Powstaje plan naprawczy dla Mevo
Nextbike Polska przygotowuje plan naprawczy dla systemu Mevo. Jednocześnie zamawiający system, czyli Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot deklaruje, że nie chce wypowiadać umowy z operatorem. Kwota kar nałożonych na spółkę NB Tricity jednak ciągle rośnie i przekroczyła już 4,5 mln zł. 10 maja ma pojawić się kolejnych 100 rowerów.
- Wiemy, że Nextbike taki plan przygotowuje i że w najbliższym czasie zostanie zorganizowane spotkanie z przedstawicielami zarządu OMGGS i Nextbike Polska. Cieszymy się, że nowy prezes Nextbike Polska jest zdeterminowany do tego, żeby w pierwszej kolejności zająć się właśnie Mevo. Wierzymy, że w maju i czerwcu będzie widać już dobre rezultaty - mówi Michał Glaser, dyrektor biura OMGGS.
Radykalne pomysły, jak rozwiązać problem z Mevo
Od pewnego czasu pojawiają się pytania, czy spółka NB Tricity, której kapitał zakładowy wynosi 5 tys. zł, jest w stanie skutecznie realizować projekt wart ponad 36 mln zł.
- NB Tricity miało nam przedstawić możliwości finansowe i zrobiło to jednocześnie udowadniając powiązanie z Nextbike Polska, a także przedstawiając kontrakty i umowy oraz gwarancje bankowe w razie jakichkolwiek niepowodzeń. Mamy najwyższy stopień zabezpieczenia bankowego, które przewiduje polskie prawo. Zapewniam, że wszystko zostało dokładnie sprawdzone - przekonuje Krzysztof Perycz-Szczepański, kierownik ds. projektów metropolitalnych w OMGGS.
100 nowych rowerów od 10 maja
W pierwszym etapie systemu Mevo wykonawca miał dostarczyć 30 proc. floty, czyli 1224 szt. rowerów, cały system IT i aplikację na smartfony. Drugi etap przewiduje dostarczenie pozostałych 2856 rowerów.
- Operator zgłosił nam gotowość do odbioru kolejnych 100 rowerów. 50 sztuk ma zasilić pierwszy etap jako zapas, z kolei drugie 50 otworzy drugi etap, który zostanie zatwierdzony dopiero po dostarczeniu wszystkich umownych 4080 sztuk - informuje Dominik Makurat specjalista ds. promocji projektu. - W pierwszej kolejności będziemy chcieli zasilić mniejsze gminy, w których tych rowerów jest po kilka sztuk. Podkreślam, że o odbiorze drugiego etapu będziemy mówić tylko wtedy, kiedy w miastach będzie 4080 rowerów, które jeżdżą, są wypożyczane i nie sprawiają problemów
"Nie chcemy wypowiadać umowy"
Przedstawiciele OMGGS nie zamierzają wypowiedzieć umowy z Nextbike Polska, tylko zrobić wszystko, by system działał poprawnie, chociaż w dużej mierze leży to po stronie operatora systemu. Obszar wciąż jednak nalicza kary, które już teraz wynoszą ponad 4,5 mln zł, w tym:
- za opóźnienie pierwszego etapu - 900 tys. zł
- za opóźnienie drugiego etapu - 600 tys. zł
- dostępność 90-95 proc. - 5 tys. zł x 1 dzień
- dostępność 50-90 proc. - 10 tys. zł x 7 dni
- dostępność poniżej 50 proc. - 100 tys. zł x 20 dni
- wyłączenie modułu płatności - 100 tys. zł x 7 dni
- nieodpowiednia relokacja - 51,7 tys. zł
- niedziałające oprogramowanie - 10 tys. zł x 20 dni
- nienależyte wykonanie umowy "606" - 39 zł x 20 dni
- nieprzesłanie w terminie raportów finansowych - 500 zł x 10 dni
Razem to 4 mln 543 tys. zł.
