowanie więc nie musi zarobić na siebie z opłat.

      • 0 1

  • Na 2 stacjach 42 rowery (4)

    Dzisiaj byłem w Jelitkowie i pokazywało mi, że przy Hestii stoją 42 rowery. Nic dziwnego, że ich brakuje na innych stacjach... Śródmieście Gdańska w tym czasie 3 sztuki

    • 5 1

    • czyli firma nie relokuje - dlaczego za to nie ma kar? (1)

      • 1 1

      • Bo ten element jest najdroższy.

        Bateryjki to można Yugo wozić ? Z rowerami trochę więcej roboty.

        • 0 0

    • Do sopotu one często docierają, używane po drodze przez 2-3 użytkowników

      od godziny 10-13 to ilość używanych rowerów spada poniżej 30%, a więc nie ma co się dziwić, że stoją w wybranych miejscach. Gwarantuje, że po 15 szybko większość stamtąd zniknie i będzie znów użyta przez 3-7 osób do końca dnia.
      Do póki nie będzie w obrocie około 4000 rowerów to relokacja jest bez sensu, bo ona zaburza swobodny przepływ rowerów. Najważniejsze będzie dodawanie kolejnych rowerów do obrotu, a czas pokażę, że to ludzie sami najlepiej zarządzają relokacją rowerów.

      • 2 1

    • i były?

      • 0 0

  • ! (1)

    Śmieszne jest to, że chyba pierwszy raz nie chodzi o pieniądze tylko o logistykę. Nikt tutaj nie woła mamy za mało kasy, przeliczyliśmy się. Jedynie co wołają to to że nie ogarniają tematu.

    • 3 2

    • Logistyka to pieniądze.

      Jeżyli zatrudniliby więcej osób do rozwożenia bateria i rowerów, to żadnego problemu by nie było. O ładowarkach nie wspomnę bo ten powód stawiany przez doświadczoną w tej branży firmę był poniżej pasa.

      • 0 0

  • (1)

    Czy pani prezydent Dulkiewicz może być jednocześnie prezesem tej firmy.

    • 11 5

    • jakiej firmy ?

      Czytałeś tekst ?

      • 1 1

  • Rowery

    Już płyną statkiem kontenery pełne rowerów z Chin,niebawem statek zawinie do Gdyni i się polepszy,spoko

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Rowerowy Potop AZS

659 zł
rajd / wędrówka

Znajdź trasę rowerową

Forum