Warto wspomnieć, że dni wyłączonych z płatności było więcej (w sumie 18 dni), ale w systemie było mniej niż 50 proc. bazowej liczby rowerów - z tego powodu naliczono karę jedynie za niepełną dostępność rowerów. Są to maksymalne kary przewidziane w umowie.
Jednak nie jest powiedziane, że taka kwota trafi do zamawiającego, bo operator może w sądzie próbować udowodnić, że kary są błędnie naliczone.
- Nie chcemy wypowiadać umowy, bo wdrażamy jej drugi etap. To po prostu nie ma sensu. Myślę, że mieszkańcy nie chcieliby powtarzać całej procedury od początku. Widzimy, że w ostatnich dniach system się poprawia i sądzę, że to będzie ciągły trend. Z tego co wiemy, operator startuje także do przetargów w Sztokholmie czy Turku i nie zależy mu na złej opinii - kończy Michał Glaser.
Miejsca
Opinie (454) ponad 10 zablokowanych
-
2019-05-10 22:22
Spoleczny wydzwiek jest ogromny. To nie przetarg na dostarczenie wiat przystankowych a na zlozony system o duzej rozpietosci logistycznej.
- 2 1
-
2019-05-10 22:20
Moim zdaniem poniewaz to trudne przedsiewziecie i skala ogromna wszystkie strony powinny zadeklarowac maximum wspolpracy. Zakladam ze wszystkim zalezy na rowerach i systemie. Wszedzie widze ludzi w kazdym wieku na tych rowerkach to strzal w 10.
- 1 2
-
2019-05-10 07:02
Jaki plan naprawczy? w Sycylii???? (6)
Zerwac umowę i ogłosić nowy przetarg. Uczciwy!
A gdańskich urzędników zwolnić dyscyplinarnie!- 189 50
-
2019-05-10 22:19
Ty Kary
spadaj na Maltę
- 1 0
-
2019-05-10 07:22
Alez nic sie nie stalo, tu nie wypada o tym mowic. (1)
Tak byloby s normalnym uczciwym panstwie. Ale tu nic sie nie stalo, opinia publiczna urabiana od dawna ze miasto wolnosci, ze wladza chce tylko dobrze. Gdyby to bylo w skali ogolnopolskiej to bylaby niezla afera. Tu kruk krukowi oka nie wykole. Ktos kto konstruowal ten przetarg zapewne wiedzial, ze zadna sensowna firma nie da za darmo 100 proc elektrykow i nie bedzie tego obslugiwala jezdzac i wymieniajac recznie baterie... a jesli tak zalozono i uwierzono w to, to znaczy ze rzadza nami totalni idioci. A za odebranie etapu w powijakach i zaplacenie za niego powinien zajac sie NIK i inne instytucje.
- 18 1
-
2019-05-10 17:04
"rzadza nami totalni idioci"
a myslisz ze kto sie pcha do rzadzenia? madrzy, ambitni ludzie z wizja i ciekawymi pomyslami? :)
- 2 0
-
2019-05-10 08:16
I płacić kary za zerwanie umowy? (2)
Takie wałki to tylko PiS robi, jak chce oddać hajs znajomym podwykonawcom...
- 2 7
-
2019-05-10 08:45
Co Ty pitolisz? (1)
Jakie kary skoro firma nie dotrzymuje umowy?
- 2 3
-
2019-05-10 09:20
Pogadamy jak dorośniesz
Bo kontraktu, to Ty żadnego na oczy chyba nie widziałeś...
- 2 1
-
2019-05-10 22:17
kawka, tłuste oponki, soczki pomarańczowe
to operator Mevo stawiał? Co by ich potem aktywiści nie oskarżyli o próbę przekupstwa urzędników.
- 5 0
-
2019-05-10 07:01
Dobre Mevo nie jest zle (8)
Zle Mevo jest niedobre ;-)
- 98 6
-
2019-05-10 08:19
Napisz (2)
Jak działa Bysykkel
- 0 0
-
2019-05-10 13:05
Wysmienicie (1)
W kolko uzupelniaja tam gdzie og brakuje. Z tym, ze nie jest to rower elektryczny.
- 1 0
-
2019-05-10 22:01
No właśnie
Bo Oslo przecież jest płaskie. Tak jak Ziemia :)
- 1 0
-
2019-05-10 16:47
Kapitał spółki 5 tys zł
Cały projekt 36 mln. O co chodzi ??
- 0 0
-
2019-05-10 12:50
(1)
Te rowerki to poroniony pomysl za nasze podatnikow pieniadze
- 1 0
-
2019-05-10 14:26
Ile tych pieniędzy?
Za tyle masz 10m tunelu pod wisłą...
- 0 0
-
2019-05-10 09:37
Paulo Coelho
:)
- 1 0
-
2019-05-10 08:24
-♿-
Bo wy jesteście dobrzy, jeden z najlepszych, dlatego jesteście nie najlepsi. Lepszy, to będzie ktoś, kto będzie gorszy, bo będzie w sam raz".
- 1 0
-
2019-05-10 14:26
W Antwerpii korzystam z roweru miejskiego, koszt roczny 49 euro (1)
Proste rowery nie elektryki, mnóstwo stacji, prostota obsługi, a mevo moim zdaniem powinien jak już być podział na elektryki i zwykle rowery, i na pewno nie 100 zł za rok za elektryka, za zwykły to była by dobra cena, elektryk to 200_250zl powinno byc
- 4 1
-
2019-05-10 21:23
Myślę że w zależności od dochodu powinno być ;)
Daj spokój przecież ten projekt ma dofinansowanie więc nie musi zarobić na siebie z opłat.
- 0 1
-
2019-05-10 12:55
Na 2 stacjach 42 rowery (4)
Dzisiaj byłem w Jelitkowie i pokazywało mi, że przy Hestii stoją 42 rowery. Nic dziwnego, że ich brakuje na innych stacjach... Śródmieście Gdańska w tym czasie 3 sztuki
- 5 1
-
2019-05-10 14:36
czyli firma nie relokuje - dlaczego za to nie ma kar? (1)
- 1 1
-
2019-05-10 21:20
Bo ten element jest najdroższy.
Bateryjki to można Yugo wozić ? Z rowerami trochę więcej roboty.
- 0 0
-
2019-05-10 13:20
Do sopotu one często docierają, używane po drodze przez 2-3 użytkowników
od godziny 10-13 to ilość używanych rowerów spada poniżej 30%, a więc nie ma co się dziwić, że stoją w wybranych miejscach. Gwarantuje, że po 15 szybko większość stamtąd zniknie i będzie znów użyta przez 3-7 osób do końca dnia.
Do póki nie będzie w obrocie około 4000 rowerów to relokacja jest bez sensu, bo ona zaburza swobodny przepływ rowerów. Najważniejsze będzie dodawanie kolejnych rowerów do obrotu, a czas pokażę, że to ludzie sami najlepiej zarządzają relokacją rowerów.- 2 1
-
2019-05-10 13:11
i były?
- 0 0
-
2019-05-10 12:21
! (1)
Śmieszne jest to, że chyba pierwszy raz nie chodzi o pieniądze tylko o logistykę. Nikt tutaj nie woła mamy za mało kasy, przeliczyliśmy się. Jedynie co wołają to to że nie ogarniają tematu.
- 3 2
-
2019-05-10 21:17
Logistyka to pieniądze.
Jeżyli zatrudniliby więcej osób do rozwożenia bateria i rowerów, to żadnego problemu by nie było. O ładowarkach nie wspomnę bo ten powód stawiany przez doświadczoną w tej branży firmę był poniżej pasa.
- 0 0
-
2019-05-10 08:56
(1)
Czy pani prezydent Dulkiewicz może być jednocześnie prezesem tej firmy.
- 11 5
-
2019-05-10 21:05
jakiej firmy ?
Czytałeś tekst ?
- 1 1
-
2019-05-10 21:03
Rowery
Już płyną statkiem kontenery pełne rowerów z Chin,niebawem statek zawinie do Gdyni i się polepszy,spoko
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.